Svenska kyrkan inget för mig längre.

I nyheterna de sista dagarna har vi fått höra berättelser och se bilder från en planerad utställning med tillhörande bok. Flera bilder är sannolikt väldigt kränkande för kristna. En bild föreställer 2 personer som utövar oralsex vid Jesus nattvard.

När Muhammed karikatyrerna var aktuella för några månader sen var alla så måna om att inte kränka muslimerna och vissa deras religion respekt. Nu verkar det som att samma personer inte har något att säga och det finner jag mycket märkligt men det kanske beror på att detta sker i Sverige och inte i Danmark. När jag sedan får höra att detta finansieras med bland annat 400000 kronor från svenska kyrkan så har jag svårt att tro på mina öron. Mina inbetalda kyrkoskatter används till detta!!! Nej, nu får det vara nog. När jag sedan får höra biskop Caroline Krok försvara detta så blir jag helt bedrövad. Har svenska kyrkans företrädare blivit alldeles tosiga. När jag sedan lägger till bemötandet från en prästen Magnus Sollersten söder om Kalmar före kyrkovalet 2005 där jag blev utskälld och utkastad från Arby församlingsexpedition när jag lämnade ut valsedlar för Sverigedemokraterna så vet jag inte om jag vill vara medlem i svenska kyrkan längre. Skall verkligen ta en funderare på om jag inte skall begära utträdde ur svenska kyrkan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0