BÖNDERNA ÄR BÄST

Tråkiga Kalmar FF leder allsvenskan med sju poäng!

70599-445

Som boende i Kalmar är det väldigt roligt just nu. Tyvärr missade jag dagens hemmamatch på Fredrikskans eftersom jag befinner mig på Gotland och jobbar.


I måndagens program av Fotbollsmåndag i TV4 kunde inte Ola Wenström beskylla Kalmar för att vara tråkiga längre när KFF efter 6 matcher hade 11-1 i målskillnad. Istället vräker denne Ola Wenström ur sig följande "Bönderna är bäst".

  

OjOj, vad det är synd om alla dessa 08:or som har så svårt för att ett lag som inte kommer från Stockholm eller någon av storstäderna toppar allsvenskan.

Ola Wenström skulle faktiskt haft rött kort för den kommentaren och avstängning minst ett program.


Hur illa mår han nu efter kvällens match? Ännu en vinst, 4-2 mot Helsingborg och bröderna Elm fortsätter att producera mål.

Inte undra på att KFF gillar att spöa Stockholmslagen.


Kommentarer
Postat av: Magne

Glöm inte Patrik Ingelsten. Han gör ju mål lika ofta som Birgitta Axelsson Edström pratar om "människors lika värde".

2008-04-23 @ 23:59:20
Postat av: Magnus

Hej Thoralf!

Detta är ju roligt för Kalmar, men är du inte lite GAIS:are också?
Jag är det.
Heja GAIS!

2008-04-24 @ 06:00:34
Postat av: Fenrisulv

It aint over ´til the fat lady sings! Vänta och se.......Allsvenskan har bara börjat. Jag är djupt övertygad om att Djurgården kommer att ro hem detta:-)

2008-04-24 @ 08:17:40
URL: http://exilen.eu
Postat av: Micael F

Det blir hårt ända in i "kaklet", men ta mig tusan - jag tror faktiskt det går hela vägen i år! Hotet blir inte 08 utan 031 ( tyvärr inte GAIS Magnus )

...och bönder? Det är väl bra....

2008-04-24 @ 10:57:07
Postat av: Skånepåg

Helt off topic, om man nu inte kan anse att de som fattat det här beslutet är lika tomma i skallen som en fotboll!

http://regionskane.blogspot.com/

2008-04-24 @ 12:18:03
URL: http://regionskane.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0