ÅTERIGEN MÅNGKULTURELLA BERIKARE

Det mycket grova vapenrånet i Trollhättan är på väg att klaras upp. Frågan är om det äldre paret i 70-års åldern som misshandlades svårt kommer att överleva.

Polisens tycks ha gjort ett gott jobb då de redan under förmiddagen grep fem personer i Göteborg. I och för sig kan ju polisen utesluta alla etniska svenskar vid ett våldsdåd av den här typen vilket gör det betydligt mycket lättare för polisen.


I de första artiklarna i media handlade det bara om 5st personer men så småningom börjar sanningen komma fram.

I lunchekot 12:30 sa polisens presstalesman att det handlade om både svenska medborgare och utländska, vilket inte var någon överraskning.

Under eftermiddagen började sedan mer detaljerade uppgifter komma om de 5 personernas bakgrund. Då var endast en svensk medborgare och övriga utländska medborgare ej bosatta i Sverige enligt SvD. Under kvällen plockade dock SvD bort artikeln från sin hemsida, troligen på grund av gärningsmännens etnicitet, det gäller att vara politiskt korrekt och inte peka ut andra folkgrupper än svenskar.


I Dagens Nyheter skriver man dock följande i sin artikel.


"Bland de fem finns en svensk medborgare, boende i Göteborg, och fyra som är hemmahörande utomlands. De fyra hade kommit till Sverige några dagar tidigare. Vad som ledde fram till gripandet är polisen förtegen om."


Vi får se hur länge Dagens Nyheter väljer att ha denna nyhet på sin hemsida.


En är svensk medborgare enligt uppgifter i media men det innebär inte att han är svensk. För att bli svensk medborgare idag ställs inga krav överhuvudtaget, möjligtvis att du deltar i nationaldagsfirandet i "pyjamas" och sedan kvitterar ut dit medborgarskap och rätt till att rösta på bidragsvänstern i riksdagen.


Jag kan sätta hur mycket som helst på att denne svenske medborgare har utländsk bakgrund, är det någon som vågar sätta emot?


Jag undrar hur länge alla dessa mångkulturella förespråkare har modet att stå upp för dessa kriminella element i samhället. När inser de att sanningen är viktigare än deras stolthet att inte erkänna sin egen missbedömning av människor från andra kulturer och religioner.


VEM BLIR DEN FÖRSTE AV VÅRA 349 LEDAMÖTER I RIKSDAGEN SOM KLIVER NER FRÅN DENNA PIEDESTAL OCH SER SANNINGEN I VITÖGAT OCH VÅGAR UTMANA ETABLISSEMANGET.


Kommentarer
Postat av: Laban

Den här kommentaren gäller inte denna bloggpost utan är mer för extensiv läsning:



Bäva månde Sverige, detta är vad en multikulturell klass 6c på Hermodsdalsskolan i Malmö kommer på att skriva om när ämnet för dagen är RESPEKT. Jag inleder med några blandade citat ur högen:



"Jag är kurd och vill ha fred i mitt land, men turkarna och iranierna är hänsynslösa. Dom visar inte ett dugg respekt! Låt mitt land vara i fred så kan alla visa hänsyn och respekt"



"Jag tycker att man ska göra samma sak mot dem (judarna!) för att de ska känna skulden, eller straffa dom, som dom straffar Palestina."



"Jag tycker att judarna ska sluta vara dumma mot Palestina, samt Libanon."



"Respekt kan handla om religioner. Människor har inte samma religioner. Det har hänt att man kan bli kränkt av andra om man t ex. har religionen islam och bor i Sverige."



"Man kan acceptera folk hur dom är men inte rasister tycker jag!!"



"De som krigar ska acceptera att landet (Kurdistan?) ska vara som det alltid har varit."



"Israel måste acceptera att för oss palestinier finns det inget som heter Israel, det heter Palestina."



Vi fortsätter med ett brandtal för våldsammas och kriminellas rätt i samhället:

"Vissa här i Sverige visar ingen respekt mot invandrare (blattar). De accepterar inte våra religioner. De har ingen rätt i världen att snacka om hur man är tvungen att klä på sig inom religionen. Och de borde inte sluta med det utan de ska sluta med det! Och om de inte slutar med det så kommer människorna bli väldigt våldsamma. Och en sak har jag märkt: när poliser ser en eller en grupp med invandrare som går runt i t.ex. stan så åker poliserna i full fart till dem. Sen fångar poliserna den eller dom, och börjar bli våldsamma mot dem när dom inte har gjort ngt. De får stå mot en vägg i en timme och det står polishundar bakom och skäller.

Man borde kunna gå en promenad utan att stå mot en vägg i en timme när det är iskallt!

/En som är emot rasism"



Sen finns det ju glimrande humor med, bland annat eposet om Michael Jackson. Men det lämnar jag till er som klickar på länken och läser under rubriken "6c har ordet: Vad betyder respekt för mig?"



Länk: http://www.fc.pub.malmo.se/~birgitta.berg/?OpenItemURL=S04CF59C8

2008-07-20 @ 02:20:02
Postat av: björn

Ang fra lagen = lika för lika

Använda lagen för att tex vänta ut någon och döda honom/henne = dödsstraff.



Sen ang vapenhantering= jag tror även på det.



Ang kristna religionen= falskt perspektiv - finns ju flera man kan kalkylera med.



Det spelar ingen roll vem (oavsett = ha kvar garantera liv i gl , statens viktigaste uppgift).

Religiösa är ett problem (förvirrade, bibeln är inte sann enligt vår kunskap).

Interneringsläger för samtliga (tex svalbard).







2008-07-20 @ 07:16:30
Postat av: elisabeth

Eftersom de inte har nån koppling till Hells Angels så kanske det är OG som är i farten. Deras fega fjant till ledare sitter ju och styr sitt företag från Turkiet eftersom han inte vågar komma till Sverige igen. Hårda straff ska det vara, minium 10 år för alla.

2008-07-20 @ 08:50:49
Postat av: Eric

"Respekt" är ju bara ytterligare ett ord som PK-folket förskjutit betydelsen på.

Idag betyder "Visa respekt" = "Jag vill göra som jag vill och det ska du skita i"



2008-07-20 @ 11:00:50
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Om dessa brottsoffer dör, vänligen skicka dessa "thugs" till staten Texas, inklusive en påse pengar, så utdelas ett "anti-crime vaccin" med tillhörande "correction" för all framtid!!!!

2008-07-20 @ 12:05:32
Postat av: Info

Thoralf, det du säger är intressant. Jag har lyssnat på Sveriges radios många sändningar det senaste dygnet, och allt som kommit mig till del är att det skett ett grovt vapenrån, varefter vapenhandlarens åldriga innehavare är på väg att dö. Polisen är mycket förtegen. Och framförallt är "man", dvs. Sveriges radio, mycket förtegen.



Thoralf, du har hört mer än jag, Vad jag själv har hört är, kort sagt: Sveriges radios oändligt många små sjuttonåriga, nyhetsuppläsande tjejer med så där en 60.000 i lön per uppläsning. Uppläsningen tar omkring en och en halv minut. Under denna tid hinner tjejerna staka sig i genomsnitt fyra gånger samt säga, att president Bush är skit minst en gång.



Påminnelse om vår danske vän Snap(p)hanens träffande ord om Sverige: Ett land i Europa, som lider av humanitärt storhetsvansinne.

2008-07-20 @ 12:16:02
Postat av: MEDDELANDE TILL SPRÅKMÄSTAREN

Meddelande till språkmästaren "Die dumme Schwede"



Det heter DIE DUMME SCHWEDEN. Du har lyckats rapa fram två rader, där du, i din egenskap av språkmästare, lyckats pressa in inte mindre än fem tjusiga ord, som visar din internationella överlägsenhet:"thugs", "anti-crime vaccin" och "correction".



Oj, vad jag är imponerad! Råd: Gå en kurs i SFI. Eller ring programmet Ring P1.

2008-07-20 @ 13:12:13
Postat av: Sessan

Blev väldigt betryckt efter ett TV-inslag i går kväll. Enligt Kronofogdemyndigheten har äldre etniska svenskar ökat markant i deras register för indrivningsåtgärder. Orsaken till detta är givetvis massinvandringen och att svenska politiker är mer intresserad av att tillgodose andra kategoriers behov i samhället, än de som har byggt upp det svenska samhället.



Hoppas verkligen att Sverigedemokraterna inser vilken viktig målgrupp som bl.a. de svenska ”fattigpensionärer” utgör och att man utformar lämpligt informationsmateriel inför kommande val, där det klart framgår vad som är orsaken till deras alltmer försämrade ekonomiska situation.

2008-07-20 @ 13:29:56
Postat av: Thoralf A

Sessan



Läs gärna senaste nummret av SD-kuriren nr 77 så får du flera svar på hur Sverigedemokrateerna ser på pensionärernas situation.



Ladda hem senaste nummret här

tidningar/sd-k0803-77hela.pdf" rel="nofollow">http://www.sdkuriren.se/arkivtidningar/sd-k0803-77hela.pdf

2008-07-20 @ 13:44:23
Postat av: Thoralf A

Sessan



Läs gärna senaste nummret av SD-kuriren nr 77 så får du flera svar på hur Sverigedemokrateerna ser på pensionärernas situation.



Ladda hem senaste nummret här

Postat av: Fredrik

Haha...det heter faktiskt "die dummen Schweden" - sätter gärna mina 4 år i Tyskland på att jag har rätt. Detta menat till Herr Besserwisser.

2008-07-20 @ 16:11:19
Postat av: Info

Till Fredrik



Javisst, DIE DUMMEN SCHWEDEN. Pk-trycket är så hårt, att jag helt enkelt inte vågade lägga till ett n också på det andra ordet. Men, haha, vilken tysklärarare i min ungdom hade brytt sig om jag vågade eller ej.



DIE DUMMEN SCHWEDEN, punkt slut.

2008-07-20 @ 17:20:50
Postat av: A. M. Rättvis

Laban

Mycket skrämmande läsning, men sossarna och i synnerhet kommunisterna och miljöpartiet har ju kämpat hårt för att få hit nya väljare. Det är nog det som invandringspolitiken grundas på. För hade inte alla dessa bidragsinvandrare funnits så hade sossarnas maktmonopol varit brutet för länge sedan.

Den enda oppositionen mot fförnedringen av svenskarna är sverigedemokraterna och det är sossarna väldigt, väldigt medvetna om.

Eller vad sägs om detta?

”Partiledningen har nu satt öronproppar för att inte bry sig om det stora missnöjet kring lissabonfördraget som finns bland svenskarna i allmänhet och inom arbetarrörelsen i synnerhet.”

Så säger man på www.s-info.se - 20080720 - 12:51:05

Och uppenbarligen håller man på att diskutera om hur man ska lura väljarna. För, som det står i rubriken: ”partiledningens strategi om lissabonfördraget hjälper sverigedemokraterna”

Det är där skon klämmer. Att väldigt många, särskilt bland deras egna kärnväljare, är missnöjda med utförsäljningen av Sverige rör inte dessa etablerade politiker i ryggen. Det är i stället frågan om hur man ska kunna lura de väljarna som är på väg till sverigedemokraterna som deras huvudbry handlar om.





Var finns hedern hos de etablerade politikerna? Har den avdunstat helt?

2008-07-20 @ 18:16:57
Postat av: Sessan

Till Thoralf.



Tack för tipset beträffande tidningen. Innehållet stämmer helt med vår uppfattning.



2008-07-20 @ 18:22:26
Postat av: Hugo

Varför detta ständiga hackande på utlänningar? Visst är det så att de är överrepresenterade med bidrag, brott m m, men vems är egentligen felet?



Staten och systemet som medger dessa möjligheter till utnyttjande såväl för svenskar som invandrare.



Skaffar SD sig en saklig politik i övriga frågor kan ni bli något att räkna med men det saknas nu. Bara detta evinnerliga tjat om invandrare som alla innerst inne känner till. Det blir enfaldigt minst sagt.



Minska staten dramatiskt istället och ge medborgarna rätten och ansvaret att bestämma över sina egna liv så löser sig nog det mesta, inklusive invandrarpolitiken.

2008-07-20 @ 20:50:21
Postat av: M. A. Rättvis

Hugo skriver: Bara detta evinnerliga tjat om invandrare som alla innerst inne känner till. Det blir enfaldigt minst sagt.



Bra att Du håller med sd i själva beskrivningen av fakta. Där är vi överens. Men när Du skriver att alla känner till det som åberopas i bloggen håller jag inte med. I själva verket är det nog så att många tror på de lögner som sprids ut av t ex statstelevisionen och det är sverigedemokraternas demokratiska uppgift att slå hål på dessa fräcka lögner. Det är en demokratisk skyldighet därför att folk försmäktar under oket av en olidlig invandringspolitik som pådyvlats folket ovanifrån. Denna politik har kunnat möjliggöras inte minst genom medias lögnaktighet.

Det är först nu - när internet har kommit och det finns gott om bloggare - som vanligt folk kan göra sin röst hörd och faktiskt avslöja medias fräcka lögner.



När det är gjort så kommer media och gullar och säger: att det känner ju alla till. Men om det nu skulle vara så, varför har då media så länge lämnat ett rapportering som så flagrant avviker från det som ”alla känner till”

2008-07-20 @ 21:10:09
Postat av: Skånepåg

Hittade följande på F.S. blogg.



"moskéerna är inte i första hand religiösa byggnader utan främst sambandscentraler för kolonialism av våra länder."



Något att ta sig en allvarlig funderare på!

2008-07-20 @ 21:27:07
Postat av: Skånepåg

Thoralf!



Du har på en blogg tillhörande Tommy Funebo (eXpos henchman) utsetts till den bästa bloggaren från Almedalsveckan. Om det kommer ett "diplom" på posten förtäljs inte, men det är väl i så fall användbart att sätta fyr med i stugspisen på Öland.



Han konstaterar även i samma tråd att du inte uppskattas av övriga Sd. Tydligen har han sådana lässvårighter, eller vad det nu kan bero på, att han inte kan förstår hur uppskattad du är här på bloggen. Men det är klart att eftersom han i ett tidigare inlägg kallar Sd:s medlemmar för amatörnationalister, så kan man inte begära för mycket av någon som är på den erbarmliga nivån!

2008-07-20 @ 22:21:29
Postat av: söder

Problemet är inte invandring till sverige. Problemet är vilka som invandrar till sverige.

Som det ser ut idag har vi en stor grupp av människor som inte har en utbildning motsvarande vårat mellanstadium. Dessutom kommer många ifrån klansamhällen med värderingar som kolliderar med våra. Jag har inget emot att vi tar hit utbildat folk ifrån hela världen. Men det skall finnas ett behov av dem på våran arbetsmarknad. En enkel lösning är att staten kraftigt drar ner på alla bidrag till invandrade. De som kan klara sig själva får stanna. Resten, adjö.

2008-07-20 @ 22:39:38
Postat av: A. M. Rättvis

Söder skriver: “Som det ser ut idag har vi en stor grupp av människor som inte har en utbildning motsvarande vårat mellanstadium”.



Och det är inte många som ställer frågan: “Varför reser fåraherden som är analfabet just till Sverige“ Ingen behöver fråga eftersom dom flesta vet att han reser därför att i Sverige får han bidrag så till den grad att hans låga utbildning inte blir någon black om foten. Jobbar han dessutom svart kan han komma upp i inkomster som ligger lång över vad som är förunnat en högutbildad och högkvalificerad svensk.



Härom har kanske fåraherden inget annat att säga än att svensken är DUM. Och vem kan säga emot honom?

2008-07-20 @ 23:33:42
Postat av: Thoralf A

Hugo



"Varför detta ständiga hackande på utlänningar? Visst är det så att de är överrepresenterade med bidrag, brott m m, men vems är egentligen felet?"



Hugo att någon begår brott går inte att skylla på systemet eller något annat när det gäller personer bosatta i Sverige. Felet kan bara vara hos den som begår brotten.

Jag anser att det har med bland annat kulturell bakgrund och därför kommer jag fortsätta att "marknadsföra" min ståndpunkt så länge det finns politiker och andra som påstår motsatsen.

2008-07-20 @ 23:39:29
Postat av: Thoralf A

Skånepåg



Nej, något diplom är nog inte att förvänta.



Almedalsveckan var intressant och gav lite perspektiv på saker och ting. Mitt inlägg om Göran Hägglund som "enmansjuryn" länkar till är jag riktigt nöjd med.

2008-07-20 @ 23:55:07
Postat av: Skånepåg

Thoralf



Jo jag håller med dig, att inlägget om Göran Hägglund var mycket belysande och bra.



Du har kanske inte uppmärksammat riktigt vad "enmansjuryn" skrev om Weine Berg på sin blogg? Han använder således dennes sjukdom för att rättfärdiga en oerhörd smutskastningen av Sd i det sista stycket. Jag undrar om han vill provocera fram att någon skall kalla honom för hjärndöd (?) eller något sådant, för att han skall få nytt "bränsle" till sin smutskastningsblogg? Man kan ju för övrigt ta sig en rejäl funderare på, vem det kan tänkas vara som skrev kommentarerna på bloggen Svinstian om att Weine Berg hade avlidit och de övriga lögnerna om honom?



"Weine Berg, SD-aktivist sedan Gustaf Adolf-mötet 2001, har enligt vad han själv upplyst om på sin blogg Rakryggad drabbats av en allvarlig tumörsjukdom. Han lades in för operation i förra månaden och återupptog bloggandet redan 5 juli, men kommer under hösten att inleda kemoterapi, så huruvida han orkar fortsätta bloggandet efter sommaren är än så länge osett.

För några dagar sedan började Weines ovänner offentligt gotta sig i hans sjukdom. På Svinstian ligger fortfarande kvar en kommentar där det påstås att den ökände rasisten, HIV-sjuke homofoben och verderstygglige oliktänkanden Weine hade avlidit på operationsbordet. Lögner alltihop.

Vem är det som är så låg att han gläds över en annan människas sjukdom, och önskar hans död av ingen annan orsak än hans politiska åsikter? Det är okänt - bloggkommentaren var naturligtvis anonym.



Det skedda stämmer dock till eftertanke i och med att ett flertal av partisekreterare Björn Söders närmaste vänner och medarbetare inom Sverigedemokraterna beter sig på samma låga vis, och ägnar mycket av sin tid åt att dehumanisera sina politiska ovänner och sprida falska, låga rykten och påståenden. De har hittills inte spritt ut falska dödsrykten, men kanske är det bara en tidsfråga?"

2008-07-21 @ 10:06:59
Postat av: Thoralf A

Skånepåg



Jag har läst om båda de exempel du nämner och jag kan bara känna avsmak när jag läser dylika kommentarer eller inlägg. Det faller dock bara tillbaka på skribenterna själva och deras anseende.



Jag försöker uppmana mina läsare att hålla en sansad nivå på kommentarerna, jag vill helst inte börja moderera kommentarerna.

För någon vecka sedan plockade jag dock bort en kommentar som inte höll måttet men det är som tur är väldigt sällsynt, även om vissa personer håller sig i gränslandet i sina kommentarer.

2008-07-21 @ 10:32:03
Postat av: bjorn

ja, det var ju en fp på ett bygge som röstade ja ("jag kunde inte se mina jobbarkamrater i ögonen") sa han och idag kommer ju snart IPCC





Gamla svedala som man säger

I världen där man dödar (tex CIA i Afghanistan och knarket = emot sitt uppdrag och gynnar ondskan och judarna bla iransk kärnfysiker)

Utrikesmord i sv??

Skadestånd 2 avvisade egyptier



Bättre å beväpna folket

100 dip immunitet



Och

polisinstruktion= skjut för att döda

Och självklart direkt nödvärnsrätt



Sv och Norden är ju unikt i världen



http://nordiskasverige.blogspot.com/



En dag blir vi rikast i världen (och förskringen "ärat flög dit namn över jorden" infrias)



Grupptalan

Luthersk -evangelisk tro i succesionsordningen= judarna stört sakrätten (tex post-och telelagen) kan vi ju stämma dom



Outsourcing = inte förekomma



Judarna och usa:s ambassader (avlyssnar ju och cia anställda från bromma flygplats som staten fick betala skadestånd= faktura till cia)

dom får ju från knark , slavhandel, krigsocker, och uranleverans från "Irak" (550 ton till Kanada ??? var dom det ifrån)



jävla folk



Svensk domstol som tar upp grupptalan (IPCC)

International Protection of Cooperation Court

2008-07-21 @ 10:44:32
Postat av: Sessan

Bifogade länk visar hur en omfördelning av landets ekonomiska resurser till massinvandringen har påverkat Försäkringskassans regelverk och hur illa svårt sjuka människor numera blir bemötta.



politik/shameonyouReinfeldt.html" rel="nofollow">http://www.nyapolitiken.biz/svepolitik/shameonyouReinfeldt.html

2008-07-21 @ 11:24:58
Postat av: Sessan

Jaha nu återgav bloggen inte länken korrekt. Inte första gången och gör ett nytt försök.



politik/shameonyouReinfeldt.html" rel="nofollow">http://www.nyapolitiken.biz/svepolitik/shameonyouReinfeldt.html

2008-07-21 @ 11:29:57
Postat av: Sessan

Sista försöket.



Gå in på http://www.nyapolitiken.biz/ och klicka på rubriken "Shame on you, Reinfeldt"



Då det finns understreck i URL, så tas detta tydligen bort av någon anledning här i bloggen och är förmodligen en bugg i bloggprogrammet. Jag kopierar URL direkt från Explorers adressfält till den aktuella hemsidan, så borde i rimlighetens namn fungera OK!

2008-07-21 @ 11:40:27
Postat av: Hugo

Toralf, jag håller inte med dig. Det kravlösa svenska samhället skapar dessa typer av människor oavsett etnicitet.

Det är därför jag tycker det blir enfaldigt att ständigt peka finger mot invandrare. Frågan är större än så.



Sedan vad gäller ert partiprogram finns inte mycket mer än invandringen vilken är lätt att hacka på. Ni får allt komma med lite mer om det skall hålla hela vägen ut.



Borgarna överger nu sina kärnväljare och har lämnat högerkanten vidöppen. Det måste väl finnas några strateger inom partiet som inser alla möjligheter istället för allt tugg om invandrare. Skärpning, så kan det nog gå bra 2010.

2008-07-21 @ 17:17:22
Postat av: Geoffrey Goines

"Jag undrar hur länge alla dessa mångkulturella förespråkare har modet att stå upp för dessa kriminella element i samhället. När inser de att sanningen är viktigare än deras stolthet att inte erkänna sin egen missbedömning av människor från andra kulturer och religioner."



Hmmm, ju mer jag har umgåtts med männsikor från andra kulturer och religioner, desto mer är jag för mångkultur. För mig har den inte inneburit ngr nackdelar som helst.

2008-07-21 @ 17:48:39
URL: http://theevolvingape.blogspot.com/
Postat av: Truckdriver

Geoffrey Goines har genom "För mig har den inte inneburit ngr nackdelar som helst" gett egoismen en helt ny innebörd!



2008-07-21 @ 18:19:00
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Det är värst vad min signatur "Die Dumme Schwede" har orsakat storm hos vissa utvalda "korrekturläsare" och "Messerschmittar"!

Någon SFI är jag ej berättigad till p.g.a min etniska svenska bakgrund sedan urminnes tider! Däremot har jag ingifta släktingar från Schwaben i Tyskland.

Förkortad Tysk Grammatik, Hjorth-Lide från min läroverkstid menar, att i vanligt språkbruk säges "Die dumme Schweden" medan det mer grammatikaliskt riktigt skall vara "Die dummen Schweden". Detta är ett uttryck ej förekommande i Tyskland utan är en förvanskning till svenskan från det riktiga "Die dumme/dummen Schwabe/Schwaben". Folk från Schwaben ansågs vara "dumma" och något "saktmodiga". I Sverige använder Vi oss av norge - historier och tvärt om. Däremot användes i Tyskland "Die dumme Däne/Dänen" av någon okänd anledning!

Tyskland, liksom Sverige, är full av dialekter och jag har valt min signatur efter lokal schwabisk dialekt "Die dumme Schwabe" och bytt ut Schwabe mot Schwede. Dessutom använder jag stor bokstav i "Dumme"! De engelska orden någon referar till är lokal dialekt från just Texas! Låt Thoralf vara moderator och granska innehållets lämpighet för bloggen. Om meningsbyggnad, kommatering och annan språklig riktighet skall granskas är det inte många insändare som platsar!

Trots vilda protester och personliga påhopp, så kommer jag fortsättningsvis att använda min signatur; "Die Dumme Schwede"!!!!

2008-07-21 @ 19:13:23
Postat av: Skånepåg

Till Die Dumme Schwede!!!!



Ett besök från en bekant från de östfrisiska öarna under några veckor för ett par år sedan, resulterade i att han nästan blev idiotförklarde här i "byn". Han körde med deras uttryck mojn mojn (uppfattades som morrn morrn) då han hejade på folk oavsett tid på dygnet. Bara i Tyskland finns flera sätt att säga hej. T.ex. servus (sydtyskland), ade (lite längre norrut), tschüss och grüss gott (lite överallt) och mojn. Tror att jag glömt nåt på plattyska, min tyska börjar bli lite rostig. Men just det där dialektala i Tyskland tycker jag är väldigt intressant. Har hamnat i den situationen, att prata går fortfarande utmärkt men att skriva undviker jag i det längsta. Då jag arbetade i Tyskland med FoU fick jag givetvis skärpa till mig, men tyvärr så faller saker och ting i glömska allteftersom åren går.



Så fortsätt du med din pseudonym och låt petimetrarna tycka vad de vill!

2008-07-21 @ 19:44:35
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Samtycker helt och fullt i Dina åsikter!

Jag fortsätter som vanligt med; "Die Dumme Schwede"!!!!

Tack för Ditt förtroende!

2008-07-21 @ 19:56:34
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Ursäkta, Skånepåg!

Samtycker helt och fullt i Dina åsikter!

Jag fortsätter som vanligt med; "Die Dumme Schwede"!!!!

Tack för Ditt förtroende!

2008-07-21 @ 20:00:55
Postat av: Rune

Apropå "Die Dumme Schweden".

I Närke är det vanligt att en del säger/frågar: "Är du dum? eller är du från Kumla? När man har sagt något tokigt.

2008-07-21 @ 20:12:16
Postat av: Rune

Apropå "Die Dumme Schweden".

I Närke är det vanligt att en del säger/frågar: "Är du dum? eller är du från Kumla? När man har sagt något tokigt.

2008-07-21 @ 20:13:31
Postat av: Geoffrey Goines

>Truckdriver



Javisst är jag egoist! Det jag och mina närmaste gynnas av är bra, och det vi missgynnas av är dåligt. Är det ngt fel med det tankesättet?

2008-07-21 @ 21:08:06
URL: http://theevolvingape.blogspot.com/
Postat av: Truckdriver

> Geoffrey Goines



Säger allt om ditt stora samhällsansvar och vad du har för moraliska värderingar. Brukar förenklat uttryckas "sköt dig själv och skit i andra". Det är just dessa tankegånger som bidrar till det förfall, som nu händer i ett en gång väl fungerande samhälle. Du måste vara synnerligen nöjd över vad som nu sker i mitt fosterland!

2008-07-21 @ 21:34:36
Postat av: Geoffrey Goines

>Truckdriver



Vad är det för fel med mitt tankesätt?

Är du solidarisk och välvilig gentemot alla du möter? Bryr du dig om alla männsikors väl och ve, eller bara dom som är dig närmast?

2008-07-21 @ 22:08:33
URL: http://theevolvingape.blogspot.com/
Postat av: Truckdriver

> Geoffrey Goines



Jag förstår att du uppfattar mitt svar som ytterst motbjudande.

När jag ser konsekvenserna av massinvandringen och hur svaga etniska svenska grupper drabbas av detta, gör jag och övriga i min familj (samtliga akademiker) vad vi kan för att uppmärksamma detta. Vi bryr oss, till skillnad mot dig, således ÄVEN om andra människors väl och ve på olika sätt. Bland annat i mån av tid, genom att bemöta befängda kommentarer i bloggvärlden!

2008-07-21 @ 23:35:31
Postat av: Thoralf A

Hugo



Du måste läsa lite bättre, du skriver

"Toralf, jag håller inte med dig. Det kravlösa svenska samhället skapar dessa typer av människor oavsett etnicitet."



4st av dessa personer bor inte ens i Sverige! Hur kan det då bero på det svenska kravlösa samhället?

2008-07-22 @ 01:13:03
Postat av: Geoffrey Goines

>Truckdriver



Vi skiljer väl oss åt.

Så du värnar om alla grupper i samhället, inte bara dom som står dig närmast? Du prioriterar alltså inte en grupp före en annan?

2008-07-22 @ 20:53:31
URL: http://theevolvingape.blogspot.com/
Postat av: Truckdriver

Nu har Geoffry Goines börjat få upp ”ångan” även på den här tråden. Samma mönster brukar upprepas oavsett vilken blogg han än besöker eller vilket ämne han diskuterar. Ägnar kommentar efter kommentar åt att upprepa samma sak för att undvika den för honom obehagliga kärnfrågan. I mitt förra inlägg påpekade jag vilka svaga svenska etniska grupper som drabbas av massinvandringen, något som han givetvis inte vill kännas vid.



Tröttsamt och meningslöst att kommentera hans upprepningar. Drabbas inte av någon större "separationsångest" och avfärdar honom som en synnerligen undermålig och oseriös debattör, som inte ens bemödar sig om att ta del av och besvara andras argument!

2008-07-22 @ 22:24:58
Postat av: Geoffrey Goines

>Truckdriver



Hmmm, jag har väl ändå inte undvikit ngn "kärnfråga". Jag påpekar bara att jag prioriterar i min omtanke till först och främst mina närmaste och dom grupper i samhället som gynnar mig och mina närmaste (oavsett om detta gynnande är fysiskt eller mer psykologiskt). Mao så gör jag precis som du Truckdriver, väljer att prioritera en grupp människor framför en annan, är det så fel?

2008-07-22 @ 23:55:05
URL: http://theevolvingape.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0