BORGHOLMS KOMMUN FÖRSÖKER TIGA IHJÄL SD!

I september begärde sverigedemokraterna att få ut partistödet i Borgholm för det mandat vi erhöll i kommunvalet 2006.

Jag fick då följande svar från kommunalrådet Lisbeth Lennartsson den 21 september..


"Hej.

Eftersom vår kommunchef nu har semester ber vi att få återkomma i ärendet i v 40

Med vänlig hälsning


Lisbeth Lennartsson (c)


Kommunstyrelsens ordförande

Borgholms kommun

samt

ordförande Ölands Kommunalförbund."



I Barometern den 22 september sa Lisbeth Lennartsson.

"Det finns inga lokala regler. Vi har inga andra regler än de som står i kommunallagen."


Nybro Kommun införde en lokal regel direkt efter valet 2006 när Sverigedemokraterna kom in i Nybro. Regeln innebär att en lokal organisation krävs för att partistöd skall betalas ut. Regeln kom givetvis till av en enda orsak, att förhindra partistöd till sverigedemokraterna.


När jag inte hörde av Borgholms kommun under vecka 40 skickade jag ett nytt mail till kommunalrådet Lisbeth Lennartsson den 26 oktober men hon svarade inte på detta mail.


Jag har läst alla protokoll från kommunstyrelsen och kommunfullmäktige i Borgholm efter att vår begäran om partistöd lämnades in men ärendet har inte varit uppe till behandling under oktober, november och december. Jag skickade därför ännu ett mail den 20 december till Lisbeth Lennartsson.


Idag är det nytt år och kommunalrådet Lisbeth Lennartsson vägrar fortfarande att svara på mail från Sverigedemokraterna.


Respekten för de så kallade etablerade politikerna och deras partier blir allt lägre och lägre. Jag får väl ta och göra ett personligt besök på Borgholms kommun om ingen behagar att svara på mail från Sverigedemokraterna.

ATT TIGA IHJÄL SD KOMMER DOCK INTE ATT FUNGERA!


Kommentarer
Postat av: Tony

Har du provat telefonera?

2008-01-01 @ 20:00:19
Postat av: Rune

De har väl förmodligen låtit din begäran komma bort.
För att sedan svara:" Vadå partistöd? Vi har ju inte fått någon begäran för 2007.

2008-01-01 @ 20:32:41
Postat av: Ulrika Jansson

Hej Thoralf, ring henne!
(0485-880 20)

2008-01-02 @ 00:15:55
Postat av: Skånepåg

> Sorry, once again off topic. Jag ryser då jag ser nedanstående siffror. Snälla svenskar, vakna ur Törnrosasömnen!

Tikkende bomber. Muslimers andel af europæiske storbyer:
Marseilles - 25 percent
Malmø - ~25 percent
Amsterdam - 24 percent
Stockholm - 20 percent
Brussels - ~20 percent (some say 33 percent)
Moscow - 16-20 percent
London - 17 percent
Luton - 14.6 percent
Birmingham 14.3 percent
The Hague - 14.2 percent
Utrecht - 13.2 percent
Rotterdam - 13 percent
Copenhagen - 12.6 percent
Leicester - 11 percent
Aarhus - ~10 percent
Zaan district (Netherlands) - 8.8 percent
Paris - 7.38 percent
Antwerp- 6.7 percent
Hamburg - 6.4 percent
Berlin - 5.9 percent

Postat av: Leo Sundberg

Hallå där!

Var det du som skrev under pseudonymen Skånepåg på min blogg?

Rätt intressant blogg du har, ganska intressant att två bloggare kan komma till samma slutsatser trots att jag är vänster och du är höger.

Mao: invandringen är för stor!

2008-01-02 @ 17:19:19
URL: http://leosundberg.blogspot.com/
Postat av: Tore

Och jag som trodde, att alla sossar älskade med
Mona Muslim! denne 6 faldige aborterande raggarbruden, och som när hon öppnar munnen, bevisar
att det vore bäst för henne att hålla käften!, gång
på gång...

2008-01-02 @ 20:10:55
Postat av: Thoralf A

Leo, jag skriver alltid under eget namn.

Skånepåg är en flitig besökare på min blogg med många bra tips och kommentarer.

2008-01-02 @ 20:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0