ASYLSÖKANDE FÖRSTÖR FINGERTOPPAR, KRÄV DNA-PROV.

70599-377

Allt fler asylsökande i Norge förstör sina fingertoppar för att inte kunna identifieras och för att inte kunna skickas tillbaka. Under förra helgen kom inte mindre än sju personer till Norge som sökte asyl med fingertoppar som inte var möjliga att ta fingeravtryck på.

Under hela 2007 kom till Norge totalt 23 personer som inte kunde tas fingeravtryck på.


NRK rapporterar om detta!

  

I Sverige noteras ingen ökning enligt ansvariga.


MEN HALLÅ!!


Enligt en artikel i Barometern idag är sju procent av fingeravtrycken som tas i Sverige oanvändbara. Det innebär att hela 2 100 personer inte lämnar några fingeravtryck när de söker asyl i Sverige och att vi inte har någon koll på vilka dessa personer är. Enligt ansvariga på migrationsverket är troligen 3 procent av dessa orsakade av att de asylsökande själva förstört sina fingertoppar. Det motsvarar alltså ca 1 000 personer som vi aldrig kan ha koll på.

Är detta kriminella personer som flyr till Sverige?

  

I Norge ger det rubrikar när 23 personer kommer utan att man kan dokumentera identitet men i Sverige reagerar ingen på att 1000-tals kommer till vårt land utan att vi vet vem det är eller kan dokumentera personerna ifråga.


JAG KRÄVER DNA-PROV AV ALLA ASYLSÖKANDE TILL SVERIGE.


Har man rent mjöl i påsen är detta inget problem för den asylsökande!


I Finland görs alltid DNA-analys vid anhöriginvandring för att fastställa släktskap. Läs Merit Wagers blogg

Läs om fingeravtryck.


Kommentarer
Postat av: Eric

Självklart ska identitet vara 100% fastlagd innan PUT erhålls.
Om identiteten är oklar -> enbart TUT, dvs tidsbegränsat.

2008-03-21 @ 08:24:43
Postat av: Din granne

Enligt polisen kostar DNA-prov en förmögenhet. Det märks att du inte har koll på sveriges ekonomi, föresten har du studerat nationalekonomi? (Jag ska kanske ta fram ditt CV) Om vi ska skulle börja med DNA-prov skulle DU senare komma med en massa jävla orealistiska siffror som visar att det för DYRT och att alla asylsökande tär på ekonomin. KAN INTE DU DEBATTERA OFFENTLIGT! Ta med dig Tore och Sessan. Du gömmer dig bakom skärmen, kom ut i verkligheten, konfrontera verkligheten.

2008-03-21 @ 10:30:39
Postat av: Kalle

En normalbegåvadperson inser att ett DNA-prov är en minimal kostad för samhället (500-1000 kr) jämfört med flera års kostader för uppehälle, SFI, sjukvård etc. Slösa inte energi på att argumentera med AFA-yngel som "Din granne" !

2008-03-21 @ 10:58:35
Postat av: Sessan

Din granne

Din kommentar visar att påskaäggen
satt igång aktivitet bland dräggen.
I Stocholm finns mycket oroliga EXPO:iter
som på naglarna sitter och biter.
I våra trakter har vi en AFA:it rest
som normalt funtade skyr som en pest.
Ni har all anledning att vara oroliga och skraja
då er betydelse nu inte är större än en Bajamaja!

2008-03-21 @ 11:13:29
Postat av: Dragan Klaric

Håller med min partikollega till 100%
DNA testning av alla flyktingar som söker asyl måste bli ett krav. Då kan man fastställa föräldraskap, identitet, och om flyktingen varit i Sverige tidigare och sökt asyl.
Priset på ca 2000 kronor per flykting är i jämförelse vad dessa flyktingar annars hade kostat samhället lågt.

Hälsningar

Dragan Klaric SD Helsingborg

2008-03-21 @ 13:22:56
URL: http://dragansd.blogspot.com/
Postat av: Annelie Johansson

Helt rätt tänkt Kalle och Dragan Klaric.

Det är inte meningen att det ska komma in flykingar på falska grunder. Det kostar sverige så mycket mer än ett DNA test.

Hälsningar

Annelie

2008-03-21 @ 14:05:34
Postat av: Putte

Det är helt klart att "Din granne" förlåter utlänningar allt. Det spelar tydligen ingen roll hur det ljugs och myglas. "Din grannae" är beredd att förlåta allt, så länge det gäller utlänningar, fast förståss inte västeuropéer. Jag håller helt med Dragan!

2008-03-21 @ 15:25:05
Postat av: Thoralf A

Din granne, uppenbarligen har du noll koll på läget.

Jag sitter inte bakom skärmen jag är ute i verkligheten och debatterar. Jag sitter i fullmäktige i Kalmar och där deltar jag i debatten. Men vad gör du "din granne"? Vill du ha något sagt kan du komma fram ur anonymiteten.

DNA-prov behöver jag inte orda om mer då andra svarat på detta. Jag är helt övertygad om att de pengar man investerar i DNA-prov kommer betala sig på väldigt kort tid.

2008-03-21 @ 16:26:32
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

En s.k. "flykting" kostar den svenska ekonomin 200.000 svenska kronor per aar i foersoerjningsboerda!!!!
Vad aer daa kostnaden foer ett "sketet" DNA - prov jaemfoert med detta????

2008-03-21 @ 17:40:53
Postat av: Mange

Hur skulle ett DNA-test kunna bevisa något om identitet? För att ha nytta av det måste man ju ha ett register som man sedan kan kolla av emot, och det lär ju inte finnas.

2008-03-23 @ 21:01:52
Postat av: Thoralf A

Mange, Hur bevisar fingeravtryck något om identitet?

Ta och fundera på det en stund.

2008-03-23 @ 21:27:23
Postat av: Mange

Ett fingeravtryck bevisar inte heller något om identitet om det inte finns ett register där man tidigare har lagt in fingeravtrycket och kopplat det till en viss person. Det kan möjligen vara så att vissa pass innehåller fingeravtryck, vad vet jag. Frågan kvarstår dock; vad ska man med ett DNA-prov till? Det enda man kan ha det till är vid kontroll av anhöriginvandring, t.ex. de ensamkommande flyktingbarnen som säkert lär ta hit "anhöriga" senare, men vanliga okända asylsökande tjänar det inget till att DNA-testa.

2008-03-24 @ 19:07:07
Postat av: Mange

Inget svar?

2008-04-04 @ 20:50:56
Postat av: Kriminalist Mohamad Ali

hej

Det fins ett annat metod att identifiera asölsökandens land, ideology, skäl,,,,



mvh

Kolombos Kriminaltekniska Lab

http://sverigeskolombo.wordpress.com/

2009-03-24 @ 22:29:34
URL: http://sverigeskolombo.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0