TERRORISTMISSTÄNKTA MÅSTE FÅ UPPEHÅLLSTILLSTÅND I SVERIGE

Den slutsatsen måste jag dra efter att ha läst Svenska Helsingforskomitténs kritik av Sveriges för avvisningarna. Givetvis stämmer Bengt Westerberg in i kritiken, numera ordförande för Röda Korset. Han oroar sig för rättssäkerheten och anser tydligen att många avvisningar görs på felaktiga grunder.

70599-45

Sverige beviljade närmare 100.000 uppehållstillstånd under 2006 och SÄPO stoppade endast 65 personer varav ca 40 var asylsökande från att bosätta sig i Sverige och det finner jag istället som en mycket låg siffra. Jag tror att vi får in ett stort antal personer med tvivelaktig bakgrund eller syften som SÄPO inte upptäcker. Dessa 65 personer är nog bara toppen på ett isberg, tyvärr.
Bengt Westerberg borde istället oroa sig för den svenska befolkningens säkerhet och försöka skydda oss mot dessa grupper. Det är mycket förvånande att han och andra politiker inte oroar sig mer för varför så många terroristmisstänkta söker sig just till Sverige.
För min egen del tvivlar jag inte det minsta på att orsaken är vår generösa och naiva invandringspolitik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0