BETALAR FANERDUN SKATT?

Följande kommentar hittade jag på nätet de artiklar som skrivits om Fanerdun de senaste dagarna och jag finner denna kommentar väldigt intressant. Så intressant att jag citerar den här.

"Skattekontot

Det är en omfattande verksamhet med byggnationer av olika slag, med en hel del administration och annat som måste till för att förverkliga detta omöjliga projekt. Vd skall ju ha sin lön och övriga anställda som driver projektet också. Det är ju det svenska Fanerdun Group AB som är arbetsgivare och registrerade hos skatteverket. Men så till saken: När jag kontrollerar bolagets skattekonto finns inga löner redovisade i skattedeklaratinerna. De är i stort sett nollade varje månad. Tillgången på kontot är idag 322 kr. Bolaget har redovisat negativ moms vilket innebär att staten har betalat ut flera hundratusen till företaget under hösten.
Man kan ju fundera på hur vd har fått sin lön och vilken färg det är på den när ingen redovisning har gjorts till skatteverket. "

Detta borde väl vara något för media att granska!!!


Kommentarer
Postat av: Befria Media

Media fattar inte komplicerade saker som detta. Darfor ar det enbart du sjalv som vet lite om hur politiken hanskas lokalt som tydligen kan undersoka detta. Sjalv tror jag att det hela ar en stor jattebluff for att fa sa mycket bidrag som mojligt och for att kopa in sa mycket mark som mojligt och betala sa lite som mojligt. Det finns ingen Kines som jobbar utan att kunna tjana en bra slant pa affaren. Svenskar ar daremot godtrogna.

2007-12-10 @ 09:37:02
URL: http://www.svenskmedia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0