ÄR FRA-DEBATTEN VIKTIGARE ÄN LISSABONFÖRDRAGET?

       ELLER  

Vilken flagga skall vaja på svenska flaggstänger i framtiden?

Jag anser att den debatt om FRA-lagen som pågår i media har antagit rent sjukliga former. Sveriges befolkning får nu svart på vitt hur vänsterstyrd media är.

Jag har inte tagit ställning i FRA-debatten då jag är för dåligt påläst men frågan handlar om integritet kontra rikets säkerhet. Med tanke på den stora invandring som skett och då speciellt från muslimska länder och att Sverige idag har 400 000 - 500 000 muslimer så har jag stor förståelse för att denna gruppen invandrare med religösa fanatiker måste hållas under uppsikt. Kan man mörda sina döttrar av så kallade hedersskäl kan man med största sannolikhet också begå värre saker mot "otrogna" svenskar. Vi har redan sett många exempel på att just denna grupp stödjer terrorverksamhet, t.ex. den somaliska förskolan Bismihali i Rinkeby. Bismihali betyder för övrigt "I Guds namn" eller "i Allahs namn" läs mer om detta i Merit Wagers blogg.


Lissabonfördraget däremot lyser fullständigt med sin frånvaro i media eller i debatten. Detta finner jag helt sanslöst och fullständigt obegripligt med tanke på dess konsekvenser för den svenska befolkningen.


Så här skrev en politiker i en debattartikel helt nyligen som faktiskt publicerades mitt i FRA-debatten i Barometern..


"Den nya "grundlagen" skulle ha inneburit en massiv överföring av makt till EU och dess institutioner, Sverige och medlemsländerna skulle förlorat inflytande på nästan 100 politikområden. På centrala områden, såsom straffrätten, skulle Sveriges självbestämmande ha inskränkts. Unionen skulle alltmer ha fått karaktären av militärallians, i Lissabonfördraget stod det klart och tydligt i artikel 42 att EU på sikt skulle skapa ett gemensamt försvar. Unionsrätten skulle formellt ha överordnats Sveriges grundlag. EU skulle i praktiken ha fått en president och en utrikesminister med stora befogenheter att styra över medlemsländerna. Lissabonfördraget skulle därmed ha lett till inskränkning av Sveriges självständighet och möjlighet att tala med en egen röst i världen."


Har Sveriges självständighet inget värde för befolkningen och media i detta land?

Någon annan tolkning kan jag inte göra när jag läst tidningarna de senaste månaderna. FRA och FRA och återigen FRA, dag ut och dag in, men inte ett enda ord om Lissabonfördraget.


NÅGOT ÄR VÄLDIGT SJUKT!

  

Det borde faktiskt vara tvärtom, anser jag. Lissabonfördraget kommer att förändra betydligt mycket mer för varje svensk än FRA-lagen. Den kommer inte påverka 99,9 procent av befolkning ett enda dugg.



Sarkozy menar tydligen att irländarna är knäppa i ..............


Är det media som inte vill ha en debatt om Lissabonfördraget?

Svensk media ägs ju till stor del av intressen som vill driva igenom en ratificering av Lissabonfördraget i Sverige trots att Irland sagt nej i en folkomröstning och att därmed fördraget skulle hamnat i papperskorgen för andra gången.

Då passar ju FRA-debatten väldigt bra som ersättning i media och kan hålla Lissabonfördraget borta från alla debattsidorna i tidningarna.


VILL VERKLIGEN SVENSKEN LÄMNA IFRÅN SIG SIN SJÄLVSTÄNDIGHET TILL EU?

Jag har ställt följande fråga till samtliga 349 ledamöter i riksdagen. Vilken fråga är viktigast för dig som politiker FRA-lagen eller Lissabonfördraget?


Jag kommer redovisa svaret så småningom men än så länge har bara 14 av 349 ledamöter svarat på mitt mail. Jag kan dock redan nu säga att jag fått uppseendeväckande svar som kommer ge upphov till nya inlägg på min blogg.


Kommentarer
Postat av: DDR2

Bra jobbat, Toralf!

2008-08-07 @ 10:30:29
URL: http://exilen.eu
Postat av: Sven-Olof Sällström

Glöm inte artikel 10 i fördraget om den europeiska unionen.



"Artikel 10;4

De politiska partierna på europeisk nivå ska bidra till att skapa ett europeiskt politiskt medvetande och till att uttrycka unionmedborgarnas vilja"



SKA bidra till att skapa ett EUROPEISKT politiskt medvetande. Jag säger som Sundsvalls tidning, släppte man igenom den artikeln efter en nattmangling med för mycket fransk vin?



Jag kommer aldrig arbeta för ett europeiskt politiskt medvetande. Jag vill stärka sveriges riksdags inflytande över den svenska politiken, på samma sätt som andra nationella parlament måste få behålla sin självständighet.



Syftar denna artikel i EU:s "grundlag" till att förbjuda politiska partier med en avvikande åsikt?



MVH Sven-Olof Sällström, EU-politisk talesman för Sverigedemokraterna

2008-08-07 @ 10:44:24
Postat av: gusse

Tack för en inspirerande och klockren blogg!

2008-08-07 @ 11:11:50
Postat av: Skånepåg

F´låt min lite trögtänkta förmiddagshjärna.



"De politiska partierna på europeisk nivå ska bidra till att skapa ett europeiskt politiskt medvetande och till att uttrycka unionmedborgarnas vilja"

- Skapa ett politiskt medvetande, betyder i klartext att EU skall tala om hur vi skall tänka.

- Hur f-n kan man då kalla detta till att uttrycka unionmedborgarnas vilja?



Verkar mer och mer som om man försöker att skapa en ny variant av Sovjetunionen!

2008-08-07 @ 11:24:01
Postat av: be

Bra att du skriver om detta. Det är synd att inte fler gör det.Det kanske finns många människor som fortfarande inte har märkt av, eller förstått att EU redan nu har ganska stort inflytande när det gäller många saker.Har man något slag av djurhållning t.ex.så är det en djungel av pålagor och nya regler.Dessa medför naturligtvis också extra kostnader.Det gäller då inte bara kommersiell djurhållning utan även enstaka sällskapsdjur.Många av dessa regler har dessutom ingen verkan när det gäller djurens välbefinnande.

2008-08-07 @ 11:32:28
Postat av: LArs

Intressant är att vi fortfarande har ett hårt euro-motstånd i Sverige.



Dessa motståndare har uppenbarligen inte läst Lissabonfördraget. Jag vill minnas att det står ungefär så här, väldigt fritt förstås:



Sidan 93:

EUs valuta är euro.

Sidan 94:

Bla bla bla bla.



Inte ett ord om undantag för tex Sverige att slippa införa euro.

2008-08-07 @ 15:41:35
Postat av: Tore

Vad mer behövs säga! Du tar ordet från min mun,

Thoralf Alfsson. Vi skall förbaske mig bestämma

över våra liv och naturtillgångar.

Sd skall inte medverka till att Mona Sahlin (Muslim) skall bli Sveriges statsminister!

Sd skall ej heller medverka till att Fredrik

Reinfeldt (Barbaren) skall få fortsatt förtroende!

Nu koncentrerar vi oss på 2009 års val, där både

EU och Kyrkovalet står på spel. Ett urträde finner

jag för givet, innan det är för sent och att den kristna slappheten skall angripas...

2008-08-07 @ 17:45:20
Postat av: Roberth Ström

Eu kommer inte existera inom 10-15 år om de fortsätter såhär. Det går inte att ha en superstat med all makt i Bryssel men det förstår inte stjärnskotten som sittter där.

2008-08-07 @ 21:42:41
Postat av: Skånepåg

EU:s förslag till hur gamla "otrevliga" landsgränser skall suddas ut. Bristen på vettig sysselsättning bland tusentals EU-anställda, gör att detta är sådant som man på fullt allvar håller på och leker med i ett av dårarnas paradis!

Postat av: Skånepåg

Sista stycket kom inte med och gör ett nytt försök.



EU:s förslag till hur gamla "otrevliga" landsgränser skall suddas ut. Bristen på vettig sysselsättning bland tusentals EU-anställda, gör att detta är sådant som man på fullt allvar håller på och leker med i ett av dårarnas paradis!



Observera att enligt kartan så skall Sverige delas upp i 3 olika regioner!

Postat av: Skånepåg

Till ovanståenda kan läggas att ansvariga för detta förslag inom EU tydligen inte känner till, att Norge inte är en del av EU!



Undrar vad Norge tycker om denna karta?

2008-08-10 @ 15:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0