EN HEL RAD MÄRKLIGA OMSTÄNDIGHETER

Jag har tidigare skrivit om Benny Johansson som hängdes ut i Västerviks Tidningen då han misstänktes för rattfylleri. Han var då en mycket omtyckt och engagerad ordförande för SD i Västervik. Efter det inträffade avsade han sig uppdraget med hänsyn till partiet och kandiderar inte till något förtroendeuppdrag i det kommande valet.

Det finns en rad märkliga omständigheter när det gäller myndigheternas agerande frågan är om inte Benny hade varit helt friad från detta om detta inte varit ett valår och han inte varit Sverigedemokrat.

Den första märkliga omständigheten kom efter att åklagaren beslutat att lägga ner förundersökningen med följande motivering. Läs mitt blogginlägg.

"Det föreligger inte tillräckliga skäl att väcka åtal, eftersom man med hänsyn till bevisningen på objektiva grunder inte kan förvänta sig en fällande dom."

Några dagar senare öppnade åklagaren My Junhammar ändå upp förundersökningen igen. En sak står helt klart för mig och det är att det handlar om påtryckningar på åklagaren att driva fallet till en rättegång.

Nu har My Junhammar beslutat att väcka åtal mot Benny Johansson. Kan ni gissa vilket rättegångsdatum som fastställts? Jo, just det, 14 september. 5 dagar innan valdagen den 19 september.

Det normala är att tingsrättens beslut kommer ca 1 vecka efter rättegången. Det skulle alltså betyda att rättegången sker före valdagen men en eventuell friande dom kommer efter valdagen.

Tror någon att datum för denna rättegång är en slump?

Det framstår för mig som en mycket välregisserad strategi från det svenska rättsväsendet!

Finns det även en lokal "Mats Svegfors" som försöker styra rättsväsendet?

Det finns dock ännu en märklig omständighet och det gäller ett vittne som framträtt och som tydligen är åklagarens enda vittne. Jag har full förståelse för att åklagaren la ner förundersökningen i ett första läget.

Vittnet har en hel rad ”speciella omständigheter” i bagaget som borde göra många läsare nyfikna. Jag blev minst sagt förvånad och häpen när jag tog del av dessa uppgifter. Och ställde mig då frågan om detta vittne är trovärdigt. Jag är inte ens säker på att jag ”vågar” publicera dessa uppgifter på bloggen utan att själv drabbas men det får framtiden och rättegången utvisa.

Västerviks Tidning och Nyheterna har i flera artiklar nu hängt ut Benny Johansson med bild och namn trots att han inte är dömd. Tvärtemot den policy som dessa journalister påstår sig följa.

När det däremot gäller de så kallade etablerade partiernas kandidater i det kommande valet så visas det stor hänsyn från media som absolut inte namnger ens dömda kandidater. Idag har jag fått uppgifter om en vänsterpartist som kandiderar i en kommun i länet som dömts för grovt rattfylleri men som vi inte kan hitta en enda artikel om i vår lokala media.

Är det någon som är förvånad över detta hyckleri?


Kommentarer
Postat av: Skeåning

En annan märklig omständighet är hur långt efter valet rättegången i Landskrona-fallet flyttats fram.

2010-08-09 @ 18:11:34
Postat av: Hulda

Många försöker att j-as med SD, men ingen kommer att lyckas. Folk är förb. på alla dumheter i samhället och vill ha en förändring.

2010-08-09 @ 18:45:42
Postat av: Catarina

Det är tragiskt för er kandidat i Västervik. För partiets bästa är det dock bra att han dragit tillbaka sin kandidatur.

Just nu snyftar Kicki Danielsson runt i pressen efter att hon valts bort pga ålder. Hon borde överhuvudtaget aldrig släppts in i finsalongerna igen efter alla rattfyllor hon varit med på. Så den snyftvalsen ger jag inget för.

Likså fjäskar media för kändisar som fastnat med "kola" i näsan. Sanna Bråding, Patrik Sjöberg, Torsten Flink m.fl. Har man torskat på knark ska man stängas ute från media och alla betalda uppdrag för all evighet. De kändisarna kan hitat betalda uppdrag på annat sätt än via public service och media.

Istället bojkottas (och förföljs) medlemmar och aktiva i ett tillåtet parti i Sverige. Det är sjukt och jag beundrar er som står upp.

Din blogg håller jag särskilt högt bland SD-bloggarna just för din goda ton och att du alltid har en trevlig ton även om du är kritisk. Lycka till i valet, ska jag rösta SD ska jag se om jag kan kryssa dig. Vet inte hur valsedeln ser ut i Skåne.

2010-08-09 @ 18:54:23
Postat av: Twiggy

Thoralf, du förstår väl själv att det är en stor skillnad på Benny och vittnet. Benny Johansson är en offentlig person och han var politiker. Vittnet är en privatperson och det finns ingen anledning att hänga ut denne, speciellt inte med tanke på vilken hätsk stämning era sympatisörer har förmågan att skapa.

Hade det varit en annan partiordförande, till exempel Harald Hjalmarsson, hade hans namn tveklöst också hängts ut.

2010-08-09 @ 19:17:38
Postat av: Twiggy

"Det är tragiskt för er kandidat i Västervik"



Ja, tycker man att det är så pass synd om en människa som antagligen kört rattfull och medfört fara för andra människors liv så visst.

2010-08-09 @ 19:19:03
Postat av: Anonym

Man ska ställa hög krav på politiker oavsett politisk hemvist men SD är extra hårt påpassade av media. Jag är av uppfattningen att Sverigedemokraterna har betydligt högre kvalitet på sina kandidater denna gång än vid valet 2006. Vandelsförsäkringarna har inneburit att SD sannolikt har en lägre andel personer med skatteskulder, brottslighet, alkolism osv jämfört med övriga partier. Givetvis finns det enstaka stolpskott bland SD:s tusentalskandidater runt om i landet. SD har nog undersökt bakgrunden på sina kandidater mer noggrant än övriga partier.

2010-08-09 @ 20:02:16
Postat av: Jonas

Hälsningar från Södertälje!!



Ert stöd ökar här!!

2010-08-09 @ 20:22:00
Postat av: BABEN

Förvånad???? Icke!!!

Vid valet 1976,hade vår dåvarande finansminister,

Kjell-Olov Fält varit inblandad i ett krogslagsmål

uppe i Björkliden.Tyvär för vederbörande,valde han

att mucka gräl,med en vid den tiden mycket lovande

tungvicktsboxare.Rättegången skulle ske srax före

valet,vad hände?? Samtal kom från partihögkvarteret

Sveavägen. rättegången kom flera månader senare.

2010-08-09 @ 20:23:25
Postat av: Skånepåg

Twiggy skriver:



"Ja, tycker man att det är så pass synd om en människa som antagligen kört rattfull och medfört fara för andra människors liv så visst."



Det där med att använda ordet "antagligen" är ganska fult i sammanhanget om man inte sitter inne med någon form av fakta. Du får gärna stilla min/vår nyfikenhet med att berätta vad DU verkligen vet eftersom du använder detta ord. I annat fall faller din kommentar platt till marken!

2010-08-09 @ 20:49:00
Postat av: Thoralf A

Twiggy



När blir man en offentlig person?

2010-08-09 @ 20:55:19
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Skånepåg

Sorry, men missade ett annat av Twiggys fula påståenden gripet direkt ur luften: ".... speciellt inte med tanke på vilken hätsk stämning era sympatisörer har förmågan att skapa."



Så Twiggy menar på fullt allvar att varje person som sympatiserar med Sd inte har något annat för ögonen och dessutom en särskild förmåga att skapa en "hätsk stämning". För att travestera ett slitet uttryck, men nu bör nog vederbörande som påstår detta verkligen kolla om "alla fåren verkligen är hemma i fållan"!

2010-08-09 @ 21:14:29
Postat av: Twiggy

Skånepåg: Han är åtalad för att ha kört full. Alltså finns det en möjlighet att det stämmer. Jag har fruktansvärt svårt att känna sympati med någon som äventyrar andra människors säkerhet på det viset, oavsett politisk inriktning.



Thoralf: Det kan vara en klurig fråga, men ett vittne i en rättegång måste man ändå kalla för privatperson, en toppkandidat på ett partis vallista måste man kalla för offentlig.

2010-08-09 @ 21:24:46
Postat av: Måns

Poängen i Thoralfs resonemang är att hela den här historien är regisserad för att ge SD en maximal skada inför valet.



En vänsterpartist som kört rattfull hängs inte ut, skriver Thoralf.



Nej, just det, vänsterpartister åtnjuter en särskild fridlysning i media.



Jag har själv denna dag fått ett inlägg borttaget från DN:

Så här lydde det:

“Berija, ledare för sovjetiska vänsterpartiet, brukade fånga in kvinnor på gatorna, våldta dem och därefter ofta döda dem. När hörde vi Schyman kritisera detta? När hörde vi

Schyman kritisera löneskillnaderna i Östeuropa.

I Polen , t ex, förtjänade en man precis dubbelt som en kvinna.



Sanningen är att Schymans vänsterparti fick betalt från Sovjet och därför lydde nästan minsta vink från dessa massmördare.



Det är i denna kultur som folk av Göran Lindbergs typ trivs som fisken i vattnet.”



Frågan är nu vem av de omnämnda personerna är inte en offentlig person 1) Berija 2) Gudrun Schyman 3) Göran Lindberg? Eller är ingen av dessa enligt PK:s förvridna logik inte någon offentlig person.

2010-08-09 @ 21:26:03
Postat av: Twiggy

Skånepåg: Jag menar inte på något sätt att alla som sympatiserar med SD skulle vara obehagliga, men när man läser alla kommentarer på till exempel Politiskt inkorrekt, SD's egen nyhetsblogg, blir man faktiskt rädd ibland. För att inte tala om alla kommentarer mina blogg-kollegor får av signaturer av typen "SD" som skriver att de är äckliga horor som ska dö.

Helt ärligt, skulle jag vittna i en rättegång mot en Sverigedemokrat hade jag velat ha anonymitet jag med.

2010-08-09 @ 21:28:56
Postat av: Skånepåg

"Han är åtalad för att ha kört full. Alltså finns det en möjlighet att det stämmer."



Du besvarade givetvis inte min fråga, utan kommer enbart med ett i stort sett likartat påstående som tidigare plus lite "snyft" på slutet. Att man är åtalad betyder inte att man är skyldig förrän ev. en dom har fallet och den rättsliga processen haft sin gång. Så ditt svar hamnar per automatik i kategorin "Goddag Yxskaft"!

2010-08-09 @ 21:35:38
Postat av: Skånepåg

"Helt ärligt, skulle jag vittna i en rättegång mot en Sverigedemokrat hade jag velat ha anonymitet jag med."



Tack, nu fick jag verkligen aftonens största garv och kan inte annat än tycka synd om dig och den verklighetsbild som du har skapat!



More to come, och det finns en risk att jag skrattar på mig!

2010-08-09 @ 21:40:26
Postat av: nesse

Hur var det kungen av Danmark sa i ett av Shakespeares dramer: Det är något som är ruttet i detta land!

2010-08-09 @ 21:45:54
Postat av: Thoralf A

Twiggy



Uppenbarligen är du mycket dåligt informerad. Benny Johansson har aldrig varit någon kandidat på någon SD-valsedel.



Är han fortfarande en offentlig person enligt din uppfattning? I så fall vill jag att du förklara.

2010-08-09 @ 21:47:37
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: LArs

Åklagare har väl skyldighet att både väcka åtal om underlag föreligger men också att INTE göra det om målet bedöms ovinnbart?



Nåväl. Fokus ska vara tidningens gigantiska hyckleri och inte själva rättegången.

2010-08-09 @ 21:51:57
Postat av: Mattias

Twiggy>>



Du verkar onekligen vara dåligt informerad gällande det mesta.



Politiskt Inkorrekt har ingenting med SD att göra, att någon person skriver SD som sin signatur i en kommentar är en helt annan sak, precis som signaturer V, VPK, S förekommer.



"SD's egen nyhetsblogg", som du kallar det, heter http://sd-kuriren.se

2010-08-09 @ 22:01:50
Postat av: Mr Crowley

Detta vittne är som sagt inte trovärdigt, då denne har sk. skyddad identitet pg av mkt grova saker som vi inte kan gå in på här....Detta vittne har nog insett att han aldrig skulle gått så långt som han gjorde för att jävlas med Benny, och påstå något som Benny aldrig nå´nsin har gjort under de 30 år som han haft körkort!! Det här vet säkert My Junhammar o Co men känner sig tvugna pg av uppblåstheten i media och framförallt VT att "fullfölja" åtalet. Allt för att Benny var ordförande i SD! Jag är helt säker på denna politiska koppling.....

2010-08-09 @ 22:08:50
Postat av: Catarina

Twiggy, att tycka synd om en person är en sak. Att kalla något tragiskt behöver inte betyda att jag tycker synd om vederbörande. Det är tragiskt att sätta sig i bilen med droger eller alkohol i kroppen. Tragiskt för de som eventuellt drabbas, tragiskt för den som väljer att göra något så totalfel och tragiskt om man blir beskylld för det utan att ha utfört det. Aldrig att jag sympatiserar med en ratt- eller drogonykter. Aldrig. Därför anser jag att det är bra att han klivit tillbaka.



I dagens Sverige kan en bilist köra påverkad, försöka smita från polisen, inneha stöldgods i bil med körförbud, sakna körkort och inneha vapen, efter att polisen griper personen beslutar åklagare att släppa mannen efter förhör.

(detta är ett exempel från verkligheten 2010)



Det är allvarligt att en myndighet släpper ut skiten på gatan igen när en annan myndighet lagt ner resurser på att få tag på vederbörande. Det behövs inte mer poliser, det behövs mer häktesplatser och fängelser.

2010-08-09 @ 22:58:35
Postat av: Måns

Ja nog vinklar media i syfte att maximalt missgynna SD.



Idag hade SVT ett kort inslag med intervju med Åkesson och andra SD-folk i Hudiksvall där Åkesson befinner sig idag.



I texten utmålas Åkesson som en bondfångare som lavar alldeles för mycket.

Varför det då?

Jo Åkesson vill sänka bensinskatten med några hundra miljoner.



Likväl var det ett positivt inslag för SD. Kanske på grund härav är länken till SVT-play inte längre tillgänglig.

2010-08-09 @ 23:05:02
Postat av: alf

http://svtplay.se/v/2101277/gavledala/sverigedemokrater_i_halsingland

Den som söker han finner.

2010-08-10 @ 00:10:11
Postat av: Johan

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7593757.ab



Här har ni en politiker som dömts för misshandel med batong på krogen. Namnet utelämnas så klart för det är en sosse.

2010-08-10 @ 08:31:04
Postat av: Stefan A

Vittnen i rattfyllerimål är väl synnerligen ovanligt, har man inte blås och blodprov så är det kört, då kan man aldrig dömas, har man 0,3 0,4 promille sådär så brukar det bara bli ett strafföreläggande från åklagaren,men med valår och SD så kanske det plockas fram en annan lagbok.

2010-08-10 @ 08:47:55
Postat av: Stefan K

Här har ni siffror som borde få alla politiker, journalister och inte minst skattebetalare, att reagera.

http://petterssons.bloggsida.se/politik/janne-josefsson-har-fel

Varför tas detta inte upp i debatterna?

Finns det orsaker till att detta döljs?

Beror tystnaden på något som vi väljare inte får veta?

2010-08-10 @ 09:25:32
Postat av: Rune

"Finns det även en lokal "Mats Svegfors" som försöker styra rättsväsendet?"

-----------------------

Vilka är dessa makthavare som verkar i det fördolda?

Makt utan ansvar?

2010-08-10 @ 09:35:11
Postat av: Rättvis

PK vet alltid bäst och är ständigt i färd med att huta åt oss undersåtar därför att vi är så okunniga.



Nu är det DN som är på gång igen och det är det rättspsykiatriska vården som är på tapeten.



”Den som begår ett mord när han eller hon är sinnessjuk, den vore det moraliskt fel att döma till fängelse, undervisar DN.



Men hur många som blir friska precis när det kommer in på psyket skriver DN inget om.



DN säger heller inget om hur stor andel på rättspsyket som är utlänningar.



Personligen tycker jag att SD bör överväga att föranstalta en inventering av rättspsyket och fastställa hur stor andel identitetslösa brottslingar som finns.



Leasa sedan rättpsyken i fjärran östern och sänd de identitetslösa brottslingarna dit. Det blir säkert mycket billigare och dessutom mera rättvist.

2010-08-10 @ 09:54:41
Postat av: Lotta

@Twiggy



Du skriver "För att inte tala om alla kommentarer mina blogg-kollegor får av signaturer av typen "SD" som skriver att de är äckliga horor som ska dö." för det första undrar jag hur du kan vara då säker på att det är en SD-anhängare som skrivit svaren till dina kollegor? Kan ju lika gärna vara någon som vill misskreditera SD. Alla vet vi ju vilka som älskar att kalla folk för horor.

2010-08-10 @ 10:13:08
Postat av: AWSvensson

Den bild som massmedia målat upp av sympatisörer till Sverigedemokraterna fick verkligen en törn i samband med mötet i Sölvesborg. Något så stillsamt ,med god och hjärtlig stämning ,och med en partiledare som är så långt ifrån djävulens sändebud man komma blev väl en chock för de som velat förmedla en bild av heilande skinnheads. Det enda nedsättande angående tillställningen, förutom Jimmies tal så klart, var att någon på nätet hade äcklats av att talarstolen prytts med devisen "Ge oss Sverige tillbaka" och under två lekande blonda barn. Att Jimmies tal kritiseras tillhör PK retoriken, men att man kan äcklas av två blonda barn är svårsmält.

Att etablissemanget börjar bli desperata i sina ansträngningar, att med alla kända medel försöka hålla Sverigedemokraterna utanför riksdag är alldeles uppenbart. Detta som Thoralf uppmärksammar är bara en liten bit i detta smutsiga spel. Den uppmärksamme kommer att bli varse hur hela PK-maffian kommer att bedriva kampanjer ,allt från rubriker om arbetande invandrare ,då helst i vårdmiljö till gråtande barn ,dock ej blonda. Nu gäller det att hålla emot och slå ner på varje försök till skönmålning av det mångkulturella och nedsvärtande av Sverigedemokrater.

2010-08-10 @ 11:05:17
Postat av: Nalle i Växjö

Nu förbereder vi Ramadan i Växjö.



Hur gör ni hemma hos er

Postat av: Inge Sandén

Min rättsuppfattning är så misshandlad av alla orättvisa domar,som av PK-isterna anses vara rättvisa,att jag skäms, för att jag tycker att det är Mats Sve(k)fors som skulle ställas inför skranket,som tillåtit att en i hans personal utöva något så skamligt,som vi vanliga Svenskar kallar för spioneri och förräderi mot sina egna i samma land.

Mats Svekfors har tydligt visat att han är en anhängare av hur det gick till i det forna Sovjet och DDR och är vanligt i Nordkorera och Kuba.

I det nya Sverige är der brottsoffret som är förövaren.

Lite utanför inlägget,men visar att det finns flera rättsfall som behandlas olika då det gäller Sverigedemokrater och särskilt då det är valår.

Läs boken av Jan Mild "Vitboken.Se"

Då klarnar många oklarheter varför det ser ut som det gör i vårt nya land.

Med andra ord.

Det som förr var rätt har sedan 68-vänstern intagit alla höga poster i rättsväsendet och i samhället såsom då särskilt Radio och TV blivit fel och det som förr ansågs vara fel har nu blivit rätt år 2010 och framåt,om inte Sverigedemokraterna får något inflytande på politiken vill säga.

2010-08-10 @ 11:14:22
Postat av: Cavatus

Läs polisens inlägg på PI och ni får er en rejäl tankeställare!



http://politisktinkorrekt.info/2010/08/09/polis-och-sverigedemokrat/



Joffes flygblad är riktat till pensionärer och det delas företrädesvis ut i brevlådorna på ålderdomshem och äldreboende. Där finns dock inga länkar till Internet, men många gamla har ingen dator och därför måste flygbladet vara desto mer innehållsrikt.



När man läst polisens berättelse (se länk ovan) blir man mörkrädd. Därför bör vi försöka skicka informationsmejl till folk om vad som händer i detta landet bakom den tjusiga fasaden. Här finns ett förslag på vad man kan skriva och hur man beter sig om man vill skicka anonymt till alla sina vänner. Lägg gärna in en länk till polisens skakande berättelse!



Nu är detta dokument uppdaterat så att man kan kopiera det föreslagna mejlet och klistra in det utan att formateringen förstörs.



http://www.box.net/shared/hze15nhyiz

Postat av: Cavatus

Glömde att säga att Joffes flygblad finns här (direktlänk):



http://www.box.net/shared/pdnqcto9qx



Tänk på att pensionärerna är en växande väljarskara. Deras betydelse ska inte negligeras i valet.



Det är nyttigt att cykla. Ta en cykeltur på kvällskvisten och ladda fickorna eller en smidig axelremsväska med flygblad att lägga i folks lådor.



Sommarstugeområden har ofta postlådorna placerade centralt. Där kan man alltså nå många lådor/hushåll från en och samma plats.

2010-08-10 @ 12:47:51
URL: http://aktualia.wordpress.com/flygblad
Postat av: jägarn

Tidningen Folket i Eskilstuna tar upp det faktaum att våldtäkterna nu har fördubblats på de senaste fem åren. Det finns en kommentators funktion men till nu har inte en enda kommentar släppts fram. Gissa istället vem som är satt att kommentera detta, jo Karina Hradilova-Selin från Brå. Då kan ni naturligtvis förstå hur detta vinklas, inte är sanningsnivån i Norsk klass, jag spyr.

2010-08-10 @ 13:54:25
Postat av: Nalle i Växjö

Firande av Valborg har startat i Växjö, förmodligen någon som inte har koll på kalendern

Postat av: Taggen

När det gäller vittnet som har skyddad identitet kan jag berätta att han har varit delaktig i ett brutalt mord som hände i skövde för lite över ett år sedan.Vittnet och flera andra som mördade Mikael Andersson dumpa honom i en gödselbrunn utanför skövde.Hela högen var eller är fortfarande nazister,och nu bor han och sin familj i skyddad identitet,Och han ska vittna mot Benny johansson vilken trovärdighet har en sån person.Så vitt som jag vet så har han inte avkänat hela sitt straff en.Vad är det för samhälle vi lever i.

2010-08-13 @ 00:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0