ULF NILSSON (S) BORDE SKÄMMAS!


Ulf Nilsson

Jag undrar om Ulf Nilsson (s) varit på socialdemokraternas utbildning om hur vi sverigedemokrater skall bemötas? Om så är fallet är det mycket beklagligt och visar på hur tomma socialdemokraterna är på argument när de skall debattera mångkultur eller invandringspolitik.


När argumenten tryter skriker denne rutinerade socialdemokratiska politiker Ulf Nilsson, rasist, till sd:s ledamöter i Oskarshamns kommunfullmäktige.  

  

Läs artikel i Barometern.

Är det detta som lärs ut av socialdemokraternas utbildningsavdelning med Marita Ulvskog i spetsen till alla socialdemokratiska ledamöter? Mats Johanssons taktik var inte heller så lyckad ändå är han utsedd att leda socialdemokraternas korståg mot sverigedemokraterna. Läs artikel i SydÖstran.


Ulf Nilsson har ju även utmärkt sig i en rad andra sammanhang när han granskats av revisorer och media så han borde vara lite försiktig men en del människor har ju svårt med sitt eget omdöme.


Debatten handlade om en biblioteksplan som innehåll flera skrivningar om mångkultur som sd:s ledamöter yrkade på att dessa skulle strykas ur planen. Läs om dessa 4 yrkanden på följande länk.

Detta föranledde Ulf Nilsson att kalla Mattias B Johansson för rasist. Nu kräver Mattias i ett öppet brev en ursäkt från Ulf Nilsson som givetvis vägrar. Notera att artikeln i Barometern där Mattias B Johansson får bemöta dessa "fina herrar" är mycket kort.


Ulf Nilsson anser givetvis sig själv som fullständigt felfri. Det är fina personer som säger sig stå för alla människors lika värde. Vilken typ!


Detta visar bara på att denne heltidsbetalda politiker är ovärdig sin uppgift och borde snarast lämna i sin avskedsansökan och gå i pension.

  

Vänsterpartisten Bo Malm försvarar Ulf Nilsson i en artikel i Barometern och han tillåts att komma med en rad lögnaktiga påståenden om sverigedemokraterna som gör mig riktigt uppretad. Men samtidigt kommer han med några riktigt upplysande ord som t.ex. följande.


- Jag vet att invandringspolitiken inte är perfekt i alla avseenden. Men jag tackar för att vi har våra invandrare här i Sverige, både av ekonomiska och andra skäl.


Detta fick han gärna utveckla, särskild delen om ekonomiska skäl. Den beräkningen med fakta skulle jag verkligen se fram emot men som alla vet så är det bara pk-floskler som strömmar ur munnen på vänsterpartister när det gäller invandringspolitik. När han säger "andra skäl" så kan man ju verkligen undra på vad han syftar på. Var det så att han helt enkelt hade svårt att kunna nämna några "andra skäl" och därför uttryckte sig så enkelt, precis lika tom på argument som under debatten i fullmäktige.


Kommentarer
Postat av: Roberth Ström

Jisses han måste fått "hjärnsläpp" hur i helvete kan en politiker bete sig på detta vis. Jag anser att han borde kastas ut från politiken men det görs väl inte bland sossar

2008-09-10 @ 18:14:46
Postat av: DDR2

Thoralf... Detta kanske är "de andra skälen":



red2007.asp&i2=1&Id=28822&isp2=hela" rel="nofollow">http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=indexred2007.asp&i2=1&Id=28822&isp2=hela



samt



red2007.asp&i2=1&Id=28834&isp2=hela" rel="nofollow">http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=indexred2007.asp&i2=1&Id=28834&isp2=hela



Tjugo killar misshandlar en ensam tjej... mångkultur när den är som "bäst" :-/

2008-09-10 @ 20:53:33
URL: http://exilen.eu
Postat av: R.S

Ni är då fan inte kloka nånstans. har läst på Barometern, och vad samma personer skrivit här under lång tid. SD angriper inte invandrare. HAHAHAHA. Oki, dra fram nån bra sak nån av er tokbollar sagt här. Dra fram något positivt no sagt om exempelvis muslimer. Jag kan då inte hitta ett endaste gott ord. Ni vrider och vänder saker, gör er till martyerer och offer. Dumförklarar människor till höger och vänster. Skriker konspiration så fort saker inte faller in under eran tillverkade verklighet. Väx upp, ta nu klivet ur era små otrygga drömvärldar och se verkligheten för vad den är. Saker blir inte ett dugg jävla bättre för att ni gnäller här, eller på Barometern. Varför ser samhället och världen ut som den gör? Ni har ett lätt svar, invandrare. jag har ett annat svar. Människor.



Ni är inte mindre nazister för att ni rakat bort mustachen, eller bytt bomberjackan emot en vit skjorta med slips. Om det är någon som är ett hot emot ett framtida Sverige och en positiv utvecklig. Så är det ni tokbollar här..



2008-09-10 @ 22:27:01
Postat av: kalle

2008-09-10 @ 22:53:38
Postat av: Kalle

>RS



Det finns endast muslimer som har något gott att säga om sin egen relegion alla andra religioner ligger på något vis i fejd med muslimer.



"Väx upp, ta nu klivet ur era små otrygga drömvärldar och se verkligheten för vad den är." skriver RS.



Är det när 20 killar i Södertälje slår ned en ensam tjej och sedan använder hennes huvud som fotboll. Är det det du menar??? Starka trygga killar, tjugo stycken på EN tjej i sin muslimska tro. Fy faen.







2008-09-10 @ 22:59:52
Postat av: R.S

haha, Heregud Kalle. Jag skrev något om att dumförklara. Du måste missat detta. Ditt lilla försök går inte hem. Jag önskar att jag kunde ha samma svarta och vita sätt att se på verkligheten som ni har här. Någon skrev för ett tag sedan att ni var som bordelinefall. Hahaha, efter att ha läst igenom det mesta här, så börjar jag inte undra om han har rätt.



Ni är ett direkt något steg närmare en lösning på de problem som finns i samhället. Det ter sig skrämmande att det fortfarande i dessa så kallade moderna tider, finns människor som hellre piskar upp ilska och hat, istället för att finna en lösning, en komprimiss i samhället.



Stackars er. Era små liv måste vara fulla av hat och fiender. Alla de konspirationer ni ser måste ta mycket av er tid. Jag skulle tro att ni bara egentligen behöver lite samtalsterapi, lite kramar och positiv uppmärksamhet. Så blir det nog människor av er med =)

2008-09-10 @ 23:15:15
Postat av: Kalle

2008-09-10 @ 23:17:01
Postat av: Kalle

>RS



De är tydligen hjältar för dig som gav sig på en ensam tjej, tjugo stycken svin som inte är värdiga att bo i detta landet. Och dessa idioter har vi betalat en massa bidrag till och en hel utbildning.



Men de har väl lärt sig i mosker att det är fint att vara många fega killar och slå ned en ensam tjej och sedan sparka henne i huvudet.

2008-09-10 @ 23:20:50
Postat av: R.S

Men lilla arga Kalle. Nu har du skapat något helt eget här. Helt enligt era reglar. Hjälteförklarat? Nu tycker jag du ska ta och krama din flickvän eller pojkvän lite och ta ett djupt andetag.

Jag har absolut aldrig hyllat dessa män eller deras gärningar, så kom inte och påstå detta. Om det gör din "verklighet"" enklare så fine. Men di verklighet verkar liten, arg och väldigt fördomsfull.

Jag har aldrig varit inne i någon moske som förespråkat våld, har du? Känner du till någon så kan vi båda gå på ett studeibesök.

2008-09-10 @ 23:24:57
Postat av: Haddock

@R.S

Du och dina åsikter är varmt välkomna till "Exilen":

http://exilen.eu/

2008-09-10 @ 23:33:20
Postat av: R.S

Haddock.

Tack för din inbjudan. Vid mån av tid och ork så kan jag nog ta en släng där med

2008-09-10 @ 23:36:42
Postat av: Micael Foghagen

>R.S



Du verkar allmänt förbannad men svara mig då - hur mycket skall vi tåla i Sverige?



När det gäller Islam finns ingen idag mer intolerant religon och den vill jag inte se få ett fotfäste iSverige. Punkt.



2008-09-10 @ 23:42:19
Postat av: Anonym

Foghagen

Jag är inte ett dugg förbannad på någon här. ur mkt vi ska tåla av våld, och brott. Sjävklart ska det vara nollterans. Människor som begår brott ska självklart straffas, oavsett om det är Andres Andersson eller Usama Bin Laden.

Islam är lika tolerant som kristendomen. Dess syfte, budskap och ide är densamma. Sen finns det inom båda lägren extrema utövare. Vilket är synd. Även om jag inte är ett dugg religös själv, så anser jag att religion gör stor nytta för människor. Om du nu påstår att islam skulle vara en mer blodig religion än tex kristendomen, så vill jag påstå att du tar fel. Kristendomen har skördat många människor genom historien, och gör den fortfarande. Som sagt, det finns nötter inom alla läger, och att ens försöka komma med de påstående ni gör här och att applicera dom på människor. Det är bara patetiskt

2008-09-10 @ 23:51:16
Postat av: R.S

Mitt namn kom inte med i mitt förra inlägg. Ber om ursäkt för detta.

2008-09-10 @ 23:53:28
Postat av: Kalle

>RS



Du har tydligen svårt att skilja på alla dina alias.

Hej trollet Daniel.

2008-09-11 @ 00:05:07
Postat av: R.S

Kalle

Troll är något som bara finns i sagor. Så du tycker att vi lever i en sådan eftersom du valt att kalla mig detta. Det är kankse dags för en realitycheck för dig. Det är ingen saga detta. Det finns inga drakar, troll, eller prinsessor som behövs räddas av prinsar på vita hästar. Om du nu tror att du lever i en saga, rekommederar jag dig att genast söka hjälp.

2008-09-11 @ 00:10:36
Postat av: Ruskprick

Nu har lille Daniel rökt på igen. Suck! Kunde han inte bara gå och lägga sig..

2008-09-11 @ 00:53:08
Postat av: Micael Foghagen

>Tobb



Jag är själv inte speciellt religös av mig, men jag är kristen i värderingar och moraluppfattningar.



Visst har kristendomen gjort sig skyldig till ofantliga brott genom historien men ärligt talat- hur många kristna ser du IDAG bombar tunnelbanor, städer, spränger bomber i Afghanistan, Pakistan, Israel,Bagdad osv osv....



Bara undrar....



En journalist från mellanöstern sa något som fick eko för ett par år sedan - alla muslimer är inte terrorister, men vi måste fråga oss varför alla terrosrister är muslimer....











2008-09-11 @ 00:56:29
Postat av: R.S

Rusprick:

Droger är något jag inte använder eller förespråkar för. Att du nu anklagar mig för att använda något sådant finner jag högst kränkande. Men det är något man får vänja sig vid. Ni skapar som sagt var era egna små sagor här. Väntar spänt på när ni kommer med era fantasier rörande mina politiska åsikter, eller min sexualitet. Kan kanppt bärga mig.

2008-09-11 @ 00:57:19
Postat av: R.S

Fohagen



Bara för att media rapporterar från ett land där det sker mycket skit. Så gör detta inte alla muslimer i landet till terrorister. Ska se om jag hittar de siffrorna, samt en dokumentär om terror. Enligt den så är den mesta terrorverksamhet världen över, styrd av separatister, från höger och vänsterled. Religös fanatsisk terrorverksamhet ligger ganska lågt ner på listan. Men media visar en helt annan bild. Frågan är ju varför det nu är så här?

Att alla terrisister skulle vara muslimer, är lika befängt som att påstå att alla män som kramas är bögar.

2008-09-11 @ 01:04:25
Postat av: Ruskprick

Du erkänner alltså att det är du som tidigare kallade dig för Daniel? Har du personlighetsklyvningar också? Du arma stackare! Du smickrar dig själv också tydligen. Jag har inget som helst intresse av dig som person (då jag redan har bilden klar) vare sig din sexuella läggning eller politiska. Jag tycker bara du ska gå och lägga dig då du har en tuff dag i skolan framför dig. Du verkar lida brist på sömn.

2008-09-11 @ 01:15:32
Postat av: Micael Foghagen

>R.S



Hur vore det att läsa mitt inlägg innan du svarar?





2008-09-11 @ 01:19:40
Postat av: Ruskprick

Szzz väck inte trollet han har precis somnat..

2008-09-11 @ 01:20:58
Postat av: R.S

Ruskprick:

Mitt namn är inte Daniel. Således kan jag inte heller erkänna något om det.



Foghagen:

Passar inte svaret, så läs det inte.

2008-09-11 @ 01:24:26
Postat av: Anonym

En ruskprick, kallades förr en ryslig typ eller ruskig prick. Ansågs vara ett lustigt dubbeltydigt ord med tanke på sjömärket, upphovet lär ha samband med sjörövare.

källa:susning.nu



hi hi hi

2008-09-11 @ 01:28:25
Postat av: Micael Foghagen

>R.S



Eftersom jag redan har läst ditt svar - och gav dig ett svar - blir det lite svårt att inte läsa det...



Men jag vill inte vara sur - i stället UTMANAR JAG DIG.



Du får börja. Ställ en RAK fråga och jag lovar svara. Men sedan får du svara på min. Korta svar gills...

2008-09-11 @ 01:40:43
Postat av: R.S

Jag har inga frågor att ställa dig. För jag är helt övertygad om att du inte kan svara på dom ändå. Varför kan jag då vara så säker och elak genom att säga så? Det är enkelt. Er dialog här är alldeles för ensidig. Det finns bara en sida av saken. Allt annat är fel. Men det hindrar mig inte från att underhålla mig här lite....

2008-09-11 @ 01:46:49
Postat av: Micael Foghagen

>R.S



För mig är detta ingen underhållning. Jag föjlde den här bloggen - och ett flertal andra - innan jag jag ut med mitt namn.



Jag tycker och står för det jag skriver, gör mig inte lustig. Har du inga frågor lägger du dig platt....

2008-09-11 @ 01:50:49
Postat av: R.S

Fohagen:

Nu finns det ju ingen anledning att ställa direkta frågor till dig. Men ge mig dina epost, så ska jag kasta över lite frågor den dagen jag känner att jag behöver svar från dig om något.



Jag står för det det jag skriver jag med. Har inte lagt mig platt. Det är inte din blogg. Skaffa dig en sådan, så får jag väl lägga mina tangenter där med. Detta med att följa bloggar är underhållning för mig. Samtidigt lite av mitt jobb. Säger inte mer. Blir så mycket roligare att låta er här komma på mitt nöje med detta. Ni är ju ganska duktiga på att tala om hurdana människor är och varför de är som de är. Tar du åt dig att jag säger Ni, så ber jag om ursäkt. Men här är det verkligen lätt att dra alla över en kant, tyvärr...

2008-09-11 @ 01:56:23
Postat av: Ruskprick

Daniel; Jag har en "kärring" som också är förtjust i svamp. Men dom hon plockar/äter ger inte samma symptom som dina.

2008-09-11 @ 02:14:37
Postat av: Micael Foghagen

>R.S



Min epost är mitt namn. [email protected] varsågod och skriv.

2008-09-11 @ 02:18:34
Postat av: Micael Foghagen

>R.S



Ber om ursäkt. Min adress är [email protected] - men du är fortfarande välkomen att skriva...

2008-09-11 @ 02:29:27
Postat av: Micael Foghagen

>R.S



Som du säkert inser behövs ett "g" mellan ha och en....

2008-09-11 @ 02:35:53
Postat av: Ruskprick

Haha din förvirrade pårökta stackare jag anklagar ju inte dig. Du säger ju att du inte är Daniel samtidigt som du svarar? Hehe! Din stackare du lurar ju bara dig själv.

2008-09-11 @ 02:38:26
Postat av: R.S

Ruskprick

jag heter inte Daniel. Å jag börjar smått tro att farbrorn är smått berusad. Du verkar röra ihop en del här. Vad har jag svarat på innan detta inlägg från dig? Du ber mig svara på en fråga innan, sen blandar du in någon Daniel i det hela. Har jag bytt namn i natt. Coolt. Men kunde du inte valt ett lite häftigare. Kalle eller till och med Thoralf hade varit lockade att heta. Medans du passar på att ge mig nytt förnamn, kan du ge mig ett annat efternamn med. har alltid velat heta Norton i efternamn. Har du andra magiska kunskaper där i din sagovärld? Skicka gärna en cv på vilken sorts magi du behärskar.

2008-09-11 @ 02:47:40
Postat av: R.S

Fohagen



haha, flåt att jag skrattar, men det är ett gott vänligt skratt. Vet själv hur svårt det kan vara att få allt detta rätt med bokstäver och mailadresser. Men den är sparad. Kommer jag på några frågor så mailar jag. Tack.

2008-09-11 @ 02:49:09
Postat av: Micael Foghagen

R.S



Vänligt skratt tillbaka...





2008-09-11 @ 03:16:43
Postat av: Anonym

Är denne R.S. verkligen rätt vaccinerad ?

Han tycks bara anse sej själv som varande en god och ädel människa och samtidigt inte våga gå ut med sitt rätta namn ! Kom igen , på den här bloggen står vi rakryggat upp för vad vi tycker och därmed hymlar vi inte med våra namn !



Mvh Sven-Erik Karlsson Berga .

2008-09-11 @ 05:47:39
Postat av: Putte

Visst är R.S. samma person som den som tidigare kallade sig Daniel. Han har säkert skrivit här tidigare under ett antal alias. Språkbruket är ju så likt att det är som om det vore klonat.

2008-09-11 @ 05:54:55
Postat av: Anonym

Ja det är nog så och med samma feghet varenda gång ! Mvh S-E Karlsson .

2008-09-11 @ 06:01:54
Postat av: Roberth Ström

Ser att komikern är tillbaka

2008-09-11 @ 08:26:27
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Katinka Glahd

I söndags var jag på Sd-möte ute på Österlen.

Vi va ca 50 personer. Av dessa var många unga människor.Men det som gladde mest var att det var minst 10 personer där med utländsk bakgrund.

Greker,ungrare,slovenier och kroater och såg man inte en representant från Fjärran Östern ochså.

Jag frågade en av dessa företrädare för arbetsinvandrarna varför de gått med i Sd?

Vi har en rätt till detta land som gav oss ett arbete och en framtid.De flesta svenskar sover sin Törnrosasömn medan den islamska våtfilten breder ut sig över landet alltmer, utan att någon protesterar mot detta.

Om inte svenskarna tar upp kampen får vi arbetsinvandrare göra detta. Många av dessa kommer att rösta på Sd i både EU-val som riksdagsval för att markera sitt missnöje med utvecklingen i landet.

Vi är en stor och mäktig grupp som kan bli en kraftig markering i valen. Som sagt, vi tar striden om inte svenskarna gör detta. Tänkvärda ord som bör beaktas.

2008-09-11 @ 08:48:59
Postat av: Micael Foghagen

>Katinka Glahd



Du har en poäng som jag har funderat på länge.



Denna massinvandringspolitik som har bedrivits i 15-20 år missgynnar än mer de duktiga invandrare/flyktingar som har sökt sig hit.



De som är tacksamma för att få komma hit, vill bidra till vår utveckling osv. De som vill lära sig vårt språk, inte isolera sig och kasta ut sina tonårsdöttrar från balkongen - helt enkelt ta seden dit man kommer.



Om jag var invandrare med goda skäl att söka mig hit skulle jag bli heligt f-b över att minst 30 000 illegala invandrare jobbade svart och förstörde för mig. Och att LO har skapat ett forum för dessa sk "papperslösa". De skall ut och inget annat.



Känner en iransk familj ( mycket väl) som hade det väldigt bra ställt i Teheran med bla 5 apotek. De gav sig av till fots över bergen i norra Irak mot Turkiet, lämnade allt bakom sig för att skona sin andra son i kriget mot Irak. Sönerna var bara i yngre tonåren när det begav sig.



I Sverige har de lärt sig svenska, tagit seden dit man kommer och börjat om på nytt med allt var det innebär. Den familjen är bland de finaste människor jag överhuvudtaget känner.



Jag är stollt över att kallas deras vän!



















2008-09-11 @ 10:08:51
Postat av: Kalle

>Micael Foghagen



Du må gärna kalla dem dina vänner.



Efter helgens brutala misshandel anser jag att alla invandrare har passerat "gränsen".



Jag säger härmed upp bekantskapen med alla invandrare. Jag har fått nog av deras ruttna och svinaktiga beteende. Finns INGA SOM HELST förmildrande omständigheter kvar.



2008-09-11 @ 10:38:16
Postat av: Micael Foghagen

>Kalle



...och härmed säger jag gladeligen upp "bekantskapen" med dig. Du är knappast en tillgång för SD med dina åsikter.

2008-09-11 @ 10:51:47
Postat av: AWSvensson

Kalle det är lätt att en dag som denna här ryckas med i allmänt hat, men när du närmare tänker efter så inser du att det bara spelar PK-folket i händerna. Vi skall skjuta in oss på alla som inte har för avsikt att anpassa sig till de svenska spelreglerna, och de är många nog, samt få stopp på inflödet och istället öka utflödet.

2008-09-11 @ 10:54:09
Postat av: Roberth Ström

Kalle alla invandrare är inte idioter. Dumt att säga så! Väldigt många invandrare är också less på allt skit som händer och som någon påpekar får de som sköter sig mycket skit pga rötäggen

2008-09-11 @ 11:21:31
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Kalle

>Micael Foghagen



Det får du gärna göra.



Jag är trött på aftt ideligen läsa i Länstidningen i Södertälje om alla misshandelsfall år ut och år in.



Är det så att du accepterar det så får du göra det men det här var droppen som fick bägaren att rinna över.



Se dessa horder av invandrare driva omkring och mjisshandla folk det blir jag mycket förbenad på.



Annars talas det om att man skall visa solidaritet med invandrare. Gör det du Micael Foghagen. Jag gör det inte längre.



Mitt ställningstagande gör jag i solidaritet med den nedlagna flickan som kallades Svennehora och svarade -Håll käften.

I solidaritet med de också nedslagna ishockeyspalarna från Gnesta.

Jag visar solidaret med dem och jamsar inte med som myndigheter och andra flyktingkramare gör.



Jag har fått nog av dessa dj****a svin som utnyttjnar Sverige och gör som dom vill och inte rättar sig efter svensk lag.



Om du inte känner någon solidaritet med de misshandlade är upp till dig.











2008-09-11 @ 11:21:56
Postat av: Kalle

>Robert Ström



För mig är alla invandrare idioter efter misshandeln av den en tjej av tjugo killar.



Så länge invandrarna stillatigande sitter och ser på utan att göra något så länge är de idioter med råge.

Var gör deras föräldrar och den så omskrutna släktigar. Vad gör dessa anhöriga för att stoppa våldet???



De är stora idioter och svenska myndigheter är ännu större idioter som tillåter och på sätt och vis med att hålla sveriges gränser öppna som svängdörrar.







2008-09-11 @ 11:28:53
Postat av: Micael Foghagen

>Kalle



Tacka tusan för att jag också blir heligt förbannad. Men bägaren får inte rinna över så pass mycket att man drar alla över en kam.



Jag vill ha en striktare invandringspolitik, de som kommer hit ska vara tacksamma och vilja följa svenska normer, så enkelt är det. Och Vi ska ha instrument för att visa ut de som inte vill det.



När du säger "alla" kan jag inte annat än misstro dig. Och det gynnar verkligen inte ett parti som SD med dessa åsikter.

2008-09-11 @ 11:46:21
Postat av: Roberth Ström

kalle invandrare från Asien, Sydamerika, NordEuropa mfl har väl inget med detta att göra? Då bör du bli lika arg på oss svenskar som inget gör? Eller hur tänker du?

2008-09-11 @ 11:57:54
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Kalle

>Micael Foghagen



Ju fler invandrare (OBS ej flyktingar) desto stöddigare blir de. Se bara på den dåliga utvecklingen i södertäle. Svenskar som flyttar därifrån säger inte att de flyttar utan flyr från Södertälje.



Svenskar vill inte bo kvar där längre. Invandrna jagar ut de sista svenskarna med våld ivrigt påhejade av sina släktingar. Se bara på misshandeln av en tjej i helgen.



Invandrarna provocerar och slår ned folk läs: svenskar utan urskiljning. Bara det är svenskar så slår de ned dem. Att vara svensk i Södertälje är en mycket stor nackdel nästan ett brott i invandrarnas ögon.



Denna utveckling mot undergången sopar media och politiker under mattan. Det är sååå bekvämt att inte låtsas om någonting. Gömma huvudet i sanden och hoppas att invandrarna endast sparkar dig i archelet.



Hur många svenskar vill bo kvar i Södertälje tror du??? Fråga någon Södertäljebo om du känner någon. Det finns ett fåtal svenskar kvar som du har chansen att fråga!!!







2008-09-11 @ 12:04:41
Postat av: Micael Foghagen

>Kalle



Jag håller med dig i sak väldigt mycket. Jag har själv bott i ett sådant område som du beskriver när jag läste i Uppsala. Flyttade så fort jag kunde.



MEN! Jag vägrar dra alla över en kam....Det är politiken som bedrivs jag ogillar - inte människorna.

2008-09-11 @ 12:20:53
Postat av: Kalle

>Micael Foghagen



Jag drar ALLa over en kam utan undantag i solidaritet med tjejen som blev misshandlad.

Jag känner solidaritet med dem.



På ditt snack har jag förstått att SD tar större hänsyn till invandrare än med den svenska tjejen som blev misshandlad med sina hjälpare och blev kallad Svennehora.



Jämför det med ordet Svartskalle som är straffbart men INTE Svennehora.



Finns inga invandrade s.k. raketforskare för mig. Invandrarna är ett pack som bekämpar svensken med våld. De vill ha Södertälje med endast invandrare och inga svenskar.



Alla medel är tillåtna för ivandrarna även slå ned en ensam svensk tjej!!!



Det accepterar SD och du Micael Foghagen.



Är det därför SD har två tomma stolar i Södertäljes kommunalfullmäktige???







2008-09-11 @ 12:57:04
Postat av: Roberth Ström

nej det accepterar vi inte! Däremot kan man inte hata alla för det

2008-09-11 @ 13:52:56
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Kalle

> Robert Ström



Nu lägger du ordet hata i mun på mig i gammal svensk politiker standard. Har jag använt ordet hata???



Har man lång och stor erfarenhet av invandrarnas beteeende så tycker man som jag mycket illa om dem.



Har hitills inte märkt något positivt med invandrarna.





2008-09-11 @ 13:59:10
Postat av: Micael Foghagen

>Kalle



Du är ta mig f-n inte klok. Slutdiskuterat. Punkt.

2008-09-11 @ 14:28:04
Postat av: Kalle

>Micael Foghagen



Jodå jag är så klok så jag inte handlar i invadrarbutiker heller. Tillåter SD det???



Varför??? Jag vill inte göda invandrarsvinen som misshandlar till höger mest.



Det räcker med de svenska skattepengar vi tryckt ned i dessa gökungars omättliga halsar. Får man tänka så Micael Foghagen??? Har SD något emot att man tänker och tycker så???



Hur tar du avstånd från den förda invandrarpolitiken. Skriver du endast på bloggar och gör inget. Jag har däremot tagit ställning nu även i verkliga livet. Köpbojkott och annan bojkott av invandrare är en liten början.



Jag GÖR något till skillnad från andra!!!









2008-09-11 @ 14:44:53
Postat av: Micael Foghagen

>Kalle



Jag hoppas verkligen att frågorna du ställer till SD besvaras av Thoralf eller någon annan ledande person inom partiet.



Jag personligen känner bara avsmak av ditt dravel.

2008-09-11 @ 14:55:19
Postat av: Kalle

>Micael Foghagen



Intressant att du kallar verkigheten för dravel. Det visar på att du inte haft tillräcklig kontakt med invandrare.



Trodde att du verkligen kunde SD-politik. I ett inlägg högre upp utalade du dig om SD-politik.



DET kanske var dravel du påstod då???



Fortfarande har SD två tomma stolar i Södertäljes kommunalfullmäktige. Det finns ju sååå myyycket invandrare i Södertälje!!??



2008-09-11 @ 15:07:01
Postat av: AWSvensson

Är en trojan insmygen i bloggen.

2008-09-11 @ 15:16:33
Postat av: R.S

Vilken underhållning. Kvalitetssåpa när det är som allra bäst =)

2008-09-11 @ 15:38:47
Postat av: Roberth Ström

Lustigt hur en del personer helt verkar sakna liv. Att sitta på en seriös blogg och trolla dagarna i ända.

2008-09-11 @ 15:44:24
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Vi ska nöja oss med dom 3-5 % som verkligen har skyddsbehov ! Dom är nog ytterligt tacksamma för att bli emottagna i Sverige ! Personligen så tror jag det är dom 85 % som inte har skyddsbehov och som bara kommer hit för att få livstids försörjning

som är dom som " jävlas" snällt sagt !



Mvh S-E Karlsson .

2008-09-11 @ 16:02:58
Postat av: Kalle

>RS



Tråkigt att du tar detta som underhållning.



Det handlar om en tjej med hjälpare som misshandlats. Det är verkligeheten i det invandrartäta Södertälje och det är ingen underhållning.



Är du också en trojan som smugit dig in här tillsammans med Micael Foghagen???









2008-09-11 @ 16:11:11
Postat av: R.S

Nu kokar nog din hjärna över. Det som skett i Södertälje är inte det minsta underhållande, som jag sagt innan så förespråkar jag inte labrott. Om du missar vad som är underhållande just nu på bloggen. Så kankse du borde nypa dig lite i armen.

2008-09-11 @ 16:19:53
Postat av: AWSvensson

Det är bättre att de sitter framför datorn och gör bort sig ,än springer på stan och slår ner kvinnor, kan vi bidra med det så har vi gjort samhället en tjänst.

2008-09-11 @ 16:23:07
Postat av: Micael Foghagen

Jag är INTE Trojan om nu någon annan än Kalle tror det ( vilket jag inte bryr mig säskilt mycket om )...

2008-09-11 @ 16:35:19
Postat av: Bengt

Kalle, Daniel och RS är som jag hävdat hela tiden ett och samma troll med målet att misstänliggöra Thoralfs blogg och Sd.Punkt.

Bengt

2008-09-11 @ 16:40:48
Postat av: AWSvensson

Min svärfar hade ett uttryck: man lär känna lössen på gången. Vi som brukar skriva här har skapat en jargong, skulle någon som i detta fallet försöka sig på en provokation så känner man som sagt lössen på gången.

2008-09-11 @ 16:57:37
Postat av: Kalle

>Bengt



Du tjatar och tjatar om samma sak hela tiden. Be Thoralf kolla våra IP-nummer eller ännu hellre MAC-numret så kanske du kan få svar så du håller flabben.





>Micael Foghagen

Så här skrev Micael Foghagen tidigare idag:

"Postat av: Micael Foghagen

>Kalle

...och härmed säger jag gladeligen upp "bekantskapen" med dig. Du är knappast en tillgång för SD med dina åsikter."

2008-09-11 @ 10:51:47



Menar du fortfarande att mina åsikter om invandrare inte hör hemma i SD eftersom de inte är en tillgång för SD???



Accepterar du killarnas nedslagning av en ensam tjej i Södertälje??? Det var väl fina invandrare du vill vara vän med??? Jag har mitt ställningstagande mot invandrare ännu mer än tidigare.



Tror att du hör hemma i något annat parti och inte med den invandrarkritiska politik SD för.

2008-09-11 @ 17:10:58
Postat av: kalle, daniel, andres, rs, rg, thoralaf, liselott, lotta, anna

Bengt:¨

Skriver du ut ditt namn, personnr och adress, ska jag göra detsamma. Jag kan kalla mig vad jag vill. Om Thoralf vill ha idkoll på samtliga här, då får han väl ta och införa ett system där man registerar sig. Nästa gång kommer jag heta Bengt. Bara för att jag kan.

2008-09-11 @ 17:41:11
Postat av: Bengt

Grupp eller ensam så är mönstret tydligt med en gemensam målsättning och samarbete. En låtsasprovokation från Daniel som Kalle reagerar på med ett högst osympatiskt flöde av åsikter för att kleta ner bloggen. Det är hur genomskinligt som helst.

Bengt

2008-09-11 @ 17:51:57
Postat av: Frode Karlsson

Ulf Nilsson! Vilken jävla skit! Något bättre kan jag inte komma på att säga! Drittesäck!

2008-09-11 @ 17:52:46
Postat av: kalle, daniel, andres, rs, rg, thoralaf, liselott, lotta, anna

Bengt:

Jag har verkligen inte en aning om vem kalle är, vad han pysslar med eller vad hans syfte med att skriva här är. Han och jag har nog lika mycket gemensamt som du och jag har. INGET!

Thoralf är ju en fena på att leka med IPspårningsverktyg, så fråga honom så får du svar på att vi sitter på skilda orter. Detta säger ju visserligen inte så mycket. Men enligt Thoralf, säger ipadresser allting. =)





2008-09-11 @ 17:57:54
Postat av: Kalle

>Bengt, så här skriver du:

En låtsasprovokation från Daniel som Kalle reagerar på med ett högst osympatiskt flöde av åsikter för att kleta ner bloggen



Du håller alltså med internettrollet Daniel. Då förstår jag varför du klagar.



Jag sitter inte här och lägger ned energi och kraft för att få veta att det är osympatiskt och nedkletande av bloggen. Jag skriver för att föra SD framåt och diskutera SD-tankar vilket jag tvivlar på att du, Bengt, gör.



Du vill endast jäaklas med oss på denna blogg som ett troll.



Tyhcker du att mina åsikter är osympatiska så behöver du inte läsa vad jag skriver. Det måste väl vara bäst för dig!!!



Bengt, ha en bra dag.



2008-09-11 @ 18:29:28
Postat av: Kalle

>Bengt



Tack för att du klargjorde vad du står för.



Med ditt ställningvbstagande för invandrare så gillar du att 20 kilar slår ned en ensam tjej och misshandlar folk som vill skydda den ensama tjejen.



Sånt gillar du. Jag tycker det är ett dj**** fult och uselt beteende av dessa invandrare. Dessa snyltgäster.



Om du har missat tidigar så har jag sagt upp bekantskapen med invandrarna. Man kan ju av misstag råka vara vänlig mot någon av dessa invandrarsvin när man möter dem utan att veta vem det är.



Läs inte det här. Det skall vara oläst i dina ögon!!!





PS:Mår du illa nu av mina åsikter så bjuder jag hjärtligt på dem: DS





2008-09-11 @ 18:52:58
Postat av: Bengt

Jaja,de är verkligen störda av mina inlägg.Sannolikt så slår jag huvudet på spiken än en gång.De har nu lagt till "Bengt" i sitt lilla spel.

När jag nu som trollmor bundit fast de små trollen i svansen så lämnar jag Thoralfs fina blogg som debattör men aldrig som läsare.

Bengt

2008-09-11 @ 19:13:05
Postat av: Kalle

>Bengt



Tycker du ärligt att invandrare är snälla mot oss svenskar???



Det är inte första gången tjejer som inte accepterar att bli kallade Svenskhoror. Tjejerna ger svar på tal istället för att vika sig för invandrarna.



Svartskalle är straffbart att säga men Svennehora kan dessa invandrarsvin häva ur sig ostraffat. Visst är det kul att dessa invandrarsvin trakaserar svenska tjejer. Skulle du acceptera att din dotter (en hypotes) blir hånad för att vara svenskhora???



Då blev det upplopp i Ronna, en annan stadsdel i Södertälje. Kvällens roliga övningar för invandrare slutade med beskjutning av polishuset i Söderälje.



Kul typer dessa så "oskyldiga" invandrarsvin som vägrar ta sedan dit dom kommer.



Polisen agerar inte i Södertälje. Istället regerar invandrarna. Däcken skärs sönder på poliserna PRIVATA bilar. Nöje för de snälla invandrarsvinen. Visst däcken på polisbilarna skärs även sönder när de är på utryckning i Ronna. Tänk vad dessa invandrarsvin kan hitta på.



Amulanser stoppas i Hövsjö under utrycknig. Kan det bero på att den sjuke inte tillhör samma klan av invandrare som skall hämtas av ambulansen. Vilka ideer de har dessa invandrarsvin. De tror liksom att de fortfcarande är i Gaza. Det kan man ju förstå eftersom det endast är invandrare i Hovsjö. Det får man ju ta som en ursäkt för invandrarsvinens horribla betende.



Bussar skall vi inte tala om. Dessa utsätts för stenkastning. Tränar de små invandrarsvinen för den dag de kommer att bli utvisade från Sverige. Håller dessa invandrarsvin på i samma stil så blir det riktiga kriminella och utvisas för en massa brottlighet.



Ha en bra dag med dina svinpälsar till invandrare.



Du tror visst att svensken kan acceptera hur mycket som helst av dessa invandrare. Glöm det. Invandrarna har startat ett krig mot svenskar i förorterna.





2008-09-11 @ 19:38:06
Postat av: carl

RS: åk ut till Rosengård och tala invandrarna till rätta. bara du kan det. polisen, socialtjänsten, alla andra har misslyckats. Så nu hänger det på dig RS. du som inte ännu känt av mångkulturens baksida. åk till södertölje till Tensta också

2008-09-13 @ 16:07:11
Postat av: carl

politiker borde ersätta Svenskar som försöker få sina villor sålda i södertälje nu när de insett att de inte kan bo kvar av säkerhets skäl. vilka svenskar törs köpa en hus i invandrartäta områden

2008-09-13 @ 16:13:38
Postat av: Tobb

Kalle, du verkar känna till Södertälje.

Jag vet att Södertälje är ett stort problem. Men du verkar vara lite isolerad eftersom du tycker att alla invandrare är onda. Det säger bara en sak, du är ung, desperat, isolerad och har inga bra vänner (ej bra förebilder).



Men visst.. vi måste agera nu innan det blir värre..men inte med våld



Våld föder våld

2008-09-15 @ 13:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0