KOMMUNIST TAR ÖVER I RÖDA KALMAR FF!

Eftersom jag är medlem i KFF så passade jag på att besöka kvällens årsmöte både som privatperson och politiker.

Vid årsmötet valdes Jonny Pettersson till ordförande i föreningen. Läs Barometerns artikel.


70599-341
Johnny Petersson    Foto Thoralf A

Johnny Petersson är röd i dubbel bemärkelse då han för närvarande är vänsterpartistiskt landstingsråd i Kalmar län men han har tidigare aviserat att han funderar på att trappa ner på politiken. Han har suttit som politiker i landstinget sedan 1991 för vänsterpartiet eller som det på den tiden var vänsterpartiet kommunisterna (vpk). Läs Barometerns artikel.

Nu ryktas det att Johnny Petersson inte är någon ideolog att tala om och det får vi verkligen hoppas är sant annars hade det varit ett ganska märkligt val av ny ordförande för KFF.

Johnny måste ha konverterat från planekonomi till marknadsekonomi och det kanske är orsaken till att han planerar att lämna politiken. Det kanske blir moderaterna istället de har ju numera blivit ett arbetarparti. Fast det är klart att kalla ett landstingsråd för arbetare är väl att kränka personen ifråga.


Just nu handlar väldigt mycket om att KFF vill ha en ny Arena istället för gamla Fredrikskans. Turerna har varit många kring detta bygge men ännu har inte första spadtaget tagits. Just nu pressas Kalmar kommun på ekonomiska garantier till att KFF skall kunna betala hyran för Arenan de första 25 åren.  

70599-339 


Kalmar FF träffade under förra veckan majoritetstyret s, v och mp för diskussioner, vilket har gett upphov till en hel del spekulationer i media. Barometern gissade att det kan bli frågan om ett lagbrott vilket jag anser var att gå händelserna lite i förväg. Läs artikel.

I tisdags träffade Kalmar FF oppositionen eller allianspartierna m, fp, c och kd för att diskutera arenan enligt uppgifter i media.
Det märkliga är att vi från sverigedemokraterna inte blev inbjudna till detta möte.

Var detta bara ett misstag från Kalmar FF?  Eller ansåg vänsterpartisten Johnny Petersson att sverigedemokraterna inte var välkomna till detta möte?

Med tanke på hur hans partikollegor i kommunpolitiken agerar så är nog det senare mest troligt.

Som ordförande i Kalmar FF får nog Johnny Petersson tänka om och tänka helt opolitiskt i fortsättningen annars blir han inte långlivad som ordförande i Kalmar FF.


Kommentarer
Postat av: 42

Det måste vara jobbigt att vara en högermänniska. Jaga och blockera bort allt som inte passar er verklighet. Stackare. Vilket tufft liv ni måste leva. Jag undrar ifall du Thoralf egentligen borde sitta som politiker. Du har fått din plats tack vare vår demokrati. Vi har gett dig möjligheten att få sprida din åsikter. Då borde du ge oss samma möjlighet. Du klagar och gnäller på precis allting. Men du ger inte någon av annan åsikt möjlighet att tala. Det bor nog en liten nazist i dig. Kan nästan se det framför mig. Lilla mulliga du, i en SS-uniform, och en liten hästpiska. Den kankse du använder på din älskarinna med,
eller hon använder den på dig? Ja man kan ponera mkt kring det. Tillåts ni fundera, och uttala er om andra människors sexualitet, då tar jag mig rätten med.
Men Fram med censursaxen nu farbror T. Så att jag snart kan sätta in detta inlägget igen.

//42

2008-03-13 @ 23:19:53
Postat av: 42

Det måste vara jobbigt att vara en högermänniska. Jaga och blockera bort allt som inte passar er verklighet. Stackare. Vilket tufft liv ni måste leva. Jag undrar ifall du Thoralf egentligen borde sitta som politiker. Du har fått din plats tack vare vår demokrati. Vi har gett dig möjligheten att få sprida din åsikter. Då borde du ge oss samma möjlighet. Du klagar och gnäller på precis allting. Men du ger inte någon av annan åsikt möjlighet att tala. Det bor nog en liten nazist i dig. Kan nästan se det framför mig. Lilla mulliga du, i en SS-uniform, och en liten hästpiska. Den kankse du använder på din älskarinna med,
eller hon använder den på dig? Ja man kan ponera mkt kring det. Tillåts ni fundera, och uttala er om andra människors sexualitet, då tar jag mig rätten med.
Men Fram med censursaxen nu farbror T. Så att jag snart kan sätta in detta inlägget igen.

//42

2008-03-13 @ 23:24:50
Postat av: 42

Det måste vara jobbigt att vara en högermänniska. Jaga och blockera bort allt som inte passar er verklighet. Stackare. Vilket tufft liv ni måste leva. Jag undrar ifall du Thoralf egentligen borde sitta som politiker. Du har fått din plats tack vare vår demokrati. Vi har gett dig möjligheten att få sprida din åsikter. Då borde du ge oss samma möjlighet. Du klagar och gnäller på precis allting. Men du ger inte någon av annan åsikt möjlighet att tala. Det bor nog en liten nazist i dig. Kan nästan se det framför mig. Lilla mulliga du, i en SS-uniform, och en liten hästpiska. Den kankse du använder på din älskarinna med,
eller hon använder den på dig? Ja man kan ponera mkt kring det. Tillåts ni fundera, och uttala er om andra människors sexualitet, då tar jag mig rätten med.
Men Fram med censursaxen nu farbror T. Så att jag snart kan sätta in detta inlägget igen.

//42

2008-03-13 @ 23:28:18
Postat av: 42

Det måste vara jobbigt att vara en högermänniska. Jaga och blockera bort allt som inte passar er verklighet. Stackare. Vilket tufft liv ni måste leva. Jag undrar ifall du Thoralf egentligen borde sitta som politiker. Du har fått din plats tack vare vår demokrati. Vi har gett dig möjligheten att få sprida din åsikter. Då borde du ge oss samma möjlighet. Du klagar och gnäller på precis allting. Men du ger inte någon av annan åsikt möjlighet att tala. Det bor nog en liten nazist i dig. Kan nästan se det framför mig. Lilla mulliga du, i en SS-uniform, och en liten hästpiska. Den kankse du använder på din älskarinna med,
eller hon använder den på dig? Ja man kan ponera mkt kring det. Tillåts ni fundera, och uttala er om andra människors sexualitet, då tar jag mig rätten med.
Men Fram med censursaxen nu farbror T. Så att jag snart kan sätta in detta inlägget igen.

//42

2008-03-13 @ 23:53:40
Postat av: 42

Det måste vara jobbigt att vara en högermänniska. Jaga och blockera bort allt som inte passar er verklighet. Stackare. Vilket tufft liv ni måste leva. Jag undrar ifall du Thoralf egentligen borde sitta som politiker. Du har fått din plats tack vare vår demokrati. Vi har gett dig möjligheten att få sprida din åsikter. Då borde du ge oss samma möjlighet. Du klagar och gnäller på precis allting. Men du ger inte någon av annan åsikt möjlighet att tala. Det bor nog en liten nazist i dig. Kan nästan se det framför mig. Lilla mulliga du, i en SS-uniform, och en liten hästpiska. Den kankse du använder på din älskarinna med,
eller hon använder den på dig? Ja man kan ponera mkt kring det. Tillåts ni fundera, och uttala er om andra människors sexualitet, då tar jag mig rätten med.
Men Fram med censursaxen nu farbror T. Så att jag snart kan sätta in detta inlägget igen.

//42

2008-03-13 @ 23:55:39
Postat av: Thoralf A

Jag har drabbats av en sjuk människa som uppenbarligen är vänsteranhängare. Han lägger in det ena efter det andra tokkommentaren och alltid med olika IP-nummer. Jag tänker låta ovanstående kommentar ligga kvar för allmän beskådning och ett avskräckande exempel på vad väljarna riskerar att få om man röstar på vänsterpartier i framtida val.
Signaturen 42 har även kallat sig för Mamma Mu, Lisette, Johnny Swed, Beeq och kanske ännu fler namn.

Men jag får tacka honom för att min besöksräknare tickar på som bara den. Det innebär att jag klättrar på Bloggtoppen och det ger nya läsare.

Tack så mycket 42 o.s.v.

2008-03-14 @ 00:07:08
Postat av: Truckdriver

Thoralf

Kan du inte lägga ut alla de IP han använt, så skall vi ta en titt på vad det ev kan ge?

2008-03-14 @ 00:18:37
Postat av: Christofer

Det går ganska lätt att se när det är en stalker eftersom hans meningar är ologiskt uppbyggda och han aldrig berör ämnet i posten.

2008-03-14 @ 01:16:11
Postat av: Tore

42, en rödtoffs, som inte ens vet hur man skall upp-
föra sig. "Förresten vilka vi"? (sa svinskiten?) Månde det vara producenten av `"hunnalorten" tro? Fan trot!
Ja du Thoralf, nog har du knäppgökar i din närhet!
Men skam den som ger sig, han/hon avslöjar sig snart...

2008-03-14 @ 01:51:12
Postat av: Heinrich Von Oben

Dessutom är personen inte så gammal heller. I en viss ålder brukar man vara helt tagen av Liftarens Guide till Galaxen, härav signaturen 42. Det är inte vidare orginellt och rätt barnsligt. Men visst, ungdomar brukar vara både ooriginella och barnsliga, det är ju liksom deras jobb.

Ha det bra Thoralf!

2008-03-14 @ 07:34:40
Postat av: Lassese

Det måste kännas hårt för de där vänstermänniskorna att se sin maktbas sjunka ihop och att istället Sverigedemokraterna hela tiden kammar hem mer opinionsstöd.
Då finns väl bara möjligheten att bete sig illa kvar.
Vänstern har och har alltid haft fröet till diktatur och åsiktsförtryck i sig. Släpp det helt fritt och människor börjar alltid mördas i miljoner.

2008-03-14 @ 07:35:03
Postat av: Skånepåg

Beträffande 42.

Han kan egentligen inte ha valt en bättre pseudonym. För japanerna är 42 ett olycksnummer och betyder ungefär att dö (shini)! Och nog f-n verkar han halvdöd i hjärnkontoret alltid, med de "intelligenta" kommentarer som åstadkommes vid tangentbordet!

2008-03-14 @ 09:03:30
Postat av: AWSvensson

Skall man hålla på med fotboll så är det väl planekonomi som gäller ,att vara kommunist går ju inte för sig då det inte finns några planer i helvete.

2008-03-14 @ 11:18:31
Postat av: Skånepåg

AWSvensson

"Skall man hålla på med fotboll så är det väl planekonomi som gäller, att vara kommunist går ju inte för sig då det inte finns några planer i helvete."

Micket bra! Och de planer som fanns gick också åt h-e! Så nu gäller det för KFF att verkligen planera!

Thoralf en undring.
Kan vi få en liten CV eller någonting ditåt för Jonny Petersson. Kan ju vara intressant att veta vad det är för en person som nu basar över Kalmars varumärke?

2008-03-14 @ 11:58:06
Postat av: Thoralf A

AW Svensson, den var en tio-poängare!
"Skall man hålla på med fotboll så är det väl planekonomi som gäller"

2008-03-14 @ 12:04:37
Postat av: Robbe

Internet-trollet dök ju upp efter den där domen då du hota att hänga ut namnet på 17 åringen som beställde dildos, hans första trollande var ju extremt klumpiga med med olika avsändare från samma ip nummer. men han verkar ha lärt sig lite grann. Men som sagt, hans riktiga ip nummer har du ju sparat det är ju bara att gå tillbaka och läsa hans kommentarer.
Sen borde han ju bli 18 snart så då är det bara att namnge honom med bild och allt om han fortsätter.

2008-03-14 @ 15:03:48
Postat av: Sessan

42

Bra då blir alla nöjda.

"Jag har fått nog av propaganda från SD, och andra nazistindivider."

Hej då!

2008-03-14 @ 16:15:06
Postat av: 42

Sessan

Ska du nånstans? Saknar dig redan. Dina vackra ord värmer nog själen på många bittra gamla sura farbröder här.

2008-03-14 @ 16:18:24
Postat av: Sessan

Visdomsord från Kurt Lundgrens blogg.

En bättre beskrivning av vilka demokrativärden vi försvarar kan knappast göras, och där Sd är det enda parti i Sverige som helhjärtat deltar i detta försvar.

Det pågår en kulturkamp mellan å ena sidan västerländska värden som demokrati, religionsfrihet, ett vetenskapligt synsätt, rationalitet humanism och vidsynthet å ena sidan och å den andra religionsförtryck, kvinnoförtryck, religion som statsideologi, inskränkthet, vidskepelse och fanatism.

I den kulturkampen är det åt lilla Danmark som Sverige och övriga Europa gett uppdraget att försvara de värden vi själva inte vågar stå upp för; för vi har fegat ur på ett värre sätt än Chamberlain 1938 - vi upplever i själva verket dagliga München.

2008-03-14 @ 16:39:57
Postat av: 42

Sessan

Va söt du är lilla stumpan. Förstod du hela den frasen, och klarade av att klistra in den här med. Duktiga du.

2008-03-14 @ 16:44:47
Postat av: Thoralf A

42, då frågar jag väldigt snällt efter ditt namn och adress.

2008-03-14 @ 16:49:23
Postat av: 42

19 albion road
Rondebosh
Capetown

2008-03-14 @ 17:47:18
Postat av: Truckdriver

Någon som är förvånad?

2008-03-14 @ 18:24:43
Postat av: Thoralf A

42, du glömde bort namnet!

2008-03-14 @ 18:30:32
Postat av: 42

Molvaer Ktjöl

2008-03-14 @ 19:10:44
Postat av: Tore

Plocka bort detta "rötägg", Thoralf. Han sitter när-
mare än han anger. En kommunistdegos, som blev stött
när du nämnde "kommunisten" i KFF!...

2008-03-15 @ 00:11:26
Postat av: 42

Tore

Av alla de tokigheter du och andra kommit med att jag skulle vara vänster rötägg, sjuk dumhuvud osv osv. Visar verkligen på ert småaktiga sätt att tänka.
Jag har inte heller ngt att göra med kommunisterna, eller KFF. Enda sporter jag sysselsätter mig med är schack och poker.
Det är verkligen så otroligt underhållande, att varje gång man ifrågasätter en sak här, blir man anfallen med en massa ord som nog inte ens din mor vill att man ska uttala. Märkligt, men klart kul. Jag har bytt bort mina förfester till denna bloggen istället. Hur bra som helst.
Så alla de antydningar ni kommer med. Ni är så skrämmande fel. Men ni är ju så duktiga detektiver så snoka på ni. Har ni inget annat för er än att analt jaga människor som är av annan åsikt, så borde man kankse tycka synd om er. De ipadresser Thoralf har, de leder ingen vart. Han kan få min riktiga, han kan inte göra så mkt med den ändå. För infon kan han inte komma över, skulle han komma över den så är det ett ganska fett lagbrott, klingar illa med då han är politiker. Det skulle nog se ännu mer illa ut om ngn av hans söta hantlangare här tar tag i saken.
Men en ledtråd har ni ju fått. Så gräv vidare. Knacka på min dörr, eller ring när ni har infon.

Ha en underbar Helg

2008-03-15 @ 00:47:39
Postat av: Thoralf A

42, jag har ägnat ett stund åt att backa bandet och läsa alla dina kommentarer, inklusive alla jag spärrat. Då framträder en bild av person med god kännedom om Kalmar och vad som händer i staden.

Eftersom du har de åsikter du har och troligen kallar dig för antifacist har jag stor anledning att tro att du känner personen ifråga som fälldes för ofredande av mig i Kalmar Tingsrätt i januari.
Det finns ju de på bloggen som misstänker att du är densamma.

Efter att domen avkunnades valde jag inte publicera namn och foto av vederbörande, även om det fanns väldigt många som ansåg att jag borde göra detta.

Nu har jag dock funderingar på att skriva ett nytt blogginlägg om de trakasserier jag drabbas av t.ex. på min blogg eller på andra bloggar. Du är ju ett utmärkt exempel på detta och exempel på din skrivförmåga finns det i överflöd. I ett sådant inlägg skulle foto och namn på den som beställde en mängd sexleksaker till mig passa alldeles utmärkt. Jag skulle även kunna tänka mig att krydda det hela med några polisanmälningar om t.ex. förtal. Där skulle vänsterpolitikern Birgitta Axelsson Edström räkna med en polisanmälning när hon kallar mig och min kollega i fullmäktige för "smutsiga svintrynen på människokroppar".

42, det är du som har bollen!
Passa gärna tillbaka den så kommer ett inlägg om "vänstern" i Kalmar.

2008-03-15 @ 13:39:03
Postat av: 42

Antifacist, vänster, osv osv. Jag är ingetdera. De åsikter jag har stämmer säkert överens med hälften av befolkningen i Kalmar. Så det verkar ju smått underhållande isåfall att du anser Kalmarborna vara vänsteridioter och antifacsister.
Att jag skulle ha något som helst samröre med den pojke som beställde sexleksaker i ditt namn, visar ju bara på hur litet du tänker, och visar samtidigt hur paranoid du är.

Så för min del om du vill lägga ut bilder eller polisanmäla och berätta för polisen vem du misstänker. Varsågod att göra detta. När det gäller förtal nu gör du bara det hela skrattretande.

Jag har alltså inget samröre med någon vänsterorganisation, är inte ens medlem i någon organisation. jag har inte en massa pubertala fjantar i ryggen som pushar på. Jag är här helt allena.

Din kamp med IPadresser framstår numera som löjligt analt. För även om du får fram en rätt IP, vad skulle du göra med den informationen? Du kan inte få ut något som helt vettigt ändå. Det enda sättet för dig
eller någon annan att få fram information är genom att begå lagbrott, och du med din uppenbarligen höga moral vill väl knappast begå ett brott.

Det är lika bra att du erkänner för dig, och dina lakejer här att ni inte tål att det finns människor som är av annan åsikt är er.

2008-03-15 @ 15:25:48
Postat av: Besökare

Thoralf

Var vänlig och lägg ut alla de IP som du har på den här personen, så får vi se vad vi kan hitta på. Med hänsyn till sitt goda rykte brukar ISP inte tveka ett ögonblick, att klämma åt de som håller på med trakasserier/harrasments.

2008-03-15 @ 18:13:34
Postat av: Thoralf A

42, vi har saknat dig hela dagen! Men du har väl varit fullt sysselsatt vid McDonalds i Nybro.

Se länk

2008-03-15 @ 18:15:10
Postat av: Thoralf A

Missade länken

2008-03-15 @ 18:16:48
Postat av: Thoralf A

Missade länken.

http://www.barometern.se/nyheter/nybro/oro-utanfor-mcdonalds(534110).gm

2008-03-15 @ 18:18:26
Postat av: 42

Återigen bevisar du hur små dina tankar är Thoralf. Hur du få ihop det hela med att jag skulle ha samröre med de människorna är något jag inte förstår. Men tar du dig rätten att döma och kasta in mig i fack. Då tar jag mig samma rätt. Så du är numera en pedofilnasse. Vi vet ju alla hurdana sådanan är uhh. hemska människor. Fy på dig Thoralf.

Kasta mer än gärna ut IPadresserna publik. Säg till om det är något ni behöver hjälp med när det gäller dom.

2008-03-15 @ 18:59:50
Postat av: Henrik

Thoralf, jag gissar på att följande citat av 42 tyder på i vilket ärende han är här:

"Tillåts ni fundera, och uttala er om andra människors sexualitet, då tar jag mig rätten med."

Jag tror att 42 misstänker att du och dina partikamrater ämnar göra inskränkningar i "rätten att fritt bruka eget bakparti" och därför känner visst obehag inför sverigedemokrater. Beklagar om jag är helt ute och cyklar.

2008-03-15 @ 19:37:48
Postat av: 42

Nu börjar jag nästan undra. Är du pedofil eller något annat knasig, eftersom du tar bort det. Står du inte för det? Jag kan förstå att det kan vara svårt att stå upp för sina nazistsympatier. Men här är du väl ändå trygg. Du och dina vänner klär er väl i likande uniform?
Du kan censurera bort hur mycket du vill. Jag kommer alltid tillbaks ändå, på ett eller annat sätt.

Det är då verkligen inte lätt att vara en rädd liten höger som måste skapa en verklighet ni kan vara i. Er längtan att världen skulle vara precis som ni vill måste vara en stor ångest för er. Stackare.

Men nu ska jag ut och ta mig en öl på en av dina ställen. Ser jag dig ikväll och
du håller ditt
hov som du brukar göra där, så ska jag bjuda farbrorn på en öl.

2008-03-15 @ 20:09:33
Postat av: Öster

Stackars Toralf, mest synd om i hela världen
inte vill röda KFF va me på färden
till ett samhälle som är helt vitt
där ingen längre får tänka fritt?

2008-03-15 @ 23:04:41
Postat av: Sessan

Det finns märkliga personer i Öster
som i sin skalle hör konstiga röster.
De tror därför att de tillhör en elit
trots att de inte är värda mer än en skit.

2008-03-16 @ 08:44:56
Postat av: Tore

Snyggt jobbat, Sessan! Fler sådana till "herr Öster,
så tar han sin napp som tröster"...

2008-03-16 @ 13:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0