SVAR I "FOTOKRIGET"

Idag har jag bara fått ett svar på min fråga (se tidigare inlägg) och därmed tror jag att jag bara kommer få något enstaka svar till.

25 ledamöter har svarat av 60 ledamöter, jag räknar inte med mig själv.


11st har svarat nej och 14st har svarat ja på min fråga om jag får publicera en bild på dem på min blogg i samband med att jag skriver om något som berör kommunens arbete.


Följande säger NEJ.

Bertil Dahl (v)

Birgitta Elfström (s)

Britt Lindblad (s)

Christina Magnusson (s)

Peter Persson (v)

Birgitta Axelsson Edström (v)

Steve Sjögren (s)

Cecilla Strömberg (s)

Camilla Svensson (m)

Ann-Marie Jeansson (kd)

Anita Wollin (c)


Följande säger JA, en del med vissa förbehåll.

Göran Häggfors (m)

Nils Fredrik Aurelius (m)

Anders Andersson (c)

Ingemar Einarsson (c)

Lene Sejr (mp)

Bengt-Olof Roos (kd)

Lars Rosen (sd)

Jan R Andersson (m)

Johan Persson (s)

Jonas Lövgren (m)

Bengt Sundström (fp)

Kerstin Edvinsson (m)

Inger Hilmansson (fp)

Kajsa Hedin (m)


Övriga vill tydligen inte svara eller anser det som ointressant om jag publicerar bilder av dem på min blogg.


Hur skall man då kommentera detta.


Var de mörka krafterna finns framgår ju med stor tydlighet i svaren. Samtliga tre vänsterpartister svarar nej.


Det första som är intressant är varför ingen stödde vår motion i fullmäktige när ändå en majoritet av de som svarat inte har något emot att jag publicerar deras foto. Svaret är ju givetvis att en motion från sd får inte stödjas, oavsett innehåll. Svensk demokrati i ett nötskal..


Det andra är att allianspartierna är mer välvilliga till ett öppet samhälle. Den ende socialdemokraten som svarat Ja är för övrigt kommunalrådet Johan Persson. Socialdemokraterna har 27 ledamöter i kommunfullmäktige och endast 6st har svarat, även det väldigt anmärkningsvärt.


För det tredje är det ett kommunalråd Jonas Löhnn (mp) som trots påminnelse bara svarat att han inte vill svara. Detta har säkert att göra med hans "smygfotografering" i kommunstyrelsen för ett antal år sedan, vilket väckte en hel del uppmärksamhet enligt en journalist. På min fråga om tidningarna även kallade hans tilltag för smygfotografering har Jonas Löhnn inte svarat.


De flesta svar från ja-sägarna har varit trevliga och vänliga och flera svar har haft "glimten i ögat" men när det gäller nej-sägarna så är det lite si och så med den saken.


Dessa tre vänsterpartister och Birgitta Elfström (s) visar på sina egna brister då de inte klarar av att avsluta sitt mail med t.ex. Med vänlig hälsning eller Hälsningar.

Vänsterpartisten Peter Persson svarade gott och gott Nej, men sen har han heller aldrig yttrat sig i kommunfullmäktige under snart två år.



Mitt svar är NEJ!


Bertil Dahl

---------------------------

Hej!


Mitt svar är som tidigare; Nej!


/Birgitta Elfström

------------------------------

Nej


------------------------------

Nej, min tillåtelse får du inte.


/Birgitta Axelsson Edström

---------------------------


Att Birgitta Axelsson Edström har problem med sin omgivning har vi ju tidigare fått bevis för när hon kallade mig och min kollega i kommunfullmäktige för "svintrynen på människokroppar"på sin blogg. Häromdagen fick vi ett nytt exempel från Birgitta i Barometern där hon kallade skolelever för "ungdomarna som en hjärna på två ben" i en kommentar om elitklasser på gymnasiet.


Kommentarer
Postat av: Skånepåg

Beträffande Birgitta Axelsson-Edström



"Häromdagen fick vi ett nytt exempel från Birgitta i Barometern där hon kallade skolelever för "ungdomarna som en hjärna på två ben" i en kommentar om elitklasser på gymnasiet."



Ursäkta språket, men tacka f-n för att hon slänger ur sig något sådant. Hon har som politiker gång på gång visat var hon står och gjort det ena pinsamma uttalandet efter det andra. I det här fallet rör det sig om ren avundsjuka, eftersom hon inser att hon aldrig själv skulle ha klarat av att bli antagen till en sådan elitklass.

2008-06-05 @ 10:35:02
Postat av: magnusson

Snälla skånepåg, har du ens någon eftergymnasial utbildning? Birgitta A-E är pedagog och det hon syftar på är snarast att välbegåvade ungdomar i elitklasser skulle få utstå hård press. Lärande ska väl vara roligt när man är ung, inte frågan om vem som ska hamna i "den bästa gruppen"?

Du måste försöka förstå metaforer. Kanske lärde man sig inte det i skolan på din tid? Ingen elitklass för dig inte!

2008-06-05 @ 20:50:19
Postat av: Skånepåg

Bästa Magnusson.



För att någon kallas för pedagog, betyder detta inte per automatik att man är utrustad med sunt förnuft eller har en förmåga till logiskt tänkande.



Jag vet mycket väl vad en metafor är. Jag tvivlar starkt på att Birgitta Axelsson-Edström avser detta med hänsyn till vad hon tidigare sagt i andra sammanhang. Hennes påstående ligger med stor sannolikhet åt det håll, som kan betraktas som bokstavligt menat.



Beträffande min eftergymnasiala utbildning och vad man lärde sig i skolan på min tid, behöver du definitivt inte bekymra dig. Jag är civilingenjör (KTH 62), så även där är du ute och "cyklar"! Det hette gubevars inte elitklass i slutet på 50-talet. Men för att bli antagen till KTH kallades det lite vårdslöst för att man måste vara en toppstudent.



Trevligt att du tittade in här på bloggen, så jag fick en möjlighet att förtydliga det som du inte förstod och samtidigt berika ditt vetande en smula!

2008-06-05 @ 22:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0