PK-MEDIA HAR IDAG FIRAT STORA "TRIUMFER"!

Efter dagens bombattentat mot den danska ambassaden i Islamabad kunde man ha förväntat sig något stöd för Danmark av någon regeringsföreträdare men ack vad man bedrog sig. Inte ens vår utrikesminister Carl Bildt hade tydligen något att säga, ynkligt. Han reser ju inte land och rike runt utan jorden runt minst en gång månaden efter gratismiddagar. Nu när vårt grannland Danmark attackeras på detta sätt är de moderata ynkryggarna Carl Bildt och Fredrik Reinfeldt knäpptysta. Jag skulle skämmas ihjäl i deras kläder.


TYDLIGEN FISKAR ÄVEN MODERATERNA EFTER MUSLIMERNAS RÖSTER!


Att någon i oppositionen skulle ha något att säga existerar inte i min sinnesvärld tyvärr.


Yttrandefrihet och alla andra grundläggande rättigheter är inte så viktiga att någon riksdagspolitiker vågar ta bladet från munen.


I SVT:s Aktuellt bad man till och med om ursäkt att man inte publicerade någon av Muhammedkarikatyrerna med motiveringen att man publicerat dem vid flera tillfällen tidigare. Då syftade man på Muhammed med en bomb i turbanen. Det dåliga samvetet lyser igenom.



Denna karikatyr är väl i allra högsta grad aktuell efter dagens bombattentat.


I Kalmar har vi ju vår egen Pakistankännare Nasim Malik (s) som far till Islamabad och den svenska ambassaden minst en gång om året. Han vill ju inte heller vara på bild på min blogg men enligt de lokala journalisterna är han riktigt "mediakåt" så i morgon får vi se om han uttalat sig till stöd för Danmark ;-)


Idag har även en ensamutredare presenterat en rad förslag angående flyktingmottagning och integrering i vårt svenska samhälle. Jag satt hela tiden och väntade på en fråga från journalisterna men den kom aldrig.

Tar inte Sverige emot för många invandrare?


I Klippan hade man dessutom hittat två personer som med kameran från svt rakt i ansiktet inte vågade annat än säga att kommunen borde ta emot "flyktingar". Någon med motsatt uppfattning fick givetvis inte komma till tals i Aktuellt.


'Personlig lots till varje person som fått uppehållstillstånd i Sverige, vad kostar det?

I Kalmar kommun finns ett förslag om servicetjänster till äldre personer inom omsorgsnämnden men på grund av den ekonomiska situationen i kommun skjuts det förslaget fram till 2010.


INGA LOTSAR TILL SVENSKA ÅLDRINGAR MEN TILL INVANDRARE!


Kommentarer
Postat av: Frode Karlsson

Angående ynkedom, så slår Barometern alla rekord! En säger en kommentar har lagts ut om ditt inlägg om illegala invandrare och sjukvård! Tidningen måste ha fått tjogtals med kommentarer! Sedan skall press- och yttrandefriheten värnas, men det är ju inte staten i Sverige som hotar den utan medias politiska korrekthet med åtföljande censur! Vad är det för fel på en öppen och fri debatt med alla korten på bordet! En fråga direkt ställd till tidningens ledningen. Jo, då - de läser säkert din blogg Thoralf!

2008-06-02 @ 23:47:13
Postat av: Skånepåg

> Frode



Såväl jag som flera andra i min bekantskapskrets har skickat kommentarer till Barometern rörande Thoralfs insändare. Ingen av dessa har blivit publicerade. Det är inga oförskämdheter utan raka fakta som vi har påtalat.



Denna falskhet och alla lögnerna från massmedia är stundtals svår att hantera. Jag har kommit lite till åren, så att printa ut en massa flygblad via laserskrivaren och distribuera genom fotarbete är lite besvärligt.



Vi såg ju de senaste påhoppen från Barometern då man avdelade 2 journalister att skriva skit om Thoralf i samband med Kf. Detta kanske innebar en hårdnande attityd från tidningen, som gör att det i praktiken blir nästintill omöjligt för oss andra att komma till tals. Man vågar väl i anständighetens namn inte annat än att släppa fram Thoralf, men där går gränsen?



Ibland har man lust att skriva till Barometern och utan omsvep tala direkt ur hjärtat. Men då är väl risken troligtvis stor att man blir polisanmäld för hot och uppspårad via sin ISP. Men att kalla den för en politisk korrekt fegblaska är väl ändå rätt så snällt!

2008-06-03 @ 00:20:12
Postat av: Micael F

Sällar mig till ovan, min kom inte heller med.



Lyssnaade på radioprogrammet Publicerat i helgen som handlade om medias rapportering kring kriminalitet. Utöver huvudämnet sades det från både forskare och programledare att den grova brottsligheten INTE har ökat de senaste 20-30 åren, men att vi som medborgare förleds att tro det.



Jag kollade med BRÅ - våldsbrotten har sedan 1988 ökat med 123%, Sexualbrotten med 231% och Hot, frihetsberövande o kränkning med 145&

Detta är siffro för hela landet - då kan man bara gissa hur det ser ut i mer "utsatta områden".....



Mailade programmet om detta faktum - får se vad som händer....



2008-06-03 @ 00:34:50
Postat av: AWSvensson

Flykting stämmer Samarkand.

Köpcentret Samarkand i Växjö stäms av en flykting från Uzbekistan. Läs artiklen i Smålandsposte, min spontana reaktion, de måste tro att vi är idioter. Igår var det yttrandefrihetens dag , men det var igår, denna artikeln går inte att kommentera vilket inte är svårt att förstå.

2008-06-03 @ 09:22:22
Postat av: Skånepåg

Om Barometern



I dag har tidningen släppt igenom några "snälla" kommentarer på Thoralfs insändare. Man har troligtvis tjuvtittat här på bloggen, och skall nu visa vilken reko tidning man är och att man absolut inte refucerar några kommentarer i onödan.



Detta är endast ett spel för galleriet, eftersom såväl min som mina vänners starkt kritiska kommentarer inte publicerats.

2008-06-03 @ 10:22:29
Postat av: Kalle

"Den här sidan är ej godkänd av staten" stod det i min tidning igår på ytrrandefrihetens dag, måndagen 2 juni 2008.



Visst är sidan godkänd av staten. Den följer de lagar och förordningar som gäller pressen i Sverige. Tidningarna har ett utgivarbevis. Till ett utgivarbevis hör en ansvarig utgivare (namnet på denne finns i redaktionsrutan) som kan straffas med fängelse om tidningen släpper igenom "nyheter eller annan text som är förbjuden enligt lagar och förordningar".



Igår sprängdes danska ambassaden i Afganistan. På yttrandefrihetens dag som visar vad muslimer tycker om yttrandefrihet.



På denna "högtidsdag" för pressen vek sig SVT och publicerade inte mohamedteckningarna som det antagligen gäller med all säkerhet.



Bra att SVT visade hur fega de är.



Förre "svenske" justitieministern stängde ned en hemsida med mohamedbilderna förra gången.



Stöttade svenska regeringen officielt den danska regeringen och fördömde muslimerna efter gårdagens sprängdåd i afganistan???



"Den här sidan är ej godkänd av staten" borde bytts ut till "Allt vi skriver är indirekt godkänt av staten"



Heder åt Thoralf som vågade det som inte officiella media vågade.

2008-06-03 @ 11:46:24
Postat av: heimdal

nån som vet vart man kan få tag i muhammed med bomben i turbanen som T-shirt?

2008-06-03 @ 15:04:04
Postat av: frode Karlsson

2008-06-03 @ 19:35:03
Postat av: Frode Karlsson

Skånepåg!



Jag är ju själv inte så purung! Något som inte har med saken att göra! Nog kan du skriva till Barometern och tycka till, som det heter! Vad man skall akta sig för är ju att uttala något som kan uppfattas som hot och som vanligt inte ärekränka eller förtala någon, men något sådant är ju svårt i en privat e-mailkorrespondens! Stå på du!

2008-06-03 @ 19:38:29
Postat av: Skånepåg

> Frode



Nu har du missförstått mig. Jag citerar från min tidigare kommentar:



"Såväl jag som flera andra i min bekantskapskrets har skickat kommentarer till Barometern rörande Thoralfs insändare. Ingen av dessa har blivit publicerade. Det är inga oförskämdheter utan raka fakta som vi har påtalat.



Denna falskhet och alla lögnerna från massmedia är stundtals svår att hantera. Jag har kommit lite till åren, så att printa ut en massa flygblad via laserskrivaren och distribuera genom fotarbete är lite besvärligt."



Vad jag givetvis avser är att alternativet är att folk skall få reda på fakta genom flygbladsutdelning, därför menar jag att knalla gata upp och gata ner inte är ett alternativ för mig. Barometern är vid det här laget less på alla mina insändare och kommentarer, eftersom jag hela tiden lyfter fram obehagliga fakta. Därför blir jag numera alltid refuserad. Därför tillhör jag den skara som säger: "Gud välsigne Internet och bloggvärlden", även om jag inte är speciellt religiös. Men uttrycket säger ändå allt!

2008-06-03 @ 20:19:12
Postat av: Skånepåg

Nu smäller det nog snart vid någon norsk ambassad!



http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1094459.ece


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0