40 I TOPPLISTAN PÅ ASYLSÖKANDE

Så närmar vi oss då slutet på ännu ett år av massinvandring till Sverige. Även under 2008 kommer ett antal ny rekord att slås när det gäller asylsökande, anhöriginvandring och ensamkommande barn.


Nästa år kommer vi även få en helt ny lista att studera och det är förstås arbetskraftsinvandring. Skall bli riktigt intressant att se hur Migrationsverket kommer att presentera denna lista och vilka uppgifter som de finner "relevanta"


Jag har varit i kontakt med min "kontaktperson" på Migrationsverket för att få lite förhandsinformation. Givetvis har jag också fått lite statistik på sådant som inte Migrationsverket presenterar på sin hemsida eller som media gärna inte vill publicera.


Jag kommer att dela upp det på 3 olika inlägg enligt ovanstående fördelning. Idag tar vi det som är mest känt och det är asylsökande och deras nationallitet. I år förväntas antalet asylsökande stanna vid ca 24 000 personer och det är en nedgång i jämförelse med 2007 som var ett extremt år då Sverige var särklass världsbäst på asylsökande. Antalet asylsökande under 2008 kommer att ligga i samma nivå som 2006 men det placerar ändå Sverige som världens bästa land i asylsökande i förhållande till vår befolkning.


Det som skrämmer mig mest är från vilka länder dessa asylsökande kommer. Den som är intresserad kan räkna samman hur många länder i nedanstående lista som har islam som huvudsakliga religion.



Antal asylsökande från respektive land.


Kommentarer
Postat av: Sven Duva

För en bra handelsbalans bör en nation exportera mer än den importerar.

2008-12-19 @ 00:16:17
Postat av: Hr Føkk

Vad händer med de 60 ljushuvudena som inte ens vet var de kommer ifrån



2008-12-19 @ 00:39:54
Postat av: Sven Duva

De får extra högt bidrag.

2008-12-19 @ 00:56:14
Postat av: Eric

Kul att får höra att sverige är bäst på något.. förutom att faktumet är att vi är bäst på att göra det sämre för oss själv -.-

2008-12-19 @ 01:51:28
Postat av: Putte

Wow, är det krig i så många länder, för det vet väl alla att dessa människor flyr undan krig i sina hemländer! Vad är det för krig i Mongoliet? Hästkapplöpning?

2008-12-19 @ 05:37:32
Postat av: Peter

Det är tragiskt att du är rasist. Jag blir uppriktigt ledsen att en Svensk kan bete sej som du gör och ha de hemska åsikter du har!!

2008-12-19 @ 06:45:14
Postat av: Sune

Peter.

Vem anklagar du för att vara "rasist"?

Vad lägger du i ordet "rasist"? Att kämpa för sitt land och skydda det från onda krafter gör väl de flesta på vår jord.

Den som stödjer att Sverige till slut kommer att delas i olika kultur,religioner och språkområden kommer när han/hon står inför fullbordat faktum att bittert ångra sig.

2008-12-19 @ 07:08:53
Postat av: Thoralf A

Peter



Vad anser du om upploppen i Rosengård?

2008-12-19 @ 08:32:29
URL: http://thoralf.se
Postat av: Sune

Peter.

Klä dig som en Jude och ge dig in i Gazaremsan, så får du se på "rasism"!

2008-12-19 @ 09:01:58
Postat av: Peter

Sune, vadå kämpa för "sitt land"!? Vems land, ditt eller mitt eller? Vet inte riktigt vad du menar!? Onda krafter!? Eh, tja, vilka onda krafter!? Fattar faktiskt inte vad du babblar om! Om du syftar på Muslimska "onda krafter" så, jess muslimska terrorister vill jag inte ha med att göra. Men... Om vi tar USA så är deras största terroristproblem inte muslimer utan Kristna! Och i Sverige har vi över huvud taget inget terroristproblem.



Thoralf, vad jag anser om bråken i Rosengård!? Tja det är mest fotbollshulliganer och vänsteraktivister som håller på där och inte invånarna i Rosengård. Men det är väl aldrig bra med upplopp och bråk, oavsett vem som bråkar. Det är en ickefråga.



Vad anser du om fotbollshulliganer? De gör livet synnerligen osäkert för medborgare!? Ska vi inte utvisa dem!? Eller anser du att det är någon slags skillnad på en människa som har flyttat hit från ett annat land, och spelar det dessutom roll från vilket land de har flyttat hit!? Det är väl OK med invandring från USA antar jag, men inte från Iran!? Och är det skillnad på en person som är född i Sverige men vars föräldrar var invandrare? När räknas man som Svensk? Vi är ju också invandrare i grunden!? Eller tror du att vi har vuxit upp här, som svampar ur jorden!?

2008-12-19 @ 09:08:24
Postat av: sune

peter.

Ja, Sverige är mitt land. Men om det är ditt land verkar vara tveksamt. Och alltid detta gnäll på USA.

Här i Sverige har vi som du skriver inga terroristproblem - ännu! Dessa händelser i Rosengård är ett steg mot terrordåd i Sverige.

Vad händer när nästa "moske" stängs.......

2008-12-19 @ 09:17:52
Postat av: Hellgate

Peter.

Du kan inte resonera så med dessa sura bittra män och kvinnor. här.De ser inte hela världen. De ser saker ur enbart sitt sätt. Det är deras sätt att leva och vara som är det enda rätta engligt dom. Det är därför de har så många bloggar där de visar på alla sina framgångar dessa äldre gnällare har presterat än så länge.

2008-12-19 @ 09:27:51
Postat av: hunter

@ Sune



Uppmuntrade av händelserna i Malmö, tycks ett par bland begåvningsreserven ha vaknat till liv och jag får tacka för dagens första gapskratt!

2008-12-19 @ 10:08:16
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Peter och andra "flumbollar",



Vem skall försörja dessa s.k. "flyktingar"????

Med en sysselsättningsgrad på 20% i Rosengård och då enligt "den gamla matematiken" är 80% levande på bidrag!

Vilka skall då betala dessa bidrag????

Jag antager, att Du och andra "flumbollar" som alltid har levt på diverse bidrag, studerat den "nya svenska matematiken, och icke gjort ett nyttigt handtag för Sverige, inte heller är intresserade av att bidraga med någonting solidariskt, om det inte gynnar Eder själva!!!! Det är alltid dessa bidragstagare som klagar mest på allt och alla och kräver sin rätt och aldrig har några skyldigheter!!!!

2008-12-19 @ 10:14:02
Postat av: Peter

Flumbollar? Tja, well, jag är inte flummig (tror jag, vet inte vad du menar med det uttrycket). Jag har bättre ekonomi än de flesta människor och betalar därmed också mer i skatt än de flesta människor. Jag har aldrig tagit emot bidrag (annat än studiebidrag) och jag har aldrig varit sjukskriven. Jag röstar inte till vänster om folkpartiet men jag skulle aldrig nedlåta mej till att rösta på nasister. Vilket SD är och det är så sjukt tragiskt och ledsamt att människor drivs av hat. Att se allting i svart och vitt och se världen runtomkring oss som ett hot, något farligt som man måste slåss mot. Tragisk, ointelligent och sorgligt!



Ni förespråkar våldtäkt på barn, tortyr, mord, u name it, alla hemskheter och ondska som en människa kan hitta på. Det är vad ni stödjer och uppmuntrar!

2008-12-19 @ 10:34:26
Postat av: Stone

Flyr och flyr ifrån får man höra hela tiden. I ett förortsghettot i västra Stockholm finns det 4 resebyråer med resor till dessa länder, där de flesta flyktingarna kommer ifrån.

En resebyrå med de vanliga resmålen saknas.

Har frågat lokala politiker om dessa förhållande men svaret "Du är rasist". Förmodar att liknande förhållande finns i andra ghetton.

2008-12-19 @ 10:48:33
Postat av: hunter

@ Peter



"Ni förespråkar våldtäkt på barn, tortyr, mord, u name it, alla hemskheter och ondska som en människa kan hitta på. Det är vad ni stödjer och uppmuntrar!"



Sorry, men vill bara vänligen påpeka att nu har du denna gång råkat skriva din kommentar på fel blogg. Detta var väl egentligen avsett som ett inlägg på en blogg som hyllar islam? Men jag har full förståelse för dina problem, eftersom du inte inser betydelsen av ordet flummig (virrig, vimsig, snurrig o.s.v.)

2008-12-19 @ 10:58:03
Postat av: Peter

@hunter. Vad har islam med saken att göra?

Ni vill ju skicka tillbaka alla flyktingar till just de sakerna, alltså förespråkar ni nasister just detta.

2008-12-19 @ 11:03:40
Postat av: Peter

@stone du borde kanske läsa på lite om marknadsföring inann du ställer dumma frågor.



Du är ju rasist, varför är du rädd för att få det kastat i ansiktet!? Stå för vad du är istället! Å andra sidan ligger det i sakens natur för dej att vara rädd!

2008-12-19 @ 11:08:27
Postat av: hunter

@ Peter



"Ni vill ju skicka tillbaka alla flyktingar till just de sakerna, alltså förespråkar ni nasister just detta." I så fall är det väl alla de resebyråer som skall kallas för rasister som ombesörjer att tusentals s.k. flyktingar kan besöka sina hemländer, där man utövar sådana hemskheter som du påstår att Sd står för?



Din slutledningsförmåga är av sådan nivå, att i ditt fall är flumm ett definitivt underskattat ordval.

2008-12-19 @ 11:25:51
Postat av: AWSvensson

Man kan se på saker på olika sätt.Antingen blundar man för saker och ting, allt är säkert bra, eller erkänner man att det finns problem då gäller det att definiera dessa och finna på lösningar. Det är här man skiljer agnarna från vetet, vissa har förmågan att dels upptäcka, definiera och se lösningar.

Peter ser du några problem ,kan du som sagt definiera dem och framför allt finna en lösning. Därigenom så har vi bildat oss en uppfattning var du stå.

2008-12-19 @ 11:36:31
Postat av: hunter

En petitess. Råkade skriva rasister i stället för nazister i mitt tidigare inlägg. Men betydelsen av vad jag avser, är i princip samma sak.



I så fall är det väl alla de resebyråer som skall kallas för nazister som ombesörjer att tusentals s.k. flyktingar kan besöka sina hemländer, där man utövar sådana hemskheter som du påstår att Sd står för?

2008-12-19 @ 11:36:42
Postat av: Inge Sandén

Peter är en flumboll.Att jag röstar på SD beror på största delen att SD är det enda parti som tar klart avstånd från Islam. Islamisterna står för allt som Peter beskyller oss för. Kvinnoförtryck,deras profet var ju en pedofil,var höll du hus, när islamisterna stenade den lilla flickan som intet ont gjort. Peter verkar ju på pappret vara högutbildad,men han lever inte i verkligheten.Islamisterna är vår tids nazister.Att påstå att SD-sympatisörer är nazister visar att han inget fattat av vad som håller på att hända i mitt land.Landsförrädare skall ju Reinfelt öka på strafftiden för,just för att han är så rädd för SD.Vet du inte vilka det är som våldtar och misshandlar kvinnor och barn i mitt land.Rånar våra banker.Läser du inte tidningarna.gör det.Sedan går du in på Fria Nyheter,så får du reda på sanningen.Snart är det väl rasistiskt att önska lite snö på julafton

2008-12-19 @ 12:22:14
Postat av: Peter

@AWsvensson jag har väl aldrig påstått att det inte finns några problem med invandringen!? Var nånstans ser du att jag skriver det?

2008-12-19 @ 12:29:39
Postat av: Peter

@Inge Sanden - du förstår uppenbarligen inte vad jag menar.... Ni vill ju skicka tillbaka människor till de länderna som gör sånna saker! Alltså stödjer ni det.

2008-12-19 @ 12:31:05
Postat av: s-e karlsson

Nu har det dykt upp ett par av dom verkliga "fjossarna " ! Hellgate och Peter !



Gud bevare konungen och fäderneslandet !



S-E Karlsson .

2008-12-19 @ 13:03:21
Postat av: hunter

@ Peter



Du klarar således inte av besvara min fråga beträffande resebolagen och dess nazistiska verksamhet.



Nu till nästa fråga som jag undrar om du kan besvara "jag har väl aldrig påstått att det inte finns några problem med invandringen!?"



Vilka problem tänker du då på? Gör en brainstorming med det lilla du har, så får vi se om du får godkänt eller bakläxa?

2008-12-19 @ 13:15:02
Postat av: Martin Isaksson

"Ni vill ju skicka tillbaka alla flyktingar till just de sakerna, alltså förespråkar ni nasister just detta."



? Peter helt fel alla här och då menar jag alla SD anhängare vill att folk som flyr ifrån såna hemska saker ska få stanna (om de rättar sig efter svenska regler och är tacksamma och gör en ansträngning mot att tala svensk och att jobb är en ambition)



men jag har en nyhet åt dig. Den överväldigande majoriteten har inget skyddsbehov som kommer hit det är enbart ekonomiskt, att ta emot alla som är fattiga är inte möjligt då det faller på sin egen rimlighet,



ca 5-10% av de som kommer hit har riktigt skyddsbehov inte fler de som verkligen behöver det är även de fattigaste som bor i respektive land de har inte möjlighet att ta sig hit då det är stota affärer i mäniskosmugling som betalar enorma summor för att komma hit, jag ser ju inte så många bönder från afghanistan eller ensamma kvinnor från islamska länder,



sen borde ju verkligen SD och Islam om vi vore nazister ha en väldigt bra dialog så vårt gemensamma mål är ju ått döda bögar och HBT människor samt alla judar på planeten.



i islamska länder hyllar de ju just Hitler och nazister för deras slutgiltiga lösning på judefrågan samt att islamska förband hela bataljoner stred på Nazi tysklands sida i nazi uniform med vissa ändringar utan kors osv.



många höga nazister flydde inte bara till sydamerika efter krigen utan blev väl mottagna i islamska länder som hjältar och de gömde dem för västerländska myndigheter (läs Guido Knopps bok SS ondskans Mäktiga Redskap. så kanske det klarnar lite)



inga nazister finnes det i SD förutom föredetta ny nazister.



islam är faktiskt de nya nazisterna inget annat som genom odemokratiska metoder tar över mer och mer och precis som hitler så kommer de tillslut om inget görs ha ett islamskt parti som kommer in i regeringen under banderollen Islam fredens religon.

sen när de väl är inne (då de avlar av sig i omänsklig takt samt importerar valboskap) så kommer de få så många % att de kan skriva om lagar osv sen är det god natt, och du peter är den första som de kommer spetsa på ett spjut i allahs namn försök ialla fall förstå gör ett försök.



kan nog utan risk för att ljuga säga att de flesta som är SD anhängare har vänt både ena och andra kinden till dessa svin men nu fått nog att få skit tillbaka hela tiden.



2008-12-19 @ 13:58:38
Postat av: IngeSandén

Peter vad har du fått det ifrån,att vi vill skicka tillbaka alla invandrare.Vi vänder oss emot dem som inte lämnat det bakom sig som jag trodde att dom flytt ifrån.Hade dom gjort det hade vi inte haft något Rosengård,Bergsjön. DET beror ju också på den felaktiga intregrationspolitiken som sossarna har huvudansvaret för och stor del på dom själva.En av mina bästa vänner är Kurd Han prisar Sverige och gör allt för att smälta in vårt samhälle.Islamister+AFA+SAC är vår tids nazister,domhatar staten Israel,det gör inte jag.Jag älskar mitt fosterland och håret reser sig rätt upp när intellektuella kallar oss arbetare för rasister inget är mera fel.Det är vi arbetare som avslöjat den intelektuella mångkulturens bluff.Således kommer SD att få minst 10% ivalet 2010. Nu efter Rosengårdskravallerna lär det nog öka till 15%.Eftersom AFAochSAC +Islamisterna i Rosengård tydligt visar att dom hatar demokrati.

2008-12-19 @ 14:04:54
Postat av: AWSvensson

Peter nu har du som sagts sett att det finns ett problem med invandringen. Del två gäller således att definiera problemet. Vari består problemen (t).

2008-12-19 @ 14:14:24
Postat av: Inge Sandén

Martin Issakson din kommentar hade inte kommit in när jag började skriva min. Men du får fram saker och ting mycket bättre än jag,det jag egentligen vill ha fram skriver du mycket bra.Jag misstänker att Peter är högutbildad och jag enligt sossarna är lågutbildad,så får du ta hand om Peter om han svara mer,så blir allt så bra så bra God Jul

2008-12-19 @ 14:25:55
Postat av: hunter

@ Inge Sandén



Du med oss skämta aprillo!



Pseudonymen Peter FÖRSÖKER inbilla oss att han är någon annan än han är. Men inget han lyckas med.

- Logiska kullerbyttor.

- Kan ej stava till nazist.

- Använder både!? i slutet av en mening.

- O.s.v.



Gäääsp!

2008-12-19 @ 14:53:03
Postat av: Putte

Men de 95% som kommer hit som inte är flyktingar då Peter?



Ska man följa ditt resonemang om att vi alla är invandrare, så måste det ju gälla att vi alla är utvandrare från Afrika. Således har vi precis samma rätt till land och naturresurser i Afrika som afrikanerna har, eller hur? Då behöver ju inte exempelvis oljebolag som hämtar olja i Afrika ha något dåligt samvete för detta och behöver då inte betala för oljan de hämtar där. Vi är ju alla afrikaner.

2008-12-19 @ 15:41:33
Postat av: Quantrill

Varning! Afa troll i bloggen, "peter" och "hellgate".

Dessa pajasfigurer är inget att ta på allvar.

2008-12-19 @ 16:07:01
Postat av: robban

putte, peters dilemma och bakgrunden till hans logik är att alla invandrare är "flyktingar" och med den logiken är det ganska lätt att generalisera (och marginalisera) sd till nazister



en fåntratt med andra ord

2008-12-19 @ 16:51:01
Postat av: Tore

Tänk vad upprörda de blir, de små trollen. Man kan ju undra, vad skillnaden är om man skickar tillbaka dessa, eller att de själva åker "hem" på

semester under en längre period.

(S)löddret har många ursäkter, nu när deras stjärna dalar. T o m poliserna har numera också hittat anfallspunkter efter ett evinnerligt tjat,

från Sd trogna...

2008-12-19 @ 17:06:50
Postat av: natasha

Putte, du har en stor poäng här. Det var riktigt kul skrivet!



Peter, jag har lärt mig på SFI att man stavar "sig" och "dig" och inte "sej" och "dej". Här slösade du bort ditt studiemedel om du inte lärt dig ens detta. Jag fick åtminstone hela paketet gratis.

2008-12-19 @ 17:11:26
Postat av: Ruskprick

Känns som vi haft denna diskussion/"debatt" tidigare. Nu heter han Peter då Daniel. Han är lika tjatig som en hackig vinylskiva och intellektuell som en blöt tegelsten.



Nu har jag snart levt i detta land i snart 40 år och aldrig, aldrig tidigare har jag sett en kackerlacka. I Rosengård där formligen kryper dom på varandra. Kan någon förklara detta för mig?

2008-12-19 @ 17:37:10
Postat av: Inge Sandén

natasha.Sådana som Du vill vi ha in i Sverigedemokraterna.Är du medlem? Nu fick väl Peter,så han blir tyst en stund. Jag förstår nu,att jag tagit lite fel på Peter.

2008-12-19 @ 18:12:48
Postat av: Frode Karlsson

natasha är en höjdare! Hon verkar vara ryska och högutbildad docent eller något sådant i de högre sfärerna, tydligen utan studielån dessutom och andra belastningar för det svenska samhället. Kan vi inte bara konkludera så här, ta in 10.000 välutbildade ryssar??!!!!!!!!!! Ghetton?? Glöm det! De enda som bildar ghetton är blattar - läs muslimer! Dessa behöver vi bara inte! Om vi nu skall snacka om välutbildade så finns det både indier och kineser! Ghetton? Bara nej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Slutsatsen blir ganska så enkel. Ut med alla muslimer! Och i första rummet - släpp för fan inte in någon! Själv behandlar jag dem som icke-existerande! De finns bara inte. Testa det nästa gång, något jävla huckle uppenbara sig! Psykologi!

2008-12-19 @ 18:28:32
Postat av: Inge Sandén

natasha.Sådana som Du vill vi ha in i Sverigedemokraterna.Är du medlem? Nu fick väl Peter,så han blir tyst en stund. Jag förstår nu,att jag tagit lite fel på Peter.

2008-12-19 @ 18:32:33
Postat av: Inge Sandén

oj då! det blev visst någon dubbelklick.Tack för det Frode Karlsson,då tog jag inte fel på henne.

2008-12-19 @ 18:39:17
Postat av: Frode Karlsson

PS. man drar iväg ett inlägg och tycker att det är OK - om än kanske inte lysande. Beträffande mitt senaste så skulle jag vilja tillägga, att landet skulle kunna assimilera en ganska så stor invandring i och för sig, om denna bara inte vore i form av muslimer. Det är här som problemet ligger! Vad sägs om ryssar, fransmän, japaner, tyskar, indier, normänn och danskar? Bara för att ge några exempel! Visst kunde kartan enligt ovan se HELT annorlunda ut!!!!!!! Ingen naturlag alltså! Bara ett medvetet val av våra pk-iter!

2008-12-19 @ 18:42:05
Postat av: natasha

Inge Sandén och Frode Karlsson, nej då, ni tog inte fel på mig. Jag står helt för vad jag säger.



Jag stödjer SD med hela mitt hjärta, men mitt jobb gör det helt omöjligt att bli en aktiv medlem. Det är mycket sorgligt och trist att leva ett dubbelt liv, precis som jag gjorde i Sovjet. Men jag är tvingad till det även här i Sverige!

2008-12-19 @ 18:59:01
Postat av: Frode Karlsson

Ge oss 1000 läckra natashor! Vilka kvinnor! Något som landet behöver, ty dessa tycks ju ha fokus på vad än de nu må vilja!

2008-12-19 @ 19:08:11
Postat av: Frode Karlsson

Thoralf! natasha är mycket bra, men var är alla andra kvinnor? Varför skriver de inte här och tycker till som kvinnor med just det som dessa har att tillföra debatten! Minst halva livet präglas av kvinnor! Vad tycker ni? Vi lyssnar på er tjejer! Ärligt alltså!

2008-12-19 @ 19:18:49
Postat av: Sverigebesöket

Peters inlägg är fullt av floskler och av de fräcka lögner som pumpas ut i massmedia.

” De människor som har flytt hit” När man hör denna fras så vet man att den är lögnaktig och man frågar sig hur mycket vi svenskar ska tåla.



Det är nämligen så att mindre än 5 % av dem som beviljas asyl är flyktingar enligt de regler som FN har ställt samman.



Så när Peter smetar ut denna lögnaktiga kliché så kritiserar han ju även FN för så kallad ”RASISM”



Så har vi hans bristande logik. Han säger ungefär så här:

Eftersom det finns inhemsk brottslighet så ska vi inte utvisa de utlänningar som begår brott i Sverige.



Tänk så skrattretande enfaldigt. Är det någon inom PARTIET som kommit på dessa urbota dumheter?



Har det rentav utgått statsanslag för att utarbeta dessa demagogiska lågvattenmärken?



Eller är rör det som ett led i Monas ansträngningar att ”TA DEBATTEN MED SD”?



Om så, är det LO som står för fiolerna?



2008-12-19 @ 19:38:40
Postat av: Martin Isaksson

ingesanden skriver bra ? jag kan ju knappt stava =)



nä men jag är stå trött på detta daltande och tycka synd om mantrat som så många svamlar om.

de tror blint på vad som helt som en inv säger inga bevis som styrker det behövs (och om man nu blir dödad om man återvänder kan det vara så att man kanske gjort något brottsligt i det landet ?

kanske inte men värt att kolla upp)



men vi gav dessa fristad, boende, mat, utbildning, pengar, religionsfrihet, samt en moske, vad fick vi tillbaka från dessa kravmaskiner ?? jo det vi ser nu.



man får inte glömma att dessa mäniskor inom islam har en egen agenda medans de förespråkar fredens och toleransens religon och säger att demonstrationerna ska vara fredliga så är det inte det som de eldar sina islamska riddare med utan rent hat mot västvärlden och även mot andra inv som vill sköta sig. lite som när de godhjärtade amerikanska trupperna gav filtar och tält till de indianer som höll på att frysa ihjäl de var så tacksamma men amerikanerna hadde innan dess smittat de men scharlakan feber (dessa filtar kläder var använda i ett sådant sjukhus) så de dog i drösar. så lita aldrig på dessa kravmaskiner.

2008-12-19 @ 21:00:42
Postat av: AWSvensson

Sista delen av Halal-tv stoppas

Det sista avsnittet av det utskällda programmet Halal-tv kommer inte att visas.

Kritiken har varit massiv och i stället kommer en debatt att sändas om programmet.

– Vi vill samtala om varför det blev så stor uppståndelse och kritikstorm, säger projektledare Gunnar Hovferberg.

2008-12-19 @ 21:16:01
Postat av: natan

Folk kanske vaknar till liv o börjar reflektera. Sd fick säkert 1000 tals nya röster efter debatt i går kväll!!

2008-12-19 @ 21:27:59
Postat av: Martin Isaksson

pröva 10000tusentals röster,



vad hände på halal tv gjorde de något roligt som avslutning typ stening av en våldtagen flicka eller slaktade en ko hängandes upp och ner medans blodet sakta rann ur denn och de zoomade in på djurets dödsångest ?? nåt sånt typiskt Halal kul.

2008-12-19 @ 21:45:17
Postat av: Sverigebesöket

Natasha, får man så här inför julen fråga Dig lite om rysk matlagning?



Jag tycker mycket om soljanka och har hört att denna soppa kan lagas till på många olika sätt.

Hade tänkt göra en soppa med laxfilé som bas. Sen morötter, rotselleri och lök, kanske även rödbetor ( sådana ska väl ingå i en rysk soppa?)

2008-12-19 @ 21:51:36
Postat av: natasha

Sverigebesöket! Det var den bästa frågan jag har fått på årtionden!



Soljanka kan tillagas på två olika sätt, antigen på kött eller fisk. I Ditt fall tar man olika sorts fisk, fiskbuljong, grönsaker (potatis, lök, morötter), lagerblad, peppar, oliver och som en absolut nödvändig ingridiens saltgurkan, skuren i bitar. Man kokar det hela ganska länge.



Absolut inga rödbetor! De ingår endast i den ryska nationalrätten rödbettsoppa.



Jag önskar Dig hjärtligt lycka till!

2008-12-19 @ 22:32:51
Postat av: Sverigebesöket

Stort tack för Din hjälp Natasha. Nu ska jag ge mig på laxen i morgon.

En fråga till: Saltgurkan, kokas den i sitt spad? Det är vad jag sett på nätet. Men kan det vara möjligt?

2008-12-19 @ 23:09:56
Postat av: natasha

Sverigebesöket, nej då! Du tar gurkan ut ur spadet, skär den i bitar och lägger den i soppan. Sen får det hela koka.



Jag hoppas att Thoralf förbiser att diskussionen kom långt från huvudämnet!

2008-12-19 @ 23:23:41
Postat av: salasso

Ännu mera off topic:

Visst uttalas väl "soljanka" som "saljanka"? Det fick jag i alla fall lära mig som instruktör i Estland runt sekelskiftet. Till skillnad mot originalet så kunde den estniska varianten innehålla allt möjligt men var ändå himmelskt god. Och billig, dessutom. I Estland fick man också alltid lite smetana som klick på moset.

2008-12-20 @ 00:20:48
Postat av: natasha

Salasso, Du har helt rätt. Det stavas "soljanka" men uttalas "saljanka" med accenten på "ja". Det finns nog mängder av varianter på den soppan som serveras oftast, precis som Du säger, med smetana (gräddfil). De kraftiga sopporna tillhör nog de mest typiska maträtterna både i Ryssland och Baltikum.

2008-12-20 @ 00:40:53
Postat av: Thoralf A

Off topic



Tänk så illa många av våra kritiker nu måste må över det mångkulturella utbytet av maträtter som pågått ikväll i ovanstående kommenterar.

Detta måste ju vara helt omöjligt på en blogg som skrivs av en Sverigedemokrat.



Jag väntar ivrigt på kommentarer från våra kritiker i detta ämne.

2008-12-20 @ 00:52:32
URL: http://thoralf.se
Postat av: salasso

natasha, tack för dina synpunkter. Jag blir nästan hungrig när jag tänker på den lilla klicken smetana som man antingen kan äta direkt eller röra ner i soppan samtigt som man tar en rejäl klunk av en iskall Saku Kuld.

Kanske kan Thoralf starta en särskild gourmetblogg för oss som uppskattar livets goda?

2008-12-20 @ 01:05:12
Postat av: Frode Karlsson

Det här är ingen "mångkultur" utan endast snack mellan oss europeiska bröder och systrar! Den berömda "kulturen" uppkommer endast då muslimer ingår. Dessa vill vi inte ha med att göra! Eller fy fan för den soppan!

2008-12-20 @ 01:05:25
Postat av: Hellgate

Jisses vart ska vi dängrötter och vänstertuggare ta vägen nu. SD har precis visat att de inte är rasister genom at byta matrecept. Denna handling måste ses som otroligt god, eftersom hunger och att äta är en av mäniskans mest grundläggande drifter. Hurra för SD, hurra för Thoralf. Denne ursvensk

2008-12-20 @ 05:51:44
Postat av: Anonym

och hurra för mina och andras stavfel

2008-12-20 @ 05:55:06
Postat av: Putte

"Jisses vart ska vi dängrötter och vänstertuggare ta vägen nu" Kanske ni skulle begå kollektivt självmord som andra förvirrade sekter brukar göra. Gemensamt med dom har ni ju er starka tro på att ni har ensamrätt till sanningen och att ni har rätt till att ta till våld för att tvinga på alla andra er sanning.

2008-12-20 @ 06:51:45
Postat av: Hellgate

Jag börjar starkt tro att ni herrar egentligen inte lever eller ens verkar i Sverige. Den förföljelse och våld ni beskriver påminner en hel del om hur det var nere i Sydafrika. ni är säkra på att ni är inne på rätt forum?

2008-12-20 @ 07:15:20
Postat av: s-e karlsson

Det sägs att i Stockholm bla är det många invandrare som sägs vara läkare och som kör Taxi !Är man läkare och är i Sverige och kör Taxi så borde man skämmas ögonen ur sej ! Dessa har ju i många fall lämnat ett land som det inte är krig i och lämnat sina landsmän i byarna utan läkare bara för att dom hört sägas att i det blåögda Sverige är det bra att bo !

Mvh S-E Karlsson .

2008-12-20 @ 10:07:14
Postat av: hunter

@ Putte



"Jisses vart ska vi dängrötter och vänstertuggare ta vägen nu" Kanske ni skulle begå kollektivt självmord som andra förvirrade sekter brukar göra. Gemensamt med dom har ni ju er starka tro på att ni har ensamrätt till sanningen och att ni har rätt till att ta till våld för att tvinga på alla andra er sanning."



Tyvärr ännu en missuppfattning som jag måste rätta till. Det är bland dig och dina förvirrade gelikar som självmord är absolut vanligast. Detta framgår av den kanadensiske författaren Dawn Dusk och boken Suicide among confused in the left community.

2008-12-20 @ 11:02:56
Postat av: hunter

F´låt Putte. Blev givetvis helt fel och skall vara riktat till Hell-gate.



Är helt okoncentrerad och fortfarande minst sagt upprörd över Rydströms avskyvärda insektsjämförelse med de som han inte gillar. Dags att gå ut och hugga en grann gran och vädra ut min avsky mot denna märkliga människa. Funderar även på att skriva några rader till Gunilla Sax som är chefredaktör för Barometern och fråga vad det är de håller på med? Mailadress [email protected] om det är fler som tänker på samma sak.

2008-12-20 @ 11:19:29
Postat av: Putte

Ingen fara hunter1 :-)

2008-12-20 @ 12:34:12
Postat av: Inge Sandén

Nu är hela beviskedjan klar.Rydsrtöm är nazist.Han säger,människor som kritisera islam är att liknas vid insekter och kräldjur.Nazisterna liknade judarna vid råttor innan dom mördade 5 miljoner.Hutsierna liknade Tutsierna vid kalackelackor innan dom slog ihjäl 1 miljon tutsier.Chefen för detta liknades vidAfrikas Hitler,och fick lifstids fängelse.Islamister sammanarbetade med Hitler under kriget,och hade samma mål att utrota judarna.AFA+SAC använder samma metoder som nazisterna för att nå sina mål.Rosengård är det sista beviset.Redaktören för Dalademokraten sade att man skulle bekämpa SD.med strålbehandling och starka cellgifter.Alltså han Redaktören och Rydström är nazister. Alla Islamistkramare är nazister.Således är Mona Muslim också nazist.Det var sossarna som införde lagen i mitten på 20-talet att sterelisera alla mäniskor som inte passade in i deras raslära.Således är också dom ledande sossarna nazister.Lagen togs bort i början av 70-talet.

2008-12-20 @ 20:01:29
Postat av: Tore

"Inge", lagen togs bort 1976, men det fortsatte ändå in på 80 talet!.

Idag pågår en "övertalning" av gravida kvinnor att

utföra abort. Speciellt unga sådana. 35000 aborter

utföres varje år, trots att den unga kvinnan bör

skaffa sina barn i unga år. Det finns all anledning

att misstänka, att det är det sociala i S stödda kommuner, som mest verkar för detta förhållanden!. Hur var det egentligen med "Monas" 6 aborter. Dessutom miste hon visst ett barn, som hon "snyftade" sig igenom, i ett tv-program! Sent skall syndaren vakna...

2008-12-21 @ 01:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0