MIN BANK RÅNAD!

Min bank, Lönneberga Sparbank i Silverdalen har idag blivit rånad. Idag hälsar jag inte på så ofta i banken utan jag sköter det mesta av mina bankärenden via Internet. Tyvärr är det ju mycket vanligt att just banker på landsbygden ofta rånas. Hoppas att personalen kommer att klara den chockartade upplevelsen och att de får den hjälp de behöver.

Det märkliga med detta rån är att rånarna tydligen flytt mot Hultsfred efter rånet då flyktbilen hittats strax utanför Hultsfred. Men de kanske hade koll på att det inte fanns några poliser i Hultsfred som är närmaste centralort från Silverdalen.

Det allra mest intressanta skriver Radio Kalmar om i sin artikel och detta är faktiskt något att ett trendbrott då man uppger signalement enligt följande.

Gärningsman nummer 1: Man, Ca 20-25 år, 170 cm lång, mediär kroppsbyggnad, bruna ögon. I klädd grå jacka och svarta mysbyxor. Delar av ansiktet dolt med huva. Talade forcerat på svenska med utländsk brytning.


Gärningsman nummer 2: Man, ca 20-25 år, lika lång som nummer ett. Helt svartklädd. Talade svenska med utländsk brytning. Vi återkommer med mer uppgifter i senare sändningar.


Barometern utelämnar uppgifterna om att männen talade med utländsk brytning i sin beskrivning av gärningsmännen i sin artikel på webbsidan.

Östran väljer dock att skriva samma signalement som Radio Kalmar uppger i sin artikel på webbsidan

VEM ÄR DET BAROMETERN FÖRSÖKER SKYDDA?

Kommentarer
Postat av: Jorma

Kan även avslöja att bilen även stals i Hultsfred, innan rånet! ;-)

2007-11-29 @ 19:58:38
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Jorma

Var väl berikande mångkulturell arbetskraft i form utav nysvenskar ifrån (metall)hagen i Hultan eller eventuellt ifrån Virserum-Högsby krokarna?

2007-11-29 @ 20:02:19
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: j-å

Thoralf, jag skulle vilja veta din personliga relation till, och åsikt om Adolf Hitler och dennes
agerande.
Som nytillkommen läsare av
din blogg har jag ingen aning om du vid något tidigare tillfälle berört denna fråga.

2007-11-29 @ 22:34:42
Postat av: Thoralf A

j-å, för det första förstår jag inte din fråga.

Jag har aldrig berört Adolf Hitler i min blogg!!

Jag tänker aldrig beröra densamma heller. Jag har inga nazistiska böjelser.

Att jag har nationalistisk tro anser jag vara något helt annat. Jag anser mig befinna på ett helt annat plan.

2007-11-29 @ 22:48:15
Postat av: Thoralf A

j-å, så länge media inte talar klarspråk kommer jag där jag har sann och riktig information tala klarspråk i min blogg vare sig du eller någon annan inte gillar det.

Jag besöker därför tingsrätten i Kalmar flera gånger i veckan för att hjäpa media på traven!

2007-11-29 @ 22:51:33
Postat av: j-å

Kan väl inte vara svårt att förstå den frågan.
Den var rak, utan undermening och du besvarade den ju också.
Den har ingenting med ditt senaste inlägg att göra.
Att jag ställde just den frågan berodde på Jormas länk till sin blogg. Läs hans senaste och du förstår varför jag fick idén att fråga dej.
Vill sedan gärna återkomma.

2007-11-29 @ 23:06:18
Postat av: skånepåg

j-å

Men för helvitta, begriper du inte att han på ett provokativt sätt menar Charlie Chaplin i allmänhet och filmen Diktatorn i synnerhet!

Slå huvut i väggen och se om det hjälper!

2007-11-29 @ 23:23:33
Postat av: j-å

Berörde inte med ett ord ditt senaste inlägg. Varför taggarna utåt hela tiden?
Men nu ska jag göra det.
Har exakt samma inställning som du angående flyktingströmmen och dessa enorma kostnader. Har exakt samma inställning som du till detta mörkande av etnisk tillhörighet i media och politikernas feghet.
Däremot kan jag förstå, att så länge som det finns åsiktsriktningar som Jormas inom SD:s led, då är det oundvikligt att ni behandlas som "icke rumsrena".
Hans inställning till invandrare är en helt annan.

2007-11-29 @ 23:33:03
Postat av: J-å

Det där var ett SATANS BONDFÅNGARKNEP Jorma körde med.
Det går att ironisera till en viss gräns, sedan går det överstyr.
Långt ifrån alla har sett Chaplins gestaltning av Hitler. Jag har det inte och inte den yngre generationen heller.

2007-11-29 @ 23:52:54
Postat av: skånepåg

j-å

"Däremot kan jag förstå, att så länge som det finns åsiktsriktningar som Jormas inom SD:s led, då är det oundvikligt att ni behandlas som "icke rumsrena".

Vad är då "rumsrent" enligt din definition?

2007-11-29 @ 23:55:19
Postat av: j-å

Nu kan DU slå ditt huvud i väggen skånepåg.

2007-11-29 @ 23:58:02
Postat av: skånepåg

j-å

Wow - svarslös?

2007-11-30 @ 00:00:42
Postat av: j-å

Nej då. Var det inte du skånepåg som upplyste mej om att jag blev lurad.
Men ok. Det bjuder jag på.
Men hade det verkligen varit Hitler Jorma glorifierat på detta sätt, som jag trodde, så hade Jorma inte varit politiskt "rumsren". Enligt min definition.
Och medge att dessa strömningar finns inom SD.

2007-11-30 @ 00:07:30
Postat av: skånepåg

j-å

Jag stödjer Sd, men är inte medlem. Är inte heller den typiske "sd-idioten" som massmedia vill göra gällande.

Är civilingenjör Kungliga Tekniska Högskolan 1961. Min fru är biolog och bland barnen finns forskare inom medicin. INGEN av oss har minsta "böjelse" för Hitler och hans åsikter. Vi stödjer Israel helhjärtat eftersom det är den enda demokratiska staten i detta oroliga hörn av världen. Ingen bland oss tänker "lägga sig platt" för den vansinnespolitik på invandarområdet som håller på att förgöra Sverige. Min fru brukar skämta om, att den som lyckas ta reda på vilken mikroorganism eller genetisk störning som ligger bak PK-företeelsen hade varit en given Nobelpriskandidat i alla länder förutom Sverige! Observera knorren!

Vad det finns för strömningar inom Sd har jag ingen koll på. Men så länge inga andra politiska partier vill låtsas se konsekvenserna av den förda invandringspolitiken tänker jag, då andan faller på och det roar mig, göra ett och annat inlägg på olika Sd-forum!

Nu skall jag bara kolla på Fox-news innan jag stänger datorn!

Adjö!

2007-11-30 @ 00:35:45
Postat av: Magne

Poängen är ju just den att det är denna bild PK-eliten vill ge av alla som tycker typ att det är galet att Sverige tar in fler flyktingar från Irak än resten av EU ihop. Då kopplas länken till Hitler-tyskland fram. Fattar du? Jorma ironiserar och erkänner att han beundrar Hitler. Han vill visa hur absurt och sjukt denna diskution är och det missade du helt j-å. Nu ska jag te gruvan. Ha en bra dag!

2007-11-30 @ 05:59:02
Postat av: OT

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

Kom ihåg:

As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one.

OnTopic:

Intressant ang Östrans utlämnande av signalement.

2007-11-30 @ 11:45:52
Postat av: jenny

ha men va fan! Att undanhålla sån information borde väl ses som försvårande av utredning och att kunna gripa dom! Inte försvarbart någonstans!

2007-11-30 @ 21:57:50
Postat av: Jorma

j-å du kanske föll rakt i klaveret så att säga. Jag skrev tydligt i inläggets första del med grönt lysande text..."dra inga förhastade slutsatser, allting är inte vad det ser ut att vara"!

Ändock blev du just råttan som gick i fällan!!
Jag varken nämde Hitler eller något som överhuvudtaget har med dennes politik att göra. Du drog dina egna slutsatser utan att ta reda på fakta,,,och just detta var hela meningen med mitt blogginlägg. Blogginlägget inklusive fortsättningen kan ni alla läsa här:

http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/2007/11/som-diktator-var-han-skrattkrampande.html

Den övre delen så att säga är vad jag skrev som inledande!

2007-12-03 @ 11:30:26
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0