HENRIK RYDSTRÖM I OBALANS

Inom fotbollen brukar man prata om balansspelare men det är ingen roll för Henrik Rydström som tydligen är rejält ur balans. Hans fula påhopp på författaren Anders Johansson har väckt en mängd reaktioner, inte minst jag själv blev rent ut sagt väldigt upprörd. Kurt Lundgren har nu i flera dagar kritiskt granskat Henrik Rydström på sin blogg och det har varit en svidande kritik som Henrik Rydström haft svårt att bemöta. Idag gör han ett taffligt försök på sin blogg när han skriver följande


"Ibland står saker bäst för sig själva. Man behöver liksom inte tillägga något. Man behöver inte säga något mer. Dumheten talar för sig själv."


Sedan länkar han till Kurt Lundgrens blogg och givetvis tackar Kurt för alla nya läsare han får genom Henrik Rydström.


Idag fick vi dock svaret på varför Henrik Rydström är i obalans!


Patrick Ingelsten blir nämligen proffs i Heerenveen i Holland. Är Henrik Rydström avundssjuk? Ja, kanske det, men det är nog snarare en annan sjuka som han lider av.


Patrick Ingelsten la ju faktiskt beslag på Henrik Rydströms ex-sambo tidigare i år och blev därmed plastpappa till Rydströms dotter Tuva


Detta kan ju innebära att hans dotter kommer att flytta till Holland och det kan säkert få vilken pappa som helst att gå i spinn och tappa omdömet. Det kan ju också leda till att man tar ut sin ilska på andra i sin omgivning men det är ändå oförlåtligt av Henrik Rydström.


Lyssna på Rydström tidigare i fotbollskanalen.


Kommentarer
Postat av: Martin Isaksson

Haha helt obetalbar humor från Henkes sida.



"Ibland står saker bäst för sig själva. Man behöver liksom inte tillägga något. Man behöver inte säga något mer. Dumheten talar för sig själv."



Helt rätt Henke penke dumheten talar för sig själv men inte på det sätt du tror eller den person du menar haha.



i rest my case.

2008-12-22 @ 20:51:07
Postat av: Micael Foghagen

...och egentligen är det ett ytterst oetiskt/omoraliskt "trick" ( men tyvärr ofta gångbart )att påstå att något inte behövs bemötas.



Därmed vill man skriva på näsan att den som tvivlar/undrar är född bakom flötet. Och sålunda slippa gå i debatt. Vilket är hela strategin...



Rydström får gärna säljas för 50 öre vilken dag som helst för mig - den liksom han- är inte värda så mycket länge till...

2008-12-22 @ 22:16:28
Postat av: Janne

Tycker du har rätt i dina synpunkter/åsikter angående Rydström beteende, MEN, det här inlägget tycker jag va riktigt lågt. Han må vara totalt sop-ren i huvudet men man behöver inte raljera över hans familjesituation.

2008-12-22 @ 22:16:41
Postat av: Micael Foghagen

>Janne



Håller med dig.



Familjesituationer i det här läget är inte annat än dåliga spekulationer. Tyvärr

2008-12-22 @ 22:27:22
Postat av: Micael Foghagen

Men i sak när det gäller HR´s politiska utlägg är naturligtvis träffande...



Jag har inte lyckats få in någon kommentar - men det problemet delar jag uppenbarligen med många andra..

2008-12-22 @ 22:51:47
Postat av: Ruskprick

Kurtan verkar ha fått besök av våra två små flitiga afa-gossar (Piff och Puff) i deras korståg att förändra världen.



http://kurtlundgren.webblogg.se/

2008-12-22 @ 22:57:21
URL: http://kurtlundgren.webblogg.se/
Postat av: Fd sd-sympatisör

Ja det raljerande inlägget var mycket lågt Thoralf. Frågan är i så fall varför du själv är så arg och bitter på alla andra. Vi kanske ska spekulera lite om det också här på bloggen. Någon som vet mer?

2008-12-22 @ 23:04:43
Postat av: Magne

Eller så kan ju du Fd starta en alldeles egen blogg där du kan spekulera om Thoralf. Bara ett tips. Men du får nog försöka i så fall att vara lite mer sanningsenlig än ditt inlägg ovan. Som om du skulle ha ändrat världåskådning bara för Thoralfs senaste inlägg. Ojojoj den var billig.

2008-12-22 @ 23:11:31
Postat av: Ruskprick

Här är den riktiga länken som blev fel i mitt inlägg ovan.



http://kurtlundgren.webblogg.se/2008/december/larare-kallar-manniskor-for-insekter-ar-han.html

Postat av: Micael Foghagen

>Fd sd-sympatisör



Som ganska ny sympatisör undrar jag vad det vad som fick dig att bli fd? MVH M

2008-12-22 @ 23:52:44
Postat av: Thoralf A

Det som är ganska intressant är hur antalet besökare på bloggen påverkas av ett blogginlägg som detta.

Jag funderade flera gånger på om jag skulle skriva om mina tankar runt detta men bestämde mig ändå till slut för att skriva några rader. Jag har själv gått igenom en skilsmässa med två barn så jag vet vilka starka känslor som är inblandade och det faktum att man är fullständigt maktlös i vissa situationer.

Jag raljerar alltså inte över Rydströms situation utan har en viss förståelse för den uppkomna situationen och det behöver alltså inte uppfattas som något negativt.

2008-12-22 @ 23:54:13
URL: http://thoralf.se
Postat av: HenrikP.

Rydström är säkert ett stolpskott men nivån sjunker även här ifall vi börjar insinuera saker vi inte vet mycket om. Har själv en sambo från annat land och min mardröm är att hon flyttar tillbaka dit med barnen. Skulle lätt få mig ur balans. Lämna det personliga och privata ifred!

2008-12-22 @ 23:55:37
Postat av: Thoralf A

Henrik Rydströms angrepp på Anders Johansson var verkligen inte att lämna det privata ifred.



Anders Johansson visste nog knappast vem Henrik Rydström är innan hans simpla angrepp på honom och han har definitivt aldrig skrivit en enda rad om besserwissern Rydström.



Som man bäddar får man ligga.



Jag fick tips om problemen mellan Henrik och Patrick redan i våras men valde att inte skriva en enda rad om detta på min blogg. Men efter hans angrepp på Anders Johansson har saker och ting kommit i ett nytt ljus.



2008-12-23 @ 00:10:45
URL: http://thoralf.se
Postat av: Micael Foghagen

>Thoralf



Bra sagt!

2008-12-23 @ 00:17:13
Postat av: Ruskprick

Det är rätt Thoralf bara ge han. Jag hörde också detta om Ingelstens erövring i våras eller somras och det har skrattats mycket i fotbollSveriges gästböcker.



Ingelsten verkar vara en himla fin kille, förstår om hon bytte. Min personliga favvo är dock killen i målet.



Min sambos lille pojks lag var inbjudna att gå in med spelarna och två gånger var han med på TV då han höll till min lycka just Wastå i handen. Vilken snäll, trevlig, varm och jordnära person han verkar vara. En sån kan man bara inte tycka illa om. Sen finns det då vissa där arrogansen sprutar ur öronen.



Nä nästa sässe blir det nog ingen Skansenbesök för mig.

2008-12-23 @ 00:25:02
Postat av: Tore

Svårt att höra sanningen, "Fd Sd sympatisör"!

Precis som "Magne" skriver, starta en egen blogg,

så slipper vi kommentera "din bitterhet"!...

2008-12-23 @ 01:20:03
Postat av: Söder

Det borde vara svårt för Rydströms ex att ta med sig ett barn som är rotat i sverige till ett annat land. Jag förutsätter att hon har delad vårdnad.

Men eftersom hon är kvinna så antar jag att det går utmärkt att göra lite som hon vill.

Rydström har verkligen bäddat för all kritik genom sin totala arrogans han visat upp.

Är han verkligen en lärare??

2008-12-23 @ 01:34:14
Postat av: Micael Foghagen

Just nu befinnner jag mig i "SECOND LIFE ".



Svenska ambassaden. Kunde inte det vara något, Thoralf i realtid, och utbyter tankar?





För de som inte vet; Second life är gratis, mwn kräver intrenet - det räcker med 2M.



Vi alla skulle kuna mötas och prata med varandra- inklusive trollen -och nå ännu fler!



Tja det är bara än tanke....vad tycker ni?







2008-12-23 @ 02:17:23
Postat av: Anonym

HAHAHAHAH

Vilka sjuka slutsatser du drar av saker. Du är nog inte redigt frisk där uppe. Det är nog åldern.



Det var ngn som undrade varför Thoralf är så bitter och hatisk emot andra människor. Det finns ett enkelt svar. Farbror Thoralf är en väldigt ensam, misslyckad och bitter människa, med en väldigt skev självbild. Han tror bla att det är han som är räddningen för mänskligheten, och han tror att han är mer populär än Britney Spears. Vad man dock inte märker av är att väldigt måna människor driver och skrattar bakom hans rygg. När Thoralf håller hov på lilla puben, sitter vi gäster och garvar gott åt hans idiotiska funderingar. Men vi får väl skylla oss själva som uppmuntrar han, och spelar intresserade. Men varje stad har väl sin clown.

Att Thoralf kastar så mkt skit åt andra människor och så lätt spinner vidare på struntsaker och dömer ut människor morak, etik osv. Bottnar i hans egna bitterhet över sitt egna misslyckande med att bilda och behålla en familj. Mannen är på tok för ego för att kunna ha en vettig relation med människor. Jag och många andra tror väldigt starkt att Thoralf har en kraftig släng av narcissism.

Thoralf gör allt för att dölja sina brister genom att skrika högt om andras. Det går massor av rykten kring Thoralfs moral, gällande inköp av sexuella tjänster. En viss dotter till en dam han "dejtade" för ett tag sedan, berättade om de blickar Thoralf gav henne, tydligen slank det in en och annan kommentar från Thorals sida med angående vissa sexualla saker till henne. Sen agerar Thoralf lite som skvallerkärring med, han har information om nästan alla människor han jobbar/jobbat med. Han berättar mer än gärna om alla deras brister, hur dåliga dessa är osv.



Som någon skrev i ett annat inlägg så är det nog egentligen ganska synd om Thoralf. Han är en ensam desperat människa som skriker efter uppmärksamhet.

Nu i juletider så borde man väl visa sin välvilja och medmänsklighet och besöka Farbrorn och ge honom en julkram och en julklapp. Dock skulle detta i Thoralf värld tolkas som en terrorisattack. Så Farbror T, du blir utan kram och julklapp i år.



2008-12-23 @ 04:50:05
Postat av: brody

Oj,välkommen rydström eller hans polare här ovanför,snacka om en skev "fotbollsspelare".



Självklart har den svenska avundsjukan slagit till hos rydström,det vet alla som lyckats med något i livet,att hans barns nya pappa är framgångsrikare är honom lär svida för nollan,men tyvärr är den svenska avundsjukan lika förnekad som invandringshaveriet.Det räcker med att inte ha ett fördelaktigt utseende för att bli en bitter och avundsjuk människa.

2008-12-23 @ 05:33:30
Postat av: Anonym

"Det räcker med att inte ha ett fördelaktigt utseende för att bli en bitter och avundsjuk människa.!"

Ja då har vi ju alla svar om Thoralf nu då =)

2008-12-23 @ 05:54:26
Postat av: Putte

"Svensk avundsjuka"? Kom inte den hit från Turkiet, samtidigt med kåldolmarna? :-)

2008-12-23 @ 06:48:46
Postat av: Thoralf A

Per



Kritisera gärna mig men lämna vänner och bekanta utanför! Där går gränsen och den har du gått över nu.

Dina sista desperata kommentarer har raderats!

2008-12-23 @ 07:51:38
URL: http://thoralf.se
Postat av: Thoralf A

Per



Jag har även en möte med polisen idag om de hot som kommit på denna blogg.

Jag kommer även ta upp om dina påståenden om sexuella böjelser kan vara grund för en anmälan. Om så är fallet kommer jag anmäla detta idag och då kan polisen spåra upp dig via IP-nummer.



Jag skall summera ihop alla dina kommentarer.



Har du något mer du vill tilläga kan du maila mig på [email protected]

2008-12-23 @ 08:35:09
URL: http://thoralf.se
Postat av: Anonym

Anmäla mig, för ngt som en annan person påstått här. haha. Du är inte bra knasig du. Men shoot. Då får nog jag ta och lägga en motanmälan då. Du är då inte frisk nånstans. Det är inte mina påståenden, saken har varit uppe innan, och kom då icke från mig i första hand.



Men jag ser med glädje fram emot en anmälan. Det kommer göra mitt Decembermörker ljusare, och sker det ngt med det hela så väntar jag med att bli utmålad och trakasserad här på din blogg.=)

Om du frågar snällt, så kan du få massaor av skandlaer kring mig på en gång, så slipper du snoka runt i arkiven. Sparar dig en massa tid. Tiden du får över kan du använda till att ja varför inte smutskasta fler människor. Se det som min julklapp till dig.



2008-12-23 @ 09:22:11
Postat av: Anonym

Anmäla mig, för ngt som en annan person påstått här. haha. Du är inte bra knasig du. Men shoot. Då får nog jag ta och lägga en motanmälan då. Du är då inte frisk nånstans. Det är inte mina påståenden, saken har varit uppe innan, och kom då icke från mig i första hand.



Men jag ser med glädje fram emot en anmälan. Det kommer göra mitt Decembermörker ljusare, och sker det ngt med det hela så väntar jag med att bli utmålad och trakasserad här på din blogg.=)

Om du frågar snällt, så kan du få massaor av skandlaer kring mig på en gång, så slipper du snoka runt i arkiven. Sparar dig en massa tid. Tiden du får över kan du använda till att ja varför inte smutskasta fler människor. Se det som min julklapp till dig.



2008-12-23 @ 09:24:42
Postat av: Anonym

hmm är det bara jag eller visst känns det som det är samma person som ståt för alla kritiserande inlägg de senaste dagarna ?



just det att skrivsättet samt stavfelen är exaktlikadant i varje inlägg men med olika alias.

2008-12-23 @ 09:52:40
Postat av: Tommy

Ofattbart att man kan dra in anhöriga på det här sättet du borde skämmas tamejfaan.

2008-12-23 @ 10:22:26
Postat av: Thoralf A

Anonym/Per



Per? jag har absolut inget intresse av att forska kring din person. Utan jag vill ha dig på så långt avstånd som bara är möjligt.

Dina lögner och falska påståenden säger allt om din person.

Att du sedan har vänstersympatier är heller inte förvånande, nästa steg blir väl gatsten igenom mina fönster från din sida.

2008-12-23 @ 10:28:33
URL: http://thoralf.se
Postat av: Anonym

Men Göta Petter människa. Varifrån får du allting. För det första så tar jag bara upp det andra tagit upp innan. "Ryktet" startades inte av mig. Vänstersympatier, herregud, hur liten värld lever du i? Du vet inget om mig, ändå har du redan dragit denna slutsats samt andra. Det är kankse läge att även jag lägger in en anmälan. Gatsten ligger så bra där de ligger, ser ingen som helst anledning att kasta in såna genom dina fönster. Det finns andra som finner detta underhållande.Jag är inte en av dom. Enda jag skulle kunna tänka mig att kasta på dina fönster vore väl en kramig julhälsning. Men som tidigare sagt, så kommer du säkert tolka det som ett mordhot. Så du får nöja dig med en julkram över nätet istället. Så Kram på dig farbror T.

2008-12-23 @ 10:36:59
Postat av: Anonym

Men Göta Petter människa. Varifrån får du allting. För det första så tar jag bara upp det andra tagit upp innan. "Ryktet" startades inte av mig. Vänstersympatier, herregud, hur liten värld lever du i? Du vet inget om mig, ändå har du redan dragit denna slutsats samt andra. Det är kankse läge att även jag lägger in en anmälan. Gatsten ligger så bra där de ligger, ser ingen som helst anledning att kasta in såna genom dina fönster. Det finns andra som finner detta underhållande.Jag är inte en av dom. Enda jag skulle kunna tänka mig att kasta på dina fönster vore väl en kramig julhälsning. Men som tidigare sagt, så kommer du säkert tolka det som ett mordhot. Så du får nöja dig med en julkram över nätet istället. Så Kram på dig farbror T.

2008-12-23 @ 10:37:29
Postat av: Martin Isaksson

ja konstigt att Thoralf dragit sina slutsatser då du gjort det utan att ens träffa människan.

2008-12-23 @ 10:54:11
Postat av: Roberth Ström

Kasta ut pappskallarna från denna blogg. Fega nollor som inte vågar stå för sina åsikter har vi fått nog av!

2008-12-23 @ 11:02:22
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Thoralf A

Per



Du byter IP-nummer ständigt, det säger allt om ditt sätt att "jobba". Inte det minst seriöst utan bara här för att sprida lögner och så vidare.



Jag känner igen IP-nummret sedan tidigare.



Angående vänstersympatier så skrev du följande i en kommentar.



"Jisses vart ska vi dängrötter och vänstertuggare ta vägen nu."



Men det är klart du anpassar dig hela tiden efter vad jag skriver så det är inte förvånansvärt att du inte är konsekvent i vad du står för.

2008-12-23 @ 11:08:56
URL: http://thoralf.se
Postat av: hunter

@ Roberth Ström



Vi har att välja enligt det klassiska uttrycket "pest eller kolera".



AFA Dackebygd har under det här året i Kalmar gjort två "betydande" insatser.

- Man lyckade totalt förstöra en gammal dams bil eftersom man med sin begränsade tankeförmåga trodde att denna tillhörde en nazist.

- Man har förstört en lägenhet genom stenkastning eftersom man trodde att denna tillhörde en nazist. Den aktuella personen hade inte bott i lägenheten på ett bra tag.



Att de här personerna i stället visar sin tanke(o)förmåga här på bloggen kan kanske vara en fördel, i stället för att vara ute i samhället och bedriva det meningslösa våld som annars tillhör deras "kärnverksamhet".

2008-12-23 @ 11:17:28
Postat av: Martin Isaksson

ja konstigt att Thoralf dragit sina slutsatser då du (AFA) gjort det utan att ens träffa människan



detta var då riktat mot AFA.

2008-12-23 @ 11:42:12
Postat av: Anonym

Martin Isaksson

JAg har träffat Thoralf på Lilla puben ett par gången. Han är där ganska ofta och håller hov.

2008-12-23 @ 12:11:24
Postat av: Thoralf A

Anonym



Jag pratar med alla som är intresserade av att diskutera politik på Lilla puben men jag försöker aldrig tvinga mig på någon, det är inte min natur utan det är alltid andra personer som tar första steget.



Jag förstår dock att det irriterar dig att så många vill prata med mig och dessutom uppskattar det jag gör i Kalmar och de åsikter jag framför.

Det går inte en kväll ute på stan utan att någon säger ett uppskattande ord, till och med politiska motståndare.

2008-12-23 @ 12:17:47
URL: http://thoralf.se
Postat av: Micael Foghagen

Jag har också träffat Thoralf personligen. Jag har enbart positivt att säga om honom. Lugn, sansad, och väldigt trevlig.



Kort sagt, jag fick ett mycket stort förtroende för honom som person, vilket gör det hela mycket enklare i nästkommande val.



Ta´da!

2008-12-23 @ 12:19:47
Postat av: Roberth Ström

Hunter jag vet AFA är verkligen en samling med hjärnkapacitet som är sämre än en guldhamsters.

2008-12-23 @ 12:37:41
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Martin Isaksson

va konstigt att AFA har träffat Thorlalf då din retorik i ett vanligt samtal hadde blivit handgemäng från min sida efter ett tag.



thoralf måste verkligen ha ett stort tålamod ifall ni har pratat, eller har ni ?



annars är du ju lita töntig som jag som påstod mig ha träffat jean claude van damme när jag var 17. igentligen bara ståt nära honom aldrig pratat med honnom.



men det lät ju lite fräckare att säga att man träffat honom än att säga att man bara var i närheten är det lite så du menar AFA mannen?.



antar att du är i den åldern som jag var när jag drog min vita lögn är du äldre så har du inte ens din ungdommliga oförståndet att skylla på.

2008-12-23 @ 15:33:47
Postat av: Rune

Citat:

"AFA Dackebygd har under det här året i Kalmar gjort två "betydande" insatser.

- Man lyckade totalt förstöra en gammal dams bil eftersom man med sin begränsade tankeförmåga trodde att denna tillhörde en nazist.

- Man har förstört en lägenhet genom stenkastning eftersom man trodde att denna tillhörde en nazist. Den aktuella personen hade inte bott i lägenheten på ett bra tag."

----------------------

Det spelade nog ingen större roll för dem. Huvudsaken var nog att de fick utöva förstörelse och terror. De tog nog detta som en övning.

2008-12-23 @ 20:53:23
Postat av: Thoralf´s ex fru

Thoralf, snacka om desperata försök mot Rydström. Kom i håg att Henke Rydström har mer politiskt makt än dig. Du är nada! Du har tur om du ens nämns i tidningen. Vad är nästa? Ska du skriva om hans uppväxt i blekinge? Du är inte bättre än AFA!

2008-12-23 @ 23:42:28
Postat av: hunter

@ Thoralf´s ex fru



"Ska du skriva om hans uppväxt i blekinge?"



Är du så nyfiken på hans uppväxt i Blekinge, så får du väl själv ta reda på detta.



"Du är inte bättre än AFA!"



Eftersom AFA ligger dig varmt om hjärtat, så är det bara att böja sig inför dina specialkunskaper inom detta område.

2008-12-24 @ 11:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0