SD-FOBI



Att Peter Akinder som är politisk chefredaktör på Östran lider av SD-fobi är ingen avancerad gissning efter att jag läst hans ledare från igår. Med rubriken ”Krokodiltårarnas parti” går han på ett mycket oseriöst sätt till angrepp på SD.

Peter Akinder tycker dock något förvånande att det är ett rimligt krav från Jimmie Åkesson att Sverigedemokraterna blir ”granskat, bedömt och bemött på samma villkor som andra partier”. Den som läst hans ledare inser säkert att detta bara är humbug från Peter Akinder. Bara några rader senare har Peter Akinder glömt inledningsorden och hans eget hat och SD-fobi tar överhanden i hans ledare.

Peter Akinders angrepp på Björn Söder (lördagsintervju i P1) vittnar om hans egna erfarenheter hos Göran ”han som bestämmer” Persson, där han jobbat som talskrivare. Peter Akinders krav om svar på detaljnivå av Björn Söder rimmar ganska illa när Mona Sahlin och den rödgröna röran fortfarande inte presterat samma svar på detaljnivå, något vi uppenbart får vänta på in i maj månad på. Varför ställer du inte samma krav på Mona Sahlin? Den rödgröna röran sitter faktiskt i riksdagen med enormt stora resurser där du själv varit en del av detta maskineri. Dessutom har man tillgång till riksdagens utredningstjänster vilket borde ge oppositionen enormt stora fördelar i sitt arbete ändå har man inte klarat att leverera enligt Peter Akinders kravspecifiktion.

Den 15 april skickade jag ett pressmeddelande till de lokala medierna, givetvis även till Östran. I pressmeddelandet presenterade jag vår kommunfullmäktigevalsedel och våra ambitioner i det kommande valet på lokal nivå. Idag skriver vi den 20 april och än så länge har Östran inte skrivit en enda rad om detta.

Jag uppfattar detta som att det är Peter Akinders syn på hur Sverigedemokraterna skall granskas, bedömas och bli bemött. På mig framstår det som tidningen valt att fortsätta på den inslagna vägen genom att ”stänga ute” och försöka ”tysta ner” information och nyheter om Sverigedemokraterna. Vi gråter inge krokodiltårar, de har för länge sedan tagit slut. Vi knyter istället nävarna i byxfickorna och jobbar stenhårt för att visa dessa pk-journalister vad väljarna önskar den 19 september.


Kommentarer
Postat av: S-E Karlsson

Jag kommer att dela ut min andel av " ska det vara ett straff att bli gammal" om jag så ska köra dygnet runt ! Dom äldre ska få reda på hur dom behandlas av såna som Peter Akinder !När såna som han är så politiskt korrekta att dom inte ser skogen för bara trän , då är det farligt för Sverige !

2010-04-20 @ 13:55:42
Postat av: Nalle i Växjö

Jar kommer fortfarande ihåg min Farmors vidomsord.



Högmod går före fall.



Vi kan hälsa Akinder välkommen på presskonferens efter valdagen



2010-04-20 @ 13:59:17
Postat av: Rättvis

Konsekvensen av en olidlig PK-politik är många. Så haglade enligt SVT spottloskor när den misstänkte för parkeringsdådet omhäktades. En kvinna kastade till och med något på en domare.



Varken kvinnofrid eller tingsfrid råder i PK-Sverige. Undra på att Akinder tar till lögner och osakliga knep för att freda PK:s politik - För med sakliga argument går den politiken inte att försvara.

Postat av: Cavatus

S-E Karlsson! Är det något särskilt dokument du syftar på? I så fall kan vi lägga upp det på korta-adressen så fler kan få tillgång till det materialet.

2010-04-20 @ 15:40:27
URL: http://www.cavatus.wordpress.com
Postat av: Fredrik

Läste hans travel!!

Ja om de andra partierna utsattes för samma så skulle sossepacket få lägga ner omgående! Heter han politikern i kalmar som påstods blivit nerslagen fast det visade sig att så var inte fallet?????????



GRANSKA DET AKINDER !



MEN ATT GRANSKA EN LJUGANDE INVANDRARE SOM GÖR VAD SOMHELST FÖR ATT FÅ BEHÅLLA SIN POSITION INOM POLITIKEN DÅ VERKAR NI STICKA HUVUDET I SANDEN!??



2010-04-20 @ 15:48:08
Postat av: Dunderminnet

Det är snarare så att media gråter över sin egna långsamma död.

Om de bara hade kunnat hålla sig till fakta istället för att pumpa ut en "korrekt" samhällsyn.

2010-04-20 @ 15:58:10
Postat av: Marcus

Det räcker ju att titta på bilden som ligger tillsammans med ledaren. Man har såklart medvetet letat efter en så ofördelaktig bild som möjligt på Söder och Åkesson och när man hittat en så är det den man lägger ut. Samma strategi känns igen från andra tidningar, t.ex. här, där man lyckats fånga Jimmie Åkesson när han för ett ögonblick uppvisar en rätt fånig min.



http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article5978707.ab



Tittar man ca 5 cm längre upp på skärmen så ser man de tre ansvariga för Aftonbladets debattsida, inga fåniga miner där inte, utan omsorgsfullt utvalda bilder där de tre framgår så fördelaktigt som möjligt.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5984647.ab



Även i denna artikel har man noga valt ut en bild där Åkesson syns lite ur ett fågelperspektiv som att läsaren (och Aftonbladet) står över Jimmie, som dessutom har armarna rakt ner längs sidorna i ett uppgivet och underlägset kroppsspråk. Detta är en mycket medveten strategi som vädjar till våra mest grundläggande psykologiska instinkter om hur man uppfattar och bildar sig för uppfattning av en person baserat på blotta anblicken av en denne.



Man hade ju istället kunnat visa en sådan här bild;



http://www.sdkuriren.se/blog/media/Jimmie%20Akesson.JPG



En bild där Jimmie ser mera normal ut, men det är denna typ av smutsig journalistik som kännetecknar PK-media, inte minst Östran.

2010-04-20 @ 16:40:22
Postat av: S-E Karlsson

" Cavatus" , vi i Sd Oskarshamn/Emådalen har låtit trycka upp några tusen flygblad att använda bla i äldreveckan , bla med sex punkter för en värdig ålderdom ! Jag är inte så värst haj på datorn så jag kan inte lägga in och såna saker ,men jag sänder dej gärna några exemplar på gamla sättet om jag erhåller en adress ! Vi är två Sverigevänliga seniorer som är på bild också , jag själv från Emådalen och en kamrat från Oskarshamn ! Jag tror att detta flygblad kommer att intressera de " gamla " det är lättläst . Mvh Sven-Erik .

2010-04-20 @ 17:19:08
Postat av: Ceasar

Härligt att läsa sådan som denne Akinder. I sport har jag alltid hämtat den där extra informationen utifrån vad motståndaren gav ge mig.



Akinder är som tändvätska för mig.



Det blir mer än 1000 visitkort utdelade från mig innan maj och det är banne mig ett löfte



Även gerillan gör nytta och det ska vi visa



/Ceasar

2010-04-20 @ 17:22:48
URL: http://sverigefidelis.blogg.se/
Postat av: Ceasar

Ser näst intill full ut i ovanstående kommentar, jag hänvisar det till euforisk kampglädje:-)

2010-04-20 @ 17:51:19
URL: http://sverigefidelis.blogg.se/
Postat av: lassekolja

Som vanligt klockrent Thoralf! Peter Akinder är, som Du vet, dessvärre långt ifrån ensam om sin SD-fobi, ett par exempel slår mig direkt, Heidi Avelan, Lena Sundström,m.fl. ja det finns hur många som helst. Fördomarna om oss brukar flöda obegränsat när man talar OM oss, det blir mer komplicerat när man talar MED oss.

Betr. Ekots lördagsintervju, Björn Söder skötte sig, som alltid, klanderfritt och lät sig inte provoceras trots alla fåniga frågor om rena oväsentligheter. Jag saknade frågor om ex,-vis skolpolitik, där kunde man beröra aktuella demokratifrågor i skolans värld. Energipolitik, som är så viktig för vår industri och därmed för hela välfärden, alla negativa följder av den absurda invandrings-politiken, alltifrån bostadsbrist till gängvåldtäkter, berördes inte helt oväntat, ej.

Djurskyddet inkl. halal- & kocherslakt, EU kontra mellanstatligt samarbete i relevanta frågor, m.m. börördes inte heller tillräckligt.

Att tro att SD skulle ges en chans till i Ekots lördagsintervju, då med Jimmie Åkesson, är väl att hoppas på för mycket.

Rent allmänt vore det intressant att veta exakt och konkret vad som gör SD:s motståndare så upprörda. Det där snacket om "människosyn" och att "alla människors lika värde", det visar dom ju dagligen att dom inte ens själva tror på, men svaret på den frågan och storleken på multikulturens kostnader kommer väl även denna valrörelsen att förbli obesvarade!? Bland dom mer enfaldigare beskyllningarna är att "SD skyller allt elände på invandrarna", det spelar ingen roll hur många gånger vi betonar att det är politiken vi kritiserar och inte dom enskilda invandrarna. I samma situation hade förmodligen Du och jag, Thoralf, gjort likadant om vi hade fått chansen.

I september gör vi vad vi kan för att rädda den välfärd, som trots allt finns kvar, eller hur?

KÄMPA PÅ Thoralf!!!

2010-04-20 @ 17:56:38
URL: http://frianyheter.nu
Postat av: Micael Foghagen SD Kalmar

Jag har en granne som alltid har varit sosse men som på senare tid har börjat vackla i sin övertygelse. Igår fick jag dock Akinders stolpskott i handen av honom.



Med likartade argument som Thoralf kunde jag väldigt enkelt få honom att inse det osakliga/ologiska i ledaren.



Problemet är att det finns många "grannar" som inte kan/vill fråga en Sverigedemokrat hur vi ser på saken. Detta är Akinder och hans likasinnade väl medvetna om. Alltså fortsätter de sitt förljugna race.



Till Akinder&Co, Svinhugg går igen!

2010-04-20 @ 18:33:51
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Apropå fotboll: Nanna Bergstrand säger " obducera inta patienten innan han är död ". Men Nanne " har inte likstelheten börjat infinna sig? ".

2010-04-20 @ 18:35:58
Postat av: Bosse

Jag tror att Akinder sitter med tårarna rinnande nedför kinderna den 20 september när han ser valresultatet på nyheterna morgonen efter valet. Det kommer att bli en hemsk upplevelse för honom när han inser att SD med buller och bång kommer in i riksdagen.

2010-04-20 @ 19:21:14
URL: http://yahoo
Postat av: Cavatus

S-E Karlsson! Den infolappen kan vara intressant att lägga upp. Du känner ingen som kan hjälpa dig att t ex skanna in den så den kan mejlas? Det vore det enklaste. Annars kan du skriva ett mejl till mig på brakise(at)yahoo.se så kan vi komma överens om en lösning på något sätt eller utbyta postadresser.



Nu finns två nya dokument att dela ut. Samma visitkort men fler på varje sida (effektivare pappersanvändning) samt klisterlappar, små godingar att lägga, klistra upp eller dela ut till folk.



wwww.korta.nu/flygblad

eller

www.tinyurl.com/flygblad

2010-04-20 @ 20:45:11
URL: http://www.cavatus.wordpress.com
Postat av: s29

Ja man får hoppas svenska folket fattar läget lite bättre. Jag antar att Akinder åtminstonde kan hålla med om att det var en rackarns olyckshändelse i Landskrona nyligen.

2010-04-20 @ 20:58:32
Postat av: S-E Karlsson

Cavatus ! Har försökt med mail på den uppgivna mail adressen men lyckas inte ! Vad gör jag för fel ? Mvh Sven-Erik ,

2010-04-20 @ 21:20:42
Postat av: Magne

Nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt nya färgpatroner till min skrivare. Sedan kan jag skriva ut dina visitkort och lappar Cavatus. Det blir great att sprida det sverigevänliga budskapet!

2010-04-20 @ 21:51:42
Postat av: Micael Foghagen SD Kalmar

SD 17 - Akinder 0



Ställningen just nu vid pass läggdags....

2010-04-20 @ 23:08:37
Postat av: Nalle i Växjö

På 1200 talet införde Birger Jarl lagen om kvinnofrid.



Intresset från etablerade partier verkar vara lika med noll att arbeta för den gamla lagen.



Jag föreslår att SD aktivt arbetar för och kanske tar in i Partiprogrammet återinförande av Kvinnofriden.

Den skall gälla för alla kvinnor både kristna ,eller alla religionern eller ingen religion alls







Postat av: Erikson

Hej Thoralf



Jag har ett enkelt dataprogram som skickar av massmail.1000 e-mail på 3 minuter, 10.000 mail på 30 min.



Just nu har jag ca. 800 adresser till alla riksdagsmän och kommunal och landstingstjänstemän och 700 till en massa PK-idioter.



Har inte tid att hålla på och skicka ut själv utan detskulle vara någon SD medlem som villl hålla på med det.



Har du någon som kan vara intresserad av detta som

kan vara av värde for SD, hör av dig.



[email protected]

2010-04-21 @ 16:29:41
Postat av: Måns

Fick just en inbjudan att träffa statsministern - Ja, det är sant. Så här står det bland annat;



“Jag skriver till Dig som är född i mitten av 1940-talet för att berätta om hur vi moderater….”



Jodå , han tänker på oss - Och visst, han vill göra Sverige bättre för oss pensionärer.



Men där ligger en hund begraven i hans budskap:

- Varför lovar han inte att göra någonting åt våldet mot pensionärerna?



-Varför säger han ingenting om att pensionärerna knappast törs gå ut efter mörkrets utbrott på många håll i vårt land.



- Varför säger han inget om ORSAKEN till pensionärernas dåliga ekonomi - den olidligt dyra invandringspolitiken?



Jo han vill ha invandrarnas röster. Han struntar i oss svenskar. Bara vi får makten så blir allt bra - för oss själva, menar han.

2010-04-21 @ 17:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0