INTE NOLLTOLERANS HOS POLISEN

2 våldtäkter/försök till våldtäkter, 7 fall av misshandel, 21 stölder, 6 ringa narkotikabrott, 4 fall av skadegörelse, 2 bedrägerier och 7 omhändertaganden för fylleri samt ordningsstörning.

Detta är polisens facit över Emmabodafestivalen. Ett sorgligt facit i mina ögen men inte i polisens.



Jag trodde att polisens målsättning var nolltolerans i brottslighet men så är tydligen inte fallet. Några våldtäkter hör liksom till hos polisledningen för Kalmar län och är tydligen inte något allvarligt brott. Inte undra på att uppklarningsprocenten är så låg i Kalmar län med den inställningen.

Kommentarer
Postat av: Ture F.

I vårt berikande mångkulturella samhälle så vore det kul att få veta vem som har gjort vad bland gärningsmännen med avseende på nationalitet/etnicitet. Dessa uppgifter går ju att ta redan, men vem orkar?

2009-08-02 @ 23:13:23
Postat av: dan åke

Den okontrollerade massinvandringen ger beskymmer i vardagen. och det är politikerna som skapat denna kaos.

Nu framställs en bok om landsförräderiet.

http://www.rakryggad.blogspot.com

2009-08-02 @ 23:31:51
Postat av: World Traveller

Saa laenge det aer svenskar som blir misshandlade och vaaldtagna saa aer det vael inget att bry sig om. Skulle naagon av vaara nysvenskar daeremot bli "kraengt" saa blir det ju ett ramaskri och hela media kommer till hans/hennes foersvar och talar om vilka rasister vi svenskar aer.

2009-08-03 @ 05:37:13
Postat av: Nobbe

Inom några år så kommer våldtäkt och personrån ha samma prioritet som cykelstöld, dvs ingen. Allt för att inte svenskarna ska reagera och ifrågasätta mångkulturprojektet. Men vi e många nu som vaknat och ser vad som pågår runt om i vårt land. Landsförräderi är vad det är.

2009-08-03 @ 07:25:51
Postat av: Fredrik

Bedrövligt av polisen.



Här kommer ännu en snyftare.

Aftonbladets huvudrubrik !!



Det som är intressant är:

1.Han har fått avslag!

2.20 år och hur får man ihop pengar?

3.Aftonbladet publicerar "HANS HISTORIA" som sanning, vilket då måste vara att dom fått den verifierad av olika instanser. Annars är det en lögn dom publicerar. Men det är ju inte ovanligt.



Att inte media skäms att bara "hitta på " Nyheter för nyheternas skull. Och att dom inte ser helhetsbilden av deras agerande.



Äckligt PK är vad det är! Men så är det när man låter vänsterflummet härja fritt i ett demokratiskt land som dom inte har gjort sig förtjänta av ! Bedrövligt !



Att damma av old news för att man kan ju inte visa eller skriva sanningen om invandrings politiken.



Sen denna idiot till tjänsteman eller tjänstemän som svärtar ner yrket bör omedelbart bli av med jobben på stående fot. men sen så bör man även titta åt andra hållet där vänsterflummet släpper igenom som om de vore svängdörrar.



Postat av: Fredrik

Aftonbladet med pk pinnen i .......

Postat av: Fredrik

Sanslöst vad vi ska betala med våra skattepengar.

Horribelt ta mig fan ! Vi svenskar får fan ta o vakna till liv. Är ju pengar som kan går till skola,vård,äldre,barn o fan o hans moster.



Kan man annat än att bli kraftigt förbannad !?

Postat av: Fredrik

Vad är detta för människor??



Måste vara en legitim fråga alltså !



Inte undra på att de krigas,mördas och våldtas i dessa länder för var dom en är i världen så tycks det bli bråk o elände. Fyyyyyfan !!



Är det detta våra skattepengar går till ?

Att finansiera nermonteringen av svensk moral och etik pga av vänsterflummet pårökta ideer ?

Postat av: Fredrik

Lite bilder från ovanstående inlägg.

Pengar verkar det ingen brist på.

BMW ? Någon som är förvånad?

Postat av: Stefan K

Det står mig veterligen inte någonstans att alla förövare på festivalen skulle ha en viss etnicitet, föga förvånande, men icke desto mindre sant. Därför ska vi inte spekulera och sanningen lär dyka upp så småningom, då alla förövare har ett eller flera offer som troligen lär skicka upplysningen vidare med hjälp av e-post, sms och bloggar.



Ordet "lugn" har i dag en annan innebörd än för 20 år sedan, så mycket kan vi vara överens om.

2009-08-03 @ 09:42:48
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Snälla rara Thoralf,



Kalmar polisen måste prioritera, det serveras "gräddtårta" på stationen, hoppla!

2009-08-03 @ 10:20:38
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Ännu en tröttkeps på polisen i Kalmar som utalat sej.



Lägg till en mörkerfaktor på 10 så har det varit en riktig grisfest.



Polisen är fullt jämförbar med Samhall lite långsamare arbetstakt.



341 miljoner drar Kalmarpolisen om året 17 miljarder drar polisen totalt i landet.



För det får vi en fälld våldtäktsman på 68 anmälda i Kalmar.



(Man har gett upp men det fattar inte politikerna)



Kanske skulle förre länspolismästaren få lite sällskap i Afrika ,där han skall tjänstgöra.



Skulle nog bita rätt bra.



S-E Karlsson du har "post" under rubriken mutpengar.

2009-08-03 @ 11:46:39
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Vi kan inte få bort dom kriminella gängen,bara hålla dom nere.



Citat av chefen för Säpo:s underättelseavdelning.



MC gänget?(Körkort via SFI)



Cobras kommer från Danmark rekryteringsbas bla ROSENGÅRD.



Heja Sverige "sjunker som en djävla gråsten"



2009-08-03 @ 11:59:56
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Vi skrev ett inlägg i Baromter ang dom många stölderna o kassaskåps kupperna i Kalmar.



Då tog Baromtern journalisten Emma Lind bort möjligheten att kommenter.



Vi undrade bla om polisen har någon verksamhet kvar i Kalmar.



Då med anledning av den något höga brottsligheten



Så får man inte skriva i Svågerköpings allehanda.



Vilka tomtar.



Mörkningen av skottdramat i Norge (FRIA NYHETER)

Borde bli en valaffisch till nästa år klockrent.



Likaså tur tabeller till flyget till Irak .

Resebyråer etc.

2009-08-03 @ 15:33:44
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Bötesföreläggande kan du få om du:



-Kissar på fel plats(förargelseväckande beteende)

-Säger ett fult ord/knuffar någon (ofredande)

-Om du är domare vid tingsrätten i Kalmar, och åker fast med 0.9 promille i blodet.???(rattfylleri)



Gubben o Gumman tycker att åklagaren varit bussig.

Vi tycker även att kampanjen nollvisionen i trafiken, verkar vara nedlagd.



Bötesföreläggande används vid mindre allvarliga brott ,om man erkänner hos farbror polisen.



Detta sänder fel signaler minst sagt.Även dom som suttit på kåken en månad måste ju jubla över en sådan rättsrötlig dom.



Domen överstämmer nog dåligt med Svenssons syn på:



RATTFYLLERI SAMT VÅRT RÄTTSVÄSEENDE , EL BÅDA DELARNA PÅ SAMMA GÅNG.



Två fina domar i tinget Kalmar senaste tiden. Vänsterpartisten som frides fär narkotika brott,

med en minst sagt krystad förklaring.

Fattades bara små gröna män med från Mars med.



Samt kollegan ,som får bötesföreläggande för ett grovt brott.



Om det fortfarnade är någon som tror att vi är lika inför lagen,så ta en funderare.



Vi påstår fortfarande att Sverige är en delvis KORRUPT BANANREPUBLIK.

2009-08-03 @ 21:25:47
Postat av: Bloomseer Popler

Enligt Sky News beskrivs invandringen i Storbritannien i allt hårdare krav efter att migrationen har havererat. Inga nya medborgarskap förrän mohammed visat upp sin "skicklighet"



Under the scheme migrants will be able to gain points for their skills, jobs and qualifications, but bad behaviour will cost them deductions



När fan ska detta ske i Sverige

Postat av: Trocadero

Tycker inte speciellt mycket om tonen här bland kommentarerna... visst mörkas det mycket i media, men det finns faktiskt kriminella etniska svenskar också.

2009-08-03 @ 23:42:36
Postat av: Carl

Ett fullkomligt häpnadsväckande uttalande av en uppenbart inkompetent polistalesman.

2009-08-03 @ 23:43:53
Postat av: Fredrik

Klart det finns trocadeo !

Ingen som sagt något annat. Men det som skrämmer är att invandrare är så pass överrepresenterade att det går inte längre skylla på omständigheter som arbetslöshet,inga pengar osv osv. Finns många etniska svenskar som går på soc och inte har nåt jobb. Inte fan smugglar man knark,våldtar,begår grova våldsbrott,hedervåld i den utsträckning som invandrare gör! Varför är det så ??? Man vill inte från politikers sida visa men kan idag uppvisa vilken folkgrupp som begår mest våldtäkter,hedervåld, narkotika smuggling. ja även vilken sorts narkotika den folkgruppen föredrar att smuggla in i Sverige osv osv osv.Men man vågar inte för man är för feg och går runt problematiken som en katt runt hett gröt. Gömmer huvudet i sanden och tror att problemet kommer försvinna? Är det vårt fel att det är på detta sätt? Är jag rasist för att jag tycker det är förjävligt?



NEJ och åter NEJ ! Finns många invandrare som är precis lika trötta på denna invandrings politik vi håller på med,flörtandet med islam är bedrövligt.



Man kommer skapa såna konflikter i framtiden pga av att många vill ej anpassa sig till oss och våra demokratiska värderingar,Vårt sätt att behandla kvinnor förkastar man som det vore en styggelse??



Ska vi sitta still och tolerera detta?

Absolut nej ! Utan man ska med all sin kraft visa dessa grottmänniskor att så beter man sig inte och kan man inte acceptera eller finna sig i det så är det ut ifrån landet omgående !



Enkelt! Mycket enkelt ! För att kunna leva i en demokrati innebär det att man anpassar sig och föjer dess lagar och regler. De som inte vill ser jag som en stor fara och hot mot mitt land och den rådande demokrati vi har här !



2009-08-04 @ 06:52:46
Postat av: Nalle i Växjö

Röda Korset letar rätt på anhöriga till ensamkommande flyktingbarn.



Mycket bra, då har dom anhöriga att skickas tillbaka till!



För det kan väl inte vara avsikten att vi ytterligare ska öka importen

Postat av: Nalle i Växjö

Umeåbor skickas till Italien för åtal för flyktingsmuggling



Eftersom misstankar finns om att det skett i organiserad form vill Italien ha männen utlämnade eftersom det är förbjudet att tillhöra en kriminell organisation!



Tänk att Italienarna kan vara så grymma.

Hoppas dom kunde lära sig lite medmänsklighet från oss i Sverige.

Kanske vi skulla ha en manifestation på Segels Torg

Postat av: Stefan A

Ge inga pengar till Röda Korset,Rädda Barnen eller allmänna arvsfonden, man vet inte vilka bluffmakare stålarna hamnar hos numera.

2009-08-04 @ 08:43:46
Postat av: Trocadero

@Fredrik

Tyckte bara att det lät som att tidigare kommentatorer tyckte att ALLA brott, oavsett vart, när, hur och varför, utfördes av invandrare. De må vara överrepresenterade, men det är långt ifrån ansvariga för vartenda brott. Det var det jag menade.

2009-08-04 @ 09:39:30
Postat av: S-E Karlsson

Hej och god förmiddag !

Gå gärna in på Röda Korsets hemsida och läs det 8 hårda krav som RK ställer på svenska folket !

Det är hela tiden : Röda Korset kräver det och det när det gäller bla invandring ! Inget som helst krav på någon motprestation !

S-E Karlsson .

2009-08-04 @ 10:07:41
Postat av: s-e karlsson

" Trocadero " ! Vi kan aldrig påstå att det inte finns kriminella och våldsverkare bland oss "svenskar" men för den skull behöver vi ju inte importera ytterligare fler ! Eller ?

S-E Karlsson .

2009-08-04 @ 10:13:09
Postat av: Trocadero

@s-e Karlsson

Absolut inte, men hur ska vi kunna veta vilka som är avskum och vilka som är hederliga, hårt arbetande folk? Folk är inte kriminella på grund av sin etnicitet, utan på grund av (i majoriteten av fallen) arbetslöshet. Sen finns det ju visserligen ungdomsgäng som begår brott för att vara tuffa, men dom räknar jag inte in.

2009-08-04 @ 12:08:08
Postat av: s-e karlsson

Jo , Trocadero jag håller med att det är väldigt svårt att "sålla" , men så fort det visas brottsbenägenhet så borde det vara utvisning som gäller ! Det säjs att det är 80% som är invandrare i våra fängelser om det är sant eller inte kan inte jag verifiera ! Det borde vara utvisning av de invandrare som sitter " inne " ! Kan man inte leva efter svenska seder och bruk så kan man ju diskutera om man överhuvud taget har i Sverige att göra !

Mvh S-E Karlsson .

2009-08-04 @ 13:28:08
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Hejsan Trocadero.



"Tyckte det lät som om tidigare komentarer tyckte att alla berikare var brottslingar"



Vem har skrivit det?



Tacksam för ett svar



Tycka o tro gör man i Socialdemokratiska arbetarpartiet, samt kyrkan.



Skall skribenter försvara vad du tycker dej tro?



-Berikare är överepresenterade i brottstatistiken.

-Kriminella flyttar gärna på sej mellan länder.



Källa : Brå



Förlåt men ditt sätt att starta en fake diskussion

ligger nära SAP,SSU.



Lite som Lotta Grönings egen komponerade artikelserie i Expressen om fattiga barn som inte kan köpa märkeskläder.(lipat el korkat)



Glöm aldrig den gamla damens komentar i tv, när hon vann 10000r på postkodlotteriet.



Vad bra jag hade 68 kr kvar efter att ha betalt alla fasta utgifter.



Det Trocadero det är politik på riktigt.



Manbo Jambo snacket får vänster sköta.

2009-08-04 @ 18:16:42
Postat av: s-e karlsson

Före detta landshövdingen på Gotland Marianne Samuelsson fick ju sparken men går direkt till kanske ett bättre jobb på regeringskansliet !

Den killen som uttalade sej i radion om kollisionen mellan gotlandsfärjorna fick också "kicken " , men han fick säkert inget fint jobb på gotlandsfärjornas kontor !

Snacka sen om människors lika värde !

Mvh S-E Karlsson .

2009-08-04 @ 18:58:03
Postat av: Fredrik

Men vad har vi här då ?

Någon som är förvånad?

Postat av: Fredrik

Men denna är ett strå vassare!

En "Mona tycka synd om"

Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Svågerköpings Allehanda (Baromtern),, har äntligen

börjat ifrågasätta i pappersbilagan ,vart våra skattepengar går.



Tidningen redovisar alla poster sponsring skattemedel osv.



1 miljon skall skattebetalarna stå för!!!!!!

(Ensamkommande skäggiga barn kostar skattebetalarna 800000kr/år PER STYCK 20-25 stycken?



Denna skattemiljon, som belyses i Baromtern nogrant, skall gå till att roa ca 100000 människor vid KALMAR STADSFEST.



Är inte detta för djävligt.



Stadsfesten beräknas ge 25 miljoner tillbaka till näringslivet i Kalmar.



Hur mycket ger dom ensamkommande" barnen "tillbaka"

av dom ca 20 miljoner om året dom kostar?



För denna bortslösade skattemiljon, kunde man ju tagit emot ett skäggigt gossebarn runt 29 år till.



En annan sak ,vi tycker FRIA Nyhter skall köpas upp av SD samt tredubblas i personal.



Fin bil berikaren i deras senaste repotage har.



Inte undra på att Måna vill att svenne till 75 bast.



En riktig pensionsräddare.



Ingen som kan faxa över det till SSU.

(Sveriges Stolpskotts Union)



Någon skojar på er va.

2009-08-04 @ 20:09:10
Postat av: Ture F.

Skrev följande på DN apropos de s.k. ensamkommande barnen.



Åsa S. tycks vara helt verklighetesbefriad, och det tråkiga är ju att samma defekt vidlåder de ledande svenska politikerna. Låt oss fixa invandrarpolitiken enligt EU:s övriga medlemsstaters syn med Finland som riktmärke, ty då kan även Sverige haka på utan att de ledande politikerna tappar hakan. De riktiga flyktingarna är försumbara i sammanhanget.



Lägets ohållbarhet har inget med de s.k. ensamkommande barnen att göra utan med massinvandringen som sköjer över Sverige och sänker landet på alla fronter, t.ex. ekonomisk, kulturellt, social oro och kriminalitet.



Det är ett oskick att kritisera kommunerna som fått nog av massinvandringens helt övervägande negativa konsekvenser. Faktum är att invandrarpolitiken lika litet som utrikes- eller försvarpolitiken faller inom den kommunala kompetensen.

2009-08-04 @ 21:07:23
Postat av: Anonym

Varför inget om våldtäkten på Öland idag?

2009-08-04 @ 21:16:28
Postat av: Ture F.

Våldtäkt på Öland?? Var? Har kollat alla lokala siter men inte hittat något. Någon som vet?

2009-08-04 @ 21:53:15
Postat av: Trocadero

@s-e karlsson

Det tycker jag också. Har man flytt från "krig/dödshot/etc" så ska man sköta sig.



@Gubben o Gumman på Getingen

Sluta läs in sådant som inte står i det jag skriver, tack. Jag upprepar. Emedan invandrare må vara överrepresenterade så utför de inte alla brott i Sverige. Att anta att alla brott utförda på en festival är av invandrare är rasism, rätt och slätt. Jag stödjer själv SD helhjärtat, men jag ser skillnad på kritik och rasism. Finns det säkra källor på att dessa brott utfördes av invandrare så är det en annan femma, men att folk genast skriker "invandrare" så fort de ser en liten lista med brott funkar inte.

2009-08-04 @ 21:53:30
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

S-E Karlsson nu vet e fan om det inte börjar

vina lite runt Baromtern Ingvars öron.



Egentligen tycker han o Åsa, nog precis som du

Men dom får inte publicera vad du sänder in för chefen.



Att han släpper igenom inlägget om censur undrar

vem som åsyftas där.....(Högskoleutbildad nää)



Det kanske börjar bli lite obehagligt, att vara asylantkramare i Högsby kommun.



Det kan ju hända att "Gubben o Gumman " återkommer flera gånger i kommentarsfältet.



Givetvis ligger nya inlägg inskickade till Ingvar o Åsa.



2009-08-04 @ 22:02:37
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Hej igen Trocadero:



-Vem har skrivit att alla brott begås av asylanter?

-vem har skrivit att alla brott på festivalen begåtts av asylanter?



Tack på förhand för ditt svar.



MVH Gubben o Gumman

2009-08-04 @ 22:09:22
Postat av: s-e karlsson

Trocadero ! Av dom som söker sej till Sverige så är det konstaterat att 95% inte har flytt från " krig / dödshot " ! Dom återstående 5 procenten ställer även Sd upp på att hjälpa !

S-E Karlsson .

2009-08-04 @ 22:21:50
Postat av: Trocadero

@Gubben o Gumman på Getingen

Ingen. Men "tonen" i kommentarer fick det att låta som att detta var fallet, vilket jag tycker att jag klart och tydligt förklarade med min första kommentar. Gjorde jag inte det så ber jag om ursäkt.



@s-e Karlsson

Väl medveten om detta, men som sagt så blir det svårt att sålla ut de som verkligen behöver hjälp och de som kommer hit av andra anledningar. Vi håller nog med om samma grejer, vi har bara missförstått varandra.

2009-08-04 @ 22:43:20
Postat av: Anonym

@Ture F.

http://www.barometern.se/nyheter/oland/misstankt-valdtaktsman-gripen(1453724).gm

2009-08-04 @ 22:46:18
Postat av: s-e karlsson

Trocadero ! Jo , det är nog så !

Godnatt från S-E Karlsson till alla på bloggen !

2009-08-04 @ 23:09:39
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Hej igen Trocadero ,ja alla som kommer hit är inte skurkar så att säga.



Landet är för litet för att långsiktigt bära så många asylanter.

Ekonomiskt sett



Att sedan man är överrepresenterad i brottstatistiken ,är ju trist minst sagt.



Men det tristaste är ju denna mörkning av media.



Vilket gör att den beslutande politiska majoriteten

får "fel" sammansättning.



Där sitter det största problemet efter ekonomin.



Saker som förväntas fungera i en demokrati är bla:



-Polis

-försvar

-invandring

-fri nyhetsrappotering





Vilket det enligt vårt förmenande inte gör.



Ang gängen håller vi inte alls med dej .



Där har polisen minst sagt att göra .



(dialogpolis,brandkordinator bla bla bla)



En enkel biljett är det bästa.



Natti natti Karlsson.

2009-08-05 @ 00:14:41
Postat av: Nalle i Växjö

Smålandsposten oroar sig för ensamkommande flyktingbarn.



Hur vet man att dom är "barn" utan att göra undersökning.



I tidigare artiklar så har läst om hur Röda Korset letar rätt på anhöriga till dessa "barn" när dom hittat anhöriga, var återförenas dom, här i Sverige eller i hemlandet.

Postat av: s-e karlsson

Röda Korset .

1308 illegala invandrare fick under år 2008 hjälp av röda korset ! Undras om RK fortfarande hjälper dom eller om det är vi svenska skattebetalare som försörjer dom ?

S-E Karlsson

2009-08-05 @ 07:08:31
Postat av: Fredrik

Nu kör PK media stenhårt om hur "dåliga" vi svenskar är på att ta imot flyktingbarn !?



Vafan ! vi tar imot flest flyktigar i hela Europa!!

När ska deras hemländer få stå till svars för vad dom gör och för deras befolkning och medborgare?



Hör eller ser inte en politiker eller pk media kritisera dessa länder eller styre ?



Vi kan förfan inte rädda världen och jag har inte lust att betala och betala och betala utan att få nåt tillbaka. Välgörenhet i all ära ! men idiotin måste få ett slut förfan. Fattar man vilka motsättningar man kommer få i framtiden mellan olika religiösa och fundametalistiska grupperingar och folkslag i landet Sverige? Vem kommer hamna i mitten? Jo svensken ! för tro att dessa kommer visa landet Sverige och dess demokrati någon respekt är som att tro på Att tranan kommer med ungarna förfanken ! Rent jävla bedrövligt igår på tvn hur man försöker få svensken att ha dåligt samvete för att man inte vill ta imot flyktingar !



Skam på torra land förfan !!

Red upp och städa framför dörren innan vi fyller på med mer och ni har fan ett första ansvar att ta hand om den Svenske medborgaren !



JAG SOM SKATTEBETALARE VILL VETA VAD INVANDRINGEN OAVSETT FLYKTING,ANHÖRING,ARBETS ELLER BIDRAGS INVANDRINGEN KOSTAR DEN SVENSKE SKATTEBETALAREN UNDER ETT ÅR!



SEN VILL JA VETA HUR MÅNGA INVANDRARE SVENSK ELLER INTE SOM BIDRAR TILL SAMHÄLLET OCH INTE STÅR PÅ BIDRAGS LISTAN ! ÄR MIN RÄTTIGHET ATT FÅ VETA VAD MAN GÖR MED VÅRA SKATTE MEDEL.



2009-08-05 @ 10:14:24
Postat av: Nalle i Växjö

Sverige är en Demokrati.



Något som ofta tas fram när man diskuterar odemokratiska länder som Nordkorea, Eritrea mm.



Läs länken till Regeringens skift vad är demokrati.



Följ länken till Tryckfrihetsförordningen, här kommer ett litet utdrag som är intressant. Hoppas alla journalister som lusläser denna blogg även läster denna länk



"Tryckfrihetsförordningen ger var och en grundläggande rätt att föra fram sina åsikter och att sprida dem utan förhandscensur. Sverige fick sin första tryckfrihetsförordning så tidigt som 1766.







Rätten att få ta del av allmänna handlingar finns också inskriven i tryckfrihetsförordningen. Det innebär att alla kan vända sig till en myndighet och begära ut en allmän handling, till exempel ett myndighetsbeslut. Den som begär ut en handling behöver inte säga sitt namn eller vad hon eller han ska använda handlingen till.



Som ni ser är det solklart att vem som helst kan begära ut uppgifter även anonymt, om man löser det med en adrees att sända informationen till.



Är det någon som protesterar, är inte Sverige en Demokrati!

Postat av: S-E Karlsson

Nalle i Växjö !

Det du berättar här ovan lever iallafall inte

Oskarshamnstidningen och Oskarhamnsnyheterna upp till! Har sänt kommentarer om Högsby kommuns ekonomi till bägge dessa tidningar men hittills har jag inte sett röken av min kommentar ! Har också via mail till ON:s redaktion i Högsby efterlyst den och även begärt svar med motivering varför kommentaren inte tas in , men ej fått ngt svar ! Opinionen ska tydligen till varje pris tystas ! S-E Karlsson .

2009-08-05 @ 13:42:22
Postat av: Nalle i Växjö

Kontakta Demokratiministern.



Enligt spelreglerna för en Demkrati borde du få svar

2009-08-05 @ 14:12:45
URL: http://www.regeringen.se/sb/d/8594/a/82573
Postat av: Fredrik

Kan inte begripa varför vi inte röstar om mer saker än vad vi gör? Man beslutar över våra huvuden precis som vi vore obildade!?



Sanslöst igentligen att vi bara tillåter dom göra som dom vill i olika frågor. Vi har politiska parti som kommer med olika förslag och sen så får man liksom

ta att välja fast man inte är nöjd med andra saker som det partiet står för? Om man röstade om hur man vill att vårt samhälle ska se ut och när majoriteten valt så väljer vi den eller dem som är lämpligast att fullföja uppdraget ? Ska göra vad folket säger. Det är DEMOKRATI ! :-)Måste vara bättre att dessa politiker fick sälja sig som de billiga lu.... dom är och vi sålade bort skräpet till vi hittade rätt kvinna eller man att styra landet Sverige !! :-)



Ta denna dam på gotland som missköter sitt jobb så markant att hon blir av med det men samtidigt så får hon omedelbart ett annat?? Hon får väl ställa sig till arbetsmarknadens förfogande för det dom gör är ju att ännu en gång " visa att dom privigilerade har förtur" Samma sak alltså det hon fick sparken för? Svåger politik ! usch !



Så se till medborgare att SD kommer in i riksdagen så det bli lite som 20 ilskna bin i en tom syltburk och så släpper vi på locket ! :-)



Gräv fram vad invandrings kalaset kostar!



Kräv att man myndigheter imellan kan kontrollera

om människor myglar med bidrag och dyligt.



Så lite info :



Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Den "hjärntvätten" som pågår då i media tv.press numera även i reklamen.



OM än av ekonomiska skäl

titta på OLW senaste "fredagsmys" bojkotta OLW är det enklaste .



Money talks



Eller nyheterna härromkvällen, vid intevju om ett ämne ,en Svenne o en negress fifty fifty så är PK-kvoten uppfylld.

(Kan för övrigt ses nästan varje kväll i tv.)



Ia Sellerbergs artikel om hur bra allt är med asylanterna i Smedby (Barometern )



Exempelena är många i Nordkorea samt Eritrea förtrycker man ju "öppet" .



I Sverige skatteförtrycker man ,samt media förtrycker.



I Sverige hjärntvättar man sedan länge sin befolkning dolt,samt att journalisterna har order att mörka tex kostnader, kriminalitet bland asylanter .



(Fria nyheter ang skotten i Oslo med vitpixling mm är ett skolexempel)



Detta genom vänsterfolk, som sitter likt ormar överallt på viktiga samhällsfunktioner.



Till o med så kallade feminister/kommunister har tagit plats i bla Folkpartiet.

Det du Brändevall.



När det gäller invandringen har "rödingarna lyckats bra med hjärntvätten".



För om man tittar på våra Nordiska granländers invandrar politik, med en icke röd-styrd press o tv,så är den helt annorlunda.



Frisk helt enkelt



Faktum är att dom störta skitstövlarna är journalister ,som deltar i denna hjärntvätt.



Dels strider det mot grundlagen,sedan är det landsföräderi.



Om du som läser detta är journalist Googla på Qvisling.

Ställ dej sedan framför en spegel.



Att sedan inte Svensson förstår ,att det är något lurt med 1.5 miljoner asylanter i ett land med ca 10 miljoner innevånnare o en total skatt på 57 % ,

är bara att beklaga.



Stor invandring=hög skatt ringer det någon klocka?



Men så fungerar socialismen/kommunismen med sitt förtryck av sina folk :Sverige ,Nordkorea,Eritrea .



Svenne sover sött eller....



2009-08-05 @ 16:37:22
Postat av: s-e karlsson

Jo,jo Gubben och Gumman ,vaknar inte "Svensson " till nästa år så är loppet kört för Sverige ! Personligen så kommer jag att kämpa för Sd till det bittra slutet ! Valet till riksdagen nästa år är sista chansen om Sverige över huvud ska kunna räddas något litet ! Dom som fått PUT är ju inte något att göra åt dom är ju så kallade svenskar , men det finns ju ändå mycket som Sd kan rätta till ! Men som sagt kommer inte Sd in i riksdan nästa år så kan man kasta in handduken ! Tyvärr,tyvärr ! S-E Karlsson .

2009-08-05 @ 16:57:59
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Kan man i princip ta bort förtidspensionering samt stjäla deras inbetalda premier till socialförsäkringsystemt,för att bla köpa Mustafs röst.





Så skall givetsvis dessa felaktiga/falska viseringar omprövas en SJÄLKLARHET I EN RÄTTSTAT.



Bla skall inte svenska pensionärer sitta med 68 kvar när alla fasta utgifter är betalda.



Socialdemokrater/Kommunister/journalister borde skämmas.



Vi hoppas verkligen att lagföring kommer att ske så småningom.



Kan man ompröva förtidspensioner, kan man mycket väl göra samma sak med "PUTTARE"



Där dom flesta inte har i landet att göra förrutom

att rösta på kommunisterna.



Omprövning av PUT är en röstmajoritetsfråga samt en självklarhet.



Man kastar pass ,ljuger om asylantskäl osv.

95% SAKNAR PASS.



Varför i H-vete avisas dom inte direkt???????



Sverige bör avisa ca en miljon "PUTTARE"

Givetvis delas dom första enkelbiljetterna ut på landets fängelser.



Det är en asylantpolitik lik våra Nordiska granländer som gäller inget annat.

Förrutom ett 20 årigt asylantstopp i Sverige.



DET RÄCKER NU.



2009-08-05 @ 17:27:06
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

STRIPPTEASE :Baromterns journalist Peter Alexis får nog se sej besegrad av Dragan.



Trots ett massivt skrivande om Dragans stripklubb

har nu "Dragge fått tillstånd"



Han ansöker nu även om att få ha öpptet till 05.00.



Tydligen hade Dragan mera koll på lagen än Alexis.



Går det igenom kan även tidningsbuden få sej en stripp innan jobbet.



En filial i Kalmar kanske?



Bäst vore väl om den folkhälsofrämjande liveshowen, fick komma tillbaka från det förbjudna.



Man får väl förmoda att Socialdemokratiska kvinnoklubben i Färjestaden gråter floder.



Nu när Gubbsen i Färjestaden får se lite annat avklätt än "Ryska asfaltskokerskor"

2009-08-05 @ 17:39:28
Postat av: Alfaliten

Har Dragan Klaric startat strippklubb?

2009-08-05 @ 18:58:50
Postat av: Sture Frid

Finns Dragan Klaric eller hamnar man på tant Elisabeths blogg när man googlar?

2009-08-05 @ 19:09:01
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Röda (asylantkramande) TV4 , är nu förgrymade

över att Calle Bildt bett Ryssen dra dit pepparn växer, samt sammövar Svenska (t)armen med Nato.



Hans Blixt inkallades ,för att fördöma detta antikommunistiska tilltag av Bildt.



Bildt följer minsann Buschs fundamentalistiska politik.



Känns inte den jämförelsen lite felplacerad?



TV4 samt Expressen hör hemma på soptippen.

2009-08-05 @ 19:20:52
Postat av: s-e karlsson

Från och med vecka 32 så har Vimmerby kommun 13 "ensamkommande barn" ! Man kan ju undra hur de styrande tänker ! Jag misstänker att dom tänker med plånboken ! Det är ju inte föbjudet att säja nej till mutpengarna från staten , inte ännu i varje fall ! Tänk vilka kostnader man drar på sej helt frivilligt ! En skötare på varje av de åtta nya som kommer denna vecka , vad kostar inte bara det ? Tiden fram till valet nästa år måste banne mej rulla på fortare ! S-E Karlsson .

2009-08-05 @ 20:08:22
Postat av: Dårassio

Om Dragan Klaric har en strippklubb så borde han bli av med sitt medlemsskap hos SD. Om gumman på getingen arbetar för stippklubben och gubben tittar på så blir inte heller de trovärdiga, detta fina par. Tant Elisabets blogg! Vem är denna tanten och ni på getingen som skriver så bra men inte vill att vi som läser det ni skriver ska veta vilka ni är. Varför? Ni sitter och skriver hela dagarna och det får mig att tro att gubben styr dig. Det är därför du inte vågar säga ditt eget namn. Du är lika styrd som alla arbetarkvinnor i sverige idag och lika styrd som de muslimska kvinnorna som är gifta med muslimer. Men om du säger att du är från nordkorea kan jag kanske förstå dig. Eller om du är från Kina

2009-08-05 @ 21:17:59
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Den kreativa företagarna på ÖLAND heter BRATIC

och inget annat.



Prova använd Google om det inte är för avancerat.



Gubben är från Nordkorea Gumman från Kina.



Vad var det du hette sa du?



Kul text hur mycket röker du på per dag då?

2009-08-06 @ 01:40:37
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Sveriges Stolpskotts ungdomsförbund (SSU)

Har kongress, och har där med viss möda lyckats

omvälja Hanna Fnatteland, förlåt Gytte Juteland.



Gytte säger sej jobba för en nollvision, när det gäller ungdomsarbetslösheten, samt att tomten minsann visst finns.



Att ungdomsarbteslösheten sedan är skapad av SAP

har ingen större betydelse i Jyttes sagovärld



Vidare har SSU skickat en spark till Regeringen

Vad dom nu skall med den till mitt i sommaren.



Jättebebisen Jytte är från Huddinge 29 år, och har lovat att inte säga några nedsätande ord om våra pensionsräddare i krogmiljö.



Kongressen avslutas varje dag med en gemensam talkör:



"Måna är visst normalbegåvad sådeså, Göran ljög så det sög"

2009-08-06 @ 02:18:53
Postat av: s-e karlsson

Man har sagt och man kör fortfarande med det argumentet att invandrarna är dom som ska rädda våra pensioner ! Sista tiden har man läst i pressen och hört på radio och TV att pensionerna kommer att sänkas nästa år med minst 3 % före skatt ! Var är då dessa pensionsräddare ?

Läste nu på morgonen om Oskarshamns kommun där ska det bort 30 tjänster inom det sociala och Bockara skola kommer ev att läggas ned ändå uttalar sej Peter wretlund om att man ska ta en disskussion om att ta emot ensamkommande barn !

Man tror knappt varken sina öron eller ögon snart !! Tycka synd om syndromet har verkligen slagit sej på mångas hjärnor , vi måste ändra på tankebanorna och börja tänka på oss själva i första hand ! Många gamla som bor på äldreboende kanske inte får komma ut mer än ett par gånger om året , tänk först på dem !

S-E Karlsson .

2009-08-06 @ 06:50:29
Postat av: Mister Burke

Idagarna klättrade dessa solbrända individer ned från träden för att lära sig simma.

Stor aktivitet på på gratisbadet. Tidningens framsida satte kaffet i halsgropen, harkel

Postat av: tryit

Hej på er alla....



off topic...jag hittade en länk till en S blog på denna blogg eller om det var fria nyheter minns ej..som var lite kritisk till den invandringspolitik som förs..ngn som vet vilken S blog det var?



Tack för en bra blogg Thoralf

2009-08-06 @ 09:43:23
Postat av: Skånepåg

@ tryit



Här kommer länken.

Postat av: Skånepåg

Oskarshamns kommun skall spara bl.a. genom olika försämringar för kommuninvånarna samt att avskeda ett antal personer. Någon som har tillgång till statistik över vad "invandreriet" kostar kommunen i form av ALLA öppna och dolda bidrag?



Finns än så länge möjlighet att kommentera artikeln.

Postat av: Nalle i Växjö

Leif Haglund: Demokratin förutsätter en öppen debatt. Man kan inte lösa uppkomna problem om de inte diskuteras.



Den här bloggen är nog det bästa som en Socialdemokrat skrivit.



Förmodligen blir han nog inte så gammal i partiet. Det skall bli intressant att föja hans vidare öden

Postat av: s-e karlsson

Tyvärr , Skånepåg har precis försökt med en kommentar men det kommer felmeddelande tillbaks och försök igen senare .

Mvh S-E Karlsson .

2009-08-06 @ 11:32:50
Postat av: Skånepåg

@ S-E Karlsson



Har man från ansvarigt håll inom Sossarna börjat att dra öronen åt sig och "strypt" bloggen?



En helt annan sak från SVTText. Vilka som ligger bakom detta nya fenomen i Sverige, är väl helt uppenbart för en normalt funtad människa!



"Revirstrid bakom bränder i Södertälje



De butiker i Södertälje som drabbades av bränder i vintras fick aldrig några hotbrev, och någon samlad aktion finns inte, skriver Dagens Nyheter. Enligt uppgifter till tidningen handlar det istället om ett lokalt maktkrig

Dick Malmlund, säkerhetsansvarig på Svensk Handel, stöder teorin. Det pågår en strid om vem som ska driva vilken verksamhet. Den omfattar allt, restauranger, matbutiker, fastigheter, säger han."

2009-08-06 @ 13:02:14
Postat av: Skånepåg

@ S-E Karlssson



Sorry, men nu slant jag på tangenterna. Du menade antagligen Barometern-OT?



2009-08-06 @ 13:05:41
Postat av: s-e karlsson

Jo , Skånepåg jag menade Barran- OT !

Synd om Leif Haglund blir stoppad ! Han är av den gamla stammen av sossar som tänker på Sverige och svenskarna i första hand ! Det är ljusår emellan honom och Mona Sahlin ! Nu ska jag tillbaka till gruvan igen ! Idet här fallet är det blåbärsskogen som är gruvan !

Mvh S-E Karlsson Sd Högsby .

2009-08-06 @ 14:42:36
Postat av: Skeåning

Svensk polis får hantera så många våldtäktsfall numera att man verkar blivit avtrubbade mot detta avskyvärda brott, och hanterar det attitydsmässigt som ett "vardagsbrott". Iaf framstår det så utåt sett, vilket Beatrice Ask också verkar göra, med tanke på hennes tysthet gällande detta. Vi har alarmerande höga siffror på våltäkter. Alla vet varför. Alla vet således också varför det tonas ner. Hade inte detta varit en del av den förödande flyktingpolitiken så hade det behandlats på aftonbladets förstasida under rubriken mäns våld mot kvinnor, men att tona ner allt som kan skapa kritik och opinion mot mångkulturalismen och dess problem är viktigare.

2009-08-06 @ 16:07:07
Postat av: S-E Karlsson

Jo,jo nu har det blivit modernt igen med svamlet om de esamkommannde unga männen med i många fall begynnande helskägg ! Det är nästan panik mellan vissa kommuner man försöker övertrumfa varann i hur många av dessa unga män man kan ta emot , någon tanke på morgon dagen tycks inte bekymra dom , det är som vanligt man ska visa sej human och ömsint med andras pengar

, Att det kommer en dag efter imorgon tycks man helt och hållet ha glömt ! Mutpengarna från staten räcker ju inte hur länge som helst och inga arbeten finns och konkurserna ökar igen !

Valåret 2010 måste Sd komma in i riksdan så vi får ordning i Sverige igen !

s-e karlsson .

2009-08-06 @ 16:45:04
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Första problemmet med våldtäckter är just polisens uppklarningsprocent, som är lägre än låg.



Eventuella straff är låga, senaste serievåldtäckaren dömmdes till 6.5 års fängelse sitter väl då 4 år?



Således 1 år per våldtäckt, vilket torde vara under minimi straffet.?



Kanske någon som vet något om denna gris?



Borde ju vara tvärtom om ,vid upprepade kränkningar tex 4 gånger 3 år som sitts av 12 år totalt.



För inte tycker väl Svensson att man skall få rabatt ju flera våldtäckter man begår.



Här samverkar en poliskår bestående av tröttkepsar, med runt 30000kr i månaden ,för att göra ingenting i princip.



Detta åtföljs med en Socialitisk/kommunistisk straffrabatt, med tanke på ev gärningsmän.



Att man dessutom får stanna i Sverige ,om man är asylant tex ,visar bara hur snett Sosse patraskets

kriminalpolitik har gått



Offrets kränks först av svinet ,sedan av polisen ,och sist tingsrätten.



Detta lär sej givetsvis ett visst klientel.



Tycker man det är fel kan man ju alltid rösta på SD nästa val.



Vilket då gör att det blir nämndemnän ,med lite annorlunda iställning, till tex våldtäckt i våra tingsrätter.



Nämndemännen tillsätts politiskt fiffigt va Svenssson

2009-08-06 @ 16:59:32
Postat av: Bo

Jag fick en medmänniska, en tjej c:a 24 år gammal, med ett barn och man, mördad av en Kurd, för ett tag sedan. Inte ett ord om de faktiska omständigheterna i dagspressen. Sju knivhugg tror jag det var.



Hämnden är ljuv sägs det. Jag hoppas att mannen skall få sin hämnd.



Sju parabellum skulle sitta fint.

2009-08-06 @ 23:02:32
Postat av: tryit

TACK SKÅNEPÅG!! : )

2009-08-07 @ 05:08:17
Postat av: Fredrik

PK har även nu även tagis sig in på Eniro.

Läs och begrunda:

Postat av: Mister Burke

Vill bara bidra med ett tips på bra film och mycket rolig film.

The Hangover finns att avnjutas på de flesta torrents siter och är mycket rolig

Postat av: Livsnjutaren

Min frus syster bor i Ocean City, väldigt tjusig "private property" tomt.

De har strandtomt med jätte härligt vatten men så har de swimingpool precis utan för huset!

Kan någon begripa varför man skaffar swingpool om man praktiskt taget redan bor i havet??

2009-08-07 @ 07:05:02
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

I TV4 i morse hade en kille synpunkter på att kultur o fritidsnämnden i Sveriges kommuner bränner

stålar på tex skidannläggningar.



Det är väl tur att man inte får nys om Johan Persson o gänget, när det gäller att bränna pengar

Salve, Fanerdun, konstmuseet, Kalmar FF mm .

Flera divisioner under debatten i TV 4.



Bäst av allt var väl när försvarande politiker sa,

visst vi har ju snöröjning och invadrarmotagning som vi kan dra ner på .

Hoppsan



Rakt ut i etern hos den asylantkramande tv kanalen.

Riktigt kul faktiskt.



Snacka om bortgjorda.



Man kanske skulle föreslå en diskussion om nerdragning av asylant motagandet i TV 4.



Det förstnämnda är väl svårt att dra ned på brukar räcka till 7 dagars snöande/år.



2009-08-07 @ 08:16:46
Postat av: s-e karlsson

Ja,happ , så var det dags för en drive med apatiska barn ! Häromdagen var det en drive om ensamkommande barn som säjs skära sej ! Det ena konstiga argumentet efter det andra hittar man på ! När ska parodin ta slut , det här med ensamkommannde barn borde vara genomskådat för länge sedan , det är ju bara så att dessa " barn " fungerar som ankare för de oftast horribelt stora familjer som väntar i hemländerna ! Upp med rullgardinen och vakna ! S-E Karlsson .

2009-08-07 @ 08:57:15
Postat av: Skånepåg

"White people gonna take no more!"



Cirka 1:30 in i programmet börjar det bli intressant. Sydstatsaccenten kan vara lite knepig, men det mesta no problema.



Ett kanske inte alltför seriöst videoinslag av den afroamerikanske(!) pastorn, men trots allt tänkvärt och utan tvekan paralleller med vad som sker i "gamla Svedala".

2009-08-07 @ 08:58:17
URL: http://www.youtube.com/watch?v=0hFiab7fjak
Postat av: AWSvensson

Man skall dra ner på kulturen för att klara skola o omsorg. Det är väl ok om det är mångkulturen som åsyftas. Det gäller att börja lite kort efter en helt muslimsfri semester .

2009-08-07 @ 10:05:46
Postat av: Carl Pettersson

@Gumman och Gubben: våldtäkt, våldtäkt, våldtäkt,våldtäkt......tack.

2009-08-07 @ 10:19:21
Postat av: Stora Småland

Nu tycks eftertankens kranka blekhet kommit ikapp både Illmar Reepalu i Malmö och Anders Lago i Södertälje ! Det är ett jädrans gnölande och gnällande på dom nu och dom kommer med förslag på att andra kommuner ska ställa upp och ta emot mångkulturister från Malmö och S-tälje ! Det borde även gälla för dom såväl för oss andra att har man tagit fan i båten så måste man även ro honom iland ! Varför ska andra kommuner ta över deras experiment ?? Nä,nä dom skulle ha tänkt efter före , nu sitter dom där med skägget i brevlådan och kan inte komma loss ! Jag tycker inte synd om dom ! Stora Småland .

2009-08-07 @ 10:41:50
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

cArL PETeRrSon : voldtäkt,vålldtäckt,vålldtäkkt,våtdräkt?

busunge,brakskit,...nöjd o glad?



Gubben o Gumman vinkar till Calle

Ha det bra i solen glöm inte solhatten bara.

Det gjorde vi resultatet se ovan.

2009-08-07 @ 10:47:24
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Gå gärna in och titta på Baromterns nätsida.

Läs där om killen som sitter finkad hos sheriffen.



Han verkar inte vara helt ok i huvudet.



Blir spännande med domen från tinget i Kalmar.



Egentligen borde väl tröttkepsarna identifierat honom ,innan dråpförsöken kan man tycka .



Nåväl det blir väl samhällstjänst i 4 timmar kombinerat med dagsböter 10 gånger 1.5kr.

(Inkomstrelaterat)



En sådan kille borde nästan hängas ut på nätet av säkerhetskäl.

2009-08-07 @ 11:06:41
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Notera att "Babblo" (Titto TV4) återigen imorgon skall kalla in Hans Blixt, för att skälla på Carl Bildt.



För att han bla varit stygg mot Ryssen.

Visst är den redaktionen lite röd.



Dom måste tro att hela Svenska folket är bakom flötet på den redaktionen.

2009-08-07 @ 11:23:21
Postat av: Nalle i Växjö

En liten fundering.



Är merparten av alla journalister inom press, radio och TV anhängare av fri invandring. För islam, att ta ifrån dom som är födda här alla pengar och resurser för skola, sjukvår och äldrevård.



Då kan man undra om det är något geniskt betingat eller lyckas dom dölja sin rätta åsikt.



Jag känner ingen journalist, men ni som träffar dom privat, ( med dold kamera och mikrofon ) kan ni inte avslöja om dom i själva verket håller på SD i smyg

2009-08-07 @ 13:27:32
Postat av: Nalle i Växjö

Ursäkta det klumpiga skämtet om dold mikrofon, det är naturligtvis inget vi håller på med, endst PK media



Tänkte mig inte för.

2009-08-07 @ 13:31:40
Postat av: s-e karlsson

Jo,jo undrar vad journalisterna säger sedan när islamisterna får en sån makt så dom stänger Systembolaget och slår igen bryggerierna !

journalisterna brukar väl inte vara dom som spottar i glaset ! Dom kanske ska dra upp rullgardin så dom får in ljuset !

2009-08-07 @ 13:38:20
Postat av: Nalle i Växjö

Vad kostar invandringen?



Har inget svar på frågan men Migrationsverkets budget ger i alla fall siffror på deras del av karusellen

Postat av: S-E Karlsson

jo,jo och räcker inte pengarna så begär dom mera anslag ! Migrationsverket är nog det enda företag i Sverige som inte behöver varsla , där rullar det på som om inget hade hänt !

Trevlig helg till alla !

Mvh S-E Karlsson .

2009-08-07 @ 20:00:15
Postat av: Ola

Saxat ifrån TT !!!



Tuberkulosen fortsätter att öka i Sverige, visar statistik för första halvåret i år. Fram till den 1 juli anmäldes 297 nya fall, 51 fler än under samma period förra året.



De allra flesta tbc-fallen rapporteras bland utlandsfödda boende i Sverige. Första halvåret rapporterades 215 sådana fall, jämfört med 208 under samma period i fjol. Av dem som är födda i andra länder har 188 smittats utomlands och 22 i Sverige. För fem är smittlandet okänt.



Hos svenskfödda har 54 fall anmälts, en ökning med 16 jämfört med första halvåret förra året. De allra flesta smittades i Sverige, bara fem insjuknade utomlands. I den gruppen är det främst äldre, över 65 år som drabbas, till skillnad från de utlandsfödda där medianåldern ligger på drygt 30 år.



Lungtuberkulos vanligast

Det finns också en grupp på cirka 30 personer där födelselandet ännu är okänt.



– Det brukar klarna, anmälningarna kompletteras efterhand så att vi får fullständigare information i slutet av året, säger Frida Hansdotter på Smittskyddsinstitutet.



Drygt hälften av tbc-fallen var lungtuberkulos, av dessa rapporterades en tredjedel vara smittsamma. Fem personer har drabbats av multiresistent tbc (resistens mot båda läkemedlen isoniazid och rifampicin), alla smittades utomlands.



Ungefär 40 procent av de anmälda fallen under första halvåret rapporterades i Stockholms läns landsting. Skåne och Västra Götaland har haft ett 30-tal fall vardera, sedan fördelas sjukfallen relativt jämnt över landet.



Ökande trend

Antalet nya tuberkulosfall minskade från 1989 till 2003, på grund av ett minskat insjuknande bland personer födda i Sverige. Men sedan vände trenden och de senaste fem åren har antalet fall ökat. De är nu ungefär lika många som i början av 1990-talet.



– Det är svårt att redan nu säga om trenden håller i sig även i år, vi får se hur det ser ut när hela året passerat, säger Frida Hansdotter.



De senaste fem årens ökning beror på att en allt större del av Sveriges befolkning har sitt ursprung i länder där tuberkulos är betydligt vanligare.



TT

2009-08-07 @ 20:46:45
Postat av: Stora Småland

Ja,ja och det mest fruktansvärda är att de styrande har tagit in TBC med öppna ögon ! Denna

hemska sjukdom har ju i princip varit utrotad i Sverige ! Min kära mor dog 1941 av just TBC !

Mvh Stora Småland .

2009-08-07 @ 21:19:58
Postat av: Robin_Shadowes

"Jo,jo undrar vad journalisterna säger sedan när islamisterna får en sån makt så dom stänger Systembolaget och slår igen bryggerierna !"



Dom gör som Svenne Banan d v s knyter näven i fickan. Något annat kommer inte hända. Dom kommer precis som Svenne få nöja sig med HB och smuggelsprit. Men det kommer ju inte direkt bli riskfritt heller. Straffen om dom åker fast kommer ju bli sharia-style...

2009-08-07 @ 22:38:08
Postat av: AB Fri film

Har ikväll avnjutit del 1 - 5 av Weeds med egentillverkad weeds. Mycket trivsamt som alltid

2009-08-07 @ 22:45:37
Postat av: Mister Burke

AB Fri film



Vad härligt det låter! Har du något över?

2009-08-07 @ 22:50:10
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Att se tex invasionsverkets kostnader, kan göra många ledsna o besvikna.



Lätt att ta till hårda ord ,men nästa år kommer

Sverigedemokraterna in i riksdagen.



Samt förmodligen i många kommuner.



Förhopningsvis som vågmästare,vilket i sin tur ger mycket mera power.



Röstar svenska ungdomar in Piratpartiet ,då kan dom ha sin arbetslöshet el bostadsbrist.



Partiet får en plattform riksdagen, att ta debatten,

med dom ansvariga för detta haveri.



Tänk er själva när man skall förklara flygen till Irak tex 7 dagar i veckan.



Eller när dom faktiska kostnaderna för detta spektakel kommer upp på bordet för knegar Joe.



200-300 miljarder per år ,så skall Svensson jobba till 75 år enligt Måna tex.



Hon borde börja långdistanslöpningsträning redan nu.



För att inte tala om när journalisternas mörkningar

läggs upp mm.



När vanligt folk förstår att Sverige är den sista "Sovjetstaten" på riktigt.



Dessa riksdagsdebatter kommer att vara mycket besvärande ,samt skrämmande för dom ansvariga politikerna .



Tänk bara efter valdagen, när en del kompisar får tömma sina rum för att aldrig mera ha något med politik att göra mera.



Någon ansvarsfrihet kan inte påräknas varken juridiskt el ekonomiskt.



Vårda TBC sjuka kan ju vara ett alternativ till samhällstjänst tex.



Eller varför inte utmäta tex en del herrgårdar.



Inte skall man sitta i hergårdar, när man gett bort tusentals miljoner av skattepengarna till icke skattebetalande människor från när o fjärran.



Det får man ta på lite sikt.



Vi får hoppas att SD ordnar en riktigt fin nät-tidning, samt gör en IT satsning.



Det är väldigt tyst från centralt håll, ev tänker man glida in på en "räkmacka" i riksdagen utan stök innan valet.



Den taktiken förlorade man ett EU mandat på så vi får hoppas att vi har fel där.



Att vara mörkande journalist el landsförädande politiker är ingen framtid i SVERIGE.



Knappt ett år till vilken fest det blir.



Ps förlåt det blev lite långt.

2009-08-08 @ 05:24:05
Postat av: Nalle i Växjö

Vad hände med SD bluffen.



Socialdemokraternas webbplats dä alla hemskheter om Sverige Demokraterna skulle avslöjas.



Det är ganska roligt att läsa kommentarerna från läsarna som sällan håller med bloggens redaktör.

Men nu är det lika tyst och stilla som gamla SD bluffen.

Och som vanligt inom SSU så är det dom som är bevisade fifflare som kommer upp på toppen, förmodligen som belöning

2009-08-08 @ 07:14:29
URL: http://sdbluffen.wordpress.com/
Postat av: Nalle i Växjö

HIV och flyktingar.



Naturligtvis måste vi hjälpa dessa flyktigar genom 100 % HIV test när dom kommer till vårat lilla land. Problemet finns med dom "gömda" alltså illegala invandrarna

Postat av: s-e karlsson

Morrn,morrn i stugorna! Om det bildas ett islamistiskt parti och detta parti får ngt att säga till om bla att dom låter stänga Systembolaget och alla bryggerier , vilken arbetslöshet det kommer att bli i Sverige då ! Jag kanske målar fan på väggen men som det har ställts till i Sverige så kan nog vad som helst hända !

Ovanstående relaterat verkar det som att dom flesta journalister vill ha det , dom vurmar ju för mångkulturen iallafall dom flesta ! Tänk att inte få köpa ngt gott till julhelgen , påsk ,midsommar ,kräftorna och surströmmingen det blir nog tomt för många i Sverige ! Nu ska vi åka över till det vackra Öland med vuxendövgruppen i Kalmar län och ha det mysigt !

Ha en bra dag alla ! Mvh S-E Karlsson .

2009-08-08 @ 07:23:07
Postat av: World Traveller

Gubben o Gumman paa Getingen



Hoppas ni har raett naer ni tror att Sd kommer in i Riksdagen (utan utlaendska opolitiska valobservatoerer tror jag inte dom kommer in) och att Sd's politiker daa kommer att boerja roera om i politiken och staella obekvaema fraagor.



Tyvaerr fruktar jag att dom bara kommer att staella in sig i ledet, antingen genom generoesa mutor (Saudi-Arabien har ju gott om pengar som vi vet) eller genom hot mot deras familjer.



Under tiden som vi sitter haer och skriver och klagar saa fortsaetter ju muslimer att vaella in i landet och dom faar mer och mer makt i samhaellet och mer och mer skattepengar maaste gaa till att foersoerja vaar nya adel.



Svenskar ska tvingas jobba tills dom aer 75, taag och bussbiljetter chockhoejs, polisstationer laeggs ner (foersvaret har hittills faatt betala foer massinvandringen genom sina nedlaeggningar och nu maaste pengarna tas fraan annat haall), sjukvaard foer svenskar foersaemras medan den garanteras foer invandrare aeven illegala saana, aeldrevaarden ska vi bara inte tala om.



Taenk om man kunde faa pensionaererna att ge fan i att roesta paa sossarna men de aer ju saa indoktrinerade saa att de roestar per automatik paa S och de skraems ju att tro att Sd aer vaerldens stoersta rasister och roestar men paa dom saa kommer man inte till himlen.



Hoppas jag har fel men man blir ju orolig naer man hoer saa lite fraan Sd nufoertiden. Om de var lite mer paa bettet saa skulle de jobba mer aktivt foer pensionaererna och goera sin roest hoerd varje gaang en gamling blir illa behandlad, varje gaang invandrare favoriseras framfoer svenskar t.ex paa hoegskoleutbildningar, varje gaang staten skaer ner paa vaelfaerden och skolan m.m.



Jag hoppas vi faar se paa lite mer jaevlar anamma snart.



Mvh WT

2009-08-08 @ 08:22:08
Postat av: Stefan A

Ingen fara s-e, de arbetslösa kan säkert få jobb som kontrollanter av att burkan sitter som den ska,och att skäggväxten på oss utan burka är tillfredställande.

2009-08-08 @ 10:19:34
Postat av: Nalle i Växjö

Senaste nytt från Lessebo Småland



Jag lägger in ett stycke av texten innan PK censuren upptäcker misstaget i Smålandsposten, förmodligen någon sommarvikarie som inte gått Journalist.. förlåt menar PK skolan



– Att Lessebo ligger högt på listan över invånare med försörjningsstöd beror på dels att vi tar emot många flyktingar, dels att vi har många tomma lägenheter i kommunen där människor med sociala problem hamnar,



Kommentar. Dom två grupperna kanske hör ihop.

Och vi som läst att invandringen är bra för Sverige. hur ska dom ha det?

Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

World Traveller:



Det kommer att bli en smutsig valkampanj nästa år

för SD .



Förmodligen med en smutskastning utan dess like.



Vänsterfolket vet att det stundar mindre roliga tider med SD i riksdagen.



En del myglande parasiter kommer att avslöjas .



Ang valet så vill det nog till att SD har koll på valsedlarna i varenda valokal hela vägen fram till valdagen.



Annars lär dom få ben på många håll.



Risken är stor att mycket av valrörelsen ,kommer att handla om SD, samt även valvakan 2010.



Fram till desss gäller det att lyfta fram på bloggarna, varenda mörkning el manipulation i TV tex.



Glöm inte Internets betydelse, ca en vecka innan valet börjar Svensson surfa o Googla på nätet om politiska partier.



Rasistiska samt knark positiva kommentarer får anses som kommunist sabotage.

Detta kommer att öka ju närmare valet vi kommer.



Tänk att få göra om Invasionsverket o tex Södertörns högskola till krimminalvårdsanstalter.



Då med inrikting vård av oikofober med domar för

grov trolöshet mot huvudman (Svenska folket)



Lite galler på Göran herrgård o vips kan Sossetrojkan 25 år tillbaka sitta där o göra en Burma (husarest)



Visst blir valet 2010 en rysare för PK folket.

Lycka till.



2009-08-08 @ 15:34:31
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Nalle: Det blir spännande och se hur länge den artikeln i SMP får vara som den är nu lova att skriv när stormamma rätta till det.



(Tipsa FRIA NYHETER OM SÅ SKER)



Stackars sommarvikarie vilken utskällning.

Komma här och skriva sanningen, samt då äventyra det röda presstödet.



Att den riktiga censuren har lite sem nu märks ju:



-Jag har bara 68 kr kvar när allt är betalt, sa pensionären i tv efter vinsten i postkodlotteriet.



-Vi kan ju dra ned på snöröjning el invadrarmotagandet sa politikern i tv



-Socialbidragskostnaderna hänger ihop med motagandet av asylanter står det i SMP



2009-08-08 @ 16:32:29
Postat av: Robin_Shadowes

Håller med WT, får vi inte in valobservatörer kommer det bli samma valfusk som i EU-valet och muslim-invasionen kommer fortsätta och öka under kommande fyra år. Tycker också Sd är alldeles för tysta. Det är bara ynka 13 månader kvar nu och dom måste börja vakna upp ur koman och ta sig i kragen. Hur man däremot skall få pensionärerna att sluta tarditionsrösta på såssarna vet jag inte. Vi kan nog bara hoppas på att dom dör ut så fort som möjligt.

2009-08-08 @ 21:24:38
Postat av: Fredrik

Varför man ska behöva förfalska eller stjäla dokument och uppge sig vara någon annan eller att ha tillstånd " när man är svensk journalist" förfaller sig väldigt märkligt? Så stolt när man ser vilken härlig reklam Sverige får !

Postat av: Fredrik

Menar man att det är folk som sittter i regeringsposition i kurdistan och suger oss på bidrag? Verkligheten överträffar sagan !



Vilka jävla klåpare!



Borde vara på varenda första sida och på nyheterna!



Utlänska politiker LURAR DEN SVENSKA STATEN på pengar genom att ljuga och komma med osanningar !

Postat av: World Traveller

Naagra tidningsurklipp fraan DN nu paa morgonen.



'En 15-årig flicka i Tyresö söder om Stockholm knivskars svårt i bröstet och magen natten till söndagen av en för henne okänd man. Hon fick också allvarliga skärsår på armarna när hon försökte värja sig'



'I Fittja söder om staden fick en man svåra skador när han attackerades med kniv i trapphuset utanför en lägenhet. Tre män är gripna misstänkta för försök till mord'



'En 16-årig flicka i Trollbäcken i Tyresö fördes med ambulans till sjukhus sedan hon släpats efter en bil. Flickan ville ta tillbaka sin mobiltelefon som fanns i bilen'



'En kvinna i 30-årsåldern blev skjuten i låret i Stadsparken i Uppsala'



'Fjärrutlöst bomb vid Tallidsskolan i Fittja'



'Beväpnade män hotade vittne inför rättegång. Vid 07-tiden på fredagsmorgonen hotades en man från Södertäljes ytterområde av tre-fyra maskerade och beväpnade personer utanför sin bostad'



Jag blir saa j-a troett paa att laesa saan skit. Aennu troettare blir jag paa medias moerklaeggning och alla vaensterbloggares foersvar av allt vaald mot svenskar som paagaar. I mina oegon verkar det som om ett laagintensivt krig foers mot svenskarna och ingen vill erkaenna det. Mycket av det vi idag ser i Irak och Afghanistan kommer vi snart att se i Europa, aeven i vaara egna staeder, insurgents/terrorister/kriminella kommer att boerja anvaenda samma metoder haer hemma ocksaa. Vi importerar och betalar ju foer h-e foer fanskapen. Naer ska folk vakna upp?

2009-08-09 @ 07:47:59
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Morn da.



För att ytterliggare recensera DN idag, så har man

en i raden av otaliga artiklar, om det fina med multikulti.



(Hjärntvätt)(löpande)



Artikeln är lång och skildrar bla en Somalier ,samt lite fotboll.Fotboll är bra för då får Somaliska kvinnor vara med,vilket dom inte får i moskeen el på tex begravningar.



(Gudrun var är du)



Även nämns branden/begravningarna i samband med den

Givetvis.



Vi får veta att det finns 12000 Somalier i Rinkebyområdet.



Nu när andra asylanterna åker hem på semester?(Irakflygen 7 dagar i veckan bla)



Så får snällt Somalierna stanna kvar, dom har nämligen inga sommarhus i Mogadishu tex.



Sommarhus?



Vår nya Somaliska vän skickar varje månad hem 5000kr till Somalia.



Här kommer vi att tänka på den gamla damen som i tv sa att hon hade 68 kr kvar när allt fast var betalt.



Kanske kunde man här styra om en tusenlapp till henne el vad tycker du Svensson.



Visst är hon värd det .Hon o hennes make kanske har betalt skatt hela sitt liv.



Om vi leker med tanken att hälften av Rinkebys Somalier skickar hem 5000kr/månad så skickar man från det området enkom 30 miljoner i månaden.



Vilket fint Socialdemokratiskt samhälle vi fått.



Lägg sedan till mörkningarna i DN som World Travller pekar på.



Så får vi även konstatera att kommunisterna hjälpt

till att skapa detta fina samhälle.



Vi skriver inga svordomar utan vinkar o säger till dej Svenne.



RÖSTA SD NÄSTA ÅR.



DET RÄCKER NU

2009-08-09 @ 09:28:46
Postat av: Nalle i Växjö

Finns det inga etablerade jornalister i Svenska tidningar som inte gått PK skolan där man lär sig tekniken att ljuga och utelämna fakta.



Det måste väl finnas någon bland alla 10 miljoner innevånare i Sverige ( 10 milj inklusive dolda illegala invandrare)

2009-08-09 @ 09:48:03
Postat av: Stora Småland

Morrn,morrn !

Har tjatat om följande gång på gång och det är att , ingen ska få bli ngn form av politiker om inte han/hon har minst 25 års arbetslivserfarenhet ! Först då kan dom räknas vara "torra bakom öronen" och förstå hur det går till i livet ! Ett exempel är Lena Hallengren Kalmar som gick direkt från ngn form av högskola

till en statrådspost för sossarna i sveriges riksdag ! Vad har man då för erfarenhet förrutom skolbänken ?? Man bör nog uppnått en högre ålder innan man får sådana poster inom styret för Sverige ! Stora Småland .

2009-08-09 @ 09:52:50
Postat av: Robin_Shadowes

"Mycket av det vi idag ser i Irak och Afghanistan kommer vi snart att se i Europa, aeven i vaara egna staeder, insurgents/terrorister/kriminella kommer att boerja anvaenda samma metoder haer hemma ocksaa. Vi importerar och betalar ju foer h-e foer fanskapen. Naer ska folk vakna upp?"



Sånt har jag också varnat för annorstädes. Det är bara en tidsfråga innan otrogna svenskar blir tillfångatagna och får huvudena avsågade och filmerna utlagda på internet eller att unga "svennehoror" kommer kidnappas våldtas och tvångskonverteras. Det kanske är tur att det inte finns så många skivbutiker idag som för 20-30 år sedan men det kommer säkert att smälla i nån av dom som fortfarande finns förr eller senare, eller hos Hemmakväll eller nån annan video-uthyrare med massor av haram-material som mussarna inte tycker om. Det enda som kanske dröjer lite är väl hoten att skrämma flickor att stanna hemma från skolan men det kan ju mycket väl vara en del av verklighet om 10-15 år däremot.

2009-08-10 @ 05:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0