DE ARBETARFIENTLIGA SOCIALDEMOKRATERNA

Socialdemokraterna lägger sig platt till marken för Lissabonfördraget och godkänner det utan några som helst invändningar enligt Östrans Peter Akinder.

De riksdagsmän/kvinnor som tidigare varit kritiska till fördraget har Mona Sahlin tystats med partipiskan.

Trots all kritik som riktats mot den så kallade Lavaldomen från speciellt LO och Wanja Lundby-Wedin (läs debattartikel i DN) så lägger sig socialdemokraterna platt till marken.

Ännu en gång fegar Mona Sahlin ur!


På LO-kongressen debatterades Lavaldomen och Lissabonfördraget intensivt men alla tordes tydligen inte göra sin röst hörd om man skall tro denna artikel. Läs artikeln den är klart läsvärd och visar hur det går till på en LO-kongress


"Till slut avslogs en motion från Byggnads i Göteborg om folkomröstning om Lissabonfördraget, utan att någon var uppe i talarstolen och försvarade kravet på folkomröstning"


Ingen från Byggnads i Göteborg vågade sig upp i talarstolen för att försvara kravet om en folkomröstning, var och en förstår att pk-piskan används flitigt även inom LO. Den som sitter på en heltidsbetald ombudsplats riskerar inte sin inkomst för en sådan liten "skitsak" som Lissabonfördraget. I artikeln kan man också läsa följande.


"- Löftet från regeringen 1994 då Sverige folkomröstade om EU-medlemskapet var att den svenska kollektivavtalsmodellen inte skulle hotas. Det löftet vill vi att den nuvarande regeringen står upp för, säger Johan Lindholm, ordförande för Byggnads i Stockholm."


När socialdemokraterna under Mona Sahlins ledning vacklar i en fråga brukar det tillsättas ett rådslag men när det gäller Lissabonfördraget är det tydligen partipiskan som gäller inom de nya arbetarfientliga socialdemokraterna.


Socialdemokraterna har ju heller ingenting att invända mot den massinvandring som råder och som underminerar hela arbetsmarknaden. Då tänker jag framförallt på den svarta sektorn och illegala verksamheter som sprider inom invandrargrupper.


Socialdemokraterna har ju heller inget emot att regeringen inför nya och enklare regler för arbetskraftsinvandring. Enligt Migrationverket kan så många som närmare 40 000 ansöka om arbete i Sverige under 2009.


Det är förvånande att detta parti fortfarande kallar sig för ett arbetarparti, när de för en politik som bara försämrar situationende för LO-arbetare. Snarare borde s kalla sig för de nya moderaterna.

Är det något parti idag som vill värna de svaga grupperna i samhället så är det Sverigedemokraterna.


"Eftervärldens dom kommer falla hårt över dem som bär ansvaret"
Var det inte så en lokal socialdemokrat uttryckte sig helt nyligen i en ickefråga.

När det gäller Lissabonfördraget har Sveriges befolkning en möjlighet redan i juni 2009 att avkunna sin dom mot socialdemokraterna.


Kommentarer
Postat av: Kurtan

Det var väl ganska väntat...



Om jag inte minns fel så står det i detta "fördrag" att unionens valuta är Euro ?!.



Eftersom sossarna tydligen villkorslöst accepterat detta "fördrag" med bl.a. Euro som enda valutan igonorerar de folkomröstningen om EMU där en klar majoritet i Sverige röstade NEJ.



Sossarna med mona ssalin i spetsen spottar därmed demokratin och det svenska folket rakt i ansiktet !!!



Undrar hur många av dessa sossar överhuvudtaget har läst eller överhuvudtaget förstår att Sverige totalt förlorar sin suveränitet om detta går igenom ?!



Förresten har de inte hört talas om att Ireland röstade NEJ till detta "fördrag" ?!



Glöm inte det nästa gång du röstar....



MVH

2008-10-05 @ 21:23:02
Postat av: söder

Sossarna och LO har aldrig varit för den svage. Småföretagare och arbetare har offrats för de stora företagens väl. På tal om Irlands nej. Dessa snutar har visats ofta men bör ses om och om igen.

Vi går emot ett nytt DDR



http://www.youtube.com/watch?v=eYJLyTy8F1M



http://www.youtube.com/watch?v=M6QmH-7fu68&feature=related

2008-10-05 @ 21:43:01
Postat av: D.horton

hahaha

Förlåt. Men jag kan inte mer än att skratta åt dessa dumheter som sker i denna bloggen

2008-10-05 @ 23:04:21
Postat av: Kalle

SOCILAKROBATER!!!

2008-10-05 @ 23:38:38
Postat av: D.horton

Kalle

SOCILAKROBATER, det rimmar inte på partikelaccelerator det.

2008-10-05 @ 23:49:34
Postat av: Ilmar

Kluvenheten inom den svenska vänstern gentemot EU är närmast perfekt schizofren. Detta gäller såväl sossarna som miljöpartiet.

För sossarna går det mest ut på att linda in EU:s arbetarfientliga och invandringskramande politik i vänsterbomull. Och detta görs för att EU är alla DDR- och CCCP-älskares svettiga dröm. En byråkratmaskin som med enorma mängder skattemedel kan uppfostra och tukta en hel världsdel. Till och med Stalin och Lenin hade nog varit avundsjuka på den monumentala politiska maskinen utan insyn, med egna regler och skattelagar, med närmast oinskränkt makt utan medborgarinflytande. Elitens hämnd på de outbildade folken som de föraktar.

När det gäller miljöpartiet inser de att Sveriges vindkraftssatsningar och huvudlösa klimatskatter är en myggfis i världsrymden. EU ger dem de byråkratiska och maktfullkomliga verktyg de saknar för att föra Europa och även Sverige tillbaka till 1800-talets mörker.

Det skrivs en hel del om USA och deras demokratiska system och jag vill hävda att deras demokratiska upplägg står i en klass för sig. EU är en slags federal skrattspegelkopia av ett äkta demokratiskt system. Det finns många fina namn på kommisioner, medborgarråd och fan vet vad men när det väl kommer till kritan är det franska och tyska byråkrater som styr detta politrukernas hangarfartyg bäst fan de vill. Vad folket och omvärlden säger skiter de i. Pengarna rinner ju in ändå, bland annat från nettobetalare som Holland och Sverige.



När vi ändå är inne på ämnet kan vi ta och jämföra FRA-tjatet med en riktig debatt om Lissabon-fördraget i media. Det skrivs ju knappt något om detta fördrag som kommer att ändra på stora delar av Sveriges politiska system och medborgarnas inflytande. Där ser ni vad svensk konsensusmedia och den politiska eliten har kokat ihop tillsammans. Inte ett enda reportage med eggande svartvita klipp och domedagsmusik när det gäller Lissabon-fördraget, märklig eller hur? Anledningen är att sjupartipiskan viner ända in i tevehuset. Den kanaldirektör som vill ha jobbet kvar gör bäst i att inte granska Lissabon-fördraget i detalj. De kan ju göra som Reinfeldt och hans gäng, skylla på dett fördraget är så svårtolkat och svårläst att det inte går att överlåta beslutanderätten om det till folket.

Vilken soppa...

2008-10-06 @ 00:01:55
Postat av: Göran

"D.horton": Och likt förbannat så kan du tydligen inte hålla dig ifrån Thoralfs blogg! För övrigt väntar jag fortfarande på ett svar från dig i det förra inlägget, men det är nog för mycket begärt av ett "troll" som du!

2008-10-06 @ 00:02:58
Postat av: Ruskprick

Det komiska är att D.horton tror han har något att tala om för oss att han som till 99% växt upp under nittiotalet och inte vet hur Sverige en gång såg ut vet bättre än alla oss som läser här inne. Stackars lilla förvirrade pojke/nyttig idiot.



Jag var i Norrköping i helgen och den syn som mötte mig var hemsk och då har jag inte varit i vare sig Malmö eller Södertälje på några år. Jag gråter inombords.

2008-10-06 @ 00:14:28
Postat av: Ruskprick

Vafaan har dom gjort med vårt land?!

2008-10-06 @ 00:45:27
Postat av: D.horton

Göran:

Svara på dina frågor, varför? Vi vet ju redan att du, Thoralf och de andra brunskjortorna här alltid har rätt. Jag gillar bara att göra dig lite smått arg. Jag tror ärligt du gillar att brusa upp med. Tänk vad trist ditt liv skulle vara, för att inte säga hur tråkigt Thorals liv skulle vara utan retstickor som mig.

2008-10-06 @ 01:04:06
Postat av: skyddsrum

Ny anti-PK-blogg med glimten i ögat.



"skyddsrum"

metrobloggen.se/skyddsrum

Postat av: Putte

D.horton alias Daniel mm, mm. är ett typiskt exempel på AFA/extremvänsteranhängare. Han har inga som helst argument utan tjafsar bara emot som infantila extremkommunister brukar göra. Någon form av storhetsvansinne har han nog också eftersom han byter alias så ofta. Han är egentligen ganska ensam så alla alias är ett sätt att skapa några låtsaskompisar, med samma beteende som honom.

2008-10-06 @ 05:58:19
Postat av: Roberth Ström

Jag tycker ni ska gå in på Henrik Alexandersson blogg han skriver mycket bra om FRA, Lissabonfördraget och annat inom EU.

2008-10-06 @ 08:34:10
Postat av: D.horton

Putte

Det är så skönt att se hur ni lever genom era fördomar. Ja ghar aldrig varit medlem i Afa, kommer aldrig bli det. I mina ögon är de lika skruvade som ni här. Värda lika mycket som en piss i ansiktet.

Har försökt argumentera med er i frågor här. Har det gått, nupps. Ni har er nasseagenda och allänit gnälliga härskarstil. Det är en jävla tur att ni är sura gamla fetberg. Ni trillar snart av pinnen. Då kan förhoppningsvis lite förnuft genomsyra frågorna. Som är viktiga. Men troligtvis har ni hjärntvättat era ungar och andra med ert hat. Så ni lämnar stafettpionnen till dom bara.



Kommunist eller överhuvudtaget någon form av vänstersamrörer är så långt borta från verkligheten. Skulle tro att det är lika långt borta som du uppskattar leka med taggtråd i din lilla stjärt.



Finns det då någon meningn med att argumetera med er. Inte det minsta. Så varför skriver jag här då. Ja det ger mig många härliga skratt. Det retar er att det faktiskt finns människor som kan tänka självständigt. Hur pantade är ni då eg? Ja jisses. Då jag till och med har mina dubier och vill att man för frågan om invandring mer serisöst, så hahahaha. Kan inte ni se detta. För jag använder inte eran nasseretorik och hycklande moraltänkande. Det är det som kommer sänka er så småningom. Ni dillar på om hur ni växer för varje dag. Nja...er grupp av missnöjda suira gnällbuggar gör det då inte. SD kommer nog finna sig en godkänd plats i den politiska agendan. Vilket är bra. Många av de frågor sd har är ett måste att driva inom en demokrati. Men eftersom ni har ett sagobegrepp med i allt ert tänkade, tex som att det var bättre förr osv. HAHAH.

Slutar nog där. Bara detta lilla kommer att få en del av er att smått koka, och inom er kommer ord som kommunikshora, afa, vänsteridiot osv bubbla upp. Men som sagt så har jag noll samröre med dessa grupper.

2008-10-06 @ 13:18:34
Postat av: Thoralf A

Spännande inlägg, D.horton



Skulle vara intressant att veta var du står ideologiskt, om du nu klarar av att svara på den frågan. Personer i din kategori brukar ha väldigt svårt att svara på den frågan eller är det så bara att det inte vågar erkänna sin vistelse långt ute i vänstermarginalen.

2008-10-06 @ 13:24:37
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: D.horton

Thoralf

Återigen jag röstar inte vänster. Jag röstade faktist SD. Sen att jag inte beter mig som en skadeskjuten kristen fundamentalist. Beror nog på min verklighetsförankring. Gapa och skrika med sitt missnöje som du och andra gör här, leder till nada. Ni får lika mycket framsteg som snorungarna i Afa har. ni vinner en och annan seger, och slår er hårt för bröstet. Men i längden presterar ni inte mer än en hög skit.

Det missnöje ni sprider ser jag ingen anledning till. Trots att jag ändå är Sd och anser att många av de frågor som drivs är av värde så lyckas du inte här nå mer än dina "lärjungar" som klappar händer vad du än säger. Skulle du en dag säga att äta bajs är korrekt enligt sdagenda, så skulle flertalet här förespråka bajsätande. Argumentet du skulle använda är, muslimer gör det inte. Vips så har du vunnit din egna lilla politiska seger.



Försöker jag då fördumma dig, eller dina dyrkande fanatiker. Inte det minsta. Ni borde eg bara ta ett litet andetag, fundera på vad det är ni vill säga, samt varför. sen lugnt och försiktigt säga det. Hela sakfrågan du oftast har försvinner i en form av skvallerkärringkrönika.

2008-10-06 @ 13:59:06
Postat av: AWSvensson

Lektion i att tolka det mångkulturella budskapet.

Fem män, 18-28 år gamla har anhållits misstänkta för en gruppvåldtäkt i en lägenhet i Alvesta i helgen.

Står att läsa i dagens nätupplaga av Smålandsposten, någon möjlighet att kommentera finns ej. Detta tyder på ...............

2008-10-06 @ 14:22:53
Postat av: D.horton

AWSvensson

Det tyder på att du är för lat för att skriva ett hederligt brev ala 1900 tal?

2008-10-06 @ 14:30:19
Postat av: Roberth Ström

D. horton min fråga är följande: vad går ditt ständiga malande ut på?

2008-10-06 @ 14:39:31
Postat av: Thoralf A

Några citat från D.horton



"Värda lika mycket som en piss i ansiktet."



"Skulle tro att det är lika långt borta som du uppskattar leka med taggtråd i din lilla stjärt."



"Men i längden presterar ni inte mer än en hög skit."



"Skulle du en dag säga att äta bajs är korrekt enligt sdagenda, så skulle flertalet här förespråka bajsätande."



Verkar som du fortfarande är kvar i kiss och bajsåldern, D.horton







2008-10-06 @ 15:43:26
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Putte

Jag såg er lokaltidning Barometern idag. Kul att få se bilder på när de "ensamkommande flyktingbarnen" spelade fotboll. Om de är barn så är jag D.horton! :-)

2008-10-06 @ 16:43:18
Postat av: D.horton

Roberth Ström

Mitt malande går ut på att få er surgubbar ännu surare. Ni får mer att skriva om, ni inbillar er att ni har rätt ju mer idioti jag kastar in här. Är inte det bra



Thoralf.

Intressant att du inte ifrågasätter det jag säger, utan tar upp just det är haha. Ska inte ens ge mig in på att svara mer, utan gör en Thoralf. Låter min tanke skapa en fördom, och vips så har jag rätt på mitt egna lilla sätt =)



Putte

Om du tittar på en av bilderna så ser du mig där

2008-10-06 @ 16:59:02
Postat av: be

Nu skulle jag ju gärna vilja ha en klar redogörelse för D.Hortons egen åsikt om hur vi ska tackla alla fel och brister. Eftersom du är sd enligt egen utsago så bör du väl tycka en del om t.ex. invandringspolitiken. Det hjälper föga att endast kritisera andras försök. Kan du, åtminstone i en enda kommentar, skriva ett förslag på konkreta åtgärder efter varje negativt påstående istället för att bara haspla ur dig en massa strunt?

Om detta inte är möjligt så vill jag uppmana alla som skriver på bloggen att överhuvudtaget inte ta någon vidare notis om dina kommentarer. Skulle tro att du inte får lika roligt om du inte får någon utdelning?

En undran bara, är du tillräckligt gammal för att kunna uttala dig om hur det var förr? Med tanke på ditt sätt att uttrycka dig så hoppas jag, för din skull, att du inte är det.

2008-10-06 @ 17:06:25
Postat av: Haddock

Boken "Exit Folkhemssverige" finns nu att ladda ner som pdf-fil:

http://snaphanen.dk/exit.php

2008-10-06 @ 17:21:16
URL: http://exilen.eu/index.php
Postat av: D.horton

be

JOra jag vet hur det var förr. Igår regnade det tex. FInns ingen anledning för mig att komma med några förslag här ändå. För har inte Thoralf med lärjungar krämat ur sig det, är de tinte giltigt. Ja såvida de inte innhåller fraser av visst kränkande innehåll.

2008-10-06 @ 17:27:24
Postat av: Kalle

Mata INTE internet-trollen

2008-10-06 @ 17:36:29
Postat av: s-e karlsson

Jag vidhåller mitt uttalande för någon månad sedan att folk med mörk hudfärg är sedan skapelsens begynnelse avsedda att bo i såna länder där det är stark sol , beroende på att den mörka hudfärgen tål stark sol bättre än vi vithudade gör !



Mvh S-E Karlsson

2008-10-06 @ 18:46:08
Postat av: Tore

Jag tror min själ, att "trollet" fick en infarkt av

allt snurrigt malande! Jag tror han var en besviken islam-facist, som nu slutat sina dagar.

Jag hann tyvärr inte korrigera honom om skjortan!

Min är blå, men tydligen lockade han på sin egen färg!...

2008-10-06 @ 19:46:55
Postat av: Göran

"D.horton": "Vi sade svinskiten". Vilka VI?? Har du fått storhetsvansinne? Måste tyvärr göra dig besviken ty "jag blir inte arg" utan tycker snarare synd om dig! Ta nu din Prozac som lilla farbror doktorn ordinerat så skall du se att allt ordnar sig!

2008-10-06 @ 22:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0