NAIV FOLKPARTIST I KALMAR

Med rubriken "Stoppa flyktingsmugglingen - Öppna gränserna" skriver folkpartiets EU-kandidat i Kalmar Län Björn Brändewall att han vill öppna gränserna in till EU och att han vill bekämpa "fästningen Europa".

Jag undrar verkligen om denne unge yngling funderat över de konsekvenser ett sådant handlande skulle föra med sig, inte minst för Sverige. Hur många skulle inte lockas till "välfärdslandet" Sverige? Hur har Björn Brändewall tänkt att detta skulle finansieras? Genom neddragningar skolan, vården och omsorgen förmodar jag, något annat alternativ finns ju inte.

Men det är bra att Folkpartiet talar om vad man vill med sin EU-politik så att väljarna kan skilja agnarna från vetet den 7 juni.


Förslaget är lika dumt som om någon skulle föreslå att Stoppa knarksmugglingen genom att öppna gränserna. De konsekvenserna skulle säkert Björn Brändewall kunna förutse men när det gäller massinvandringen så åker både ögonbindeln på och hörselpropparna in.



Björn Brändewall inringad på bilden.                    Foto Thoralf Alfsson

Björn Brändewall deltog förresten i en demonstration mot SD tillsammans med vänsterfolk i Visby under politikerveckan. När man på Donnersplats vände SD ryggen när Jimmie Åkesson skulle tala. Men Björn Brändewalls förslag om öppna gränser stämmer väl mycket väl överens med vänsterpartiets politik så han kände sig säkert hemma i sällskapet.

UPPDATERING

Björn Brändewall gillade tydligen inte mitt inlägg utan har skrivit följande kommentar som jag tycker håller så "hög" nivå att jag gärna vill att mina läsare inte missar den, därför kommer den här med mitt snabbt ihopsatta svar.


"OK Thoralf, du vill inte ha hit flyktingar. Så mycket förstår vi. Men en smakfull touch i all politisk debatt där man angriper någons åsikt är: vad är alternativet?

Så, Thoralf, vilket sätt föredrar du att utlänningarna dör på? Dödade/torterade i krig eller drunknade i havet? Eller menar du att det ska vi inte ha någon åsikt om, att de får skylla sig själva som föddes i ett otryggt land?"

Även folkpartisten och den politiske sekreteraren Sebastian Hallén försvarar sin partikollega och skriver följande på sin blogg

"Eftersom inget motförslag presenteras av Alfsson så får man ju utgå ifrån att han är nöjd med dagens läge. Sverigedemokraterna ser uppenbarligen hellre att dessa människor drunknar än tar "risken" att de hamnar i Sverige."

Vilken inskränkt slutledningsförmåga dessa folkpartister besitter! Man undrar ju varför de överhuvudtaget läser min blogg ;-)

Mitt svar till Björn och Sebastian.

Din fråga är något osmaklig och visar snarare på en än mer okunnig och naiv inställning än vad jag hade förväntat mig av en person som kandiderar till EU-parlamentet för ett "etablerat" parti, som Folkpartiet.

Jag är övertygad om att 99,9 procent av dessa människor inte kommer att dö i sina hemländer på grund av svält, krig eller tortyr. Däremot kanske deras förhoppningar om jobb och utbildning är ganska små i deras hemländer och då speciellt i länder där islam är den härskande religionen.

De är också medvetna om de risker de tar då de försöker ta sig till Europa olagligt med hjälp av brottslingar, istället för att söka visum och arbetstillstånd, vilket Sverige den 15 december 2008 beslutade om att även personer från tredje världen kan göra och där även ditt parti deltog. Så dessa personer har alla möjligheten att söka arbetstillstånd i Sverige utan att riskera sina liv.
Det är ingen som tvingar dessa människor att betala stora summor till dessa brottslingar för att ta sig till Europa. Jag vill också påminna dig om att det bara är ca 5 procent som har riktiga flyktingskäl (Genevekonventionen) enligt Migrationsverket.

Din fråga är så fullständigt befängd och naiv att jag får känslan av att du ännu inte lämnat sandlådan.

När det gäller alternativet Björn så är det inget alternativ att Sverige tar emot några miljoner människor från tredje världen. Fråga dig istället varför det ser ut som det gör i vissa länder och vilka de bakomvarande orsakerna är så kanske det går upp ett och annat ljus även för dig. Det är snarare där vi i Sverige kan hjälpa till genom att få bort diktaturer och korrupta ledare från banarepubliker och genom att hjälpa dessa människor till självhjälp.
Motsättningar mellan etniska grupper eller mellan olika religioner är i de allra flesta fall orsaken till hur det ser ut i många länder. Där har du orsaken till varför jag är mycket tveksam och negativ till ett mångkulturellt samhälle.


Kommentarer
Postat av: Magne

Nä Thoralf där har du ringat in fel person. Tjejer heter väl ändå inte Björn? Eller gör dom det? Allt är så tvärt om och upp och ner i detta PK-Sverige så man blir helt förvirrad.

2009-04-07 @ 01:25:30
Postat av: Jonas Franzen

En liten fråga Thoralf. När kommer du börja skriva politiska inlägg igen? Det var bättre förr... =)



Nu för tiden verkar det som att du bara skriver om din besöksstatistik, för att berömma Åkesson, kasta personliga påhopp, eller för att försvara dig och partiet mot påhopp.



Kan du inte skriva lite politiska ställningstaganden och åsikter. Det skulle jag uppskatta.

2009-04-07 @ 03:38:09
Postat av: Gulda

Tvärtemot föregående två åsikter uppskattar jag detta blogginlägg.

Dumhet ska fram i ljuset och inte förträngas.

EU och Sverige kan inte öppna sina gränser.

Det är helt omöjligt! Konsekvenserna skulle bli katastrofala!!

2009-04-07 @ 07:22:42
Postat av: Info

BJÖRN?



Såvitt jag kan se, är den på bilden inringade personen en ung flicka med en lång, blond fläta. Detta hindrar förstås inte att denna progressiva kvinna kallar sig Björn. Nyligen tillät ju länsrätten i Norrbotten att en man där skulle få kalla sig Madeleine. Eller närmare bestämt JAN-OLOV MADELEINE ÅGREN, eftersom han föredrog att vara man och ta på sig manskläder vissa dagar i månaden.



” Jag har redan fått ett brev från Vägverket som säger att jag måste byta körkort, säger Jan-Olov Madeleine Ågren som nu är hans formellt godkända.”



Så här presenterar Björn Brändewall för resten sig själv på hemsidan för ”Folkpartiet Liberalerna Kalmar län”:



”KÖNET SKA INTE SPELA ROLL



Jag vill förbättra jämställdheten och bekämpa homofobin, och då känns fp rätt. De första feministerna var liberaler, och redan på 1960- talet var Folkpartiet det första partiet att kräva lika rättigheter för homosexuella. ---



Situationen för homosexuella i Kalmar län är en av de sämsta i Sverige, enligt RFSL. Nedsättande fördomar om homosexuella, bisexuella och transpersoner drabbar alla --- Kommuner behöver handlingsplaner för att utesluta diskriminering pga sexualitet. Skolsköterskan ska t ex inte utgå från att du är hetero.



Ditt kön spelar tyvärr roll, men det vill jag ändra på.”





Det vill du ändra på. Genom att riva ”Fästning Europa” och bereda tillträde för ytterligare ett oöverskådligt antal muslimer. Vilkas uppfattning om ”kön” och liknande saker du samtidigt vill passa på att ändra på. Lätt som en plätt. Hm, hm. Kortslutning i ”Björns” hjärna?



2009-04-07 @ 07:25:11
Postat av: Hr Fökk

Dessa missanpassade politiker finns överallt, de gör allt för att jourlistkåren som driver smutskastningen mot SD, ska uppmärksamma dem.



Jag kan inte låta bli att här göra en jämförelse.



På Dagens Industri skrevs igår(och säkert också idag) en artikel om katastrofen Wanjas fortsatta vistelse i LO Borgen. Jag bytte endast "alliansen" mot SD i flera av kommentarernas hurraropen på alliansens fortskridande. 200 kommentarer med liknande hurrarop fick vara kvar, SD slängdes ut,,,

2009-04-07 @ 07:35:28
Postat av: Herc

Håller med Jonas, mer politik från Thoralf. T.ex var står SD i frågan om FRA och Ipred.

2009-04-07 @ 07:47:59
Postat av: Hr Fökk

Har Herc och Jonas svårt att hitta partiprogrammet så finns det här:



http://www.sverigedemokraterna.se/



Leta under: "Sammanfattning

En kort sammanfattning av våra viktigaste frågor"



Hela sidan är f.ö. väldigt lättförklarlig med massor av tips



Väldigt enkelt att hitta nu eller hur

2009-04-07 @ 08:17:09
Postat av: Fröken Fökk

BLT har hittat en tjuvgömma. Tjyvarna har har varit aktiva i nazistiska organisationer.

Jag önskar svar på vilka de åsyftar

Postat av: Fröken Fökk

Tillägg

Polisen INTE BLT, de bara skriver

Postat av: Per-Erik

-> Herr Fökk



Vad är politik om inte att även ta tag i medborgarnas vardagliga frågor? Just det som Thoralf Alfsson gör på ett så utmärkt och pragmatiskt sätt. I FranZens och andra likasinnades värd är politik tydligen samma sak som en massa floskler och intetsägande politiskt svammel. Men har man Mona Sahlin (än så länge) som sin vägledande guru, kan man givetvis inte förvänta sig något annat!

2009-04-07 @ 08:58:51
Postat av: AWSvensson

Är man bara som man tro politiskt korrekt så kan man häva ur sig vad som helst utan att göra en konsekvensutredning. I synnerhet alla generösa åsikter inom asyl o migration där är allt PK. Vetskapen om att alla som ifrågasätter har brunskjortor , är främlingsfientliga, ju ni har hört tugget gör att man inte får något ifrågasättande från något håll, bortsett från dessa brunskjortor. En sådan skrivelser som denne mindre vetande har åstadkommit skulle krossas i alla andra sammanhang och hans "politiska" karriär skulle vara avslutad.

2009-04-07 @ 09:53:17
Postat av: Roberth Ström

Fp har några såna där människor se på Frida Metso i Luf hon anser också vi ska öppna gränserna. Inget att bry sig om då det är vansinne.

2009-04-07 @ 10:02:29
Postat av: Björn Brändewall

OK Thoralf, du vill inte ha hit flyktingar. Så mycket förstår vi. Men en smakfull touch i all politisk debatt där man angriper någons åsikt är: vad är alternativet?



Så, Thoralf, vilket sätt föredrar du att utlänningarna dör på? Dödade/torterade i krig eller drunknade i havet? Eller menar du att det ska vi inte ha någon åsikt om, att de får skylla sig själva som föddes i ett otryggt land?

2009-04-07 @ 10:57:32
URL: http://brandewall.blogspot.com/
Postat av: LArs

@Björn



"Eller menar du att det ska vi inte ha någon åsikt om, att de får skylla sig själva som föddes i ett otryggt land?"



I princip ja. Lika lite som det är deras fel (det är deras föräldrar som inte haft förmåga att fixa till sitt land) är det vårt fel.



Du kanske anser att Sverige ska ta emot de 2-3 miljarder människor som har det fattigt och jobbigt? Sverige kan gott hjälpa riktiga flyktingar, men lösa världens problem genom att flytta problemen till Sverige, det kan vi inte.

2009-04-07 @ 11:11:56
Postat av: Per-Erik

Björn Brändewall skriver: "OK Thoralf, du vill inte ha hit flyktingar."



Enligt Migrationsverket har max 5 % av de som beviljas uppehållstillstånd i Sverige flyktingskäl enligt Genèvekonventionen. Resterande har fått uppehållstillstånd genom de svenska, i förhållande till i stort sett övriga Europa, helt avvikande normerna för att bevilja ett sådant tilllstånd. Man "flyr" med andra ord inte från någonting utan till någonting, och som en normalt funtad människa med lätthet inser vad det handlar om!



För att beskriva Brändewalls åsikter räcker ordvalet naiv inte till, utan bör ersättas med ordet "helsnurrig" för att beskriva hans mycket märkliga verklighetsuppfattning!

2009-04-07 @ 11:20:18
Postat av: AWSvensson

Enda sättet att få stopp på denna migrationsvåg är att följande budskap når fram, inom dessa kretsar går det fortare än blixten, ett snabbt återsändande visar att det inte lönar sig att riskera liv o kapital.

Jag tycker också det är orättvist att jag inte hade rika föräldrar utan har fått arbeta ihop allt för egen maskin, sådan är världen. Alternativet är att lägga hela världen i fattigdom, vilket sådana som Björn Brändewall förespråkar.

2009-04-07 @ 11:46:35
Postat av: s-e karlsson

AWSvensson, Lars och Per-Erik !

Håller fullständigt med er ! Denne Brändewall får nog så småningom ändra uppfattning när det har torkat ut bakom öronen på honom ! Många lever tyvärr i ett parallellt universum och tror att Sverige är hur rikt som helst !

Mvh S-E Karlsson .

2009-04-07 @ 12:18:22
Postat av: Per-Olof Persson

Hög brottslighet i Sverige



"The crime rate in Sweden is high compared to other industrialized countries. An analysis was done using INTERPOL data for Sweden."



"The rate for all index offenses combined was 9604.57 for Sweden, compared with 1709.88 for Japan and 4160.51 for USA."

Postat av: Carl

pk-folket liknar väldigt mycket indoktrineringen som skedde i Hitlerjugend. några få ungdomar sugs in i allians och sossepakten och de indoktrineras att tycka precis som de blir tillsagda.



det 3:de riket uppstod till slut i form av EU

2009-04-07 @ 12:51:33
Postat av: carl

man kan likna sosse och allianspolitiken med frikyrkoförsamlingen i Knutsby. alla måste tycka lika som partitoppen annars får de känna skam och det blir besvärligt.

Bert Karlsson skulle aldrig kunna tycka och säga det han gör om han hade ståt på ett industrigolv och varit kuvad av If metall som styrs av Sossemaffian.

2009-04-07 @ 13:01:26
Postat av: Blackfootnation

Det är så typiska idiot-argument från Björn Brändewall. Typisk halv-hjärna. Dels är "argumenten" lagda på ett känsloplan. Dvs tycka synd om.



"Så, Thoralf, vilket sätt föredrar du att utlänningarna dör på? Dödade/torterade i krig eller drunknade i havet? Eller menar du att det ska vi inte ha någon åsikt om, att de får skylla sig själva som föddes i ett otryggt land?"



Dör utlänningar automatiskt om dom inte kommer till Sverige?

Återstår endast tortyr, drunkning för alla andra än "Svenskar"??

Är det dom vanligaste dödsorsakerna utanför Sveriges gränser?

Drunkning och tortyr!!!!

Jag hoppas du förstår att hjälpinsatser i närområden för människor i nöd är näst intill obefintliga. Här borde "vi", dvs väst-världen/de rika/kalla dem vad du vill, göra massor.



Som tidigare sagts så är procenten VERKLIGA FLYKTINGAR fantastisk låg i förhållande till bluff och lögn invandringen.

Självklart ska Sverige liksom andra länder kunna stödja ett visst antal personer som verkligen behöver det. Men det handlar inte om 100.000 per år som kommer av en enda anledning - Sverige är inte ett framgångsland, Sverige är ett bidragsland.



Vad innebär alla dessa otaliga möten typ G-20, billaterala möten? Är inte dessa till för att komma till rätta med "otrygga länder"??

Är lösning att alla i otrygga länder ska komma till Sverige?

Är Sverige numera ett tryggt land??



Vad innebär massinvandring till Sverige för alla parter. Hur påverkar det här landet låt oss säga inom en tjugo-års period.

Det kanske rent av leder till drunkning och tortyr??





2009-04-07 @ 13:18:41
Postat av: carl

är de maskerade! topppolitiker och fackförbundspampar borde även dom bära rånarluva när de är i tv. är heligt trött på att de som blivit rika strävar efter att sätta andra i knipa och sedan cyniskt utnyttja dom. Detta sker ju på alla plan.

Sverige liknar filmen “Den elfaldige mördaren” där Fabrikörn styr och ställer som HAN tycker är bäst och ingen vågar säga emot, föränn den rakryggade “idioten” gör processen kort.



Sveriges ärliga och duktiga personer får leva som i ett bås i ladugården- pensionärer som uppfostrat sina barn får nu leva på garantipension 6700 kr, vårdbiträden kan inte leva på sin lön medan fackpampar badar i pengar, de som styr landet bryr sig inte mer om folket än vad höga herrar i företag gör.



Är det Idiotiskt att tycka detta är fel? i så fall är det förklaringen att pensionärer får ännu sänkt pension medan de som är i toppen får ökade arvoden. kanske dags för Svenska folket att göra som Stellan i ovannämda film och låta rättvisa råda. för de som skall hjälpa fotfolket skor sig bara dom också!



2009-04-07 @ 13:26:46
Postat av: Fru Fökk

Björn Brändewall



Ingen har väl emot den ynka %,n flyktingar som kommer till Sverige!

Det vi talar om här är lycksökare, bidragstagare och turister främst från de muslimska länderna, som så fort de fått PUT åker tillbaks till de länder de flytt ifrån med benen på ryggen.

Postat av: carl

Fru Fökk, är det utomlands allt stöldgods hamnar. är nog inte många etniska Svenskar som har råd att köpa nåt mer än vad vardagen kräver så den inhemska marknaden är nog begränsad.



Tror inte heller många av medelsvensson har kontakter utomlands.

Tror däremot att utlänningar som får medborgarskap och bidrag bygger upp organisationer och sänder gods tillbaka till sina hemtrakter. allt fraktas ut även stora kranbilar!

synd att Svenska politiker inte VILL inse detta utan fler Internationella tjuvligor får bidrag till att byggas upp med bas från Sverige.

2009-04-07 @ 14:03:51
Postat av: Lingon

Ge honom (Brändewall) inte den uppmärksamhet han inte förtjänar! Gå INTE in på hans blog o.s.v. Lågnivåformatera era hårddiskar och era hjärnor för att så snabbt och smärtfritt som möjligt bli av med denna pk-broiler till "politiker". Detta är en person som ej vill företräda och lyssna på sina väljare, utan han vill bara tala om för röstboskapen vad som är rätt och fel. Och få en saftig riksdagsledamotslön eller EU-parlamentarikerlön förstås.

2009-04-07 @ 14:17:39
Postat av: AWSvenssson

Socialnämnden i Karlshamn backar om ensamma flyktingbarn, har plötsligt begripit att denna godhet skulle kosta 1,1 miljon, pengar som inte finns.

SD folk i Karlshamn synes vara dessa politiker behjälplig med att införliva denna visdom.

2009-04-07 @ 14:21:36
Postat av: Roberth Ström

Heja Karlshamn.

2009-04-07 @ 14:24:43
Postat av: Roberth Ström

I nya Teknikens värld är det klart var alla lyxbilar hamnar nämligen i Albanien. Helt fullt med stulna bilar från andra länder.

2009-04-07 @ 14:28:30
Postat av: Rog

Herc

FRA och Ipred.och andra såna svåra frågor kan de inget om. De är för gamla för att förstå sig på sånt. Det enda de kan säga eg är att SD gillar sånt. För de får då kontrollera befolkningen och dess aktiviteter. Farbror Thoralf med vänner gillar kontroll av individer. Varför tror du annars han och Dragan Klaricspringer i domstolar och leftar info som de tror sig kunna skrämma folk med. De har eg ingen förankrad politiskt agenda. Då får man pyssla medlite såndant för att dölja sanningen.

2009-04-07 @ 14:40:10
Postat av: AWSvensson

Tänkte be Rog berätta lite om FRA och Ipred, men läste vidare i kommentaren och insåg att det var en för denne person övermäktig uppgift..

2009-04-07 @ 14:45:24
Postat av: Thoralf A

Björn Brändewall



Din fråga är något osmaklig och visar snarare på en än mer okunnig och naiv inställning än vad jag hade förväntat mig av en person som kandiderar till EU-parlamentet för ett "etablerat" parti, som Folkpartiet.



Jag är övertygad om att 99,9 procent av dessa människor inte kommer att dö i sina hemländer på grund av svält, krig eller tortyr. Däremot kanske deras förhoppningar om jobb och utbildning är ganska små i deras hemländer och då speciellt i länder där islam är den härskande religionen.



De är också medvetna om de risker de tar då de försöker ta sig till Europa olagligt med hjälp av brottslingar, istället för att söka visum och arbetstillstånd, vilket Sverige den 15 december 2008 beslutade om och där även ditt parti deltog. Så dessa personer har alla möjligheten att söka arbetstillstånd i Sverige utan att riskera sina liv.

Det är ingen som tvingar dessa människor att betala stora summor till dessa brottslingar för att ta sig till Europa.



Din fråga är så fullständigt befängd och naiv att jag får känslan av att du ännu inte lämnat sandlådan.



När det gäller alternativet Björn så är det inget alternativ att Sverige tar emot några miljoner människor från tredje världen. Fråga dig istället varför det ser ut som det gör i vissa länder och vilka de bakomvarande orsakerna är så kanske det går upp ett och annat ljus även för dig.

Motsättningar mellan etniska grupper eller mellan olika religioner är i de allra flesta fall orsaken till hur det ser ut i många länder. Där har du orsaken till varför jag är mycket tveksam till ett mångkulturellt samhälle.

2009-04-07 @ 14:51:37
URL: http://thoralf.se
Postat av: Robb@n

Men själv klart ska vi plocka in alla som vill till Sverige,,,ska inte finnas några krav eller hinder alls,

jag sitter mer en gärna hela nätterna med mina barn och läser läxor nu när det sparas in på en massa lärare och klasserna blir så stora att dom inte lär sig ens namnen på barna eller märker om dom kan läsa eller skriva den dagen dom slutar 9an, för tittar vi bara in i

framtiden så ser det ju så ljus ut för Sverige med miljontals nya jobb precis bakom hörnet, tyvärr vet jag inte vart dom nya arbetstillfällena kommer att vara för det är väl bevarad statshemlighet som bara väl invigda som Björn Brändewall har en aning om, men skulle gissa att det är pizzeria och torghandel branscherna som ligger närmast,,, kan vara gårds och gatu musikant med men det är jag lite osäker på men ska ändå öva upp mig på panflöjt så man inte står utan jobb framöver.



Robb@n

2009-04-07 @ 15:01:35
Postat av: carl

det räcker inte med problem som hitsmugglade utlänningar utför.

Svensk Minister fortsätter och åker jorden runt och raggar folk att bosätta sig i Sverige. allt för att bygga på sin egna karriär! om kommuner och landsting sparar mer, för nånstans måste pengarna tas så han göra fler rekryteringsresor.

skall Tobias kanske få fin tjänst i EU parlamentet????

http://www.regeringen.se/sb/d/11848/a/123951



2009-04-07 @ 15:01:37
Postat av: Rog

AWSvensson

HAha Du e så go din lille sprätt

2009-04-07 @ 15:17:30
URL: http://blogghelvetet.se
Postat av: Rog

AWSvensson

HAha Du e så go din lille sprätt

2009-04-07 @ 15:18:03
URL: http://blogghelvetet.se
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Skall man stanna och försvara sitt land eller ska man fly till ett annat land. Tycker dessa liberaler att svenska ungdomar i Värnpliktsåldern skall åka tex till Norge och söka politisk asyl om Sverige blir angripit av t ex Ryssland. Vem skall då försvara Svedala? Jag tror inte att alliansens politiker skulle vara så glada om Sverige hamnade i krig och våra soldater sökte asyl i t ex Norge pga krig. Varför åker man inte hem och försvarar sitt land eller är det på det viset att socialbidragen är mer lockande. Är övertygad om att de som ev hade flytt och kom hem igen skulle bli bestraffade här i Sverige.

2009-04-07 @ 15:44:41
Postat av: Putte

Men för hel*** Björn t.o.m. du borde känna till att högst 5% av de som asyl och uppehållstillstånd här har asylskäl. Lever du i en så förljugen värld att du inte en märker när du blåljuger själv.

2009-04-07 @ 16:26:21
Postat av: AWSvensson

Tänkvärt från Merit Wagers blogg som ger en god sammanfattning.

Två beslutsfattare vid Migrationsverket har, varandra oberoende, berättat ungefär samma sak.



Beslutsfattare 1: Av 100 ärenden som jag varit beslutsfattare i uppskattar jag att endast en eller två personer eller familjer - snarare en än två - varit tydliga fall där de sökande utan tvekan enligt lag och praxis hade rätt till uppehållstillstånd med flyktingförklaring.



Beslutsfattare 2: Under mina 20 år på Migrationsverket har färre än tio haft flyktingskäl enligt lag och praxis.



Att söka asyl i Sverige verkar i större utsträckning än tidigare ha blivit ett sätt att invandra. Människor säljer allt de äger och ger sig ut på en äventyrlig resa i hopp om att de själva och deras barn ska få ett bättre liv i ett nytt land.

2009-04-07 @ 16:43:30
Postat av: Rättvis







Tänk vilken ansvarslös politik Björn Brändewall förordar.

Thoralf har helt rätt när han skriver så här till Björn Brändewall: Din fråga är så fullständigt befängd och naiv att jag får känslan av att du ännu inte lämnat sandlådan.



Och Björn Brändewall är dessutom lögnaktig i sin argumentation. Han tänker inte på att folk ju redan går på knäna på grund av alla skatter som är öronmärkt för den glupska invandringspolitiken.



Och enligt Migrationsverket har max 5 % av dem som beviljas uppehållstillstånd i Sverige flyktingskäl enligt Genèvekonventionen.

Av dessa knappa 5 % kan övervägande andel få en tillfällig fristad i sina närområden.



Så av 100 000 asylanter skulle det inte behöva bli kanske mer än några hundra för Sverige att ta hand om.



Men vad gör politikerna. De fortsätter att låta asylanter välla in över landets gränser och försöker till och med att lura i medborgarna att detta är en väldig ekonomisk fördel.

Och denna humbug håller politikerna på med i en djup ekonomisk depression. Dom struntar uppenbarligen i att arbetslösheten nu kommer att öka ytterligare.



Sossarna gör ett stort nummer av att dom vill lägga ett antal miljarder på att motverka arbetslösheten. Även detta är rena rama lurendrejeriet därför att pengarna inte ens kommer att räcka till den arbetslöshet som tillkommer på grund av nytillkomna asylanter.

2009-04-07 @ 17:07:45
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Aldrig samarbeta,aldrig söka stöd hos SD är vår ståndpunkt säger tills helt nyligen kommunisten Lars Ohly. Tror du L O att vi vill samarbeta med en ideologi som sänt kanske upp till 30 miljoner människor i döden i lägren i Sibirien. Det överlåter vi till Mona och sossarna. Och är det inte lite penibelt när S inte vill samarbeta med SD men vill ha L O som en minister i en rödgrön röra. Kan verkligen MP gå in i en regering med L O som minister. Visserligen säger L O att han tar avstånd från kommunismen verbalt men..... Det är bara och konstatera att kommunismen har blod på sina händer och tror att folk ute tycker det är väldigt märkligt att S och MP kan ingå i en regering med den bakgrunden som V har. Nej till SD o ja till V. Mycket märkligt ställningtagande. Inte heller att förglömma att kommunismen mer eller mindre utrotade Tatarerna på Krim. Jag tror att många gamla socialdemokrater vänder sig i sina gravar när man hör vad Mona o co är på väg. S och MP kommer att samarbeta med en fd mer eller mindre utrotningsideologi. Men tydligen är det i dag rumsrent att samarbeta med V trots dess bakgrund.

2009-04-07 @ 18:46:05
Postat av: Antiism

Är det inte märkligt att dessa fattiga, tortyrutsatta och sjuka kan åka ner på "semester" till sitt hemland så fort dom erhållit asyl i Sverige med tillhörande generös bidragsförsörjning betald utav den inhemska befolkningen?

2009-04-07 @ 18:46:13
URL: http://www.antiism.wordpress.com
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Gasledning från Ryssland till Tyskland? Skall det inte vara från Finland till Tyskland eftersom den skall utgå från " finska " Viborg.

2009-04-07 @ 18:49:22
Postat av: Stefan K

Är det Maos lilla röda de små flickebarnen sitter och läser?

Riksdagspolitikerna vill inte debattera med Sd och det kanske partiets representanter ska vara glada över om kunskapsnivån på dessa folkpartister är normgivande för pk-eliten.

2009-04-07 @ 19:07:17
Postat av: Rättvis

Fick detta mail och kan inte låta bli att vidarbeforda det



- Samhället, alltså vi alla, har skapat könsroller som dikterar vilka vi är och vilka vi kan bli, baserat på vilka kromosomer vi föds med. Helt i onödan. Det är synd att många ser Lucia som något enbart för tjejer. Alla vill vi väl sprida ljus i decembermörkret? Det är ingen självklarhet att regeringens ledare ska vara man, så då borde det inte heller vara reserverat för tjejer att leda luciatåget. Vad vi föds till ska inte behöva begränsa våra liv,



Bakom denna förvirrade prosa gömmer sig ingen mindre än Björn Brändewall



Och vad tror ni Han ville denna gång. Jo han propagerar för att själv bli lucia.



Så har vid då fått en fullständig bild av vad folkpartiet menar med liberalism.



Tur att sd finns.

2009-04-07 @ 20:52:52
Postat av: carl

trodde thoralf ringat in fel på bilden, sedan av kommentarerna anar man att björn brändewall kan ha långt hår. Googlade ,ja f-n det är han som är inringad!



om han går hem från krogen, genom en mörk park-vad förvånad kulturberikarna kommer bli när de skall fullborda....

2009-04-07 @ 22:40:43
Postat av: Magne

Hehe! Carl det vore ett uppvaknande för den "gode pk-isten".

2009-04-07 @ 23:43:02
Postat av: Ibbe

Ja,båtar med migranter, ej flyktingar,går under i Medelhavet bl.a. på grund dåligt sjömanskap och dåliga båtar. Det kan inte vi göra något åt såvida inte Sverige också ska stå för båt och överfart från den nordafrikanska kusten,men där är vi inte än. Det intressanta är den förvandling migranten till ex. Italien genomgår om han/hon vill komma till ett säkert ekonomiskt uppehälle, Sverige. Vips ersätts migrantbegreppet med flyktingbegreppet uppenbarligen med ett stöd i fp-tankar i sydöstra Sverige. Vad detta partis representanter i Kalmar propagerar för är fri invandring, någonting inget annat land i EU har och man har naturligtvis restriktioner på goda grunder. Dessa vill eller kan inte de folkpartistiska debattörerna i Kalmar inse. För dem existerar endast gränslösheten i alla avseenden och på alla områden. Det är också ett sätt att hantera verkligheten ,dock inte speciellt intelligent. Verkligheten kanske rent av ska förbjudas?

2009-04-07 @ 23:47:06
Postat av: Tore

Samhällsförstöraren Bengt Westerberg har spritt sina gener, huga ligen! Och till allt jävelstyg, jagar han ut gammelkärringarna med sparbössorna, så han kan norpa 1,5 miljoner ur bidragen till fattigt folk, och till det egna rika uppehället. Det är Folkpartiet i rond 1, utan tvekan!



I nästa rond kommer de småväxta generna med hjärnor som nötter, och med hög svansföring troende sig kunna rädda världen genom att släpa hit analfabeterna och andra liksinnade drägg och kulturfrämjande varelser!



I rond tre kommer kappvändandet, ty folkpartister anser nu att de måste ta av SD program för att rädda sitt parti från undergång! Men folket har lärt sig från tidigare år, så då är det bara att

ljuga, spionera och förakta svenska folket och vår flagga! Återstår att älska sitt EU i alla dess former och använda EU som en "reträttplats". Och som EU-parlamentarien och folkpartisten Cecilia Malmström tänker: "Det svenska folket inte vet, har de ej heller ont av"! Så därför har min lärare Bengt lärt mig att tjäna mina miljoner, på det korkade svenska folkets bekostnad.



Detta var en kortfattad saga om Folkpartiet, men ack så sann! Undrar vilken folkpartist som denna gång lägger "benen på ryggen", när Jimmie Åkesson visar sig och var "skåpet skall stå"!...

2009-04-08 @ 02:30:40
Postat av: Info

FORTSATT FÖRFÖLJELSE



Sveriges radio fortsätter att förfölja Sverigedemokraterna. Ett av huvudämnena i dagens förmiddagssändning:



”Idag kommer boken ´Sverigedemokraterna in på bara skinnet´ ut. Samtal med författaren Pontus Mattsson.”



Som säger. Ja, vad tror ni? Precis det, som en fortfarande någorlunda normal person kan räkna ut på förhand: Sverigedemokraterna sitter i en del kommunstyrelser. Där dom inte har lagt några som helst motioner. Jo, i något fall hade faktiskt någon sverigedemokrat undrat, om man inte skulle kunna tillåta en och annan snäll vovve att få pigga upp gamla pensionärer på äldreboenden.



Något som sjupartialliansen naturligtvis omedelbart hade avslagit. Med motiveringen att hundar alltid är rasistiska. Och att VÄNLIGA hundar per definition dessutom är BÅDE rasistiska och fascistiska. Och nazistiska.



Vem är Pontus Mattsson? En vanlig, rättrådig svensk? En bildad och kunnig man ur folkdjupet? Som vi andra, dumma nollor ute i landet bara ska lyssna på med gapande munnar. Och hålla käften. Enligt Google tillhör herr Mattsson i själva verket sedan länge Sveriges politiska och massmediala nomenklatura:



”MATTSSON, PONTUS

Pontus Mattsson (född 1965) är politisk journalist på Sveriges Radio. Han har

under flera års tid bevakat Sverigedemokraterna.”



2009-04-08 @ 07:15:10
Postat av: Moster Fökk Neumann

Denne felande länk som är inringad på bilden skulle vi i släkten vilja göra ett litet expriment på.

Låt det gå ensam genom Rosengård eller Tensta en mörk kväll med dold mörkerkamera.

Projektet kunde heta något som "går det att klara sig utan att bli gangbangad"

2009-04-08 @ 08:15:42
Postat av: Nalle i Växjö

Högsby behöver en Miljon till Flyktingar står det i Barometern men inte på föstasidan naturligtvis



Och jag som trodda flyktingar var en resurs för Sverige, och inte en belastning

Postat av: Thoralf A

Nalle



Kom ihåg att det endast handlar om 3 barn.

2009-04-08 @ 08:45:12
URL: http://thoralf.se
Postat av: Bahlool

Thoralf din okunnighet är skrämmande. Du menar att migrationsverket räknar 5% av flyktingarna som har riktiga flyktingskäl. Tror du, med fullaste allvar, att du eller migrationsverket är insatta i situationen? Jag har en släkting som satt inne i Saddams fängelser vid två olika tillfällen, han torterades och fick fly för sitt liv. När han kom till Sverige, hade han papper med sig från människorättsgrupper och från domstolen i Irak, som påvisade att han hade suttit inne för politisk aktivitet. Han fick höra att han fick uppehållstillstånd pga humanitära skäl (han var alltså ekonomisk flykting, enligt migrationsverket)

Ditt problem är att du försöker sprida hat och fruktan för islam, så du tar upp islam och muslimska länder stup i kvarten. Vad skulle du tycka om att åka till sådana länder och se hur muslimer behandlas?

I Egypten, ett av dina kära länder USA och Israels bästa allierade i mellanöstern, torterar man och mördar man muslimer. Ett annat av dina favoritländers allierade, Saudiarabien, förföljer man religiösa minoriteter. Klart dessa inte är välkomna här hos dig, även om de har skäl att fly.



Du är en hemsk människa, du har ingen som helst humanitet eller medkänsla.

2009-04-08 @ 11:53:28
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: s-e karlsson

Bahlool!Jag tycker din släkting ska åka tillbaka till Irak nu när det är fred därnere och jobba för demokrati och därmed hjälpa sina landsmän !

Om alla flyr från Irak så kan det aldrig bli någon demokrati där !

Mvh S-E Karlsson.

2009-04-08 @ 13:16:47
Postat av: Bahlool

SE- Min släkting och jag är svenska medborgare..han har inget irakiskt pass längre och det har jag inte heller. Så du får faktiskt acceptera oss svenskar. Vidare är det knappast fred där..igår mördades över 40 människor i olika bombattentat. Du får inte uttrycka din ilska över regeringen eller USAs ockupation.

Sen var inte det här vad det handlade om. Utan frågan är varför migrationsverket och Thoralf är så okunniga om människors situation?

Han talar om visum. Under serbernas masslakt på bosnier, så var bosnierna, som var dåligt beväpnade och omringade, tvungna att åka till Sarajevo, för att ansöka om visum till Sverige. Hur det skulle gå visste ingen..men det var det svenska sättet att stoppa dessa "ekonomiska" flyktingar.



Varför kan thoralf och resten av rasisterna i SD, inte sätta sig ner och läsa på lite innan de öppnar munnen? Det tar max 20 minuter att läsa igenom viktiga nyheter om världen. Det är för er egen allmänbildnings skull.

2009-04-08 @ 13:31:05
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Putte

Då kanske Ballhål kan förklara varför det kommer fler Irakier till Sverige än till hela övriga EU tillsammans. Är dom så skräckslagna att dom inte kan få till bromsarna i något annat europeiskt land, eller i superrika arabländer som Dubai Bahrein, Kuwait m.fl m.fl.

2009-04-08 @ 15:55:20
Postat av: Roberth Ström

Ballhål här är länken för dig MIGRATIONSVERKET.SE

Irak är säkrare nu än under Saddam men Ballhålet ljuger!

2009-04-08 @ 18:41:19
Postat av: Bahlool

Puta det beror på att svenskarna och Sverige är lite mänskliga än andra länder. Du vill jämföra dig med skitländer som Bahrain och Dubai? Gå läs på puta..Bahrain har problem på daglig basis, där shiamajoriteten revoltera mot ledaren som är en liten docka för USA..som jag sa till dig..ta 20 minuter om dagen..läs på lite..och voila du får en helt annan bild av världen..du blir då lite mänskligare..

2009-04-08 @ 20:46:46
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Bahlool

Robert de sa att Irak var säkert när 1.3 miljoner irakier mördades också..vad är din poäng? Säkrare än under Saddam? Det var säkrare under Saddam idiot. Snälla rara..öppna inte käften..ni skämmer ut er mer än ni redan gjort.

Än en gång..20 minuter om dagen..läs på..allmänbildning..utbildning..suck!

2009-04-08 @ 20:48:58
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Putte

"det beror på att svenskarna och Sverige är lite mänskliga än andra länder"



Skitsnack! Det beror på att våra diktatoriska politiker i riksdagspartierna tvingar oss att ta emot er och att Sverige är det lättaste landet i världen att snylta och parasitera på.

2009-04-08 @ 21:02:33
Postat av: Björn S

Sett den där Björn Brändewall flera gånger på stan här i Kalmar. Hans frisyr är minst sagt provocerande.

2009-04-08 @ 22:43:41
Postat av: DDR2

Ballhåll: Sverige är ett av få länder i världen som accepterar "dubbla medborgarskap". Dvs, du kan behålla ditt irakiska pass. Dawit Isaak är ett känt exempel. Så fort han fick svenskt pass återvände han till hemlandet för att ställa till revolution. Han trodde möjligtvis att han var "skyddad"



Nåväl: Enligt genevekonventionen skall man som flykting I FÖRSTA HAND söka skydd i närområdet (För en irakier kan Sverige omöjligt vara ett närområde), dessutom uppmanar samma konvention att flyktingen ÅTERVÄNDER TILL SITT HEMLAND när krig ej längre pågår.



Jag har svårt att förstå er s.k. "flyktingar" som, så fort ni fått PUT eller ett svenskt medborgarskap, piper iväg till det land som ni flydde ifrån. Kan du förstå att vi blåögda skattebetalare är heligt förbannade på er som ljuger er kvar i landet?

2009-04-08 @ 22:49:00
URL: http://exilen.eu
Postat av: Roberth Ström

Ballhål konstigt då att Irak är mindre farligt nu än under Saddam enligt rankingen! Konstigt värre...

2009-04-08 @ 23:14:44
Postat av: Bahlool

DDR jag har inte dubbelt medborgarskap..eftersom det är ok att ha dubbelt medborgarskap, så måste det landet man är ifrån, också godkänna det..så din logik visar att Sverige inte är ett av få länder (då din rasistideologi säger att det är sååå många invandrare som har dubbla medborgarskap)

Så när man är journalist så försöker man starta revolution? Brrr jag fruktar dagen då ni arisk vit makt musik sjungande brunskjortor tar över landet..brrrr



Jordanien tog emot över 1.5 miljoner Syrien tog emot över 1 miljon osv..även du borde inse att närområdet tog emot mer än tillräckligt. Med tanke på att man även i dessa länder jagar religiösa personer och politiskt aktiva irakier, så var även de länderna farliga..vidare har Sverige skrivit på avtal för att ta emot politiska flyktingar. Du får bestämma dig..är dessa flyktingar verkliga flyktingar eller ej? Så om Jordanien och Syrien tar emot dem, är dessa 4 miljoner irakier ekonomiska flyktingar eller politiska?

Eftersom jag är svensk medborgare, och inget annat, så är det här mitt hemland..passar det inte? Synd ;)



Du herr brunskjorta, jag kan lova dig att jag betalar mycket mera i skatt än du gör :)

Jag har bott här i över 20 år..närmast Irak jag kommit är Baltikum :)))

Hur känns det, att alltid ha fördomar, tro saker om folk, och alltid ha fel? Dina vänner i Sverige(o)demokraterna tror än idag, att jag bor i Landskrona hahaha..



Rövström mindre farligt? Enligt vem? Såklart att du kan visa upp statistik och källa eh ;) NOT

2009-04-09 @ 00:39:56
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-09 @ 00:42:25
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Putte

Nu förstår jag Ballhål. Du menar om ni muslimer hade varit lika toleranta som ni KRÄVER av oss, att vi ska vara, så hade ni inte behövt "fly".



Så var, som du kräver av oss och var lycklig över att amerikanare finns i Irak.

2009-04-09 @ 06:22:23
Postat av: Bahlool

Muslimerna har varit toleranta..medan dina förfäder slaktade grannar så tog muslimerna emot 500 000 judar 1492. Man tog emot turkar, kristna, judar och muslimer..så ditt gnäll påvisar än en gång min tes..satsa 20 minuter om dagen på att läsa på och du blir någorlunda allmänbildad..

2009-04-09 @ 09:13:07
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: DDR2

Ja, toleransens religion regerar :-)

Vad jag kan komma ihåg från min historia, så var Muhammed (må hans avkomma ruttna) en pedofil och massmördande rövare. Sådan profet, sådana följeslagare...

2009-04-09 @ 13:03:48
URL: http://exilen.se
Postat av: Putte

1492!????



Ja ja, så ni lever fortfarande i år 1492? Ja, det förklarar ju en del. :-)

2009-04-09 @ 13:22:20
Postat av: Putte

Tog emot 500000 judar?? Sanningen är väl den att Romare, kristna korsriddare, Araber och Turkar m.fl. under olika tidsepoker hade invaderat Israel och jagat judarna därifrån. Judarna bodde ju i det som idag är Israel tusentals år innan det fanns något som hette islam, eller för den delen även kristendom.

2009-04-09 @ 13:31:46
Postat av: Roberth Ström

Ballhål Somalia, Iran, Colombia, NordKorea,Centralafrikanska republiken, Zimbawe mfl är farliga än Irak nått mer du ville tilläga?

2009-04-09 @ 15:05:23
Postat av: Roberth Ström

Putte han är ett troll enligt muslimskt räknesätt är det 1433 han är helt borta!

2009-04-09 @ 15:06:20
Postat av: Tore

Märkligt att denne islamiske skojare får plats på din blogg, Thoralf! Svarte petters "svarta tänkande" går inte ihop med normalt leverne. Enbart med att han "diggar" hizbollah, diskvalificerar honom.

Abu Huraira vol 4, bok 52 nr 177 (hadith)

"Profeten sade: Den yttersta dagen kommer inte förrän muslimer kämpar mot judarna. Muslimerna skall döda dem och judarna skall gömma sig bakom stenar och träd. Stenarna och träden ska säga: Åh, muslim, det är en jude bakom mig. Kom och döda honom!"

Visst har vi att göra med en massa dårar, ni otrogna!...



Israel är judarnas land. Landet döptes till "palestina" av brittiska mandatet, före 1948!

Det finns dessutom inga "palestinier" utan alla är araber.

PLO:s egen tidigare försvarschef uttalade 1977:

"Det finns ingen skillnad mellan jordanier, palestinier, syrier eller libaneser. Vi är ett folk. Det är bara av politiska skäl som vi omsorgsfullt understryker vår palestinska identitet. Ty det är arabernas nationella intresse att uppmuntra palestiniernas existens gentemot sionism. Ja existensen av ens särskild palestisk identitet förekommer bara av taktiska skäl. Upprättandet av en palestinsk stat är ett nytt medel att fortsätta kampen mot sionism och för en arabisk enhet..." Slut citat.

Man kan också se på myten att judarna har tagit landet från araberna. De officiella siffror som den brittiska administrationen tillhandahöll före Israels självständighetsförklaring visar att 8,6 %

av landområdet ägdes av judar, 3,3 % av araber, 16,8 % av landområdet hade övergivits av arabiska ägare. Resterande 70 % var den brittiska mandatmaktens egendom och tillföll således Israel såsom judiska arvinge. Detta är viktigt att ha med i dagens diskussion, om vem som har rätt till landet...

www.flammor.com/israel/israel070.asp



2009-04-09 @ 23:44:40
Postat av: Peter, den förste.

@Tore "Märkligt att denne islamiske skojare får plats på din blogg, Thoralf! Svarte petters "svarta tänkande" går inte ihop med normalt leverne. Enbart med att han "diggar" hizbollah, diskvalificerar honom..."



Håller aboslut inte med dig i detta! Thoralf gör helt rätt i att låta Bahlool komma till tals här på bloggen. För yttrandefrihet finns endast då även sådant man inte vill höra också får sägas. Punkt Slut. Och du var inte så negativ, var positiv, gilla läget, det är ju inte varje dag du har möjligheten att diskutera med Bahlool en politisk islamist!



P.S. Det är tack vare den svenska kleptokratin Bahlool är här, tacka den för det.

2009-04-10 @ 13:13:04
Postat av: Tore

"Peter, den store". Nog är det bättre att slippa

att lägga ned tid på att rätta denne radikale islamist. De flesta vet ju deras åsikter. Sanningens ord/bevisen passar ej heller denne shia-muslim, utan undanflykter när det passar! Denne

person kommer aldrig att assimileras till svenska samhället, utan han har sina egna lagar (koran)...



Ur Matteusevangeliet: "Akta er för de falska profeterna, som kommer till er förklädda till får men i sitt inre är rovlystna vargar.

På deras frukt skall ni känna igen dem. Plockar man kanske druvor från törnen eller fikon på tistlar?

Så bär varje gott träd bra frukt, men ett uselt träd bät dålig frukt. Ett gott träd kan inte bära dålig frukt, inte heller kan ett uselt träd bära bra frukt"!

Sannerligen visdomens ord!...

2009-04-10 @ 14:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0