BAROMETERN UPPMÄRKSAMMAR ÄVEN MIN BLOGG

Roligt att Barometern skriver om min blogg. När tidningen Östran gjorde ett reportage om politiska bloggare i Kalmar i november så nämndes inte min blogg. Detta var givetvis ett medvetet val av den socialdemokratiska tidningen. Nu är det desto roligare att läsa att Östran endast har ca 125 läsare/dag på sin ledarsida. Inte undra på att visa personer är irriterade på min blogg och det jag skriver.

Läs artikel på Barometerns ledarsida.


Här kommer en tio i topp lista på bloggande lokalpolitiker i Kalmar enligt Barometerns undersökning..

NamnPartiBesökare/dag
Thoralf Alfssonsd500
Christopher Dywikkd50-100
Jahan Perssons40
Pierre Edströmfp30-40
Sebastian Hallénfp25-30
Birgitta Axelsson Edströmv20
Inger Hilmanssonfp10
Per Gjörloffm10
Björn Brändevallfp10
Nadja Mirghasemikd1
Johanna Ingvarssonkdokänt
Monica Bengtssonkdokänt
Lasse Johansson, KFFsokänt
   
   
Kurt Lundgren 1500
   
Barometern-OT ledarsida 200
Östran/Nyheterna ledarsida 125


Kommentarer
Postat av: gunnar peterson

Lotte Zenkert i Barometern påstår att Kurt Lundgren via sin blogg inte sålt en enda bok hittills. Det är lögn, men jag anser det meningslöst att påpeka detta för Barometern. Man kommer ändå inte att publicera mitt inlägg.

2008-02-16 @ 08:27:12
Postat av: Frode Karlsson

Så här om natten (nästan 00.05) en lördag på söndag, så slår det mig att Thoralf är en mycket bra journalist! Han ger oss fakta! Kanske litet för mycket av
pekfingrar för att vara helt idealisk, men det kan man ta i jämförelse med alla andra journalister! Kan vi stödja honom? Skriv hur det kunde ske! Pengar? Jag tror att vi läsare av tidningar generellt sett vill ha fakta på bordet oavsett om det handlar om invandrare eller vad som
helst. Analysen står vi själva för, om vi inte vill inhämta ledarsidans synpunkter. Vem gjorde vad? Johan Persson i Kalmar är ett typiskt objekt för närmare granskning i alla avseenden! Karln har bara fått storhetsvansinne! Kineser eller vad det nu kan vara! Thoralf! Bredda perspektivet litet så gynnar det det din sak, ty Perssons attityd slår över alla politikområden! Get him!

2008-02-17 @ 00:19:46
Postat av: Läsare

Tja LOTTE Z VET NOG MER OM SIN FARS BOKFÖRSÄLJNING ÄN VAD GP GÖR....

2008-02-17 @ 11:24:11
Postat av: alex

Inte nödvändigtvis, GP kanske köpt ett bokexemplar, efter att ha kommit i kontakt med bloggen?...

2008-02-17 @ 14:40:37
Postat av: Herr Johansson

Stackars Nadja Mirghasemi.....
:)

2008-02-17 @ 21:36:36
Postat av: Victor

Grattis Thoralf!

2008-02-20 @ 05:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0