INTERNETTROLL ÅTALAD FÖR MORDBRAND.

70599-394
Eftersom jag strävar efter att ha en så öppen blogg som möjligt drabbas jag till och från av internettroll. Under förra sommaren hade jag problem med en person som genom mängder av kommentarer retade upp både mig och mina läsare. Jag tolererade hans personangrepp en längre tid men när det började spåra ur med sexistiska påhopp blev jag dock tvungen att spärra hans IP-nummer. Personen ifråga gjorde dock vid ett tillfälle misstaget att skicka ett mail till mig från sin "rätta" mailadress, vilket innebar att jag fick namnet på personen ifråga. Efter detta lugnade han ner sig men jag har stor anledning att tro att han kommit tillbaka vid ett antal tillfällen under annan signatur och andra IP-nummer. Personen ifråga är kunnig och påläst det kan man utan tvekan konstatera men att det funnits något problem har också framstått med all tydlighet.


Eftersom jag bevakar domar vid Kalmar Tingsrätt reagerade jag när hans namn fanns i en dom för en tid sedan.

Han var åtalad för mordbrand efter att han anlagt en brand i sin egen lägenhet i Norrliden. I förhör med polisen har han uppgett att "hans enda avsikt med elden var att skada sig själv". Nu dömdes han inte för mordbrand utan endast för allmänfarlig vårdslöshet till dagsböter eftersom han själv larmade SOS när han tänt på i sin lägenhet.
Yttrandet från den psykiatriska kliniken är sekretessbelagt.

Han dömdes även 2005 för skadegörelse till dagsböter.


Frågan är om man skall vara orolig för sin egen säkerhet?


Kommentarer
Postat av: Victoria

Ha en trevlig dag! 8)

2008-03-23 @ 13:47:55
URL: http://fameislessthaninfamy.blogg.se
Postat av: Kalle

Thoralf

Kommer denna dåre med allra minsta hot (om han inte redan gjort det) mot din person så polisanmäl direkt. Tveka inte. Sådana psykfall är inte att leka med.

Myndigheterba har en allt mer förlåtande attityd för dessa knäppisar och det är allmänheten som får ta smällarna.

2008-03-23 @ 16:20:28
Postat av: Tore

Även när det händer, har dessa vänsterdräggel alltid
haft en mildare syn på sig, då indoktrineringen av
det svenska folket är långt upp i "hierarkin"! Se-
naste domstolsbeslut visar en allt undflyende och
fega handlingar, som kommer att straffa sig till slut! Precis som "Kalle" skriver! Minsta antydning:
Polisanmäl. Det kommer i alla fall i statestiken!...

2008-03-23 @ 19:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0