SFI MOT STRÖMMEN


Bidragstagare på livstid?         Foto Thoralf Alfsson

När mer eller mindre alla verksamheter inom kommuner och landsting drabbas av stora besparingar får SFI (Svenska För Invandrare) mer pengar av staten för att höja kvalitén. Visst är Sverige fantastiskt!

Vi drar ner på en rad verksamheter för medborgarna medan staten sedan delar ut pengar till "prioriterade" områden. Där Migrationsverket tycks vara den största vinnaren. Samtidigt är det också det mest tabubelagda området att debattera, vilket innebär att staten kan ta vilka beslut som helst utan att bli kritiserad. Såvida man inte drar in några pengar för då skriker alla pk-företrädare i kör.


I Barometern kan man läsa att det bara i Kalmar är ca 275 personer som går på SFI och att det är inte mindre än 15 personer anställda som SFI-lärare. Nu har man dessutom fått ytterligare 500 000 kronor i bidrag för att höja kvalitén. SFI kostar idag miljardbelopp för det svenska samhället.


Det finns många berättelser om hur det fungerar på dessa SFI-utbildningar och då tänker jag inte på positiva saker, utan hur människor utnyttjat systemet för att få högre bidrag. Nu skall det ju dessutom inrättas ett bonussystem för de som klarar utbildningen inom rimlig tid. Belöningen kommer att vara på mellan 6 000 - 12 000 kronor. Undrar vad facket tycker om detta bonussystem. När kommer samma system inrättas för våra studenter som klarar sin utbildning på kortare tid än förväntat? Vilken samhällsvinst detta skulle vara. Min dotter hoppade av en utbildning för att hon ansåg studietakten var för låg. Gissa vilken utbildning?

Jag anser istället att kraven på de personer som söker uppehållstillstånd i vårt land måste ökas. Vem skall få uppehållstillstånd? Idag tar det i genomsnitt ca 7 år för en man att komma ut i arbetslivet och ca 10 år för en kvinna. Då har vi ändå haft en högkonjunktur under de senaste åren.

Jag tror att de flesta är medvetna om att kvinnor från vissa grupper av de som just nu kommer till Sverige i princip aldrig kommer att komma ut på arbetsmarknaden då de i många fall är analfabeter eller är helt outbildade. Dessutom tillhör de en religion och kultur som förtrycker kvinnan och där jämställdheten mellan könen inte existerar. Det enda dessa kvinnor kommer att få för erfarenhet av arbetslivet är en praktikplats om de ens tillåts det av sina män.

Detta kan ingen SFI-utbildning råda bot på hur hög kvalitén än är och hur stora bonusarna än är!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Svenska studenter med studielån över öronen.



Flykting så är de gräddfil hela vägen till banken!

och inte fan lär dom sig nåt som tillför oss något.



Man läser svenska !!!! Vilket skall vara ett obetalt krav och självklarhet.



FYYYYYFAAAN !!

2009-07-05 @ 10:33:42
Postat av: Feminix

Helt klart sjukt!

2009-07-05 @ 10:37:50
URL: http://tankesmedjanfeminix.blogspot.com/
Postat av: ex-svensk

Som man bädda får man ligga. Svenska folket säger sitt genom val. Den dagen vanliga människor själva drabbas av den vansinniga politiken man bedriver i landet kommer de att vända sig till andra partier om det inte redan muslimer har tagit över.

Grattis till zombie-folket!

2009-07-05 @ 10:56:06
Postat av: Dragan Klaric

Hej Thoralf



Det korrupta facket kommer nog inte att säga så mycket förutom att de kommer att lovprisa alla dessa multikulti insatser som dränerar den svenska välfärden.



Men vad ska man förvänta sig av den svenska fackföreningsrörelsen? Med korrupta ledare som LO pampen Wanja, som förutom att dela ut frikostiga bonusar också startar olagliga verksamheter tillsammans med TCO. Ni minns väl fackförbundet för illegala utlänningar som jobbar svart i Sverige och som startades av LO och TCO och som lovprisades utav alla multikultiförespråkare i Sverige?



En organisation som bekostas av fackföreningsmedlemmar och som ska verka för att ge kriminella utlänningar samma villkor som svenska arbetstagare.



Detta är det nya Sverige min vän och gör vi inget snarast då lär vi nog tvingas att söka asyl i andra länder då Sverige inte längre kommer att vara Sverige utan en islamistisk koloni!



Vänligen



Dragan Klaric

2009-07-05 @ 11:05:25
Postat av: Malin

Uppgiven är vad man blir!!



Här sitter man med ett studielån som ska betalas av klart innan man blir pensionär. Men med den avbetalningsplanen så hade jag lika väl kunnat bli en handelsanställd i en butik eftersom man i stort sett får samma lön efter CSN har dragit sitt lån på mitt bankonto.

Men är man FLYKTING så FÅR man allt! Nytt jobb, ny utbildning, pengar för att lära sig en så självklar grej som svenska för att göra sig förstådd i det nya land man ska bo i!



Inom de närmaste 5 åren så kan jag skrika rasism eftersom det svenska politiska styret verkar köra över oss svenskfödda! Ska det inte vara lika värde på alla? Varför ska man få, få, få och inte göra ngn motprestation för detta?



Det man är mest orolig över att DETTA verkligen skapar rasism! Särbehandling av svenskfödda och "flyktingar" (eftersom det inte är så många flyktingar utan mest anhöriginvandring).



Ställ er upp svenskar och gör er hörda över denna särbehandling!

Vart är feministerna som skriker lika värde för man o kvinna?!? Med tanke på att vi accepterar muslimer som har en klar nedvärdering och förtryck på kvinnor (dessutom ser oss svenska kvinnor som horor)

Vart är alla djurrättsaktivister som ropar Rädda alla djuren?!? Men Halalslaktat kött låter man slippa igenom granskning...



Man ska spara på vård, omsorg, skola, höja skatten för alla arbetare, höja bensinskatten för att kunna motverka koldioxiden och mkt annat!



MEEEEEN varför sparar man inte in på invandringspolitiken??? Ställ er den frågan och ta sedan o förklara för mig varför det inte görs en besparing i denna sektor?



SD 2010 !

2009-07-05 @ 11:17:13
Postat av: Malin

Här har ni statistiken för bidrag i landet. Läs o begrunda.

Postat av: Tomas F

Bra rutet Malin. Tyvärr kommer inget att hända förrän välgödda socialdemokrater drabbas av mångfaldsligisterna och intoleransens frihetshat, om ens då. Det enda pk-etablissemanget förstår är förlorad makt, det är dock upp till oss väljare att se till att så sker.

Omfattningen av det integrationspolitiska haveriet och dess konsekvenser är redan idag ofattbart. I framtiden står hela vårt demokratiska rättssamhälle på spel bara för att dagens mångfaldsjollrande pk-elit ska få känna sig goda(!). Det är tragiskt att behöva konstatera men vi står inför ett inbördeskrig om inget radikalt görs inom 10 år. Det svenska folket kan inte längre stå still och bli hånade av mångfaldsligister och intoleransens hatpredikanter!

2009-07-05 @ 11:53:58
Postat av: Urban

Om vi inte stoppar invandringen till Malmö har vi bara sett början”, säger forskaren Aje Carlbom i dagen DN.



Som observant medborgare i Sverige kan man tillägga - Om vi inte stoppar invandringen till Sverige har vi bara sett början.

Postat av: dan Åke

enligt invandrarna själva är sfi värdelöst. man får sitta och klicka sig fram i dataprogram och lyssna passivt på uppspelade röster. dessutom är det svenska madammer som fjäskat in sig hos kommunmaffian som får jobben som sfi-lärare. invandringen är till för att ge kompismaffian i kommunen mingeltjänster. det är nog aldrig sosse och allianspartiernas meningen att invandrarna skall in i samhället. hyckleri på hög nivå

2009-07-05 @ 13:43:26
Postat av: Alexander

I sverige har tyvärr den vanliga arbetaren med villa, vovve, volvo och två tre ungar utan eftergymnasial utbildning, det allt för bra ännu för att ryta till. De är glada så länge de kan leva som medelklassen vilka till stor del har studerat vid univeristeten och tagit studielån. Om och när de outbildade arbetarna inte längre kan leva ett relativt bra liv utan får sälja huset, sommarstugan, båten, vovven (frun)mm, det sista var ironiskt, kommer det i bästa fall bli protester. Märk väl i bästa fall om de inte går in i apati och sitter framför tv,n med ett gäng bingolotter,travbongar, fotbollstips i väntan på bidrag alternativt om de är händiga vilka många elektriker, golvläggare, snickare etc är, så att de kan jobba svart samtidigt som de inkasserar bidragen.

De som styr vårt samhälle vet väl att hålla arbetaren vid gott humör och när moderaterna påstår att de är det nya arbetarpartiet kommer han viftandes med svansen för någon tusenlapps skattesänkning som direkt äts upp och blir till förlust när andra kostnader ökar. Då får han jobba ännu mer svart och lägger skulden på alla andra parasiter i samhället vilket är alla som inte betalar lika mycket skatt oavsett om det är en etniskt svensk, en invandrare eller en nyhitkommen.

2009-07-05 @ 16:08:45
Postat av: Fredrik

Om man har lite sunt förnuft och moral så måste man ju inse att detta är direkt kränkande för en vanlig arbetare att människor som inte bidrar med ett uns till detta samhälle skall få pengar för att dom ska göra vad vi tycker är en självklarhet?



Sen är det en genomgående trend att få nya invandrare att lyfta på röven så ger vi dom pengar ??



Fan dom måste skratta gott när vi jobbar o jobbar !



Snacka om att skapa motsättningar !

Vi är ett tålmodigt folk vi svenskar.

Tar rätt mycket skit och är för snälla.



Men när det är nog för svensken så bör man nog se till att ha rent mjöl i påsen för det kommer bli kaos av dess like !



Finns inget som kan motivera detta hutlösa slöseri med skattebetalares pengar.



En land som ska spara i varenda hörn men icke på detta utan här ökar man ? Logik ? Nej utan en spark i skrevet för Svenssons i Sverige !

2009-07-05 @ 17:20:14
Postat av: Maria

Lite om SFI



Janne Josefsson



http://www.youtube.com/watch?v=n5vjVBdVVbI



2009-07-05 @ 17:28:36
Postat av: Fredrik

Personrån och våldtäkter räknas inte i brås nya statistik om rasistiskt våld mot svenskar ??????



Skulle man räkna alla våldtäkter som genomförs av invandrare mot svenska kvinnor eller personrån så skulle statistiken skjuta iväg rakt upp i himlen och så opolitiskt korrekt kan ju inte BRÅ vara :-)



Sverige har flest våltäkter i Europa !



Men att ..... en svennhora eller råna en svenne är visst inte rasitiskt ??



Postat av: Fredrik

Suck !

Postat av: Alexander

Den vanliga svenska arbetaren som kan försörja sig själv, fru och några barn utan att behöva bidrag är sällsynta nuförtiden så tillvida att den/de inte arbetar svart vid sidan om det vita jobbet eller fuskar genom att på papperet flytta isär så att de kan få bostadsbidrag. Om det är en ensamstående man eller kvinna med några barn så tvingas de att söka bostadsbidrag. Blir barnen sjuka och lönen (åtta timmars arbete varje dag)är låg utan svartjobb så blir det kompletterande socialbidrag upp till existensminimum. Barnbidrag får däremot alla medborgare utan att behöva ansöka om det, så även mångmiljonärer i landet. Sverige består med andra ord av bidragstagare så fort de skaffar barn men oftast innan och oavsett om de behöver bidraget eller inte. Men det är skillnad på bidragstagare och bidragstagare. Idag får många företag bidrag för att anställa personer som saknar arbeten. De får betalt för att anställa dem och det är skattebetalarnas pengar det handlar om samtidigt som den genuina trovärdiga arbetaren (frugan eller frugorna hejar på) tycker att detta är toppen.

2009-07-05 @ 18:09:24
Postat av: S-E Karlsson

Varför,varfö,varför ?

Ja ,varför ska en som kommer till Sverige frivilligt och som dessutom kanske inte har tillstymmelse till skyddsbehov och dessutom helt frisk ha bonus för att lära sej svenska ? Min hustru helt döv från födseln får nöja sej med den lägsta pensionen som man kan få i Sverige . Visserligen har hon lägsta procenten av handikappsersättningen men den låga ersättningen går till inköp av batterier för att åtminstonde via hörapparat urskilja ljud . Hon hör inte tal men vill iallafall höra så mycket ljud som möjligt !Till detta så har landstinget i Kalmar län bland andra höjt av giften för anskaffning av hörapparat från 800 kr till 1200 kronor ! Men att slänga iväg 12000 kr i bonus tycks inte vara ngn svårighet då finns det pengar i överflöd !

Jag bara berättar sanningen ,vill inte ses som nån gnällmåns , men så här ligger det till för många hörselskadade och döva ! Mvh S-E Karlsson .

2009-07-05 @ 18:12:00
Postat av: Moa

En riktig moderat hade sagt att du får skaffa dig en annan hustru. Vi tycker inte synd om dig eller din hustru utan gör henne till ett fall för socialtjänsten som eventuellt tycker synd om henne. Där kan hon få bidrag till hörselapparat,glasögon, akut tandvård med mera.

2009-07-05 @ 18:40:42
Postat av: Stefan A

Ger fulmedia skulden för sakernas tillstånd, det är dom som ska granska makten, men när det gäller invandringen granskas ingenting, där är det mera snyftreportagen som dominerar.

2009-07-05 @ 18:53:40
Postat av: s-e karlsson

Moa ! Har du erfarenhet av att det är så lätt att få något från F-kassan ? Nej du , i vårt fall är det jag som får vara socialtjänst när hennes urusla pension tryter så får jag gå in som garant ! Så är det om man inte är "flykting" eller "invandrare " . S-E Karlsson

2009-07-05 @ 19:18:33
Postat av: jerka

Så länge det finns Melodifestival, Thailandsresor och något att grilla i trädgården ger svensken fan i hur det går för landet.

2009-07-05 @ 19:19:51
Postat av: Fredrik

Ska bli mycket intressant att se om det kommer ett svar på detta brev. Ska man väl kunna kräva ?

Postat av: Fredrik

Nja får du tala för dig själv Jerka ! :-)

Tror nog svensken har börjat inse galenskapen.

2009-07-05 @ 19:29:52
Postat av: Kalle

Flera stillsamma frågor i all enkelhet.



Var är Sverigedemokraterna???

Varför hörs Sverigedemokraterna de inte i debatten???

Var är Sverigedemokraternas röst utåt???



2009-07-05 @ 19:46:50
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Läs E 24:s krönikör i Aftonbladet på nätet " Lyssna inte på kacklet om svensk euroanslutning ". Mycket läsvärt. PS Ha en fortsatt bra sommar.

2009-07-05 @ 19:48:01
Postat av: Morgan

Stefan A, för det första ska du veta att 50% av de som kallar sig journalister idag inte har någon journalistutbildning vid universitetet. De har gått en folkhögskolekurs eller sökt sig något privat till att betala egna pengar för utbildningen. När de väl fått publicera en artikel utan stavfel så kallar de sig journalister/krönikör och författare. Dessa journalister är inte ute efter att granska makten för det klarar de inte av. Det enda de kan göra är att vara tacksamma för att de får lov att kalla sig journalister av fulmedia som gärna lyfter fram dem då många av dem inom fulmedia själva saknar kompetens men är tvugna att lyfta fram de yngre. Speciellt de med utlandsklingande namn för om de inte gör det kan de bli anmälda till DO. Jag har tyvärr varken råd eller möjlighet att granska alla dessa så kallade journalister men det vore trevligt att få veta om de som återkommer gång på gång i media

har någon slags högskoleutbildning eller om de endast gått gymnasiet och ett år på folkhögskolan vilket inte krävs mycket för att komma in på.



2009-07-05 @ 19:54:43
Postat av: Fredrik

Jag läste den tidigare i dag lars och den är mycket läsvärd och rätt politiks inkorrekt :-)



Skickar med en länk:

Postat av: Putte

Jag hörde en bra beskrivning på en pk-it.



"En död fisk flyter med strömmen"



Det är väl en bra beskrivning på alla våra journalister och politiker i riksdagspartierna. De orkar inte tänka själva utan flyter med i samma ström som alla andra journalister och riksdagspartipolitiker.

2009-07-05 @ 20:21:58
Postat av: Kalle

Nu under sommaren är det nyhetstorka på alla landets tidningsredaktioner. Journalisterna formligen skriker efter nyheter!!!



Nu är det dags att Sverigedemokraterna kommer med någon eller några spektakulär nyhet och är med i debatten.



2009-07-05 @ 20:51:09
Postat av: Mattias

Ingen behöver agera socialtjänst i sverige när de som söker socialbidrag har sålt allt de äger och har. Om det finns en gubbe som vill upplyfta kärringen eller en kärring som vill upplyfta gubben skiter socialtjänsten i. Huvudsaken är att de sållt allt av värde och då hamnar både gubben och kärringen i deras klor.

2009-07-05 @ 21:46:51
Postat av: Moa

En autistik pojke blev rånad på femtiotusen kronor i sitt stödboende. Han släppte in förövarna i tron att det var en kompis och tittöga på dörren i stödboendet saknades.



Nyhetstorka?

2009-07-05 @ 21:55:42
Postat av: Stefan K

Man förstår allt bättre varför den röd/gröna röran vill chockhöja skatterna för att finansiera välfärden. Trion Sahlin/Wetterstrand/Ohly vill ju samtidigt införa en ännu generösare flyktingpolitik. Om inte svenska folket redan reagerat över att vi som betalar världens högsta skatter måste sätta av ännu mer av det vi tjänar till kommuner och landsting, borde alla nu börja ta sig en funderare över vart pengarna egentligen tar vägen. Kan världens högsta skatter och vår roll som världens samvete ha ett samband?

2009-07-05 @ 22:47:24
Postat av: Nalle i Växjö

Jag får allt oftare en känsla av att vi är som små vackra Svenska fåglar av varierande sorter och där Göken varit och lagt ägg i våra bon.



Och vad gökungarna gör när dom växer upp får ni slå upp i biologiboken, om ni inte redan vet



Postat av: Anonym

http://viisverige.blogspot.com/2009/07/vill-sverigedemokraterna-forsamra.html

2009-07-05 @ 22:56:46
Postat av: Stefan K

Skicka dessa suveräna brev till alla ni känner. Om inte våra folkvalda reagerar, så är dom förhoppningsvis inte folkvalda efter 2010.

http://frianyheter.wordpress.com/2009/07/05/ett-brev-till-regeringen/

http://frianyheter.wordpress.com/2009/07/05/regeringsbrev-tva/

2009-07-05 @ 23:08:22
Postat av: Trocadero

Ja, vad kan man säga. Åter och åter igen förräderi mot det egna folket.



Skall jag vara helt ärlig så tror jag mitt kära fosterland är förlorat. Våra folkvalda har kört skeppet käpprätt åt helvete... men om något så kanske resten av Europa lär sig från vårt misstag.

2009-07-06 @ 01:01:41
Postat av: Nalle i Växjö

Men Repalu och Mona Sahlin sover gott om nätterna, trots att vi ser ett samhälle i fritt fall.



När ska våra folkvalda vakna och börja diskutera vad vi måste göra.

Förlåt jag glömde att Fredik har fullt upp att leda Europa närmaste halvåret, men det borde finnas någon riktig politiker som har tid



Postat av: Fredrik

Säger man ? Guide ???

Postat av: Fredrik

DN är dom som rappoterat om det ?

Ingen journalist intresserad av att denne man befinner sig i landet? Men att skriva nyheter om bantningskurer och om vad som händer i alla andra övriga länder går bra ? Skäms på er!



Men som sagt SD skall börja använda sig av dansk,Norsk och Finsk media !!

Postat av: Kalle

Nu vill också HBT-personer ha egna äldreboenden. Redan nu finns det speciella äldreboenden för olika språk och folkgrupper.



Hur ställer sig Sverigedemokraterna till det???



Finns det äldreboenden för etniska svenskar med etnisk svensk personal och kristen religion??? Är det dags att kräva det???



Hur ställer sig Sverigdemokraterna till det??? Kommer det någon kommentar i debatten eller nyhetsinslaget av Sverigedemokraterna???



Länk till SR Ekot om homosexuella äldreboenden.



Postat av: Kalle

Nu vill också homosexuella ha egna aldreboenden. redan nu finns det ärldreboenden för olika språkrgupper och folkgrupper i sverige.



Hur ställer sig styrelsen i sverigedemokraterna till att det skall införas speciella homosexuella äldreboenden???.



Finns det äldreboenden för etniska svenskar med det etniska svenska språket och kristna värderingar???



Tycker Sverigedemokraternas styrelse att det behövs i sverige och kommer att kämpa för etniska svenska äldreboenden???



Det är en fråga som skulle platsa på SD:s egen Riksblogg. OM det fanns någon??!!



Starta en SD riksblogg så fort som möjligt.



Postat av: Roberth

Hur ska en sfi lärare kunna lära ut svenska till grupper bestående av 25 olika nationaliteter? Omöjligt är vad det är. Ormet kryper en gång var jag i Sverige två gånger....

2009-07-06 @ 10:59:52
Postat av: Stone

Klart svensken inte reagerar så länge ghettona växer. Politikerna vet nog med sig att ghettona döljer verkligheten för svensson, som inte besöker dessa platser. De enda som reser in i områdena är svenskar med utbetalningsfunktion.

2009-07-06 @ 11:41:58
Postat av: Kalle

Muslimerna bråkar överallt i världen nu senast i Kina. I västra delen finns det stora muslimska grupper nästan lika mycket kineser. Ungefär 50/50. Totala befolkningen är 19 miljoner i området.



Nu verkar muslimerna ha trakaserat kineserna tillräckligt mycket så att kineserna förlorat tålamodet och satt hårt mot hårt.



Blir det likadant med tiden i sverige när muslimerna har blivit en ännu större grupp än vad de är idag???



Heja Kina!!!

Vad tycker SD???



2009-07-06 @ 13:53:29
Postat av: Niklas Bergström

själv arbetar jag inom vården, nerdragningarna som görs når hela tiden nya skrämmande dimensioner. allt för att kommuner o landsting måste spara. som Thoralf sa så är vissa projekt som har med invadrare att göra heliga. De får icke sparas på. När vård personal tvingas jobba kort dvs vissa dagar med mindre bemaning. Eller att vikarier får jobba halva dagar.

2009-07-06 @ 17:08:37
Postat av: Fredrik

Här är nåt att bita i och fundera på !

Eller vad säger du Mona shalim ??

Sharia lagar o annat skit på den politiska agendan som vi svenskar ska ta ställning till !!



usch o fyyyyfan !

Postat av: Anonym

Hur skall PK-media förklara detta? Två skyddade grupper i konflikt: http://www.youtube.com/watch?v=TfW9inRkTpU

2009-07-07 @ 01:30:39
URL: http://www.youtube.com/watch?v=TfW9inRkTpU
Postat av: Gubben o Gumman på Getingen

Är det möjligen någon som vet vem som lagt detta förslag .



Samt kört igenom det så at säga?



Börjar ju bli dags att hålla lite koll på dom rätta idioterna.

2009-07-07 @ 11:20:44
Postat av: Stefan K

Ikväll kan man på text-tv läsa om en man i Jordanien som skjutit ihjäl sin egen syster.

Förra året våldtogs kvinnan och hölls därefter i förvar av polisen. Efter sex månader lämnades hon över till sin familj och kort därefter sköts hon till döds med tolv skott av sin 29-årige bror. Brodern säger att han sköt systern till döds för att försvara familjens heder. Mannen dömdes till 15 års fängelse, men blir nu fri efter halva tiden. I Jordanien straffas normalt mord med döden, men hedersmord kallas för förmildrande omständigheter och leder till mildare straff. Så mycket är alltså kvinnor värda i den mansdominerade muslimska världen. När ska omvärlden fördöma de medeltida lagar och den kvinnofientliga syn som dominerar de länder där Islam styr? När ska svenska politiker ställa sig upp i talarstolarna och ta avstånd från de hedersmord som begås i Sverige? När ska den feministiska sfären i vårt land gå ut på gatorna och manifestera mot det kvinnoförtryck som deras systrar i den muslimska världen får utstå. När ska vänstern som säger sig kämpa för orättvisor och jämställdhet vända de muslimska männen ryggen och säga att "Vi accepterar inte ert sätt att behandla era kvinnor"?

2009-07-07 @ 22:00:36
Postat av: natasha

Stefan K



Jag har ställt samma frågor så många gånger. Var är alla så kallade feminister med Gudrun i spetsen, när man ser alla hedersmord och misshandel av kvinnor?!



Jag har ställt samma frågor när det gäller så kallade djurvänner. Var är de någonstans när man pratar om halalslakten, då djuren får sin hals avskuren utan bedövning?!



Både de svenska såkallade feministerna och djurvännerna hoppar och hojtar i en hage som kallas för "den politiskt korrekta hagen" och ingen av dem vågar ens kicka över det politiska stängslet.



Trist men sant.

2009-07-07 @ 22:59:11
Postat av: Ölänning

SvD, 7 juli 2009



Hatbrott



Bestialiskt knivmord med 18 knivhugg i en rättssal i tyska Dresden.



"Den tyske mannen, som har häktats, drivs enligt tyska domare av ett djupt hat mot utlänningar och mot muslimer."

Postat av: Pro Patria

Tur att dom har kameraövervakning vid bankomaterna....SUUUCK!

2009-07-10 @ 02:48:37
Postat av: Jan Banan

Om det nu är som du skriver Thoralf:

"Jag tror att de flesta är medvetna om att kvinnor från vissa grupper av de som just nu kommer till Sverige i princip aldrig kommer att komma ut på arbetsmarknaden då de i många fall är analfabeter eller är helt outbildade." Då är det ju utmärkt att SFI finns, så att dessa människor får en chans att lära sig eller hur????



Jag undrar hur många av er främlingshatare, som har fått familjemedlemmar slaktade framför era ögon? Det är MÅNGA av våra flyktingar som vet hur det känns, många av dom är små barn!



HUR kan ni sitta, som tjuriga ungar på barnkalas som inte har fått lika mycket godis som kompisen brevid, och gnälla för att människor får hjälp och undkommer krig? Fy Fan!

2009-07-13 @ 23:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0