SAME SHIT IGEN

För ett år sedan skrev jag följande inlägg efter Eurovision Song Contest 2007. Även om EBU ändrat på reglerna inför årets semifinaler för att minska kompisröstningen så är resultatet i stort sett detsamma som under förra året.

Jag anser att detta är en tydlig signal vart EU är på väg någonstans och att Sverige och andra västeuropeiska länder får mindre och mindre inflyttande.

Den utvecklingen vill inte jag vara med om!

  

Läs mitt ett år gamla inlägg, resultatlistan ser lite annorlunda ut med Norge bland de tio bästa annars är det i princip ingen skillnad.


Jag är inte speciellt intresserad av melodifestivalen men det går ju knappast att undvika den. Jag har i vilket fall noterat den utveckling som skett i Europa med alla dessa nya före detta öststater som börjat att deltaga och numera mer eller mindre helt tagit över tävlingen.

I torsdagens semifinal där 28 länder deltog och 10 länder kvalificerade sig till finalen var alla 10 länder öststatsländer.

I lördagens final med 24 länder var 8 länder från västeuropa och resultatlistan blev därefter. Det enda land som lyckades tränga sig in bland de 16 öststatsländerna var Grekland, som lyckades komma in på ca 10:e plats. Alla övriga västeuropeiska länder hamnade i botten.

Sverige hamnade på en 18:e plats och fick endast röster från våra nordiska grannländer plus England och Andorra. Inte en enda röst från något av öststatsländerna till Sverige!

Vad kan vi lära oss av detta?

Jag är helt övertygad om att det är exakt detsamma som håller på att hända med EU. Fler och fler länder från forna Sovjetunionen ansluter sig till EU och kommer att ta över makten och besluten inom unionen. Detta får till följd att vi i Sverige får mindre och mindre att säga till om och tvingas införa regler och lagar som vi själva inte vill ha.

Jag anser att vi borde överväga att lämna EU och bara samarbeta om miljö, brottslighet och fredbevarande insatser tillsammans med EU. Istället skulle vi utöka samarbetet med våra nordiska grannländer och Östersjöländerna.

I Melodifestivalens omröstningar var mönstret självlysande. Länderna röstade mer eller mindre uteslutande på sina grannländer eller på länder med samma kulturella grunder. Egentligen är denna utveckling inte märklig utan fullt naturlig.

I Sverige håller befolkningsstrukturen tack vara den rådande massinvandringen på att förändras i rask takt. Alla de nya grupperna känner ingen större samvaro med oss svenskar och kommer därför heller inte stödja oss i vissa situationer. Kultur och religion är faktorer som inte förändras över en generation.

I valet 2006 så bildades invandrarpartier i bland annat Jönköping och den utvecklingen kommer vi nog att få se ta fart fram till valet 2010. Vi får troligen se ett muslimskt parti till valet 2010, som har möjlighet att locka de närmare 500 000 muslimer som redan finns i Sverige. Om de bara kan övertyga ca 50 procent av dessa att rösta på detta parti så kommer de in i riksdagen. Ingen skall inbilla mig att de flesta väljare röstar på något annat om de har ett muslimskt alternativ.

Ett parti som borde begrunda detta starkt är socialdemokraterna som fiskade grundligt efter dessa röster i valet 2006.

Fortsätter invandringen i samma takt som idag kommer det att finnas ytterligare 100 000-tals nya väljare för dessa nya partier i valet 2010 och vi svenskar kommer att få finna oss i att makten förskjuts till dessa grupper av invandrare. Inom en inte alltför avlägsen framtid kanske vi också infört sharialagar i Sverige. En hemsk tanke!


Det är dags att stoppa den här utvecklingen NU!


Kommentarer
Postat av: Tore

Vi fick faktiskt en "tolva" av Malta! Kan det bero

på, att vi exporterar våra "travhästar dit? Man kan i-alla-fall undra! Jag är inte överhuvudtaget intresserad av denna, och intar samma ståndpunkt som du, Thoralf! Men min fru är det. Det är väl så

med våra fruntimmer...

2008-05-25 @ 01:44:03
Postat av: oveg

Du skriver att: " Vi får troligen se ett muslimskt parti till valet 2010 …".



Jo, och aningslösa miljömuppar har sopat manegen för en muslimsk inbrytning genom att på mp:s mandat släppa in Mehmet Kaplan från Sveriges Muslimska Råd i riksdagen. Han kan väl nu sägas ha fått utbildning i hur slipstenen dras där.

2008-05-25 @ 09:01:51
Postat av: Sven-Olof

Carl bildt sitter i studion tillsammans med Christian Luuk och pratar om den "förening av europas folk" som ESC innebär. Han talar om gemenskap och en stärk Europeisk identitet. Patetiskt!! En timme senare har Europas folk röstat på bidrag som kommer från länder med samma språk, kultur, etniska eller religiösa tillhörigheter. Även historiska nära band verkar ha denna inverkan. Att Norge bara har 4 grannländer gör dem chanslösa i matchen mot Rysslands 10-12 ??? före detta sovjetiska republiker med stora ryska befolkningar. Tysklands 3 miljoner Turkiska invandrare ger Turkiet höga poäng. I portugal röstar de hundratusentals Ukrainska gästarbetarna på Ukraina som får en tolva. I Sverige ser våra kära Bosniska invandrare till att ge bosnien Sveriges 12 poäng genom att krydda telefonräkningen. Europas folk visar med all tydlighet att folket INTE vill ha ett förenat Europa. Och absolut INTE en europeisk superstat som nu växer fram inom EU.

2008-05-25 @ 09:44:37
URL: http://sdblogg.se
Postat av: Systemfel

Jag har alltid undrat vad den här Mehmet Kaplan är för mupp.

Att få rösta i riksdagsval måste man vara svensk medborgare, däremot tror jag att många lokala "muslimska partier" kan komma. För att få rösta i komunvalet krävs bara 3års folkbokförning i landet. Tänk bara tanken om alla Malmös muslimer röstade på ett muslimskt parti i komunvalen. Som tur är så är det många inre stridigheter bland muslimerna samt att valdeltagandet är lågt bland dessa individer.

Så länge bidragen trillar in i jämn ström är det nog ingen fara men när det börjar ställas krav och motprestationer för att få bidrag börjar det nog röra sig i denna "bidragsmassa"

2008-05-25 @ 09:49:46
Postat av: Geoffrey Goines

"Det enda land som lyckades tränga sig in bland de 16 öststatsländerna var Grekland, som lyckades komma in på ca 10:e plats. Alla övriga västeuropeiska länder hamnade i botten."



Kul att du ser Norge som en öststat...



F ö så ser jag det som positivt att vissa länder i Europa får lite mindre att säga till om. Vill man ha utveckling så kan man inte fokusera på ett område eller en aspekt.

2008-05-25 @ 10:39:22
URL: http://theevolvingape.blogspot.com/
Postat av: Micael F

Ja du Geoffrey Goines...



Innan man kommenterar något bör man rimligtvis läsa igenom det som skall kommenteras. Det var FÖRRA årets resultatlista T hänsyftade på men då likheten var så stor med årets resultat återger han blogginlägget en gång till.



Det här kan synas som en bagatell men vad det ytterst handlar om är att verkligen läsa vad Thoralf skriver. Att inte med ryggmärgen och reptilhjärnan agera som om han per definition har fel.

2008-05-25 @ 10:53:10
Postat av: Geoffrey Goines

Till Micael F



Finns väl inget i mitt inlägg som per automatik förutsätter att Thoralf har fel. Jag gjorde bara ett misslyckat försök att vara rolig åt vårt grannland, "den sista Sovjetstaten".

2008-05-25 @ 17:11:04
URL: http://theevolvingape.blogspot.com/
Postat av: Micael F

Hej Geoffry!



Jo, jag minns Rosengrens groda, och min kommentar till dig var just att det var en bagatell.



Min poäng är alltså inte riktat till dig i första hand - utan till de som om svarar, kommenterar något som de inte har läst.



Hoppas du förstår skillnaden, men ett litet ps kan vara på sin plats ändå - vill man vara rolig, ironisk eller satirsik bör det framgå tydligare..



Ha en bra söndag/M







2008-05-25 @ 18:13:24
Postat av: Geoffrey Goines

Till Micael F



Fel!!! Ironi och/eller satir är som bäst när ingen förstår att den är det (ironi/satir alltså).

Bara att läsa Jonathan Swifts texter.

2008-05-25 @ 21:37:53
URL: http://theevolvingape.blogspot.com/
Postat av: Medlem

http://antijihadnorge.blogspot.com/2008/05/gratulerer-russland-ukraina-hellas-og.html

2008-05-25 @ 22:31:18
Postat av: Micael F



Geoffrey!



Jag kan min Jonathan Swift men till skillnad från din ironi/satir hoppadades han med " Ett anstänsdigt förslag" förmå några att öppna sina ögon.



Det borde du göra också...



Om du ska sjafsa med mig får du allt bli bättre påläst

2008-05-26 @ 00:07:47
Postat av: Geoffrey Goines

Till Micael F



Uppenbarligen reptilhjärnan som är igång hos dig, eftersom du tar det hela på sådant stort allvar.



Slappna av och ta det lungt

2008-05-26 @ 00:49:59
URL: http://theevolvingape.blogspot.com/
Postat av: Micael F

Geoffrey



Jo, jag tar politik på allvar och därför har jag inga planer på att "ta det lugnt".



Vill inte solka ner den här bloggen med mer trams, men hade du inte kunnat komma på ett bättre ord än det jag gav dig? (Reptilhjärna på dig själv!)





2008-05-26 @ 01:09:49
Postat av: Geoffrey Goines

Men om du nu tar det hela så allvarligt, varför diskuterar du då inte hela mitt inlägg och kommenterar dess innehåll. Varför går du bara ner på mitt försök till att skämta med vårt grannland?



Om du är själv norsk så förstår jag, i annat fall så är det bara trist debattklimat du tycks vilja skapa.

2008-05-26 @ 02:17:13
URL: http://theevolvingape.blogspot.com/
Postat av: Tobias Struck

Det kommer knappast att behövas ett muslimskt parti. De tar över landet via de befintliga partierna.

2008-05-27 @ 13:05:31
URL: http://tobiasstruck.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du skrämmer mig. Jag vill ju leva i Sverige där de flesta är svenskar och har samma kultur och traditioner som jag. Tycker inte om mångkulturen för jag vill känna samhörighet med de andra..

2010-05-21 @ 17:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0