BILDER OFFENTLIG HANDLING?

Ni som följt min blogg på sista tiden vet att jag har haft en liten "vendetta" med Kalmar kommuns informationschef Christina Carlberg angående användandet av foto på kommunens hemsida på förtroendevalda politiker.  Hon har förbjudit alla att använda dessa, även press och media.

Mitt senaste utspel är att jag i slutet av veckan lämnade in ett motion om att dessa bilder skall vara en offentlig handling.  
Läs motionen här.

Se Östrans artikel om motionen här.

I och med denna motion måste alla politiker i Kalmar ta ställning till denna fråga och det skall bli mycket intressant att se de olika partiernas ställningstaganden. Om man nu inte försöker stoppa ner motionen i någon byrålåda och glömma den. 


Kommentarer
Postat av: Rune

Bra gjort! Nu hamnar kommunen i knipa.
Skall man bestämma att fotona är offentlig handling när de redan är det?
Eller skall man bestämma att de inte är offentlig handling? När de enligt grundlagen är det.
Nu tvingar du dem att tänka efter riktigt ordentligt vad som gäller.
Denna motion kan man inte schablonmässigt avslå för då riskerar man att begå en olaglig handling.

2007-09-29 @ 10:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0