JAN SCHERMANS TOMMA PRAT

 

Inte blev man klokare på att lyssna till Jan Scherman. Se inslaget

Men när det inte finns några hållbara sakargument så får man svammla omkring fullständigt osammanhängade.

Jag föreslår att alla mina läsare skickar ett mail till tittarombudsmannen och påpekar TV4:s odemokratiska agerande!

[email protected]

Kommentarer
Postat av: Eric

Pinsamt hur han svammlar & försöker slingra sig undan frågorna.. Usch..

2009-04-29 @ 11:28:09
Postat av: Carl

scherman har väl judiskt påbrå-varför besöker han inte Malmö? varför byter de inte ut den vackra blonda tjejen till muslimsk kvinna klädd i burka? TV4 har hjälp till med sitt PK-förjugna hycklande budskap. så anställda på TV4 kan inte själva röra sig fritt i Sverige.

tv team kan inte göra reportage i områden i Sverige för de blir rånade och misshandlade, judar kan inte bo på vissa platser i Sverige, scherman själv kan inte säga i tv att han har judisk påbrå med risk för sitt liv från extrema muslimer som etablerat sig i Sverige. TV4 har en helt rutten ledning

2009-04-29 @ 11:46:17
Postat av: carl

stöd INTE TV4 med reklampengar. vi kan dela ut reklam blad i varenda postlåda i Sverige SD har Svenska folkets stöd. det stödet är starkare än några tramsiga sekunder i dumburken.



scherman verkar vara av en förvirrad släkt:

Stevens" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/CatStevens

2009-04-29 @ 11:52:09
Postat av: Rättvis

Sanslöst av tv4 att självmant hamna i denna omöjliga sits.



Å andra sidan, för att tala om något positivt, så ges det idag klartecken för Sd att göra EU-besök i skolor. Tror att det kan röra sig om hela Skåne.



Sammantaget så höjs valtemperaturen och detta gynnar SD.

2009-04-29 @ 11:58:35
Postat av: AWSvensson

Straffet blir fängelse i ett år och tre månader för en 18-åring från Malmö som deltog i kravallerna i samband med Davis Cup-matchen Sverige–Israel i Malmö i mars.

Väktare har placerats ut kring Slottsstadens skola efter ett hot.

En sten viner tätt förbi. En glasflaska slår ner i asfalten framför oss. Polisen har lämnat Herrgården och ungdomsgänget styr bostadsområdet.

Sydsvenska Dagbladet har tagit upp konkurrensen mot Fria Nyheter när det gäller att förmedla mångkulturellt.

2009-04-29 @ 12:12:56
Postat av: vmm

TV4s agerande är inte nödvändigtvis odemokratiskt. Det är märkligt, men inte odemokratiskt. Det behöver ju inte vara så att regeln finns bara för att stänga ute just SD. Jag röstar för att det är dags att tagga ner kritiken mot TV4 nu.

2009-04-29 @ 12:43:21
Postat av: Erik

Jag både förstår och inte förstår Janne. Tv4 är ingen demokratisk organisation, Tv4 är ett kommersiellt bolag och de kan göra va dom vill egentligen.

Ska Piratpartiet, Rättvisepartiet, SPI mm ochså får köpa TV reklam?

SD är på gång och i framtiden tror jag att det låter annorlunda på Tv4. SD ska tacka Tv4 för jättefin reklam, helt gratis.

2009-04-29 @ 13:50:30
Postat av: Stone

TV4's sändingstillstånd i marknätet har beslutats demokratiskt. Att nu TV4 kör med antidemokratiska beslut borde de andra s.k demokratiska partierna reagera emot. Sverige blir mer och mer unket när det gäller yttrandefrihet. Vi får väl dra in deras tillstånd att sända i marknätet, när den demokratiska församlingen förändrats efter valet.

2009-04-29 @ 13:54:05
Postat av: Kalle

>vmm

Tycker precis tvärtom efter att ha hört Jan "vi ytvärderar EFTER valet" Scherman. Han diskuterade om kvalificering i valda församlingar som riksdag, Eu,landsting och kommuner.



SD är representerade i både landsting (Region Skåne)

och hälften av sveriges kommuner och kvalificerar sig efter Schermans normer för tvreklam.

Han går totalt emot sitt eget idiotiska resonemang.



Han vill INTE ens sälja reklamtid i lokaltv för dessa församlingar.



Han den mumlande Scherman utan demokratiförståelse säger att det skall utvärderas EFTER valet. Han kunde lika gärna ha sagt att vi skall stoppa SD till varje pris i våra sändningar och reklam.



Han är en skam för media. Antingen skall ALLA vara med eller INGEN.



Boykotta TV4. Han är inte värd att sitta på en sådan tung post i media trots att han är journalist i grunden.En mycket dålig sådan visar det sig nu.



Jan Scherman bör avgå så fort som möjligt. Han har inget som helst demokratiskt sinne.



Han är rent ut sagt en skam för TV4.



2009-04-29 @ 14:00:29
Postat av: Hulda

Lyckas SD i EU-valet så måste TV4 släppa in SD-reklam i fyran. Annars tappar de mångar förtroende!

2009-04-29 @ 14:31:49
Postat av: Carl

Är detta det rätta Jan Scherman?

1950-06-21 Jan Olof Scherman Swedenborgsgatan 7 5TR Stockholm

2009-04-29 @ 14:32:01
Postat av: Skeåning

Jag skickade in följande mail till tittarombudsmannen:

"Jag vill kommentera ert beslut att låta andra partier köpa sig reklamtid till EU valet medans Sverigedemokraterna nekas detta. Först sattes gränsen till riksdagspartierna, sedan ändrade man så att även de som finns i EU (junilistan) också får köpa reklam. Hela historien känns djupt oproffessionell. Mitt förtroende för TV 4 har sjunkit efter det här. Hur kan man lita på att t ex eran nyhetsrapportering gällande politiska ämnen inte kan vara grovt vinklad när TV 4 så tydligt tar politiskt parti här. Att vi har ett demokratiskt problem i Sverige, inte minst gällande yttrandefrihet är det inga tvivel om, det blir inte minst väldigt tydligt här. Det är beklagligt att TV 4 inte visar starkare ryggrad för demokratin."

2009-04-29 @ 15:39:41
Postat av: Bertil

Är det äggskallarnas sammansvärjning!



Jag tror att de polerade biljardkloten tillsammans innan de gick in i studion!

2009-04-29 @ 15:45:47
Postat av: Sven Duva

Klart det är odemokratiskt. Skulle TV4 vägra dig göra läskreklam med motiveringen att de bara tillåter multinationella företag att annonsera? Har du pengar tar de in din läskannons.

2009-04-29 @ 16:27:33
Postat av: s-e karlsson

Bara en försynt undran, hur hade TV 4 agerat om det hade varit ett nystartat muslimskt parti ?

Hade man agerat annorlunda då ? Personligen är jag benägen att tro på ett annorlunda agerande !

Har fått uppfattningen när det gäller TV 4 att man gärna anställer muslimsk personal !

Mvh S-E Karlsson .

2009-04-29 @ 16:42:47
Postat av: Inge Sandén

Tyvärr måste jag säga som så.

Tack Jan Scherman för den fina reklam vi redan fått utan att ha behövt betala en enda krona.

Idag har telefonen gått varm.Samtalen lyder så här.

Du behöver inte försöka att påverka mig mera.

Efter Schermans framträdande i Tv4 blir det SD den 7 Juni.

2009-04-29 @ 17:29:06
Postat av: Eva

OFF TOPIC!



Johan Linander, distriktsordförande för Centerpartiet i Skåne:



”Centerpartiet vill starta nystartszoner i Skåne!”



Med inspiration från franska satsningar på särskilt utsatta områden, Zones Franches Urbaines, så föreslår Centerpartiet att vi även i Sverige ska starta nystartszoner. Kortfattat kan nystartszoner beskrivas som en kombination av riktade skattelättnader i form av sänkta arbetsgivaravgifter, ökad kvalitet och ledarskap i skolan med bl.a. ökat antal praktikplatser samt bättre myndighetssamverkan för fler jobb och företag.



- Glädjande nog är ett av de två områden som särskilt pekas ut i Skåne, nämligen Västra Skrävlinge i Rosengård, Malmö. Det är förskräckligt att situationen är som den är, enbart var sjätte invånare har ett arbete och mer än hälften av invånarna har socialbidrag, men det är positivt att Centerpartiets arbetsgrupp ”Jobb & Företagande” vill skapa bättre möjligheter för just detta område, menar Johan Linander.



- Reaktionen som vi har fått är att det skulle vara orättvist att vissa områden i Sverige skulle få bättre förutsättningar än andra, men det är ett argument som utgår från okunskap om hur illa ställt det faktiskt är med utanförskapet i delar av vårt land. Situationen är helt enkelt så allvarlig att extraordinära insatser måste till. Om vi inte lyckas minska utanförskapet i dessa områden så kommer betydligt mycket högre kostnader att genereras genom arbetslöshet, bidragsberoende och kriminalitet. Från Centerpartiet i Skåne är vi därför positiva till att vidtaga långtgående åtgärder för att minska utanförskapet i dessa utsatta områden, avslutar Johan Linander.



http://johanlinander.se/blog/category/pressmeddelanden/



NÄR SKA DALTANDET OCH FJÄSKANDET TA SLUT?!?!?!!

OTÄCKA SVERIGEHATARE!!!!

2009-04-29 @ 17:36:03
Postat av: Rättvis

Nu friar Miljöpartiet till de borgerliga. Detta om något är en ytterst stark indikation på att det går bra för Sverigedemokraterna.



Nu kan Miljöpartiet spela hjälte bland alla dem som tycker att Sverige har ett försörjningsansvar för folk från jordens alla hörn.



Komiskt helt enkelt. Alla de som friar till “flyktingar” och flummiga PK-grupper som vill ha en fri asylinvandring är nu brädade av miljöpartiet. .



Sossarna har förött Sveriges ekonomi i syfte att importera tacksamma väljare. Och nu kan större delen av dessa - via Miljöpartiet - gå till de borgerliga blocket.



Men vi kan nog förvänta oss motåtgärder från Vänsterpartiet. Motåtgärder? - En helt ansvarslös överbudspolitik.



Det är alltså läge för fortsatt cirkus i fråga om politikernas invandringspolitik.



Och det blir SD som kasserar in väljarna i detta olustiga skådespel.

2009-04-29 @ 18:08:40
Postat av: Putte

Ja det är sinnssjukt. Fri sjukvård till illegala importerade snyltare. Över 100 000 snyltare/år importerade. Nu vill vänsterblocket höja inkomstskatten. Är det för att ha råd att importera ytterligare några 100 000 snyltare/år. Jag kan inte fatta hur jag tidigare kunde vara medlem i ett sånt landsförrädarparti som S.

2009-04-29 @ 19:04:56
Postat av: Anonym

Dagens citat är hämtat från “Världen Idag”;



"Kristna forskare som blundar för förtrycket av kristna.

Genusforskare som bortser från diskrimineringen av kvinnor.

Varför vågar inte svenska forskare – som är experter på att problematisera verkligheten – beskriva situationen i muslimska länder?"



Ja visst är det förunderligt, att “forskarna” blundar för verkligheten, att dom är PK helt enkelt.



Dessvärre, ja jag säger dessvärre så finns det bara en bot: Sverigedemokratin

2009-04-29 @ 20:17:43
Postat av: Knegarn

TV4'as sändningstillstånd är väl förknippat med vissa krav på opartiskhet osv?

Kolla upp och se om det finns någon möjlighet att driva saken vidare.

2009-04-29 @ 23:33:39
Postat av: vmm

Finns det någon förberedelse inom SD att tillverka reklamfilm? Nu tror jag inte TV4 kommer att ändra sig så här i sista sekund, men när och om SD kan få sända reklamfilm i TV så undrar jag om det finns förberedelse för det.



Reklamfilm handlar om att göra snygga och smarta filmer... helst snyggast och smartast. Särskilt för ett litet parti med begränsad budget så kommer det att krävas enormt fiffiga idéer. Jag vet att det finns grymt smarta hjärnor inom SD som säkert kan komma på bra idéer. Kanske vore bra att samla ihop en grupp inom partiet som kan komma med reklamfilmsidéer till den dagen då partiet kan sända riktig tv-reklam.



Jag har sett flera SD-reklamfilmer på internet och dom... ja, dom har väl sina poänger men dom duger inte för tv (dom är ju inte heller gjorda för att sändas i tv så det är ju ingen kritik mot dom).



SD bör nog börja kolla runt på marknaden när det gäller proffsproducenter inom reklamfilm och ta fram en grupp kreativa personer inom partiet som åtminstone står i stand by-läge den dagen SD får klartecken att sända. Då kan man börja producera kick-ass-filmer.



Jag vet inte om det finns någon förberedelse för att producera reklamfilmer inom SD nu och vi närmar oss EP-valet med stormsteg och finns det inte den minsta förberedelse för att ta fram filmer så undrar jag om det går att göra på så kort tid även om ni skulle få klartecken från TV4 imorgon dag. Börjar man från noll blir det svårt för även det bästa partiet i världen och den bästa reklambyrån i världen att hinna ta fram filmer på typ en vecka och filma och greja... nej, det är nog kört i det här valet.



Och jag tror inte det vore någon bra idé att ta fram slarviga filmer som verkar amatörmässiga. Satsa hellre mycket på några få grymmigt snygga och effektiva filmer som kan återanvändas i flera val. TV-reklam handlar mer om att förmedla känslor än om att förmedla fakta och då kan man såklart använda SD-reklamen i många år och i många sammanhang.

2009-04-30 @ 01:33:00
URL: http://vitmedelaldersman.blogg.se/
Postat av: Robin_Shadowes

Apropå äggskallar. Metalmattes nya video:



page" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=juuo5C4f6Qg&feature=channelpage

2009-04-30 @ 02:13:19
Postat av: Tore

Aktieägarna hos Tv4 borde ha möjlighet att agera!

Att "sändningstillståndet" innehåller vissa krav, är givet. Dock har 4:an möjlighet att flytta till

England, precis som 3:an gjort.

Återstår "reklamköparna"! Där om något finns att propagera om.

Faktum är, att ju närmare val så kommer angreppen

att bli värre, deras "sanningar" samt deras lögner.

Finns det någon "media" i Sverige, som uppträder helt demokratiskt? Jag tycker inte det. Därför skall alla bidrag/stöd tas bort till dessa. De tidningar som klarar sig utan stöd, är nog också de som försöker agera på ett någorlunda demokra-tiskt sätt! Snart val, och den som lever får se!

Som avslutning ett sanningens ord som ett "svar"

på ditt citat, i en av dina bloggar, Thoralf:

"En åsikt är inte nödvändigtvis riktig bara för att någon är villig att dö för den"!...

(Oskar Wilde)

2009-04-30 @ 02:26:24
Postat av: Fredrik

Kan inget annat än att skratta !!

Tiga ihjäl åsikter har aldrig lyckats.

Njuter i fulla drag när man ser hur inkompetensen hos våra chefer,ledare lyser igenom som i ett malätet lakan som hänger på tork i vårsolen.



För en gång skull så har man fått börja använda hjärnan och tänka över vad demokrati är i detta land av korrekthet !

2009-04-30 @ 06:15:37
Postat av: Knegarn

Man kan flytta till England om man är beredda att enbart sända via satellit. Marksändningarna går ju ut över det statsägda sändarnätet.

2009-04-30 @ 08:55:04
Postat av: Kenneth Olsson

Jag tycker tittarombudsmannen var härlig när han ihärdigt läste upp mejl som kommit in angående SD...då sa Scherman...jag tycker det börjar bli tjatigt,och då sa tittarombudsmannen till Scherman...ja tjata på du.

SD får min röst i valet.

2009-04-30 @ 10:02:37
Postat av: Andreas Henriksson

Är det ni på denna bloggen som bombarderade tittarombudsmannens brevlåda med mail!!

2009-04-30 @ 18:54:26
Postat av: s-e karlsson

Ja, ja !



Bland andra jag !



Mvh S-E Karlsson .

2009-04-30 @ 18:56:55
Postat av: vmm

Andreas Henriksson skrev:



"Är det ni på denna bloggen som bombarderade tittarombudsmannens brevlåda med mail!!"



Jaha, vad var det där? Var det en fråga eller ett konstaterande? Ingen kan svara på det ifall det var en fråga. Säkerligen har många här skickat mail till TV4s Titto men jag och säkert många andra har inte gjort det. Och säkert finns det många som INTE är här som skickat mail om det här så det går liksom inte att svara på frågan. Om det nu var en fråga.

2009-04-30 @ 19:01:46
Postat av: Tore

Nej, och inte heller jag! Men sossarna är visst oroliga...



"Man har inte omvänt en människa därför att man tystat henne"!

2009-05-01 @ 01:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0