SVERIGEDEMOKRATERNA FJÄRDE STÖRSTA PARTI!

Enligt en mycket stor SIFO-undersökning som TT skriver om ikväll är sverigedemokraterna fjärde största parti bland män, endast 0,1 procent efter folkpartiet. SIFO-undersökningen har intervjuat 5043 personer vilket kan jämföras med ca 1000-1500 vid en vanlig undersökning. Bland män väljer 5,9 procent sverigedemokraterna men endast 1,4 procent av kvinnorna väljer sverigedemokraterna

Lite självkritik är i allra högsta grad på sin plats hos oss sverigedemokrater. Vi måste verkligen prioritera att få in kvinnor i vår organisation. De kvinnor som finns inom partiet måste stötas av alla så att de orkar vara mer aktiva och synas utåt, trots medias alla försök att "hänga ut" aktiva sverigedemokrater. 

Detta innebär en stor utmaning för vice partiordförande Anna Hagwall (invandrare från Ungern) och hennes kvinnonätverk med att nå ut med sverigedemokraternas budskap till alla kvinnor i samhället.


70599-119
Anna Hagwall, 52 år, två vuxna barn, egenföretagare i Stockholm. Anna är förutom ordförande för Sverigedemokraterna i Täby även andre vice ordförande för Sverigedemokraterna på riksnivå.

Läs mer om Anna Hagwall här

Vårdnadsbidraget som alliansen vill införa kan ge oss mycket uppmärksamhet och kan innebära att vi kan locka nya grupper av kvinnor till vårt parti.

I Kalmar står just nu miljöpartiet i en svår situation om vårdnadsbidrag. Alliansen samtalar med miljöpartiet om vårdnadsbidrag och kommer de överens kommer s och v att skrika i högan sky. Men för att alliansen och mp skall få igenom ett vårdnadsbidrag i Kalmar krävs också stöd från sverigedemokraterna i kommunfullmäktige. Detta kan med andra ord ge oss en fin möjlighet att profilera oss i en fråga som berör i huvudsak kvinnor.


Ett annat område som är starkt kvinnodominerat är sjukvården och omsorgen. Det är nu hög tid att sverigedemokratena även engagerar sig rejält i frågor som rör vård och omsorg. Vi har uppenbarligen misslyckats helt och hållet på dessa områden men jag tror att det finns stora möjligheter att även lyckas bland dessa grupper.

En procentenhet till i ökning bland våra kvinnor innebär att vi är över riksdagsspärren på fyra procent.


Jag har själv för första gången på ca 20 år varit tvungen att kontakta vår offentliga sjukvård i länet då min husläkare skrev en remiss till länssjukhuset i Kalmar. Så här långt har den offentliga sjukvården varit en mycket stor besvikelse då den bara tycks bestå av väntetider. Jag kommer under hösten att återkomma med mina upplevelser inom sjukvården i blogginlägg och detta gör mig redan idag mycket upprörd. Om bara min tid räcker till kommer jag att granska vår sjukvård i länet också.


Kommentarer
Postat av: JED

Jag ser fram emot granskningen. Bra initiativ! SD behöver få in fler invandrare i partiet som verkligen vill bo här och anpassa sig här genom att följa dom lagar som finns. Jag vet av erfarenhet att det finns invandrare som är otroligt tacksamma för chansen dom fått i Sverige och nyckeln till större framgång är att få med dessa människor i sin strid mot det PK-etablissemang som råder.
Tyvärr så ser jag även att många av dom muslimska människorna totalt struntar i våra lagar och regler. Alla ni som förespråkar multikultisamhälle måste vara efterblivna alt väldigt naiva. VAKNA UPP eller gå under!!!!

2007-09-23 @ 10:43:21
Postat av: Jorma

Jag håller helt med dig Thoralf. Sverigedemokraterna måste redan nu sätta ner andra foten i andra frågor än invandringsfrågan. Helst skulle jag gärna se att en och annan kvinna tog för sig i partiets toppskick. Gärna kvinnor som kommer ifrån en socialdemokratisk bakgrund, idag tycker jag personligen att SD toppstyrs utav mestadels fd borgerliga, vilket jag inte tror är bra i längden (mer om detta samt förslag mm skickar jag gärna via mail istället). Vad det gäller fler fd invandrare i partiet så vet jag personligen att det finns flertalet som sympatiserar med SD. Dock är dom samtliga från kristna minoriteter i muslimska länder och är rädda för represalier även här i Sverige...tyvärr!

2007-09-23 @ 11:23:36
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: j-å

Sjukvårdsapparaten är en koloss på lerfötter. Skulle ett privat bolag sköta sin organisation lika uselt, då överlevde de inte många månader.
Men privatisering av sjukvården är heller ingen lösning. Organisationen skulle självklart bli mycket bättre, men endast i vinstsyfte. Det skulle inte gagna patienterna det minsta.

2007-09-23 @ 11:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0