LÅG NIVÅ RYDSTRÖM

"Rydström: Du är skrämmande inskränkt. Och borde köra dina formuleringar genom ett rättstavningsprogram."


"Rydström: Haha, briljanta argument. Fortsätt du skriva, du står för dagens skratt."


"Rydström: Förresten måste jag säga att dina svar på vad som är "svenskt" och vad som inbegriper i begreppet verkligen var....uttömmande. Haha......."


"Rydström: Oj, nu skrev du lite väl snabbt. Och stavade som en kratta igen. Eller, det är kanske ditt normala tillstånd? Stackars dig. Du förstår väl att dina mejl till mig är så pass uselt skrivna att barn i förstaklass formulerar sig bättre? Fast hur skulle du kunna förstå något sådant? Det är för mycket begärt. Jag ska inte döma dig för hårt. Bara du tar din medicin blir allting bra."


Ovanstående är några av de svar Henrik Rydström gett i en mailkonversation med en påstod Sverigedemokrat. Hela konversationen finns på hans blogg.


Så här presenterar Rydström sig själv.

  

"Henrik Rydström

31 år, bördig från Blekinge, pappa till Tuva 3 år, fotbollsspelare, nöjesrecensent, skribent, lärare, lutheran, mystiker, ödmjuk besserwisser som försöker späka både kropp och själ."


Med ovanstående "CV" kan man faktiskt förvänta sig betydligt mer från Henrik Rydström än ovanstående bedrövliga svar där han trakasserar motparten å det gruvligaste.

Han framstår inte bättre än de vänsteranhängare som besöker min blogg titt som tätt.

Just det där med Haha..... är väldigt lika dessa personer och nu börjar jag faktiskt att undra om.........


Jag skrev en kommentar till detta inlägg på Rydströms blogg men det har uppenbarligen inte gått igenom Rydströms censur för det tycks vara som bortblåst eller om det försvann ut i den binära världsrymden, ditförpassat av Henrik Rydström. Trots att jag var kritisk till det språk och det sätt som denne Robert uttrycker sig på. Nu är jag så van vid detta att jag alltid sparar en kopia av mina kommentarer för att kunna visa/bevisa vad jag skrivit. Då jag faktiskt slutat lita på alla pk-människor inom media och myndigheter.


I min kommentar skrev jag bland annat följande.


Nu har vi dock bara Henrik Rydströms "ord" på att det är en Sverigedemokrat och kan vi lita på hans uppgifter.  Han kanske grundar detta på att denne Robert i sina mail sagt att han sympatiserar med sverigedemokraterna och därför är han också Sverigedemokrat enligt Henrik Rydström, vilket kan synas något märkligt i mina ögon.


En annan tanke kan ju också vara att Robert utger sig för att vara Sverigedemokrat och skriver dessa mail bara för att svärta ner oss äkta Sverigedemokrater.

Det har ju hänt tidigare. Jag hoppas att Henrik Rydström inte hittat på dessa mail tillsammans med någon sosse i Kalmar.


Kalmars socialdemokratiska kommunalråd Johan Persson har ju ett och annat tvivelaktigt försök att smutskasta politiska motståndare i bagaget innan han blev kommunalråd.

Detta kan ju säkert inspirera andra unga socialdemokrater till denna typ av försök till smutskastning. Jag vet i varje fall en mycket tänkbar person inom de socialdemokratiska ungdomsförbundet i Kalmar.


Jag skulle i varje fall inte bli förvånad om så vore fallet.

Men efter att jag läst Rydströms svar så har hans stjärna dalat än mer och man kan ju fråga sig hur lämplig han är som lärare för första klassare!

Den som undrar över detta med Johan Persson så har jag skrivit om det tidigare men vid det senaste kommunfullmäktigemötet fick jag höra en del historier från kristdemokraterna om hans "arbetsmetoder" som jag inte hört tidigare.


Kommentarer
Postat av: Micael Foghagen

Min spontana känsla är den att Kalmars guld i allsvenskan inte känns lika bra längre... En lagkapten ( som dessutom höll på att förstöra alltihopa i Trelleborg några omgångar från slutet genom tjafs ) - dessutom ett knasigt dyrt och onödigt "skrytbygge i tjotahejti"



Men Gott slut Thoralf och alla andra önskar/ Micael

2008-12-25 @ 23:24:57
Postat av: Frode Karlsson

Det här börjar bli politiskt intressant! Sänker Rydström Johan Perssson? Om Rydström sänker Kalmar FF med låga besökssiffror på matcherna, så behövs ju ingen ARENA! Nu gäller det att öka trycket på sossarna! Jag säger bara det sänk dem! Kan ingen be Mona Muslim att tala i Kalmar om ARENAN??!! Det gör nog susen!

2008-12-26 @ 00:15:27
Postat av: Anonym

Nej, du Thoralf, Roberth Ström finns på riktigt, och som jag förstår det är han medlem. Att han har ett ganska grovkornigt språk är en annan sak.

2008-12-26 @ 00:28:10
Postat av: Ruskprick

Plötsligt har dom blivit så aggressiva och hatiska dessa sossar. Jag blir lika förbluffad varje gång att sossarna ligger så nära afa-attityden. Är det bara jag som tycker så? Sista tiden verkar ribban liksom höjts från denna pk-sekt? Allt verkar vara tillåtet. Är dom desperata eller är det jag som inbillar mig? Tycker ärligt talat det känns lite olustigt i ett civiliserat samhälle.

2008-12-26 @ 00:34:57
Postat av: brody

Att skriva "haha" efter meningar och ord tyder på dåligt självförtroende och en riktig dagisnivå,så skriver fjortisarna på msn - inte vuxet folk.sånt bör bara ignoreras...kan ju förstå varför rydströms ex -fru lämnde honom för en mer framgångsrik och snyggare spelare,med tanke på hur omogen och världsfrånvarande han tycks vara.



Såg en bild på spektaklet rydström häromdagen,och vem som helst kan komma och säga vad f-n dom vill - men utseendet spelar största rollen för en människas självförtroende...och när man ser hur ful och flintskallig han är kan man faktiskt förstå hans attitydsproblem...så sluta mata stackarn!!!

2008-12-26 @ 01:03:09
Postat av: Ruskprick

Jag har inte sett det här inne men på andra forum när typer skriver muhaäää!!! Där är ett exempel på att man har noll att säga och vill låta överlägsen. När man skriver muhaaää eller haha då har man noll att komma med. Du får mig att skratta fortsätt så skrattar jag på mig eller berätta vad som är Svenskt eller ni har en vidrig människosyn eller vi som står på en demokratiskt grund, eller fiskar i grummliga vatten, eller vi som inte gör skillnad på folk och folk. Det är fega argument när man är livrädd för att gå in i närkamp i ämnet. Man motar Olle i grinden för man är rädd. Man fäktar villt omkring sig. Zlatan är Svensk är ju ett annat sekt-argument. Patetiskt är ordet.

2008-12-26 @ 01:45:35
Postat av: Frode Karlsson

Helt off topic! Om sen natt tänks det! Här om geopolitik! Varför förklarar sig inte Gotland självständigt? Som Åland eller ännu mer med frihet? Maffiga skattelagar som bara moms, fri införsel etc etc ? Varför gör inte Öland samma sak? Sätt upp en gränsbom vid Ölandsbrons början? Bilda det federala Öland med två delstater? Själv blir jag gärna president, om nu någon skulle fråga mig! Enligt folkrätten har ju folken självbestämmanderätten! Samma med Skåne (som har varit på tapeten ganska så länge!), som trots Karl XI:s grova etniska rensning, som får det gamla Jugoslaviens ansträngningar på området att framstå som rent amatörmässiga, ändock i mycket alltjämt är danskt till sinnet, undantag finns! Gränser ändras numera endast med fredliga medel, och vad kunde Sverige som stat sätta emot dessa frihetssträvanden i FN och EU? Nill! Nu bryter vi oss loss, och kontinenten börjar vid gränsen i Småland! Helt fria tankar om natten om frihet från svenskt trams i allmänhet!



En ytterligare svordom i kyrkan så här i Jultider! Tittade på Påvens midnattsmässa. Hur hade Sverige varit, om det som t.ex. Frankrike hade saknat en statsreligion? Katoliker och protestanter hade fritt fått slåss om oss själar? Efter reformationen, så stack ju bara intelligentian på 20-30.000 pers från landet och den nyinrättade Svea Hovrätt fick i början av 1600-talet återupprätta rättsskyddsprinciperna i den kanoniska rätten. Här behöver ingen vara papist för att inse implikationerna och dess verkningar i sin tur. Visst är det intressant att spela med historiska parametrar, och visst kan de lära oss något här och nu. Avstår från pekpinnar just nu!

2008-12-26 @ 02:31:08
Postat av: Frode Karlsson

Ett PS.



Visst är det kul! Tänk er att alla våra kommunalråd här på Öland stode på bron viftandes med Ölandsflaggan uppbackade av oss frivilliga revolutionärer med hagelbössor och andra skjutvapen i händerna - som vore vi fransmän under revolutionen - deklarerandes unisont - Ölands frihet från tyrraniet! Läs den politiska korrektheten i Stockholm plus våra andra storstäder!



Visst kan man dagdrömma! men dagdrömmar till skillnad från andra drömmar blir ofta verklighet - i en eller annan form.

2008-12-26 @ 02:42:26
Postat av: Frode Karlsson

PPS. Sverige har alltid varit en enhetsstat - men hur blir det i framtiden? Who knows?

2008-12-26 @ 02:46:39
Postat av: Frode Karlsson

Apropos alla typer av slakter (numera aktuella i synnerhet), så hade de intellektuella kretsarna redan slaktat Sverige, och det under 1960-talet. Sälj Norrland (för en Stockholmare allt norr om Uppsala) till finnarna, ty de har sisu och kan få litet odning och reda på lapparna. Gotland och Öland blir bara fristater, som de alltid varit. Skåne till Danmark! Jämtland som en fri nation! Halland till Norge - det finns säkerligen fler områden som vill ansluta sig! Så mycket blir ju inte kvar, och en "fri" korridor (efter känt politiskt mönster) får upprättas mellan Stockholm och Göteborg, så att den politiska korrektheten kan upprätthållas! Detta sålunda något decimerade Svea Rike torde då alltjämt upprättahålla de återupprättade, efter dryga 450 åren av avbrutna diplomatiska förbindelserna, med den Heliga Stolen i Rom. Det är svårt med italienskt vin, ty det finns så många goda små odlingar. Hur bara hittar man?

2008-12-26 @ 03:10:27
Postat av: Frode Karlsson

Sorry Thoralf och alla ni andra - nu flödade jag bara ut med reflektioner över tillståndet. Är det någon som skall ha yttrandefrihetspriset i EU, så är det Thoralf, som tillåter oss att fritt uttrycka oss här. Helt enligt EKMR artikel 10 och i riktigt sann anda enligt artikeln!

2008-12-26 @ 03:19:46
Postat av: Anonym

Haha. Nu är du så där flummigt konstig igen Farbror T.

2008-12-26 @ 05:44:46
Postat av: Dexter

Inget proffskontrakt

Ingen landslagsplats

Ingen kvinna

Dottern i Holland

Sossarna rasar i opinionsmätningarna



= Bitter Henke

2008-12-26 @ 10:46:00
Postat av: natasha

Jag hoppas innerligt att skidåkarna i det svenska landslaget inte är lika spattiga och patetiska. Det vore en mycket stor besvikelse för mig, eftersom jag hejar på dem i många år.

2008-12-26 @ 11:30:56
Postat av: Pelle



Bloggen IFKGöteborg skriver lite om bakgrunden på ett bra sätt.



http://ifkgoteborg.blogspot.com/2008/05/sexskandalen-som-skakar-kalmar-ff.html





Läser man vad Henrik Rydström häver ur sig i tidningen så kan man undra vad han häver ut sig hemma.



Jag är inte alls förvånad över att sambon försvann utan snarare förvånad över att hon stod ut så länge.

Postat av: Nils

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9805/09/ssu.html



Ja, ni kan ju själv gissa vem den omnämnde Johan Persson är...

2008-12-26 @ 16:05:39
Postat av: Micael Foghagen

För 51elfte gången har jag försökt med en kommentar till HR´s blogg - gissa vilket resultat. De måste ha spärrat mitt ip.....

2008-12-26 @ 18:16:47
Postat av: Sverigebesöket

Kan inte låta bli att lämna en länk till invigningen av hembygdsgården på Ormsö i Estland. Här har man upplevt ockupation och sovjetisk terror och nu tackar man gud för att de fått återvända till sina gårdar.

För fullständighetens skull skall nämnas att Ormsö var en helt och hållet svensk församling och att det alltså är svenskar som nu kan återvända till sina fäders jord.

Postat av: Micael Foghagen

Ofta frågas efter vad som är svenskt. Det är naturligtvis inte helt enkelt att svara på men jag finner en hel del matnyttigt i programmet SLÄKTBAND i P1.

2008-12-26 @ 19:19:33
Postat av: En annan Henrik

Om man ignorerar alla "haha" i hans texter så är ju annars angrepp på stavning något som används i brist på motargument... Vilket bara bekräftar vad Thoralf säger.

2008-12-28 @ 18:02:08
Postat av: Roberth Ström

Komiskt att Rydström har ändrat i mina sk mail!

2009-01-03 @ 22:19:07
URL: http://www.surabloggen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0