SVERIGEDEMOKRAT BARA POSITIVT

Idag eller inatt blir det en annan typ av betraktelse på min blogg.

Under veckan har jag varit ute lite i Kalmar län och jobbat. Jag har varit i Vimmerby, Hultsfred och ikväll avslutade jag arbetsveckan med några Newcastle hos Fotis på Lilla Puben i Kalmar, vilket är en pub som jag verkligen vill rekommendera för alla som besöker Kalmar och vill släcka törsten. Stans största utbud på Öl och Whiskey!

70599-139
LILLA PUBEN                                      FOTO THORALF ALFSSON


Det roliga med den här veckan är den tillfredställelse och klapp på axeln jag får var jag än kommer så är det någon som säger:

Är det du som är Sverigedemokraten i Kalmar eller du har börjat med politik?.

När jag sedan svarar JA, kommer alltid kommentaren bra, kör hårt, kämpa på, det är många som stöder er, tack för ditt arbete (politiken) och en rad andra omdömen som visar på en enorm uppskattning på att jag vågar föra fram åsikter som inte är politiskt korrekta men som en stor del av Sveriges befolkning delar. Många av dessa personer röstar troligen inte på SD men ändå stödjer de hos helt och hållet i frågan om invandringen till vårt land. Jag hoppas att de byter parti till valet 2010 för då kommer Sverige hamna i ett chocktillstånd om alla dessa människor röstar på SD.


Jag undrar om övriga partiers företrädare möts på samma sätt i länet?  Om helt främmande människor kommer fram på lunchrestauranger, i butiker, på Maxi eller i träningslokalen och säger positiva omdömen om den politik som deras partier för men det är en verklighet som jag får uppleva. Det var faktiskt inget jag hade räknat med men det är det som är min verklighet idag och det gör mig så fullständigt övertygad om att SD är morgondagens parti i Sverige.


MEN SOM MED DET MESTA FINNS DET ALLTID EN MOTPOL ELLER EN BAKSIDA, SÅ ÄVEN I KALMAR!


I Kalmar har vi en kommunfullmäktigeledamot som har en egen blogg och på denna blogg har man sedan valet 2006 kunnat läsa diverse märkliga inlägg om sverigedemokraterna. Jag tänker här ge prov på denna persons sätt att genom förtäckta ordalag spridda sina åsikter med ett antal citat från dennes blogg.


" . Sån skit vill vi inte ha med att göra. Och alla ska veta att vi kommer att göra ALLT som står i vår makt för att se till att de elimineras som parti i nästa val."


" Den svenska flaggan blev dock nersolkad av omdömeslösa ledamöter. Det gillar jag inte. Skäms."

Min egen kommentar: Vi hade med en liten svensk flagga till första kommunfullmäktigemötet vi deltog i.


" Efter den här dagen kan jag klart konstatera att det lönar sig att vara gris också, i Kalmar alltså. Lika lyckliga är förmodligen inte grisarna på landet. De i sin tur går en säker slakt till mötes. Deras stadskusiner är och förblir under överskådlig tid ute på grönbete och skvätter lort omkring sig."


" Igår fick vi återigen och tyvärr höra antidemokratisk politik formulerad med hatspråk. Frågan det gällde var naturligtvis ökat antal introduktionsplatser för flyktingar. Vulgärpropaganda och skrämsel är viktiga delar i en politik som bygger på en grundsyn som värderar en del liv mindre och en del mer. Påstådda samband mellan brottslighet och etnicitet blandas med allmän demonisering av annat än det "äktsvenska väsen" som beskrivs i unkna nationella självbilder och som luktar murket 1800-tal. Usch."


ELLER VAD SÄGS OM DETTA INLÄGG!


" Nej, jag mådde dåligt, och mår fortfarande dåligt. Ren ondska har aldrig tidigare grinat mig så rakt upp i ansiktet, till råga på allt så skedde det från fullmäktiges talarstol. Smutsiga svintrynen på människokroppar klarar jag mig utmärkt utan."

  

Idag har vi återigen kunnat läsa ett nytt inlägg i förtäckta ordalag på denna blogg, enligt följande:

"Inskränkthet, tunnelseende, förenklade resonemang, skitprat, kränkningar, elakhet, stroppighet, ogrundad offermentalitet, okunnighet, dumhet, bitterhet, rigiditet, oförmåga att lyssna, ovilja att ta till sig nya perspektiv, hån, förlöjligande, respektlöshet....
Ja listan kan göras lång på humörsänkande och energislukande egenskaper och karakteristika som man kan hitta hos en del."


Vem eller vilka denne kommunfullmäktigeledamot syftar på tror jag alla förstår. Hur många av ovanstående omdömen bevisar inte denne person med sina inlägg att den själv besitter.

Personen i fråga upprepar gång på gång sina mantra om "människors lika värde" men samtidigt dömer personen ut andra människor på löpande band p.g.a. att de inte delar dennes åsikter.


Att skriva sina inlägg i förtäckta ordalag tycker jag är fegt och visar på en brist av kurage..


Vågar man inte stå för sina inlägg på sin egen blogg är det dags att packa ihop och göra något annat!!!!!

Kommentarer
Postat av: Skånepåg

Hej!
Du kan väl ge ett litet tips om vem det är som är så "duktig" på sin blogg?
Kan kanske ge honom en och annan "giftig kommentar" om han har en öppen kommentarsfunktion.

2007-10-06 @ 13:34:19
Postat av: Anonym

Skånepåg: Varför skulle det vara en "han"?

2007-10-06 @ 13:43:22
Postat av: Grue

Kul! Jag beundrar verkligen er som jobbar aktivt för Sd! Ni ska ha en stor eloge för ert arbete, inte minst eftersom ni hotas av terrorister och motarbetas av etablissemanget. Keep up the good work!!!:)

2007-10-06 @ 17:20:15
URL: http://robsten.blogspot.com/
Postat av: Skånepåg

OK ett nytt försök!
Vem är denna henom som du syftar på Thoralf?

2007-10-06 @ 19:11:48
Postat av: Lasse

Hej Thoralf,
Jo Hultsfreds gatuhörn ser inte ut som förr.......
Apropå debattnivån:
Låt Prussiluskan hålla på med sitt trams. Sänk dig inte till hennes låga debattnivå.
Tiden jobbar för din sak och förr eller senare kommer sanningen fram. Även om det kan vara jobbigt för stunden att läsa tramset.
Jag tycker att du skall jobba vidare med frågan om det invandrade kvinnoförtrycket. Den frågan verkar den aktuella debatt-kvinnan och hennes partikamrater ej ha förstått. För i ett jämlikt samhälle som hon förhoppningsvis eftersträvar skall väl alla kvinnor ha samma rätt och möjligheter om vi lever i en demokrati ?
Ja, Sverige har blivit ett konstigt land.
Trevlig Helg !!

2007-10-06 @ 19:21:02
Postat av: Anonym

Haha! Vicket hat. Den människan känner nog kraftig frustration över att SD växer så det knakar.
Keep it up Thoralf!

2007-10-06 @ 19:35:14
Postat av: Thoralf A

Skånepåg, följ denna länk så hittar du bloggen.
http://birgittaaxelsson.blogspot.com/

2007-10-06 @ 20:07:17
Postat av: Folkomrostning nu.

Toralf, de kommentarna du citerar bevisar hur extremistiska och farliga de personerna ar. De ar farliga for demokratin. Nar man pratar med folk sa kommer samtalet ofta in pa massinvandring, och varje ganga sa haller folk altid med SD och det som vill gora. Jag har aldrig traffat en person som inte haller med SD. Det stod du marker, har nog alla markt. Det stora fragetecknet ar de extremister som tycker motsatsen till vad vi tycker har ALDRIG kunnat motivera sej. De har ALDRIG presenterat ett genomtankt argument for sin sak. Orsaken ar att det FINNS INGA argument for massinvandringen. Darfor ar dom extremister, det finns ingen logik, ingen formaga till att resonera eller att fora en sakligt debatt. Vi har daremot tusen argument och beviset for att du och vi har ratt finns att lasa i dagliga tidningsrubriker. Efter nasta val sitter du i riksdagen. Lycka till.

2007-10-06 @ 21:15:20
URL: http://www.folkomrostning.blogspot.com/
Postat av: Skånepåg

Tack Thoralf, då vet jag vilken virrpanna det rör sig om.
Har några gånger försökt att kommentera hennes insändare/debattartiklar i Barometern, men alltid blivit refuserad.

2007-10-06 @ 22:29:31
Postat av: Zlatan

Med vilken rätt publiceras ett foto på en person på din blogg? Har han givit sitt medgivande? Har han något med artikelns innehåll att göra? Delar han dina åsikter?

2007-10-08 @ 10:55:19
Postat av: Putte

Är du Zlatan personen på bilden? I annat fall har du inte med saken att göra!

2007-10-08 @ 15:57:14
Postat av: Thoralf A

Zlatan, har du något problem med att jag är stamkund hos Fotis på Lilla Puben?
Att jag gör reklam för hans pub tror jag inte han har något emot.

2007-10-08 @ 16:41:25
Postat av: Zlatan

Tror du på fullaste allvar att det är reklam för hans rörelse?

2007-10-08 @ 17:38:40
Postat av: Putte

"Tror du på fullaste allvar att det är reklam för hans rörelse?"
Eftersom du tydligen är så mån om honom kan du väl fråga honom om du går dit någon gång. Vem vet, han kanske t.o.m. sympatiserar med SD.

2007-10-08 @ 17:46:11
Postat av: Putte

Intressant inlägg av Lotta Gröning på Aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/debatt/lottagroning/article919329.ab
Hon vänder sig mot åsiktspoliser som Zlatan (här ovan) m.fl.

2007-10-08 @ 17:50:54
Postat av: Thoralf A

Zlatan, kan du förklara vad du menar?
-
Menar du att det är något fel med att jag som sverigedemokrat rekommenderar Lilla Puben i Kalmar.
Är det annorlunda om en socialdemokrat eller folkpartist gör samma sak på sin blogg?
-
Ser fram mot ditt svar.

2007-10-08 @ 18:03:42
Postat av: Thoralf A

Zlatan, vart tog du vägen?

2007-10-09 @ 22:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0