KALMAR FF BÖNHÖRDA?

Igår var jag riktigt kulturell och besökte en så kallad upplevelsevandring i Kalmars domkyrka. Vi fick se ett antal gamla föremål som inte visas allt för ofta och höra en del om domkyrkans historia och vandra i delar av domkyrkan som besökare normalt aldrig får se.
Ett ställe som lockade mitt intresse var kryptan under sakristian men döm om min förvåning blev stor då jag kom in i sakristian där ena väggen prydes av en KFF-flagga och lagfoto på 2007 års laguppställning.

70599-52
Nedgången till kryptan kan ses alldeles intill väggen.

Nu kan man anta att det bes en och annan bön även för KFF i domkyrkan och det känns bra inför morgondagens match mot IFK Göteborg. I så fall kommer säkert "änglarna" få bita i gräset när de besöker Kalmar.

Kommentarer
Postat av: Roger

Så du tror på en Gud då förmodar jag?

2007-08-11 @ 01:45:49
Postat av: Roger

Gud hör bön? Han måste nog varit ute på ngt ärende. Han kanske vilade, eller han kanske skapade nya ickesvenskar som kan placeras i fängelse med sina dubbla id...

2007-08-13 @ 08:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0