ÅTAL FÖR TRAKASSERIER MOT MIG.

Den 17-åring som erkänt trakasserierna med falska beställningar från en porrsajt på nätet i mitt namn leder nu till åtal vid Kalmars tingsrätt. Han är så sent som den 23 augusti dömd för rattfylleri av tingsrätten.


Läs Barometerns artikel.

Barometern tar verkligen chansen att genom denna artikel och tredje person för att kalla mig för rasist. Tidningen lyckats få in ordet rasism på hela tre ställen i artikeln.

Sedan skriver man också att jag känner mig sååå kränkt att jag kräver skadestånd. Jag uppfattar det som att Barometern inte anser detta ofredande vara kränkande och att jag som sverigedemokrat får acceptera trakasserier av det här slaget.


Det mest beklämmande är att Barometern tydligen stoppar kommentarer till artikeln som stöder mig och SD. BEDRÖVLIGT BAROMETERN.


En sak som jag skulle vilja påminna alla läsare på min blogg och även åklagaren om är att numera klassificeras alla brott mot politiker som antas ha politiska grunder för hatbrott.


Jag lyssnade på en föreläsning av överåklagaren i Malmö Sven-Erik Alhem i september där han i sitt material skriver följande "Med begreppet hatbrott avses hets mot folkgrupp, olaga diskriminering, homofobiska brott, hot och våld mot förtroendevalda"


När jag utsattes för fönsterkrossning i februari, mars och hot i mail och på AFA Dackebygds hemsida efterlyste jag tips från allmänheten. Jag fick också flera tips om personer som var aktiva vänsterextrema och några tips handlade om just denne 17-åring. Han är med andra ord känd för sina vänsterextrema åsikter. Jag fick även foton som jag överlämnade till polisen tillsammans med övriga uppgifter. Enligt samma källor så skrev 17-åringen på flera Internetforum under pseudonymen "Radikalo". Enligt tipsen var han även aktiv skribent hos syndikalisterna och troligen även hos AFA.


70599-223
Maskerar sig 17-åringen också och deltar i kravaller med skadegörelse och våld?

Tack vare dagens artikel i Barometern har jag fått ett nytt tips med foto om ännu en person som sägs vara inblandad i fönsterkrossning vid min lägenhet. Fotot stämmer faktiskt överens med det ett vittne uppgivit vid förhör med polisen. Jag kommer lämna över informationen till polisen med det snaraste. Personen i fråga skall vara nära kamrat med den åtalade 17-åringen och av den våldsammare karaktären enligt tipset.

P.S. BAROMETERN OCH JOURNALISTEN PETER KARLSSON VÄGRAR PUBLICERA MIN EGEN KOMMENTAR TILL ARTIKELN.
BEDRÖVLIGT I KVADRAT BAROMETERN!


Kommentarer
Postat av: Johan

"Det mest beklämmande är att Barometern tydligen stoppar kommentarer till artikeln som stöder mig och SD. BEDRÖVLIGT BAROMETERN."

Så mycket dravel. Vad har du för belägg för det förhåller sig på det här viset? Och hur kan du dra parallellen 17-åringen = AFA på så lösa grunder som de "tips" du fått in i din mailbox. Det kan lika gärna vara dina egna partikamrater som hittat reda på någon "röding".

Så grundlöst du uttrycker dig, det är skrämmande.
Vare sig man gillar er eller AFA eller ingetdera så hoppas jag att du lär dig vara källkritisk. Och nej, jag är ingen AFA-anhängare, men jag tycker rätt ska vara rätt, särskilt när det gäller exponering av så unga människor som 17-åringar.

2007-12-19 @ 23:34:22
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Thoralf A

Johan, varför så upprörd. Är det din polare?
Jag har fått mail och samtal från personer som inte fått sina kommentarer införda i Barometern.

Sedan vill jag upplysa dig om att jag har ännu mer information som jag fått vid flera tillfällen om 17-åringen som jag inte tar upp i mitt inlägg.
17-åringen mailade mig under våren vid en rad tillfällen så jag vet vad han går för.

2007-12-19 @ 23:43:10
Postat av: Thoralf A

Johan Mario Frick, jag besökte din blogg och man blir ju verkligen bekymrad när du citerar t.ex. Ulrike Meinhof.
Jag ser också att du bor i Borås och då ingår du väl i terrorgruppen BoråsAutonoma med tanke på att du har en tysk terrorist som idol.

2007-12-19 @ 23:52:37
Postat av: Jorma

Johan vad finns det för belägg att det INTE skulle vara AFA drägg?
Är man kapabel till att göra hatbrott som 17 åring så är man kapabel att bli exponerad och dömd som den kriminelle typ man är. Man får stå för sina handlingar även om man är en röding.

2007-12-19 @ 23:53:46
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Johan F

Åhå, du gråter lite nu? Jag är anarkist, inte maoist (som RAF/Ulrike Meinhof var). De var terrorister, jag är en sjuttonårig poet/vänsterkille som tycker att just det citat är grymt. Nog om det. Fortsätt fantisera om du vill.

Nej, Borås Autonoma har jag inget att göra med, men jag känner till dem. Borås är litet. Jag är inte organiserad någonstans, jag hör inte hemma någonstans - tycker jag.

Ang. 17-åringen. Du ger mig fortfarande inga belägg! Har du inga? Du är ju jätteduktig på att lämna allsköns exkluderande information om denna 17-åring, men inte en enda källa vill du ge. Kom igen då, visa vad du har?

Jorma: Puttinutt. Är du som Thoralf? Påstå saker, t.ex att våldet ökar - fastän det inte gör det, utan att ha belägg för sin sak? Påstå att Sverige dras med stora horder bidragsfuskare, fastän mycket utav den statistik som pekar på bidragsfusk visade sig falsk (skrev en debattartikel om detta som publicerades i Borås NU).

Och jag har läst din blogg, du är verklighetsfrånvänd.

Sverigedemokrater har sin egen lilla värld, så länge ni inte kan presentera någon fakta så tror inte ens en 18-åring er (jag alltså).

Pinsamt.

2007-12-20 @ 00:01:00
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Grue

Det säger en del om såna som Johan att han inte med ett ord beklagar trakasserierna mot Thoralf.

Thoralf nämner ju inte ens namnet på sjuttonåringen! Vad är problemet?

Sorgligt att du försvarar brottslingar och attackerar brottsoffer. Men sånt är vänsterpacket.

2007-12-20 @ 00:01:47
URL: http://gruegranskar.blogspot.com
Postat av: Johan F

Grue: "Attackerar" brottsoffret? När försvarade jag 17-åringen? Jag vill ha belägg för påståendena som finns på Thoralfs blogg, inget annat. Sluta generalisera, du gör bara dig själv till åtlöje.

2007-12-20 @ 00:03:36
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Grue

"Och nej, jag är ingen AFA-anhängare, men jag tycker rätt ska vara rätt, särskilt när det gäller exponering av så unga människor som 17-åringar."

Som dig själv då. Du anser att ni 17-åringar får bete er lite hur somh helst, eftersom ni är barn som inte vet bättre. Samtidigt vill du att vi ska lyssna på dina argument - där vill du betraktas som vuxen. Det går ju inte ihop.

2007-12-20 @ 00:04:23
URL: http://gruegranskar.blogspot.com
Postat av: Johan

Grue: Sluta nu, det är för fan pinsamt. Hur gammal är du själv? Förresten är jag 18 år, har inte den minsta kontakt med den 17-åring som det rör sig om här, men tycker att all form av nyhetsrapportering måste vara sanningsenlig. Något fel med det tycker du?

Har jag bett dig lyssna på mina argument? Vad är det som inte går ihop? Att du är Sverigedemokrat och tycker att du växer som människa och är cool när du debatterar mot en 18-åring?

2007-12-20 @ 00:07:43
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Si Vis Pacem Parabellum // Kalmar //

17-åringen har med sitt eget handlande exponerat sig själv, inget annat. Thoralf exponerar förövrigt inte personen ifråga utan skriver på ett mycket ansvarsfullt sätt utan att röja individens identitet.

Och eftersom att du (17-åringen) frekvent läser här så kan man ju skriva direkt till dig. Skulle inte du lägga av med din brottsliga bana? Och inte bara byta nick på soc.nu, det är nämligen inte samma sak som att sluta! Vi har visat på stort tålamod och har tagit hänsyn till din låga ålder. Tålamodet börjar tryta. Förövrigt så är inte Thoralf den enda som kommer att få ta del av den samlade kunskap vi har om dig, din verksamhet och speciellt om en av dina kamrater (född 1989) som oförtrutet ägnar sig åt brottslig verksamhet. Även Centerpartiet och Kristdemokraterna i Kalmar kommer inom kort att mottaga all tillgänglig info. Du förstår nog precis vad vi menar, eller hur?

2007-12-20 @ 00:29:17
Postat av: Jorma

Johan F du behöver knappast puttinutta mig, jag är inte representant för SD ska du veta. Och hade du eller dina jämlikar stått och kastat sten på mitt fönster så hade ni garanterat ångrat detta sekunderna direkt efter. Jag är inte så snäll så jag vänder mig till rättvisan som Thoralf sedu ;)

2007-12-20 @ 00:41:40
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Johan F

Jorma: Det gör mig inte ett dugg att du jämställer mig med stenkastare, jag upprörs inte det minsta, jag vet själv att jag vet bättre än att tillgripa sådana metoder.

Jag kan inte minnas att jag sagt att du representerar SD, men likväl har du en "Sd-blogg". Om det var ett försök till att "hota" mig så kan jag bara utmärka dig till kvällens absolut sorgligaste debattör.

Hur gammal är du? Hota en knappt myndig kille som ifrågasatt sanningshalten i en verklighetsfrämmande sverigedemokrats blogg, samt krävt källor för de absurda påståenden Thoralf kommer med.. Jösses.

Min syrra och hennes kompis står bakom mig när jag skriver detta och skrattar högt åt dig och din "blogg".

Det går alltså inte att hålla en debatt med sverigedemokrater innan det urartar i personliga påhopp och hot. Då vet man det! Vilka visar upp sin demokratiska och öppna sida här månne?

Jag kommer inte att återvända till det här stinkande stället, så gör er inget besvär att kommer med ytterligare hotelser, även om dem inte gör mig ett dyft.

2007-12-20 @ 00:50:59
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Hakan

Hej! Visst är dessa EXPO understödda vänsterlöss i AFA
med mangmiljonären och supermaoisten Robban Aschberg i spetsen enövrigt stämmer det, Barometern bedriver censur. Jag har provat att posta "eldunderstöd" till a ynkliga fegisar o borde sitta i finkan allihop för dig Thoralf men det försvinner. Vem i hela fridens namn kan tänka sig betala 5 öre i prenumerationsavgift till denna Sovjetblaska? Förutom AFA medlemmar o deras anhöriga förstas. Sta pa dig Thoralf, min mfl röster är dina i nästa val. Glömde jag säga tack för att sadana som du finns.

2007-12-20 @ 02:53:58
Postat av: Hakan

Det blev visst konstigt ovan.
Hej! Visst är EXPO understödda (med mangmiljonären och supermaoisten Robban Aschberg
i spetsen ) vänsterlöss i AFA ena ynkliga o fega kryp.I finkan borde de alla vara
om Sverige vore en rättsstat. I övrigt stämmer det att Barometern bedriver censur.
Jag har provat att posta "eldunderstöd" till dig Thoralf men det försvinner. Vem i hela fridens namn kan tänka sig betala 5 öre i prenumerationsavgift till denna Sovjetblaska? Förutom AFA medlemmar o deras anhöriga förstas. Sta pa dig Thoralf, min mfl röster
är dina i nästa val. Glömde jag säga tack för att sadana som du finns.

2007-12-20 @ 02:59:29
Postat av: Hakan

Läste lite av Johan F. Det finns ett uttryck som användes förr som Johan F bör beakta: "klipp dig o skaffa ett jobb". Vid närmare eftertanke kanske det borde vara "tvätta dig o sök hjälp"/Hälsningar Hakan

2007-12-20 @ 03:04:04
Postat av: Jorma

Hota? tsss...patetiskt!
Du vill uppvisa en smart attityd men ändå missade du mitt budskap. Ska klargöra för dig...om du eller någon annan eller t o m annat fjolleri ifrån vänsterextrema håll skulle kastat sten emot mig, min familj eller egendom så hade jag försvarat detta per omgående, och detta ej genom rättvisans väg då det tramsas med hatbrott.

Sen läs ordentligt vad som står på min blogg (2 ställen)...Pro-SD blogg! Comprende?

2007-12-20 @ 03:31:06
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Thoralf A

Johan Frick, som du säkert förstår vill jag inte avslöja mina källor men när jag får likartad information från helt oberoende källor så är jag ganska övertygad om att uppgifterna är sanna.

Du skall också betänka att det är många som stöder SD i det tysta, inte minst bland lärarkåren och studenter. Dessa kan givetvis lämna mycket information om en 17-åring.
Jag skulle aldrig ens drömma om att röja min källor som i vissa fall också är officiella, har de gett mig information i förtroende så röjer jag aldrig deras identitet.

2007-12-20 @ 09:07:46
Postat av: Lassese

Det är så patetiskt när snorungar tror sig veta allt bättre än de som har ett helt livs erfarenhet. De är ofta så helt förblindade av sin egen förträfflighet att det är hart när omöjligt att ens diskutera med dem. De är helt blinda för allt som går emot de fixa idéer de skaffat sig. När deras kartor inte stämmer med verkligheten är det ofta hot och våld som får ersätta de demokratiska spelreglerna.

Där har vi anledningen till att barn inte får rösta i allmänna val. De är helt enkelt inte mogna att göra det. Rösträttsåldern borde dessutom höjas rejält eftersom omognaden verkar ha gått upp i åldrarna på senare år. Numera räknas man ju som barn långt efter att man lämnat tonåren, vilket visas med stor tydlighet när det gäller de ensamkommande bidragsparasiterna.

2007-12-20 @ 11:36:49
Postat av: AWSvensson

När man läser Johan F:s kommentarer så är det lätt att i Jul o Nyårstider bli lite nostalgisk och tänka tillbaka på den tiden när man själv var i den åldern. Tänk vad man trodde sig veta och hur klok man var, men tiden och livserfarenheten gör att det enda man begriper om den tiden är att man inget begrep. Så vi skall inte kasta yxan i sjön , han har tiden framför sig och med den den erfarenhet och klokhet som man hoppas tillstöter. Det förpliktar att vara född den 11 september året när muren föll.

2007-12-20 @ 12:39:38
Postat av: borås

Johan Frick har varit ordförande för Syndikalistiska Ungdomsförbundet, som enligt Säpo är ett vänsterexmtremt förbund som hotar demokratin. Johan Frick har deltagit vid många vänsterextrema tillställningar, bl.a vid ungdomshuset i köpenhamn och vid salemvandaliseringen för ett tag sen.

2007-12-20 @ 14:44:43
Postat av: Jorma

Se där...nu fick vi en bild utav vad det är för sorts person. Som vi anade...en vänsterextremist!

2007-12-20 @ 15:00:42
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Thoralf A

Och 17-åringen från Färjestaden som åtalas har varit aktiv inom syndikalisterna. Ändå känner dom inte varandra, märkligt!

2007-12-20 @ 15:15:22
Postat av: Thoralf A

Johan Frick kanske har några kopplingar till Kalmar.
Ingen som kan bistå med foto?

2007-12-20 @ 15:16:45
Postat av: borås

frick har varit ordförande för SUF i borås! glömde tillägga det...

2007-12-20 @ 15:28:45
Postat av: Jorma

"Den 22 november sänder SVT:s program Skolfront direkt om ordningsbetyg i skolan. Johan Frick från Borås är med i panelen. Protesterna mot de planerade ordningsomdömena har gett resultat. Nu blir det direktsänd kvällsdebatt om ordningsomdömena i SVT:s UR-program Skolfront."

Här kan man se filuren:
http://www6.ur.se/Global/Templates/Asx.aspx?ProductID=142687&.asx=

2007-12-20 @ 19:09:06
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Johan Frick

Var ska man börja?

"supermaoisten Robban Aschberg" - Mejla honom via tv3 och fråga honom hur pass maoistisk han är idag. Han gjorde ju ett inslag i Insider om vänsterterror så, njae, du är ute och cyklar håkan.

Lassesse: Inte någonsin tänkt på att det är vi som är det här samhällets framtid? Inte den attityden då, bara destruktivt.

Jorma: Jag har en bild på mig i min blogg, du behöver inte gräva i några arkiv för att få tag i foton/filmsnuttar. Jag har deltagit i fullt lagliga demonstrationer på de orter ni angivit, inget annat. Det blir så kul när ni försöker "avslöja" och outa mig, det ni lyckas hitta är inget jag på något sätt varit hemlig med. Verkar jag särskilt anonym? Hur många "AFA"-iter är så öppna? Det säger något om att jag är redo att ta debatten med er, på ett demokratiskt och fredligt sätt. Våld har aldrig varit min grej och jag har aldrig överstigit lagen.

Men jag tänker fortsätta motarbeta all form av kvasin"ationell" verksamhet i det här landet. Det är sådana som ni, intoleranta och cyniska människor, som jag och mina kompisar från vänster motiveras att
fortsätta agera mot. Du ska veta att de nationella krafterna i Borås inte har ett smack att säga till om, tack vare en förhållandevis stark vänster. Varken i kommunfullmäktige eller någon annanstans. Ni är inte välkomna varhelst ni visar er, för vi vet bättre än vad ni gör, "fullvuxna" och totalt verklighetsfrånvända smygrasister.

Jag tror såhär: Vad det handlar om, är att ni behöver en fast hand, en trygg famn och lite moderskärlek som hjälper er det ni håller på med idag. Ni måste lämna det nationella barbariet, kliva ur bubblan där invandringen är sinnebilden för allt ont och in i verkligheten. Varför är ni inte störst i Sverige om ni är "de upplysta"?


Öppna gränserna, bränn flaggan, allt åt alla!

2007-12-20 @ 19:40:07
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Johan F

"Johan Frick kanske har några kopplingar till Kalmar."

Thoralf: Nej, sannerligen inte. Stackars denna församling stötta medelålders gubbar som alldeles nyligen upptäckt tunnhårighet och impotens, jag tycker så synd om er, ni försöker desperat finna några kopplingar till det ena och det andra som inte finns och aldrig funnits.

Har ni problem med vänsterkillar som står för sin sak, inte gömmer sig bakom någon mask och inte är redo att tillgripa våld? Ni vill gärna ha AFA-iter av alla som är emot nedskärningar i offentlig sektor och borgerlig politik. Mysig demokrati.

Stora starka killar. Fortsätt leta, fortsätt fantisera, men här har ni stött på fel kille, jag är helt öppen med mina åsikter, de är totalt fredliga och kommer alltid att vara.

2007-12-20 @ 19:43:53
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Putte

Men du är ju en lögnare Johan F!

Du skrev ju tidigare: "Jag kommer inte att återvända till det här stinkande stället"

Det löftet höll inte ens ett dygn! :-)

2007-12-20 @ 20:05:16
Postat av: Jorma

Johan Frick, ta och tala om hur mycket du bidragit med i skatt, tala om hur många timmar du slitit ut dig på ett skitjobb med världens högsta skatt! Denna skatt som skulle gå till pensionerna som vänstern snodde för att finansiera invandringen, äldreomsorgen där folk ligger bokstavligen och dör i sin skit och liggsår pga dålig ekonomi, kommuner son går i konkurs pga stora invandringskostnader (Hultsfred är en kommun där folket under 7 års tid har betalt invandringen ur den kommunala kassan med början på mars månad varje år), sjukvården som är urusel...folktandvård som är svindyr för knegare...ja du kan ju tala om för mig hur din vänstersyn är om 10 år. Du ska inte komma här som ett slyngel som aldrig bidragit med en svensk skattekrona och kalla nån för rasist, snorunge!

2007-12-20 @ 20:10:18
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Smöret

"Postat av: Thoralf A
Johan Frick kanske har några kopplingar till Kalmar.
Ingen som kan bistå med foto?"

Men snälla, är du så trött på frugan din att du behöver bilder på pojkar? Var kanske bara bra att du fick hem lite sexleksaker, har hört att det om något piggar upp ett dött förhållande...

2007-12-20 @ 20:34:06
Postat av: Johan F

"Lögnare" är man om man lovar något, men inte håller
det. Jag lovade inget.

Jorma: 1) Vad är ett "skitjobb" enligt dig? 2) Jag fyllde arton för en månad sedan och har bara sommarjobbat under korta semestrar, jag har aldrig betalat inte skatt, nej, men är det så konstigt? 3) Har du betalat skatt någon gång? 4) "som vänstern snodde för att finansiera invandringen" Är det inte högern som gapar om arbetskraftsinvandring nu? Sen när hade vänstern makt att göra något sådant? Syftar du på liberalerna i (s) så är du ute och seglar. Förvisso har de haft ett och annat att göra med invandringspolitiken, men glöm inte att de delat på det ansvaret tillsammans med (m). 5) "kommuner son går i konkurs pga stora invandringskostnader" - Kommuner går i konkurs på grund av att högern privatiserar allt mer och praktiskt taget slaktar den offentliga sektorn. Ge mig belägg för kopplingen
kommun i konkurs -> invandringen. Genast! 6) Har inte kallat dig eller någon annan här för "rasist".

Så. Ägd.

Men bra att du försöker få till stånd den debatt som jag länge efterlyst. Nu avslöjas ju okunskapen hos er sverigedemokrater. Och fortfarande inte en enda källa...

2007-12-20 @ 20:50:50
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Putte

Jo, vi har ju fina exempel på andra sidan Östersjön, i Kina, på Kuba i Kambodja, med flera hur det går när vänstern styr.

Jo, sen lovade du att du aldrig skulle komma hit igen!

2007-12-20 @ 20:59:39
Postat av: Johan F

Putte: Vänstern och vänstern. Det var auktoritär kommunism, ingen modern vänster kallar det som skedde i Kina/Sovjet/dvs. realsocialismen, för "socialism" eller vänsterstyre. Själv är jag anarkosyndikalist och inte kommunist.

2007-12-20 @ 21:05:29
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Putte

"Själv är jag anarkosyndikalist och inte kommunist!"

Nu ja! Sedan om ni skulle komma till makten, gud? förbjude, så skulle ni bli precis likadana. Ni visar ju redan nu samma intolerans mot oliktänkande som i de gamla kommuniststaterna. Det är väl anledningen till att du skriver här. Själv är det direktdemokrati jag vill ha.

2007-12-20 @ 21:10:48
Postat av: Johan F

Skärp dig! Läst Samhäll A? Individualistisk anarkism och syndikalism är inget som har med "de gamla kommuniststaterna" att göra. Jag förespråkar (OCKSÅ) direktdemokrati-skt styrda arbetarråd där den decentraliserade makten utgår från folket (och ALDRIG från någon stat, typ sovjet osv).

2007-12-20 @ 21:21:31
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Jorma

Jorma: 1) Låglönejobb...visst ja...du vet ju inte vad jobb är..sorry 2) Gnäll då inte på oss som tvingas finansiera massinvandringen emot vår vilja 3)Ja, sen jag var 16 år!! 4) Hallå? Vilka var det som styrde innan 17 september 2006? Under 12 år som dom vanstyrde landet! 5) HULTSFRED!! 6) Jo tidigare var Sverigedemokrater sk "smygrasister" enligt dig. Ägd utav dig? Tssss...

2007-12-20 @ 21:45:09
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Thoralf A

Johan Frick, skoj att du tar debatten! Alltid roligt när det hettar till i kommentarerna.
-
Du skriver följande "Du ska veta att de nationella krafterna i Borås inte har ett smack att säga till om, tack vare en förhållandevis stark vänster. Varken i kommunfullmäktige eller någon annanstans."

Det skulle vara intressant att veta om du/ni använder demokratiska metoder eller om det är vänstervåldet som råder i Borås, men jag har förstått att det inte är demokrati som gäller hos din vänner.

"Varför är ni inte störst i Sverige om ni är "de upplysta"?"
Du johan Frick tycks ju veta svaren allra bäst, så du kanske kan förklara varför vänstern inte har mer än ca 4-5 procent i opinionsundersökningarna.

"Öppna gränserna, bränn flaggan, allt åt alla!"

Där avslöjar du dig själv med att aldrig ha betalt skatt utan än så länge bara kommit till dukat bord. Dags att vakna upp och förstå att det inte regnar pengar från himlen!

Jag hörde en gång en gammal och klok man säga följande.
-
HAR MAN INTE VARIT KOMMUNIST NÄR MAN VAR UNG HAR MAN INGET HJÄRTA MEN ÄR MAN INTE MODERAT NÄR MAN ÄR GAMMAL HAR MAN INGEN HJÄRNA.
-
Detta bör man allt fundera lite grann på.

2007-12-20 @ 23:37:14
Postat av: Lassese

Du har hört fel Thoralf. Moderaterna skall inte vara med i det gamla ordspråket.

"Är man inte socialist när man är ung har man inget hjärta - är man det som vuxen har man ingen hjärna"

2007-12-21 @ 08:37:09
Postat av: Christofer

Riktigt trist att Johan inte mognat riktigt ännu, annars hade vi kunnat haft en riktigt intressant diskussion här.

Slår vad om att säg om 4-5 år så kommer Johan vara redo för debatt och jag tror att det blir intressant.

2007-12-21 @ 08:50:42
Postat av: Metallarbetare

Thoralf, borde inte du ägna dig åt politiken istället för att hänga ut snorungar? Det ger inget vidare seriöst intryck.

Jag funderar på vilka "vi" som Si Vis Pacem Parabellum syftar på. Är det SD som är "vi" eller är det några andra som är "vi"?

Jag övervägde faktiskt att rösta på SD i valet 2006, men efter att ha följt din blogg så inser jag att det var bra att jag inte gjorde det. Mindre innehållslös politik får man leta efter.

Alla politiker får ta mot hotbrev och utsätts för trakasserier, bara att SD verkar försöka vinna politiska poäng på det.
Ingen röstar på förlorare som bara gnäller om hur synd det är om dem.

Värt att tänka på.

2007-12-21 @ 11:21:47
Postat av: Thoralf A

Metallarbetaren, kan du tala om för mig vilka andra lokala kommunpolitiker i Kalmar som utsatts för hot, trakasserier och skadegörelse?

Jag har aldrig kallat 17-åringen för "snorungar" att kalla någon det ger däremot ett oseriöst intryck.

Tycker du även att Barometern ägnar sig åt att hänga ut "snorungar" i sin artikel?

Kom ihåg att jag inte namngett 17-åringen så hur du kan få det till att jag hängt ut någon är för mig en gåta. Men du kanske känner dig kränkt på något sätt.

Besök gärna min kf-blogg så hittar du kanske något mer matnyttigt om du orkar.

2007-12-21 @ 12:11:49
Postat av: Skånepåg

> Metallarbetare

"Alla politiker får ta mot hotbrev och utsätts för trakasserier bara att SD verkar försöka vinna politiska poäng på det."

Är tacksam för din kännedom om övergrepp som förkommit mot andra politiska partier? T.ex. sönderslagna fönster, yxor i dörren, hot mot lokalägare för att hindra partiets årsmöte, flera av partiets officiella representanter har utsatts för ren misshandel och hot mot anhöriga o.s.v.

Tror inte Sd vinner några politska poäng på att förekomma i dessa sammanhang. Snarare tvärtom eftersom det kan ge ett negativt intryck för folk i allmänhet. Men du menar tydligen på fullt allvar att bara för att någon tillhör Sd, så skall han/hon inte anmäla de brottsliga handlingar som man utsätts för?

2007-12-21 @ 12:24:11
Postat av: Jorma

Metallarbetaren, du kanske har missat det att denna blogg är Thoralfs privata?
Varje individ har en privat uppfattning om saker och ting som berör oss ifrån vardagslivet. Om du hade varit politiker och blivit utsatt för våld emot dig, din egendom eller framförallt din familj...hade du då inte gnällt? När det gäller SD:s och dess representanters utsatthet utav våld, så är detta vida känt att råheten och antalet brott emot dem är vida överlägset i mängd jämförbart med något annat valfritt parti över 1%.
När jag röstade 2006, gjorde jag det utifrån deras politik. Jag har personligen brutit mig ur den sossefiering som jag alltid varit utsatt för, ifrån medier mm. Jag upptäckte att Socialdemokraterna inte är arbetarens parti längre, snarare invandrarens och bidragstagarens parti. Jag är övertygad om att när Kalmar området får smaka på samma mångkultursberikning som Landskrona, Helsingborg eller Malmö, kommer många ångra bittert att dom inte röstade på Sverigedemokraterna. Men om några år när denna situation är faktum så ska man inte komma och gnälla att man inte röstade på SD tex i valet 2006./Jorma

2007-12-21 @ 12:29:18
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Johan F

Jorma: Idiotförklara dig själv. 1) Skitjobb enligt mig och de alla andra flesta är ett jobb med en särskild sorts anställning: osäkra anställningar. 4) Du känner alltså inte till att (m) och (s) delade på ett tungt ansvarsuppdrag med central betydelse för invandringspolitiken. Sorligt. Läs på bättre. 5) Belägg, tack. Jag köper inte ett dyft förrän du visar mig någon sanningsenlig källa. 6) Därmed inte sagt att alla ni är rasister. Förresten är väl "smyg" inte riktigt lika illa som rasist, eller tar du åt dig av bådera? (Rasister är ni säkert, men inte uttalat.

Thoralf: Du är en sån som snackar på utan att känna till fakta, det är enkelt att mota tillbaks dina löjliga raljeranden och påståenden. Nej, vänstern är stark i Borås (kommunfullmäktige bla) och något våld känner jag inte till, framför allt inte något som ska ha skadat Sd, då hade det nog gått att läsa om det i Tidningen. Mina "vänner", vilket skitsnack. Var glad över att jag gör ett undantag med dig och inte brusar upp i onödan, utan försöker debattera med argument jag har belägg för (till skillnad från dig).

Och om dina 4 %? Hah? Vänsterpartiet är väl för sjutton inte det enda vänsteralternativet. Jag tillhör varken partivänstern eller den autonoma, jag är väldigt egen och inte organiserad någonstans annat än i ett fackförbund. Och vi räknar inga röster. Tilläggas bör ju att till och med vänsterpartisterna är större än er, hm...

Kul att du använder ordspråk och falska påståenden när de egna argumenten är slut.
Det om något blottlägger okunskapen hos dig. Och du är 30 år äldre, minst.. Jösses.

2007-12-21 @ 13:42:39
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Thoralf A

Johan Frick, du skriver "Nej, vänstern är stark i Borås (kommunfullmäktige bla)" men är det alliansen som styr i Borås och då har väl vänstern inget inflyttande över huvudtaget!
-
Du skriver också att "jag är väldigt egen" och det har vi förstått.
För övrigt var det snällt av dig att inte brusa upp! Men det tycks ju vara ett undantag, brukar du bli våldsam när du brusar upp?
Det är ju annars inget ovanligt i dina kretsar.

2007-12-21 @ 14:05:01
Postat av: Jorma

"Förresten är väl "smyg" inte riktigt lika illa som rasist, eller tar du åt dig av bådera? (Rasister är ni säkert, men inte uttalat."

Löjeväckande och patetiskt påstående! Du vet uppenbarligen inget om mig Johan F? Jag är romanes, så om jag då enligt dig skulle vara rasist kanske det då skulle vara emot etniska svenskar? Nejdu, att tacka nej till en utav världens högsta massinvandring per capita har inget samband med etnisk härkomst eller rasism. Och för din kännedom så finns det ett stort antal fd invandrare inom SD och dess väljarkår...ja t o m inom dom nyanlända sk nysvenskarna!!

1. Du har ingen erfarenhet utav någon arbetsmarknad så yttra dig inte förräns du skaffat detta.
4. Källhänvisning och fakta, tack.
5. Belägg? Tja..personlig kännedom utav kommunen samt bla representanten Herr Beijer fd riksdagsman för vänsterpartiet.

2007-12-21 @ 14:06:23
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: AWSvensson

Individualistisk anarkism och syndikalism är inget som har med "de gamla kommuniststaterna" att göra. Jag förespråkar (OCKSÅ) direktdemokrati-skt styrda arbetarråd där den decentraliserade makten utgår från folket (och ALDRIG från någon stat, typ sovjet osv).
Johan F antag att du startar ett företag som skall drivas i ovan beskrivna anda, förklara för en outbildad rasist hur du tänkt driva detta företag med allt vad det innebär. Försök förklara i normala termer, tänk på att vi är outbildade, så man kan föra en dialog med gemensamt språk. God Jul om nu Jul firas i dina kretsar.

2007-12-21 @ 14:56:42
Postat av: Johan F

Nej Jorma, jag vet uppenbarligen inget om dig, jag är inte desperat och har inte lagt ned timmar åt att hitta reda på fakta om dig, som en annan här har gjort... Så kallat "Kulturrasist" kan man vara även om man är "roman", bara att det blir än mer lustigt.

3) Jag är ordförande för Borås LS av SAC, har varit fackligt aktiv i år, deltagit på flera förhandlingar
mellan arbetsmarknadens olika parter och gått otaliga fackliga grundkurser. Att säga att jag inte vet ett dugg om hur spelreglerna förhåller sig och hur det går till på en arbetsmarknaden är direkt felaktigt. Däremot har jag inte arbetat annat än sommarjobb, det stämmer. Men har gjort en del skolarbeten där jag varit omkring på olika arbetsplatser och undersökt arbetsmiljön, osv.

4) Letar efter en trovärdig källa nu. Förresten, hittade följande i Thoralfs blogg: "I Kalmar har s och m samarbetat i flera frågor och det brukar kallas för Kalmarandan." http://thoralfalfsson.webblogg.se/1187555257_sverigedemokrater_blo.html

5) Personlig kännedom är en såå bra källa, brukar du använda sådana när du skriver uppsatser och lämnar in till högskolan också? För guds skull, citera i alla fall vad denne sagt till dig i detalj!

AWSvensson: Läs "Poul Skrøder: Självorganisering på arbetsplatsen" och haja grejen: http://www.motkraft.net/text/306

Thoralf: "men är det alliansen som styr i Borås och då har väl vänstern inget inflyttande över huvudtaget!" - Vänstern erbjuder tillräckligt goda samhällsalternativ här i Borås, så att de desillisionerade medborgarna hellre går till vänster än till främlingsfientliga sekter såsom Sd. Det var vad jag menade.

"Det är ju annars inget ovanligt i dina kretsar." - När ska jag sluta behöva rätta dig. Har du problem gamle man? Du är en mycket sjuk människa. Tyvärr, men jag är allvarlig.

2007-12-21 @ 15:40:43
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Jorma

Kulturrasist? haha...finns det ingen hejd på hur ni vänsterextremister missbrukar ordet rasist? Jag har sett och besökt dubbelt så många länder och kulturer som du är gammal. Har inget emot andra kulturer i andra länder, därav behöver dom inte komma hit och urholka vår kultur. Och framförallt inte på mina skattekronor som jag betalar på min inkomst. Du vet inget om det då du aldrig har bidragit med en skattekrona naturligtvis.

3. Precis, därför bör du inte öppna munnen förräns du skaffat erfarenhet på arbetsmarknaden!

4. Vad har det med riksdagsplanet att göra? irrelevant i denna diskussion.

5. Behöver inte citera något från någon, detta är offentliga uppgifter. Ta kontakt med den kommunen och hör vad som hände då dom blev skyldiga en kommuninvånare pengar för några år sedan om du behöver fakta. Tips: Kommun VS Lantbrukare.

Så ägd du är!

2007-12-21 @ 16:03:04
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Jorma

Thoralf...ta bort skitlänken till Motkraft! Det är en vänsterextremistisk sida och baserad bla på AFA mfl. Detta bevisar att denne Johan är en vänsterextrem samhällsparasit när han länkade dit./Jorma

2007-12-21 @ 16:06:13
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Johan F

"därav behöver dom inte komma hit och urholka vår kultur." Vad är svensk kultur?

"Du vet inget om det då du aldrig har bidragit med en skattekrona naturligtvis." - Skitsnack. Jag lever väl för helvete i en familj där båda föräldrarna arbetar och betalar skatt som vilken annan som helst, sedan har jag bra insyn i hur skattesystemet ser ut i egenskap av att ha varit politiskt engagerad i flera år.

"Precis, därför bör du inte öppna munnen förräns du skaffat erfarenhet på arbetsmarknaden!"

Ännu mer dynga. Jag kan svära vid alla högre makter att jag kan rabbla upp tiofaldigt mer kunskaper om den svenska arbetsmarknaden och hur den fungerar. Dessutom så är sommarjobb en form av "jobb" och innebär om något en prekär anställningsform. Läs på...

5. Nej, jag vill veta vad du grundar det på - inte av vilken "personlig" kontakt du fått din så kallade information från.

Ojoj, du ser säkert någon vinst i att försöka "äga" en artonåring, men hur ser det ut utåt sett när en gamling som du håller på som den värsta tonårsuppstickaren (läs: jag)? Patetiskt.

2007-12-21 @ 16:17:56
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Johan F

En tanke slog mig. Så SD har börjat registrera vänsteraktivister? Uppenbarligen, då man frågar efter fotografier och researchar fram personuppgifter på dessa samtidigt som man under pseudonym skriver i bloggen att vänsteraktivister ska passa sig, under ett latinskt sådant...

2007-12-21 @ 16:29:14
URL: http://slutstadium.se
Postat av: AWSvensson

JOHAN F: Jag bad inte om en länk till en ordbajsare utan att du skulle klargöra hur man driver ett företag enligt dina principer, det gäller att omsätta teori i praktisk verklighet, och glöm inte att jag är en outbildad rasist vilken ställer höga krav på din pedagogiska kompetens.

2007-12-21 @ 16:30:20
Postat av: Dessie

Så otroligt underhållande att se ni stora starka vita män, desperat kämpa med näbbar och klor emot en liten tonåring med lite kunskaper. Han verkar slå er på fingrarna ganska hårt. För era argument ni har emot hans, blir svagare. Väntar med spänning på hot och könsord som nog snart kommer hagla över denna stackars pojk.
Starkt Jobbat Johan. Jag själv gav dock upp efter att ha hängt här innan. Inga argument fungerar på dessa män. De lever i en verklighet som bara de känner till. Alla har fel, bara de har rätt, och alla är tjuvar och banditer i deras ögon. Visst är det skönt att vi har så många vita starka stora män med så hög moral

2007-12-21 @ 16:46:57
Postat av: Jorma

Svensk kultur? hahaha...oj försöker du köra med samma trams som PK etablissemanget? Ja "Svensk kultur" är hedersmord, halalslakt, fira ramadan, gruppvåldtäckter, könstympning, moskeebyggen, böneutrop i minareter, mobilrån osv osv...enligt dina svenskhatande vänner bla.

Vad har dina föräldrars skattebetalningar nu med ditt besserwisser och Von Oben snack om arbete och löner att göra? Kan du inte stå på dina egna ben utan måste dra in mamma och pappa? Så patetiskt!

Du kan svära till "högre makter"? Trodde kommunister förbjöd folk att ha trosbekännelser...så var det ju i Sovjet och Öst-staterna. Visst ja, det var ju innan du föddes.

5. Du har fått svar, tråkigt att du inte har kapacitet att kunna förstå.

Oj, anspelar du på din ålder nu igen? Hur ska du ha det...ska du vara vuxenkommunist eller kissluktande vänsterextremist?

2007-12-21 @ 16:47:13
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Jorma

Dessie har du haft personlig kontakt med oss allihopa med tanke på att du säger att vi är "vita män"? Eller är det ett rasistiskt och nedlåtande budskap till "vita" människor?

Man behöver inte kämpa med några näbbar och klor för att demontera en vänsterextremist till fotknölarna. Ej heller för att göra detsamma med en typisk karlhatare.

2007-12-21 @ 16:52:48
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Skånepåg

Ursäkta lite filosofi på kvällskvisten!

Man kan bl.a. likna en blogg vid en ingång till ett hus. Då och då öppnar den som bor där dörren, går ut på trappan och säger något rakt ut i luften. Någon som råkar att passera stannar till och man kan ha ett givande samtal. Men sedan händer det då och då att katten släpar hem diverse märkliga föremål (t.ex. halvdöda möss) till trappan och som pockar på uppmärksamhet! Tycker nu att det börjar bli lite för mycket av den senare varan här på bloggen!

2007-12-21 @ 17:48:26
Postat av: Johan F

"ska du vara vuxenkommunist eller kissluktande vänsterextremist?"

Säger allt om din förmåga att föra en sansad debatt Jorma, Dessie har så rätt.

5. Allt handlar om att jag vill ha belägg för de påståenden du kommer med, men det enda du ger mig är ungefär: "så var det ju i Sovjet och Öst-staterna"

Tack och lov kommer stollar som du aldrig styra detta land, eller ens ha inflytande. Hoppas du börjar förstå hur pass distanserad från verkligheten du är.

VARFÖR KAN INGEN SVERIGEDEMOKRAT REDOGÖRA FÖR VAD SVENSK KULTUR ÄR? VAD GÖR ER SÅ UPPRÖRDA? KAN NI INTE ER EGEN POLITIK?

HAH?

2007-12-21 @ 18:24:56
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Johan F

Notera hur jag äger Thoralf i sin egen blogg:
http://thoralfalfsson.webblogg.se/1197901992_stoppa_vldet.html

:)

2007-12-21 @ 18:27:17
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Thoralf A

Johan Frick, du måste läsa hela rapporter, det duger inte att plocka ut några rader eller endast en typ av brott.
Jag kommer med ett helt nytt inlägg snart men just nu är det något fel på webblogg så jag kan inte ladda upp bilder till min blogg.
Så snart det fungerar kommer ett antal diagram som bevisar att brottsligheten har ökat radikalt i samhället.

2007-12-21 @ 19:30:45
Postat av: Jorma

Haha den missanpassade vänsterextremisten vet inte vad Svensk kultur är, så han kommer till oss nationellt vänligt sinnade för att få veta. Har mångkulturen redan tagit så hårt på nästa generation? Skrev ju till dig vad Svensk kultur är tidigare:

""Svensk kultur" är hedersmord, halalslakt, fira ramadan, gruppvåldtäckter, könstympning, moskeebyggen, böneutrop i minareter, mobilrån osv osv..."

Ska seriöst tala om för dig vad Svensk kultur är...och det är allt bla detta som Mona Sahlin säger sig hata, dvs allt genuint svenskt.
Nejdu lille Von Oben, ditt fjanteri med sådana ljöeväckande frågor i syfte för att hitta något rasistiskt går inte....inte ens sossarna gick på den varianten som du försökte med. Det kan du kolla i följande länk:
http://www.s-info.se/page/blogg_reply.asp?id=1534&blogg=20082&multiple=1×tamp=17:20:53

2007-12-21 @ 19:38:15
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Johan F

Du har alltså fortfarande inte lärt dig hur man debatterar/diskuterar på ett lugnt och sansat sett, utan tvingas gång på gång komma med "Nejdu lille Von Oben". Ytterst tråkigt.

Du har heller inte svarat på vad svensk kultur är, utan snackar om att det är allt vad Mona Sahlin säger sig vara emot. Så Mona Sahlin har inget plats i ert etniskt homogena samhälle? :(

Förresten, länken du skickade handlar om Muhamme (?) inte om svensk kultur.

Jag har mycket bra koll på vad nationalism är, det är såna som du och sverigedemokraterna som inte har ett smack om vad det (nationalism och kultur) handlar om. Har en mer eller mindre nära kontakt i SNUS (Svenska Nihilist Sällskapet) som definierar begreppet utmärkt: "Således utgår nationalism ifrån ett större helhetsperspektiv, som grundar sig på biologiska och sociala skillnader mellan olika folkslag och deras respektive kultur, men lägger störst vikt på de biologiska skillnaderna. Nationalism hävdar att varje folkslag är unikt och att även varje kultur är unik."

http://www.anus.com/tribes/snus/nihilism/artiklar/alexis/nationalism/

Du är en nybörjare som måste använda fula ord för att få genomslag med det du kastar ur dig. Tråkigt!

Thoralf: Jag lovar att beställa hem sexleksaker åt dig - alldeles gratis och vilka du vill - om du kan bevisa att våldet i samhället har ökat "radikalt" den senaste tiden.

2007-12-21 @ 21:04:02
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Jorma

Vet inte om det är dina läskunskaper eller förståelseförmåga som sviktar så markant? Kanske båda delarna. Vad har jag svarat tidigare vid minst 2 tillfällen på ditt larv om vad Svensk kultur är? Jag upprepar följande:

FÖR DIG JOHAN FRICK ÄR SVENSK KULTUR I DITT BERIKANDE VÄNSTERLAND följande:
""Svensk kultur" är hedersmord, halalslakt, fira ramadan, gruppvåldtäckter, könstympning, moskeebyggen, böneutrop i minareter, mobilrån osv osv..."

FÖR MIG SOM NATIONELLT SINNAD ÄR DET följande:
"Allt detta som Mona Sahlin hatar med genuint Svenskt!"

Har du svårt med att kunna förstå skriven text?

2007-12-21 @ 21:15:41
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Johan F

Haha.. säg du det i en debatt.. lär du ut denna genuina kunskap via din blogg också. haahaha

2007-12-22 @ 00:54:54
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Jorma

Behövs inte, folk har egna ögon och öron att kunna se & höra med, om vad som händer med och i detta landet.

2007-12-22 @ 01:02:17
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Johan F

Jasså, men 97 % som inte röstade på de konservativa främlingsfientliga tomtarna i september förra valet då? :((((

2007-12-22 @ 01:21:48
URL: http://slutstadium.se
Postat av: AWSvensson

Det är sådana embryo som Johan F det bildas nya Kalle Larsson, Gustaf Fridolin mm. Gud bevare konungen och fäderneslandet.

2007-12-22 @ 09:57:27
Postat av: General Giap

Roligt (och lite pinsamt) att läsa Johans inlägg. De påminner mig om mig själv när jag var i hans ålder och trodde mig veta allt.
Gissar att om några år så har han vuxit till sig och i likhet med många av oss bytt åsikt och börjat rösta blått och förfasa sig över den radikala ungdomen.

Sic transit gloria mundi!

2007-12-22 @ 10:59:31
Postat av: Anonym

Ja, Dessie, det är vi som har skapat det här landets förmögenhet som ni nu skänker bort på importerade snyltare och parasiter. Det är djävligt lätt för obildade snorungar att vara generösa med andras pengar och arbete.

2007-12-22 @ 11:35:34
Postat av: Skånepåg

> Dessie.

Varför är du hatisk enbart på alla vita män? Vad är det för fel på män från t.ex. Somalia, Palestina och Irak eftersom de tydligen inte platsar in på din "hatartopplista"?

P.S. Vill inte vara oförskämd, men när jag ser ditt namn kommer jag osökt att tänka på vår vän Nessie i Skottland. D.v.s. samma verklighetsanknytning!

2007-12-22 @ 12:24:30
Postat av: Dessie

Hatisk, jag? Nu börjar jag undra vem som har en avvikande verklighetanknytning Skånepåg. Vart nånstans framgår det att jag skulle ha någon form av hat emot någon. Du gjorde precis det som högermänniskor är experter på att göra. Ni tar lite ditt och datt, blandar det i er lilla aphjärna, och skapar något som triggar igång er. Så ni får gapa och skrika lite. På vilket sätt får detta er att må egentligen? Är det inte jobbigt att ständigt leta "fiender" ni kan skrika och anklaga för diverse saker.

Ditt underbara tankespel är ett lysande exempel på ditt/ert sätt att försöka vara överlägsna. Det är någon form av skum kejsarteknik ni försöker vinna mark med. Borde ingen av er inse att det inte fungerar. Ni skriker högre, och mer desperat för varje dag. Era misslyckanden skyller ni på vänsterspöken och att andra lever i en alternativ verklighet. Vore det inte bra att nån gång sätta ner foten och se er egna position i verkligheten?

2007-12-22 @ 13:04:19
Postat av: Skånepåg

> Nessie!

Jo det är klart att har man aphjärna så klarar man inte av en civilingenjörsutbildning. Tänkte inte på det! Kan till och med vara så att en och annan pryl som du kommer i kontakt med har jag haft ett finger med i dess utveckling. Hemska tanke!

Ditt eleganta språkbruk och motstridiga inlägg talar för sig själva och ytterligare kommentarer är därför onödiga!

Vad har du egentligen mot apor? Tycker att gorillor och orangutanger är trevliga djur, men chimpanserna är "räliga" och käkar gärna andra apor! Så det är förmodligen till denna kategori som jag räknas enligt din uppfattning?

2007-12-22 @ 13:36:17
Postat av: Anonym

Egentligen skulle man bara sätta sig ner och luta sig tillbaka och invänta ett islamistiskt Sverige med sharialagar och allt, precis som det drömsamhälle som vänsterknodden tdligen så hett traktar efter. Provat ut en burkha än Dessie?

2007-12-22 @ 14:31:44
Postat av: Expo

Pseudonymen Radikalos mailadress är [email protected] och han var/är medlem i Syndikalistiska Ungdomsförbundet (SUF).

2007-12-26 @ 12:23:11
Postat av: Skalman

Hmm. Så Slutstadium-Johan dök upp här med. På Exilen blev du ju ganska kortvarig. Jag antar att argumenten tog slut? Allt snack om att "ta debatten" blev till sist ett pip :)

Men men. Som redan har skrivits här så ändrar du dig säkert. Jag känner igen mig själv för tjugo år sen. Man hittar nåt som inte stämmer och när man kollar på det så hittar man mer och till sist står man där med en illaluktande skithög under fötterna som man varken sett, känt eller luktat tidigare.

Tiden när du hittar din första anomali kommer och när du står i skit upp till skosnörena får man väl gratulera ;)

Då kan du kommer tillbaks och säga att vi hade rätt.

2007-12-28 @ 22:59:25
URL: http://www.exilen.eu
Postat av: Johan F

Skalman: Debatt och debatt. Ni snackade skit genom hela de första sidorna. Då gav jag upp och stack. Däremot påpekade jag för dig och dina tuffa gelikar att ni är fega kräk, eftersom ni bara ägnade er åt person påhopp och aldrig ville ha någon debatt.

Jag tar hellre snaran och hänger mig än blir den person du blivit de senaste tjugo åren. :)

2008-01-11 @ 13:58:36
URL: http://slutstadium.se
Postat av: Sessan

Johan F.

"Jag tar hellre snaran och hänger mig än blir den person du blivit de senaste tjugo åren. :)"

Säg bara till här på bloggen så hjälper jag mer än gärna till!

2008-01-11 @ 21:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0