SVENSKA KYRKAN ANSTÄLLER MUSLIM

Umeå stadsförsamling söker en aktiv troende muslim för anställning av Svenska kyrkan i Umeå. Om detta skriver prästen Dag Sandahl på sin blogg i Östran.


"Den kyrkligt anställda muslimen, som alltså ska vara troende, ska tillsammans med en pedagog och en präst möta elever i årskurs 7 för att visa på möjligheter att leva tillsammans i fred och frid, oavsett religion, kultur och etnicitet."


Tydligen har den process som pågått i Umeå där en moské inom kort skall byggas skapat stora motsättningar mellan kristna och muslimer så att Svenska kyrkan tar på sig ansvaret för att vissa på "möjligheterna att leva tillsammans i fred och frid".

Hyckleriet inom Svenska kyrkan har tydligen inga gränser. Runt om i världen trakasseras kristna i länder där muslimer och islam är i majoritet. Kyrkor bränns och skövlas! Men i Sverige anställer Svenska kyrkan muslimer för att upprätthålla en falsk bild av den verklighet som råder.

Jag undrar i mitt stilla sinne vad alla kristna som flytt från t.ex. Iran och Irak just på grund av dessa muslimska fundamentalister tycker om Svenska kyrkans agerande. Jag har träffat flera av dessa då vi har några som är medlemmar i partiet på lokal nivå och de är de mest kritiska av islam som du kan träffa. Och det har de säkert mycket goda grunder till sin mycket negativa hållning.


Nu borde det dock vara omöjligt för Svenska kyrkan att anställa en muslim med tanke på att kristna betecknas som "otrogna hundar" bland troende muslimer. Och att kristna antingen skall konvertera eller dödas. Att en troende muslim skulle kunna tänka sig vara anställd borde därmed vara uteslutet. Men svenska staten och arbetsförmedlingen kan säkert ordna det med någon form av projektanställning eller instegsjobb.

Snart har vi säkert också imamer i Svenska kyrkan.


Är detta månne Svenska kyrkans sätt att bemöta flykten av medlemmar från Svenska kyrkan. Med tanke på att det finns ca 500 000 muslimer så kan det bli många nya skattekronor till kyrkan. För mig blir det dock ännu ett starkt skäl att lämna Svenska kyrkan då man för varje dag bara mer och mer förlorar tron på kyrkan och dess ledare.

Läste förresten nyligen att Michael Jacksson konverterat till islam. Han har ändrat sitt förnamn till Mikaeel efter en av Allahs änglar. Undrar hur många fruar han planerar för?


Kommentarer
Postat av: Hr Fökk

Ett nytt drag för svenska kyrkan att bli av med folket som finansiär.

Själv gick jag ur när de bestämde sig för att skicka mina pengar till Gaza

2008-12-05 @ 08:21:54
Postat av: Sune

Ännu ett pk-vansinne i ett land på väg åt fel håll!

Finns det inga kloka människor i Svenska kyrkan...?

2008-12-05 @ 08:28:16
Postat av: Stora Småland

Tur att man tog beslutet om utträde ur svenska kyrkan före 1 nov , dom skattpengarna behöver jag bättre än de papperslösa som kyrkan värnar om !



Mvh Stora Småland .

2008-12-05 @ 08:37:52
Postat av: Göran Wikman

Minns när Domkyrkan i Kalmar upplät plats för Hamas

att demonstrera utanför huvudingången. Det var 2006 när Hamas startade krig genom att sända in raketer i Israel. Gissa vem som lämnade kyrkan då!

2008-12-05 @ 09:16:07
Postat av: Tobias

Svenska Kyrkan är numera en politisk organisation, med en klar kulturmarxistisk agenda. Allt som skadar det västerländska samhället är bra. Att bjuda in islamska företrädare och låta dessa agera som förkunnare av fred och tolerans i den svenska kyrkans namn, är inte bara dumt, det är förräderi. Den ömsesidiga tolarans som eftersträvas kommer endast att resultera i att islam ytterligare stärker sin position. Nåja, tydligen har Svenska Kyrkan nya "vänner" varför jag och min familj hädanefter inte skall besvära densamma med mina åsikter eller skattepengar.

2008-12-05 @ 09:32:09
Postat av: Tobbe S

Märkligt??... för om man går in på Svenska Kyrkans hemsida och lediga platser, låter det annorlunda. I så gott som 100% av tjänsterna krävs kristen tro samt medlemsskap i Sv Kyrkan.



"Administrativ sekreterare

Du delar Svenska kyrkans värderingar. Har du kunskap om Svenska kyrkans organisation är det meriterande.



Organist/kyrkomusiker

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga och förutsätter att du tillhör Svenska kyrkan och delar dess tro och värderingar.



Kamrer

Naturligtvis är du medlem i Svenska Kyrkan och delar dess värderingar.



Församlingspedagog

Vi förutsätter en personlig kristen tro och gemenskap med den gudstjänstfirande församlingen.



Husmor

Naturligtvis är du medlem i Svenska kyrkan och delar dess värderingar.



Fastighetschef

Du är medlem i Svenska Kyrkan"

2008-12-05 @ 09:42:53
Postat av: Anders Engdahl

Det var droppen som fick bägaren att rinna över. Nu går jag ur Svenska kyrkan och blir medlem i SD istället

2008-12-05 @ 10:15:34
Postat av: Martin Isaksson

Grattis Anders det var det jag gjorde gå in på

http://www.uturkyrkan.se/



måste ju vara att kyrkan vet att íslam är mkt bättre på att tvinga människor att vara kvar.

2008-12-05 @ 10:25:32
Postat av: Roberth Ström

Mike Tyson och nu Wacko Jacko say no more

2008-12-05 @ 11:01:15
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: DDR2

Svenska Kyrkan tappade mig som medlem när de erkände att de hade gömt muslimska flyktingar utan uppehållstillstånd. Måste ha varit ~6-7 år sedan.



Aldrig att jag stöder denna kulturmarxistiska organisation fler gånger. Undantaget de gånger jag bevistar dop, bröllop samt begravningar.

2008-12-05 @ 12:14:20
URL: http://exilen.eu
Postat av: Antiism

Ja nu börjar även mitt tålamod med detta kyrkohyckel tryta. Däremot så är jag rädd att det blir ett helt år till med ekonomiskt stöd utav mina skattekronor då det räknas per kyrkoår!? Och kyrkoåret börjar väl i November? Någon som vet bättre med detta och hur man gör för att gå ur denna hyckelförsamling?

2008-12-05 @ 12:51:13
URL: http://www.antiism.wordpress.com
Postat av: s-e karlsson

Hej , Antiism !

Kolla Martin Isakssons tips ovan där har du tips om hur du kan göra om du vill gå ur kyrkan ! Själv fick jag tips om att man måste begära utträde före 1 nov vilket jag gjorde , annars får man betala ett år till !





Mvh S-E Karlsson .

2008-12-05 @ 13:16:34
Postat av: Per Petersson

Jepp,detta var droppen även för mig. Avsäger mig mitt ofrivilliga medlemskap nu. Tack för tipset Martin.

2008-12-05 @ 16:25:49
Postat av: Anonym

Är det inte just det det handlar om? Att sluta se varandra som företrädare för den ena eller andra gruppen? Nej, just det. Då skulle ju SD naturligtvis förlora sina röster... attans!

2008-12-05 @ 16:44:31
Postat av: Martin Isaksson

?? vem stoppade en femkrona i dig ? va pratar du om. att det släpps in slödder eller andra orätvisor som görs mot det svenska folket av dess egen regering. har inte med religion att eller vems sida man står på det är bara föråldrade institioner som används av makten äntligen är vi fria av kyrkans bestämmande makt och separerat stat och kyrka, inte fan vill vi att islam ska ta tillbaka oss tillmedeltiden igen med deras efterblivna kvinnosyn samt lagar.



väx ut en ryggrad i stället min anonyme vän.

2008-12-05 @ 17:24:55
Postat av: Judas

Jag har gått ur Svenska kyrkan och jag uppmanar alla er andra att också göra det.



Det är oacceptabelt att Svenska kyrkan (och andra religiösa organisationer: kristna, judiska, muslimska etc.) får ta in sina medlemsavgifter "i smyg" via Skatteverket. 1% av årsinkomsten dras automatiskt till det samfund du är med i.



Varför ska en statlig myndighet samla in pengar till religiösa församlingar? Sverige är ett sekulärt land där vi skiljer på stat och religion.



Låt Svenska kyrkan och de andra samla in sina medlemsavgifter på egen hand. Undrar hur många som skulle betala om de fick ett inbetalningskort på ca 2 000 kr varje år ...



Kommer Sverigedemokraterna att verka för en sådan förändring?

2008-12-05 @ 17:37:47
Postat av: natasha

Jag har alltid sagt att kyrkan är den sista utposten, som man kan fly till för att slippa alla mussar. Nu har även denna tanke krossats.



Känner väldigt många som redan har gått ut ur den svenska kyrkan, när den blev politiskt korrekt. Själv tillhör jag den ryska orthodoxa kyrkan och där ser man inga mussar så långt ögat når.



Har alltid tyckt synd om Michael Jacksson, som är en av de mest tragiska figurer jag känner till. Det är väl hans hårda och hemska barndom som knäckte honom för livet. Han vet inte överhuvudtaget vad han gör.

2008-12-05 @ 18:08:17
Postat av: Martin Isaksson

men islam passar väl honom perfekt det är ju bara att göra som muhammed och där är det väl lagligt med barngifte. så hadde han problemet löst.

2008-12-05 @ 18:16:41
Postat av: Andersson

Martin! Du menar alltså att alla pedofiler skall konvertera till islam och bli en musse, så att de kan åberopa profeten Muhammed, när de sätter på en nioåring??!! Vilken lösning! Fast det var ju barngifte, men Jackson gillar väl smågrabbar? Blir det då ett s.k. könsneutralt äktenskap? Kan någon tänka sig ett äktenskap, som saknar kön? Då skall jag be att få rösta på en tvekönad grön sak från Mars, där kan ni snacka om könsneutralt!



Till slut kan jag nämna att jag gick ur statskyrkan redan i början 1990-talet, efter att ha läst vad biskopskonferensen sade om världsekonomien och u-länderna. Vilken enfald! Och i samma tradition fortsätter den nuvarande ärkebiskopen, men nu är det "klimathotet", som de är kåta på. Det är fan vad religiösa är kåta, är det inte småflickor, så är det "klimathotet"? Själv föredrar jag en riktig kvinna? Vad sägs om det?

2008-12-05 @ 19:08:52
Postat av: Säfflemannen

Det är för bedrövligt.



På ett abstrakt plan kan man inse behovet av kyrkan som traditionsbärare, men det är trots det något svårt att klart se kyrkans existensberättigande idag. I värdefrågor ställer de upp på de flesta av den extremistiska HBT-rörelsens krav. Vidare är kyrkan i frontlinjen när det gäller att gasa på för ökad invandring och multikultur. 2005 ställde man sig tex bakom legaliseringen (amnestin) av tusentals illegala invandrare. Häromåret schavotterade man i Uppdrag granskning för sina regelmässiga likskändningar på svenska kyrkogårdar. Hur många döda har drabbats av det här? 20 000? 200 000? Detta har vi ännu inte fått något besked om därför att någon undersökning gjordes aldrig. Ett av kyrkans senare projekt är förhoppningen om att vi alla som lik skall kunna frystorkas. Gud så praktiskt, och billigt för kyrkogårdsförvaltningarna…! Inte ens i frågan om äktenskapets ära och helgd (samkönade äktenskap) är man förmögen att formera sig till en hållbar ståndpunkt. Det är patetiskt.

2008-12-05 @ 19:35:43
URL: http://safflemannen.se
Postat av: Sten Sture

Det finns en sak med medlemskapet i Svenska kyrkan som man kan utnyttja - kyrkovalet. Det fordras inte så väldigt många röster för att t.ex. SD skall få en dominerande position.

2008-12-05 @ 19:40:32
Postat av: Thoralf A

Sten Sture



Har en poäng i att man kan rösta på SD i kommande kyrkoval i september 2009 innan man väljer att gå ur kyrkan då har man i varje fall fått ut något av de avgifter man lagt i kyrkoskatt.

2008-12-05 @ 19:48:32
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Martin Isaksson

ska rösta då min och min frus utgång inte gälls förren slutet på 2009 så då ska jag rösta på dem.



Andersson både du och jag är reliker jag är gift sen 8år rätt så länge med tanke på att jag är 29år samt 2barn, det är inte pk igentligen skulle jag ha minst 4barnfruar och 2sheboys samt 3-4st enucker som jag pratar filosofi med.



men jag tycker personligen att vill bögar gifta sig så får de göra det mer brudar till alla oss andra, så länge de inte gör mig nåt så skiter jag i sånt. men med tanke på regeringen så blir det väl jihad på Pride galan nästa år och det blir väl en kulturytring från islams sida. jag orkar inte vara så trångsynt som muslimer känner en massa bögar sen innan och många av dem är mkt manligare än många hetro.

2008-12-05 @ 20:11:36
Postat av: Bosse

Det så kallade påskupproret för några år sedan(det handlade om att alla illegala "flyktingar" skulle få amnesti per automatik i Sverige) fick mig att gå ur svenska kyrkan för gott, det "upproret" ville jag abolut inte ha del i. Dåvarande ärkebiskop HB Hammar fick mig att ta det slutgiltiga steget ut ur kyrkan. Bosse

2008-12-05 @ 20:16:24
URL: http://yahoo.se
Postat av: Andersson

Martin! Jag vet att mitt inlägg var ganska så elakt på flera sätt, bl.a. häcklade jag grovt pk-ismen. Jag har personligen inget emot bögar/flator som sådana, men jag kan inte acceptera att äktenskapet blir något annat än en affär mellan en kvinna och en man. Partnerskap - visst! När det gäller svenska kyrkan, så är det bara hycklarnas borg. Vart tog det kristina budskapet vägen? Är det inte det som kyrkan skall syssla med? Åtminstone trodde jag det!

2008-12-05 @ 20:21:57
Postat av: Gregorius

Nu får det vara nog! Jag lämnar snarast Svenska Kyrkan och ber om medlemsskap i Missionsförbundet.

2008-12-05 @ 20:30:12
Postat av: Peter

@Säfflemannen m.fl. "På ett abstrakt plan kan man inse behovet av kyrkan som traditionsbärare, men det är trots det något svårt att klart se kyrkans existensberättigande idag."



Håller med dig, men tycker ändock att man inte bör ge upp så lätt.



Därför uppmanar alla präster i svenska kyrkan som inte är PK att meddela oss väljare det på något sätt, kanske via en websida. På så sätt kan vi återta den svenska kyrkan så att den åter kan bli en traditionsbärare igen. Eller så måste svenska kyrkan upplösas och förmögenheten (på 25 miljarder?)

fördelas ut på kyrkans medlemmar.

2008-12-05 @ 21:34:33
Postat av: Martin Isaksson

ää andersson vem bryr sig om flator bögar gifter sig de skadar ju ingen, det är nog det enda som inte stämme med SD som jag tycker, orkar inte bry mig om såna skitdetaljer, blir de lyckliga av att gifta sig så visst varför inte,



Sen kan man ju undra varför de vill gifta sig kyrkligt när kristendomen inte direkt står för homosexualitet, då hadde jag om jag var gay inte dragit mig till kyrkan och giftemålet när de inte ens igentligen accepterar detta,



lite som att jag är inte rädd för att bli bestraffad av en osynlig gubbe eller få goda råd av en pedofil som levde för 1400år sedan vars ord är slutgiltigt och obestridligt samt kritik och fritt tänkade är ej önskvärt då drar jag mig inte till islam, utan till SD.

2008-12-05 @ 22:27:57
Postat av: nils.a

Nu jävlar blommar asfalten. Men vad kan man inte vänta sig av svenska kyrkan! Har gått ur för flera år sedan!

2008-12-05 @ 22:46:16
Postat av: Fröken Sverige

Det ena slaget efter det andra. Det tar visst aldrig slut med eländet i detta land?



Den som röstar på något annat än sd är medskyldig till islamiseringen av Sverige.



Mvh



/FS



2008-12-06 @ 13:23:03
URL: http://imittsverige.blogspot.com/
Postat av: Eoppoyz

Jag som hade tänkt gå ur kyrkan efter kyrkovalet, men frågan är om jag klarar av att vänta så länge. Dessutom så islam inte ens fredlig så det är verkligen en stor lögn.

2008-12-06 @ 14:21:49
URL: http://befriasverige.blogspot.com
Postat av: Tore

"Gregorius", samma tanke som ditt, har nog jag haft

ett tag. Missionskyrkan lever på svenska kyrkan, men har andra "bättre åsikter"!

För ett tag sedan var det ett jäkla kacklande mellan kyrkan och "missionsförbundet", som det het-

te tidigare, men det redde upp sig till slut! Jag tror att missionskyrkan hade fått ge sig???

Min yngsta son, (numera 21 år) konfirmerades hos dessa 02. Mycket trevligare än det andra stela.

Med anledning av att Sv kyrkan lämnar bistånd till

dessa, har jag tänkt som du, att avsäga mig "Svenska kyrkan" och bli medlem hos Missions-

kyrkan, och bistå motsvarande kostnad till dessa. Dock bör man studera deras liv och leverne, om det överensstämmer med den kristna tron, man själv innehar! ...

www.missionskyrkan.se

2008-12-06 @ 16:05:44
Postat av: Tore

Missionskyrkan har en notis "Livsviktigt" och en

kommentar som jag tycker alla "kristna" skall läsa.

Den är baserad på "sunt förnufft"...

2008-12-06 @ 16:27:18
Postat av: Tore

Missionskyrkan har en notis "Livsviktigt" och en

kommentar som jag tycker alla "kristna" skall läsa.

Den är baserad på "sunt förnufft"...

2008-12-06 @ 16:27:55
Postat av: Tore

En "dubblett igen"! Ibland behövs det sannerligen!...

2008-12-06 @ 16:29:19
Postat av: Andersson

Nu brukar vi ju inte diskutera trosuppfattningar här - och särskilt inte ur ett personligt perspektiv. Tore har brutit litet ny mark här. Gott! Själv är jag mer i riktning mot det katolska hållet - låt vara att jag inte varit någon flitig besökare under senare år. Vad jag uppskattar hos katolikerna är att principerna är klara, men att tillämpningen i de enskilda fallen må vara annorlunda bl.a. på grund av enskild empati. Natasha har hänvisat till den ortodoxa ryska kyrkan, som också finner min sympati. Det är nog inte så mycket en fråga om olika uppfattningar utan medlen för ett gemensamt mål - oaktat katoliker eller missionförbundare. Litet som SD alltså, om man nu skall analogisera mycket grovt. Men visst är det en lisa för själen att komma in i en katolsk kyrka med fullständig frid! Har man tur så blir det också ett mästerverk på orgelen.

2008-12-06 @ 17:26:12
Postat av: Andersson

PS. Så där för en tio år sedan var jag och föreläste i St. Petersburg och kom att om sen eftermiddag att driva mot Nevski Lavda (förmodligen helt felstavat!) - ett ortodoxt centrum av gammal tradition med en lysande vacker kyrka. Folk kom från alla håll - unga som gamla, män som kvinnor - och kyrkan var bara helt fullpackad. Tydligen hade kommunsimen helt gått förbi folket! Vilken känsla! Det är näsatn så att jag blir religiös på gamla dar - som fan själv alltså!

2008-12-06 @ 17:40:27
Postat av: natasha

Nu aktar jag mig mycket noga för att kommentera någons språk överhuvudtaget. Men, Andersson, det heter faktiskt Nevskaja Lavra.

2008-12-06 @ 18:32:53
Postat av: Peter

Hos "svenska" kyrkan är kassakistan full men kyrkan tom, hos andra kristna är kyrkan full men kassakistan måhända tom. Får mig osökt att tänka på en rolig historia jag hört (om en svensk biskop?):



"En dag dog den gamle biskopen och kom till himlen. I det stora rummet med den stora dörren satt St Pers sekreterare. Hon hänvisade lite bryskt den höge biskopen, att sitta ned i väntrummet. Biskopen blev förståss lite förnärmad, men eftersom han var religiös så bet han ihop och satte sig ned. Timmarna gick och han väntade och väntade. Rätt som det var kom traktens busschafför in i väntrummet och som genom ett trollslag så kom St Per ut och hämtade busschaffören. Då blev biskopen heligt förbannad och gick resolut fram till sekreteraren och sa - Hur kunde ni släppa in den där busschaffören! Honom känner jag till, han både söp och var en allmänt elak djävul!



Jo, sade sekreteraren - När du predikade i kyrkan så sov alla, men när busschaffören körde buss, så bad alla till Gud.

2008-12-06 @ 19:02:48
Postat av: Stora Småland

Har i oktober begärt mitt och tantens utträde ur Svenska kyrkans medlemskap , kunde inte vänta till sent 2009 ! Förlitar mej på att Sd kommer in i riksdan år 2010 och hoppas på att det då blir en annan ordning både i riksdan och Svenska kyrkan !

Mvh Stora Småland

2008-12-06 @ 20:28:11
Postat av: Per

Svenska kyrkan har blivit kidnappat av marxister. Ledarna tror inte ens på Bibeln och Guds ord längre. T.o.m. bögar ska få gifta sig i kyrkan rakt emot vad religionen påbjuder. Bli katolik istället - de står upp för sin tro.

2008-12-06 @ 20:53:18
Postat av: Martin Isaksson

Kyrkan har blivit lite som en korvkiosk som bara säljer vegetarisk korv, visst det är en korv kiosk men ändå inte, lite så med kyrkan den står för vissa saker men ändå inte ???

2008-12-06 @ 21:49:26
Postat av: Inge Sandén

Alla SD-sympatysörer gå inte ur Statskyrkan utan rösta i kyrkovalet,så tar vi befälet i stället.Tillsätter ärkebiskoppen och rensar ut alla förrädare.Vår avdelning heter ju Fädernas kyrka.Sedan inför vi igen psalm 169 i den svenska psalmboken,som förrädarna tog bort för att inte kränka muslimerna som det sades.Fädernas kyrkaiSverigesland,kärast bland samfund på jorden! Vida hon famnar från strand till strand, Fast är hon grundad av Herrens hand, Byggd till hans tempel i norden. Vidare får det inte heta sjukhuspräst längre, för att inte kränka muslinerna.

2008-12-06 @ 22:21:00
Postat av: Martin Isaksson

lustigt är det att den religion som kräver mest förståelse & respekt är den som ger minst förståelse & respekt åt andra,



titta bara på muhammed teckningarna, man skulle ju kunna tro att det är 3åringar som bråkar, men när vi känner oss kränkta så är vi trångsynta och rasistiska.

2008-12-07 @ 00:06:01
Postat av: Peter

@Per "...Ledarna tror inte ens på Bibeln och Guds ord längre..."



Och det kanske är därför som kyrkorna är tomma! Här är iallafall ett exempel på en präst som skulle fylla en arena med folk (utan att ta betalt). Se: http://www.jihadwatch.org/archives/023804.php#comments

Postat av: Ronny

På de islamiska riksförbundens hemsida www.islamiska.org/s/sverige.htm upplyses om vad muslimerna har för mål med sin tillvaro i Sverige. Här följer ett utdrag:



Att skaffa islamiska bibliotek, daghem och skolor och att föra islam vidare till det icke-muslimska samhället. Bevara fältet fritt från intrång utifrån.



Skaffa ekonomisk hjälp från stat eller kommun till undervisning av barn i islam och arabiska. Införa islamiska dagis eller göra en del av de svenska daghemmen enkom för muslimska barn. Bygga islamiska skolor samt ge muslimska flickor och pojkar muslimsk uppfostran. Göra personalen vid de svenska skolorna medvetna om att muslimska elever inte är kristna utan ska behandlas som muslimer.



Skydda muslimer från jul- och påskfirande samt lucia.



Förbud för muslimska flickor att övernatta på lägerskolor utan sällskap av far eller bror.



Målet för hemspråksundervisningen och den normala undervisningen måste vara att muslimska barn ska vara och förbli muslimer.



Inom sjukvården ska muslimska kvinnor undersökas och behandlas av kvinnlig personal. Tolken ska vara kvinnlig.



På arbetsplatserna ska finnas särskilda rum för bön. Muslimer ska ges ledigt för fredagsbönen och för att fira de islamska högtiderna.



Värnpliktiga ska ha halalmat samt plats och möjligheter att be. Under fastemånaden (Ramadan) ska de kunna få sin mat på kvällarna. De islamska högtiderna ska få firas hos familjen.



Brottslingar ska få behålla sina underkläder på vid visitering. Inget kollektivt duschande och så egen halalmat.



Adoption av barn ska förbjudas.



Det måste vara en hopplös uppgift för det statliga Integrationsverket att integrera folk som inte vill.



2008-12-07 @ 10:15:25
Postat av: Martin Isaksson

ja jävlar vilka dårar, har inte svenska politiker läst detta?

2008-12-07 @ 10:27:25
Postat av: Fredrik

Har precis gått ur Svenska Kyrkan vilket känns otroligt skönt, beskrev också anledningen (Umeå-imamen). Antar att det ger föga att berätta för Svenska Kyrkan men mina pengar ska dom inte ha :) Skänker dom hellre till SD. Ha en bra dag och begär utträde du också! :)

2008-12-07 @ 11:02:54
Postat av: Tore

Vad menar du, med att bryta ny mark, Adersson!

Du märkte inte ens att jag besvarade "georgius"

kommentar. Missonskyrkan är underställd Svenska

kyrkan, då lär det inte att bryta ny mark, men

du, som diggar den katolska läran, bryter verkligen

ny mark!...

2008-12-07 @ 11:46:25
Postat av: Martin Isaksson

Fråga jag och min fru skickade in våra papper nu i dagarna men har för mig att det inte gäller förrens 2010 eller nåt så hinner vi rösta på SD innan dess?

2008-12-07 @ 11:55:33
Postat av: salasso

"Missionskyrkan underställd svenska kyrkan"?

Om jag inte missminner mig finns det en s k ekumenisk överenskommelse mellan Missionskyrkan och Svenska kyrkan men samarbete är verkligen inte samma sak som underställande.

Fy, Tore. Ibland är du verkligen en falsk profet.

2008-12-07 @ 14:16:47
Postat av: Stora Småland

Till Martin Isaksson ! Lagt kort ligger , tror inte att du får rösta i kyrkovalet nästa år , har man begärt utträde så har man ! Hoppas att jag har fel !

Mvh Stora Småland .

2008-12-07 @ 14:28:13
Postat av: Martin Isaksson

jaja konstigt inte flera går ut kyrkan,

hadde de fått en inbetalnings avi en gång varje år på mellan 2-4000sek så hadde de nog gått ur snabbt som attan, med tanke på att de flesta som är med i kyrkan är ateister så är det smart av kyrkan att dölja det i skatten.

2008-12-07 @ 21:39:36
Postat av: Andersson

Tore! Något fel är det med dig! Lägg av för fan! Ta folk för vad de är - nämligen att alla inte tycker som du. Var litet ödmjuk och ta till dig andras åsikter, mal dem och svara trevligt med eftertanke. Instämmer i övrigt med salasso!

2008-12-08 @ 18:20:55
Postat av: Andersson

Dessutom, Tore, så var det ett uppskattande att du bröt ny mark genom att säga något personligt om religionen. Du missar t.o.m. när du för beröm och gillande. Även då hoppar du på folk - och jag är inte den enda i raden. Relax!

2008-12-08 @ 18:25:52
Postat av: Tore

Tydligen måste vi ha ett klarläggande här!

Alla "kristna" är förbundna genom det ekunumeiska

sammarbetet. Så även det katolska.

Som jag påstod, komfirmerades min son 2002 hos

Svenska Missionsförbundet, som det hette då! Enligt

uppgift då var dessa en del av Svenska kyrkan.

Som jag också påstod, uppstod en konflikt mellan

dessa, och som jag då trodde var att Missionsför-

bundet fick ge sig. Och det var också riktigt!

Jag nämnde också att de numera heter Missionkyrkan

och det stämmer också! Detta skedde som ett resul-

tat av den konflikt som jag nämnts, och detta skedde den 29 maj 2003 då Missionskyrkan bildades!

Därmed hoppas jag vi klarat ut detta, salasso!.

Vad menar du med "att vara en falsk profet"?...



Förklaring till bråket mellan Sv. kyrkan och Sv. M:

Att vara en del i Svenska Kyrkan hade alltmer blivit en medborgerlig plikt, insåg missions-föreningarnas medlemmar.

Istället borde kyrkan vara de troendes gemenskap.

Många inom Svenska Missionsförbundet, som Missions-

kyrkan då hette, såg i början den egna rörelsen som

en del av Svenska Kyrkan! Men av olika skäl kom

Missionskyrkan att utvecklas till en självständig kyrka! Detta skedde den 29 maj 2003...



"Trons grund och innehåll" är en bibelteologisk inledning till Svenska Missionskyrkans konstitution

som beskriver huvudlinjen i kyrkans gemensamma tro...



A-son, då du påstod att jag bröt ny mark, när jag

besvarade "Georgius" var väl inte fel i min kommen-

tar. Då du tidigare "käbblat" mot mina inlägg, fanns all anledning att påpeka det rätta, oavsett du är katolik eller protestant. Dock uppfattade jag dig som att "bryta ny mark", genom katolismen.

Tydligen tål du inte att man rättar dig, Andersson!

utan tillgriper din "vapenbroder", och för dig be-

kväma ord som stöd!...

2008-12-09 @ 15:54:58
Postat av: Oskar Ericsson

Det syns på långa vägar att killen som lagt upp detta blogg inte är intresserad av frid eller ens vill ge freden en chans. Så länge folk tänker åt det hållet kommer vi att ha krig och missnöje. Dem som följer den stigen kommer aldrig att göra någon nytta på denna jord. Men fortsätt att lägga upp bloggar som gör folk till åtlöje, det är intressant att veta hur idioter tänker. Du har inte fått tillräckligt med kärlek i din barndom verkar det som.

2009-03-28 @ 03:09:38
Postat av: Martin

Hej alla fascister och sjuka islamofober, vill bara att ni ska veta att Sverige INTE är på er sida. Ha det nu bra och hoppas ni tillfrisknar från er deralisation/paranoida schizofreni. Puss.

2011-04-11 @ 01:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0