ETT AXPLOCK RUBRIKER

-         Restaurang anklagas för svarta löner

-         Man misshandlad vid Statoil

-         Krossad ruta på pizzeria Italia

-         Misshandel på Vallens uteservering

-         Män stoppade dvd i plastpåse

-         Man anmäler ordningsvakt för misshandel

-         70-årig man hotades av ungdomar

-         Kusiner började bråka på Larmtorget

-         EU-moppar stals under helgen

-         20-åring sparkade och slog på bilar

-         Inbrottstjuv passade på i olåst lägenhet

-         Inbrottsförsök hos Stensö minigolf

-         43-åring misstänks ha tänt på gruppboende

-         24-åring misshandlad på Stensövägen

-         Försökte bryta upp bil på Sagovägen


Detta är en del av rubrikerna efter helgen i Kalmar, skulle jag ta med även omkringliggande kommuner skulle listan bli väldigt lång. Sedan har jag ingen vetskap om hur många brott som begås utan att våra lokala tidningar skriver om detta.


Ändå finns det en del personer som vill hävda att brottsligheten i samhället inte ökat.

Även röster inom polisen försöker att hävda detta när det passar.


Tyvärr är det bara en bråkdel av dessa brott som kommer att lösas, det flesta utredningar kommer läggas ner p.g.a. tidsbrist hos polisen. MEN i handlingar kommer orsaken vara något annat som brist på bevis eller någon annan lämplig formulering.

Sanningen är ju den att det inte är ovanligt att polisens kriminalare/brottsutredare har ett 50-tal utredningar samtidigt och då blir det ingen tid alls till vissa utredningar, utan de läggs istället ner.

Det är dock fel att kritisera polisen för detta utan orsaken är att polisen inte fått utökade resurser i förhållande till hur brottsligheten ökar. Jag tror att vårt EU-medlemskap med ingen eller mycket begränsad gränsövervakning tillsammans med den ökade invandringen är de största orsakerna till den ökande brottsligheten.


Det behövs fler poliser och tuffare straff. En person som tas på bar gärning skall dömas omgående till ett straff. Det skall vara kännbart från första sekund.


Kommentarer
Postat av: Limpan

Jag såg en medlem från Sverigedemokraterna i min trädgård i helgen. Han stal omogna äpplen och en kratta, han urinerade även på min altan. Ska jag anmäla detta till polisen, eller ska jag skicka en anmälan till sd om detta? Kommer samhället ordna med bestraffning, eller kommer er partiledning att ta hand om detta?

2007-08-07 @ 13:47:03
Postat av: Thoralf A

Limpan, som god "medborgare" skall du givetvis anmäla alla brott du är vittne till.
Bara om alla gör det och ställer upp vid rättegångar kommer vårt samhälle bli bättre.
Håller du inte med Limpan?

2007-08-07 @ 18:17:43
Postat av: Jonas Gustafsson

Äntligen en politiker med kritisk tänkande som tar upp saker som andra politiker vill lägga locket på samt är rädda för att inte anses PK
Starkt jobbat Thoralf, jag tycker du ska satsa på riksdagen 2010.

2007-08-07 @ 18:26:23
Postat av: Limpan

Nej, egentligen håller jag inte med. Vi vita svenskar
bör ju ses annorlunda. Visst ska vi straffas. Men det borde finnas en straffskala för Svenskar, och en för utlänningar. Svenskar borde ges böter, ev fotboja, då vi inte utför några allvarligare brott. Tyngre brottslighet står utlänningar för, så de borde låsas in oavsett brott. Det borde även införas ett likande system som de har i Usa. 3 brott och du blir inlåst på livstid, eller varför inte utvisa dom, och släktingar till famlijen. Man borde med se över vilken religion de praktiserar. De brottslingar som praktiserar sin religioner bör få extra tid på ett straff. Egentligen så borde religionsfriheten tas bort. Detta är ett kristet land, vi är alla kristna enligt tradition. Då passar inget annat in. Så att praktisera något annat borde ses som ett lagbrott.

2007-08-07 @ 18:28:12
Postat av: Thoralf A

Limpan, kan du inte hålla dig till ditt rätta namn Roger. Under senaste tiden har du använt Limpan, UfoArne, Ängömaffian och Roger.
Kan vi inte enas om att du bara använder ett alias Roger.

2007-08-07 @ 22:54:43
Postat av: Limpan

Mitt namn är långt ifrån Roger, eller något av de andra du nämner.Tror du blandar ihop mig med någon annan människa. Om du vill veta vem jag är, och vad jag står för så är det inte svårare än att ses.
Kalmars enda fria nationalist.

2007-08-08 @ 05:35:21
Postat av: Jorma

Thoralf, om du har dennes IP så vet jag hur du kan ta reda på personens vistelseadress ;-)
Lägg ut dennes IP adress här så svarar jag med hans adress, alternativ är att du tar kontakt med mej via mailen så fixar jag även en karta på personens adress!
mvh Jorma

2007-08-09 @ 12:05:13
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Jorma

Mail skickat ;-)

2007-08-10 @ 13:01:14
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0