MEDIA NAPPADE PÅ MITT INLÄGG

Kalmar Läns Tidning skriver idag om Kalmar kulturskola sedan jag skrivit om detta på min blogg den 29 januari. Läs artikel i KLT.

Rektorn Doris Aronsson säger följande om mitt samtal till henne.
"- Det stämmer att han ringde, men jag trodde det var reklam för Sverigedemokraterna han ville förmedla, därför sade jag nej tack till att prata med honom, säger Doris Aronsson."
 
Hur människan kan få det till att jag ville göra reklam för sverigedemokraterna är för mig en gåta. Jag hann inte mer än att presentera mig och fråga om jag kunde få ställa några frågor innan hon tackade nej och avslutade samtalet.
Det här var en ny ursäkt för att slippa prata med en förtroendevald politiker.

Skrattretande, Doris Aronsson.

Jag hoppas att jag även får information från tisdagens personalmöte och om jag i så fall tycker att det framkommer något intressant skall mina läsare få ta del av detta.

Kommentarer
Postat av: Tore

Ja, egentligen kunde man inte väntat något annat, av denne "rektor"....

Jag måste bara förmedla det som vår berömda media undanhåller för oss svenskar: Ni minns kanske den
där gamle gubben (farfadern), som våldtog en 8 årig
tös. Han heter Yusef Aslan 330624-0452. Tydligt är
att denne figur sannolikt trodde, att han var "Muhammed", och att allt var i sin ordning. Vad
fick då denne förövare? Jo 18 månader i fängelse!!!
Som upplysning heter domaren Christer Ganelind, och
nämndemännen Arne Olofsson, Jan Eriksson och Eva-Liz Andersson. Det är dax, att byta ut hela patrasket. Och inte ett ljud i media, om dessa mång
kulturella vansinnen. Jag mår verkligen illa...

Postat av: Tore

Sjutton också, jag glömde radera ett URL från en tidigare kommentar...dock är den verkligen läsbar,
dessa galningar...

2008-02-02 @ 00:53:39
Postat av: Frode

Doris!

Nu skall jag väl inte säga något om namnet Doris, men när jag var grabb på 1950-talet, så var ju tjejerna Doris knuttarnas brudar med kondom i fickan! Nåväl! Nu är jag ju inte bara en torr jurist som du vet, utan
jag kan tänka mig utifrån den personlighet som du uppvisat på din blogg, att du ringde upp Doris
och sade: Hej, det är Thoralf här från Sverigedemokraterna i Kalmar, har du någon minut? Ahhaaaa , bla bla, men jag undrar bara vad du tycker om -
klick!

Panik måste bara ha genomfort Doris hjärna! Herre Gud, Le Dieu, mais pas Le Bon Dieu, vad skall överguden säga, skolnämnden eller dylikt, ty inte kan jag prata med en företrädare för Sd! Mon Dieu, måtte det ha blivit en från kommunisterna istället! Save my Soul! You are saved Doris, som en av de enfaldiga enligt Evangeliet! Hoppas att du, Doris, är medlem av en frikyrkoorganisation, som
kan ge dig tröst i din förtvivlan!

2008-02-02 @ 04:11:38
Postat av: Christofer

Snarast så är det väl en instinktiv reaktion att säga "Nej, tack!" och lägga på snabbt som attan när någon ringer och vill ställa en fråga.

2008-02-02 @ 04:59:01
Postat av: Thoralf A

Frode, du har så rätt!
Doris avböjde att svara på frågor innan jag hann förklara vad jag ville fråga om. Det räckte tydligen med att jag presenterat mig med namn och partitillhörighet för att hon skulle vägra svara på frågor.

2008-02-02 @ 09:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0