7 AV 10 PRÄSTER?

Säger ja till att viga homosexuella par enligt svt. Av de som svarat säger 68 procent ja, 21 procent nej och 11 procent vill inte svara. 1 700 präster har svarat på enkäten.


Men den allra viktigaste uppgiften saknas i artikeln och det är hur många präster som inte svarat på enkäten. Hur många av dessa präster vill svara på en enkät från det politiskt korrekta svt om man är negativ till homoäktenskap och riskera att bli "förföljd" av pk-media.


Enligt uppgifter från svenska kyrkan finns ca 3 400 präster i tjänst, det innebär att 50 procent inte svarat på frågan. Om vi leker med tanken att de präster som inte velat svara eller inte alls svarat på svt:s enkät skulle svarat nej blir resultatet helt annorlunda enligt följande.


Ja, 34 procent

Nej, 66 procent


Då blir alltså resultatet det rakt motsatta. 7 av 10 präster säger NEJ till homoäktenskap.


Detta tror jag ligger betydligt närmare sanningen än vad svt kommer fram till i sin undersökning.


Personligen är jag emot homoäktenskap om någon undrar.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Godmorgon :)

Hoppas du får en bra torsdag.

2009-01-22 @ 07:56:30
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Jonas Franzen

Nej du Thoralf. Nu är du där och leker med statistiken igen.



Tänk tanken att de 1700 skulle svarat ja på frågan. Då får du 90% som säger ja. De kanske inte vill svara för att deras konservativa kristna vänner kommer att tycka att det inte är pk att viga homosexuella.



Oavsett vad så kan du aldrig dra dina egna slutsatser om vad folk skulle rösta på. Du måste lite på siffrorna. Fördömer du en sån här undersökning så kan du i princip fördöma all statistik. Här har ju 50% fått säga sitt. I vanliga "statistiskt säkerställda" röstningar räcker det med ca 1000 pers för att få en god sannolikhet att det stämmer med Sveriges 9 miljoner invånare.



Kom med lite sakpolitik istället för konstigt statistiska felsägningar.

2009-01-22 @ 08:14:56
Postat av: Thoralf A

Det finns tre sorters lögn säger man.

Lögn, förbannad lögn och statistik!



Som jag skriver "leker" jag med tanken. Men oj vilka reaktioner det blev omgående.

2009-01-22 @ 08:34:21
URL: http://thoralf.se
Postat av: Jonas Franzen

Det är helt korrekt Thoralf. Det sa i alla fall Mark Twain om statistik.



Samtidigt kan statistik vara riktigt intressant att se på, och värdefull att ha med sig i bagaget.



Den stora frågan är hur du egentligen ser på statistik? Ibland använder du det som källa, som fakta. Men ibland leker du med tanken och vrider lite på statistiken.



Men det är väl så... att man använder bara statistik som hjälper en själv i argumentationen. Och DET är du inte ensam om...

2009-01-22 @ 08:42:45
Postat av: Martin Isaksson

Ärligt talat vem bryr sig om homoäktenskap vill de gifta sig så fine, mer brudar till oss andra men sen kan man ju undra varför de vil gifta sig i kyrkan då den inte står för homsexualitet men å andra sidan så är vi ju inte muslimer och kan väl ändra oss och utveclas och förstår inte varför någon överhuvetaget kan tycka illa om homoäktenskap då det inte skadar någon.

2009-01-22 @ 08:55:33
Postat av: Elle Rhur

Thoralf blev det någon anmälan om lördagens "fredsdemonstration" på järntorget?



Vad gäller SSU,s SD Bluffen. Jag gick in på deras blogg och skrev mitt namn och vad som krävdes. (OBS att jag tidigare aldrig skrivit ngt där)

Eftersom jag är väldigt försiktig med att lämna ut min epersonliga Epost adress av förklarliga själ(spam) valde jag min andra från yahoo men inte att jag kom in för kommentar. SD Bluffen är en bluff i många olika hänseende

2009-01-22 @ 08:56:10
Postat av: Westerbotten

Jonas, när man gör den här typen av statistiska undersökningar måste man alltid ställa sig två frågor:



1. Svarar folk ärligt?

2. Utgör de svarande ett statistiskt representativt urval? I det här fallet ungefär översatt med "är det lika stor sannolikhet för att man inte ska svara oavsett vilken åsikt man har".



Om man förutsätter att svaret är ja på båda frågorna kan man med enkel matematik räkna ut hur säkert svaret är.







2009-01-22 @ 09:04:12
Postat av: Thoralf A

Jonas Franzen



Helt korrekt.



Det jag vänder mig emot i svt:s artikel är att man inte redovisar hur många präster som inte svarat på enkäten. Därav min lilla "lek" med siffror.

2009-01-22 @ 09:12:56
URL: http://thoralf.se
Postat av: Marthin

Bibeln är tydlig med detta, vad Svenska Kyrkan sedan gör är inte direkt intressant för de som bekänner sig som kristna. Svenska Kyrkan är i allt väsentligt ej kristen längre, och verkar därtill mer intresserade av att etablera islam i Sverige med sina "Guds hus"-satsningar. Kanske är det vänsterns drömmar om polygami som de ser hägra. Och ja, jag skrev just att Svenska Kyrkan övertagits av vänstern.



I övrigt är detta ett mycket intressant exempel på att religionsfrihet blott är ett slagord. När man på politisk väg tvingar fram lagar och tvång för något som går emot fundamentet; hur kan man sedan ha en åsikt om att andra politiska krafter t.ex vill riva ned moskéer? Om det första är en homokamp så kan det andra liknas vid kvinnokamp?

2009-01-22 @ 09:17:25
Postat av: hunter



Att någon som kritiserar Thoralfs påstående själv kommer med följande "De KANSKE inte vill svara för att deras konservativa kristna vänner kommer att tycka att det inte är pk att viga homosexuella."



Sedan avslutas det hela med att "Kom med lite sakpolitik istället för konstigt statistiska felsägningar." Ett eget KANSKE är OK medan däremot ett troligt antagande från Thoralf anses som en felsägning. Jag är djupt imponerad av såväl ordvalet i detta sammanhang som det logiska tankesättet!



Avslutar med vad som kan förväntas i takt med den muslimska utbredningen, där några statistiska undersökningar överhuvudtaget inte anses nödvändiga.



"Hundratals bosnier har nyligen protesterat i Sarajevo mot det införda förbudet mot Tomten bland stadens barn. Styrelsen för Sarajevos daghem och förskolor kommer att förbjudna Tomten. De hävdar att befolkningen är främst muslimer och jultomten är inte en del av den muslimska traditionen.



En multireligiös blandning av föräldrar, barn och andra blåste i visselpipor på centrumtorget på söndag och begärde att Tomten skulle

återställas till barnen. Många demonstranter bar Tomteluvor. Tomten kallas för Fader Frost och har gett ut presenter till generationer av bosniska barn i skolor, förskolor och andra institutioner. Detta gjordes även under kommunistiskt styre och var alltid bundet till nyårsfirandet. Demonstranterna anser att detta gör det därför till en bosnisk tradition."



För 3 år sedan försökte muslimska föreningar, utan hänsyn till svenska traditioner, påverka att de elektriska adventssljusstakarna inte skulle tillåtas i kommunens lokaler i Malmö eftersom de påminde alltför mycket om judiska högtider. För att kompromissa beslöt kommunen i ett första skeda att inte sätta upp den traditionella julgranen på Stortorget, utan man ersatte denna med ett jätteparaply som alla kunde samlas under och med uppvärmda bänkar. Detta skulle således symbolisera ett den multikulturella sammanhållningen (?) i Malmö. Efter ett ramaskri från "vanliga" malmöbor kom en julgran upp illa kvickt och är numera omgiven av en isbana mitt på torget.

2009-01-22 @ 09:20:02
Postat av: Hm

Hehe, om man leker med tanken att herr Franzen tillhör PK-etablissemanget så kan man åtminstone konstatera att han har goda ryggmärgsreflexer. Dock är ju poängen i Thoralfs inlägg att SVT utelämnar uppgiften om hur många som inte svarat, gissningsvis för att det skulle undergräva SVT:s tvärsäkra påstående att 7 av 10 präster vill viga enkönade par. Sedan får ju läsaren själv bedöma vems spekulation som är mest trolig, Thoralfs eller herr Franzens.

2009-01-22 @ 09:25:07
Postat av: BAW

Jag avvaktar tills pk-klubben och Sahlinskan bevittnat en vigsel mellan två flator i moske´n.

2009-01-22 @ 09:30:39
Postat av: hunter

Ett P.S. till min tidigare kommentar hämtad från Lundgrens blogg.



"Svara rätt: För att kyrkans präster skall svara rätt när media ringer och frågar om homoäktenskap har det nu gått ut centrala riktlinjer, till vilka jag återkommer.



En präst skall alltså inte svara efter vad samvetet bjuder utan efter centralt fastställda riktlinjer, beslutade i den kyrkliga centralkommittén således. Jag vet inte om avvikelser från partilinhen tolereras."



Den av vissa försvarade statistiska undersökningen verkar vara den inom PK omhuldade varianten: Lögn, förbannad lögn och statistik!

2009-01-22 @ 09:36:08
Postat av: Jonas Franzen

Westerbotten. Alldeles korrekt. Det är antaganden man får göra i alla undersökningar. När det gäller fråga ett vet jag inte. Har präster mer drivkraft att säga sanningen än andra? Hmm, nja kanske, men inte säkert. på fråga två om det är ett statistiskt korrekt urval. Ja det kan man nog säga om 50% svarat.



Thoralf. Visst är det så. Man kan undra varför de 50% som inte svarade inte gjorde det. Men jag kan se flera andra förklaringar än att de var mot eller att de unvek pga PK. Semester, resande fot, kanske inte kollar mailen så ofta, osv osv.



hunter. Suck. Med hjälp av att visa motsatsen framhäver jag att Thorlafs logik inte fungerade. Jag har aldrig påstått att det var sant. Jag bara visade alternativ på hur det kan ha sett ut. Jag, däremot, är djupt imponerad i hur du lyckas dra ut saker ur sitt sammanhang och medvetet missförstå saker.

2009-01-22 @ 10:02:43
Postat av: hunter

@ Jonas Franzen



"Jag har aldrig påstått att det var sant."



Nähä, men du gjorde ett tappert försök!

2009-01-22 @ 10:22:19
Postat av: Jonas Franzen

Haha, du är för go du hunter xD

2009-01-22 @ 10:23:52
Postat av: AWSvensson

Mer korrekt hade varit att skriva : 41% av de tillfrågade prästerna kunde tänka sig att viga homosexuella i kyrkan.

Det är skillnad på det framförda budskapet att 68% är positiva till att viga.

Det framgår inte om de därmed menar att de ingått äktenskap, varumärket äktenskap tillhör kyrkan, det är alltså ianspråktaget och definierat som en ekonomisk uppgörelse mellan man och kvinna. Detta skall enligt min mening accepteras med en stor portion av tolerans och respekt för de troende.

2009-01-22 @ 10:44:47
Postat av: hunter

@ Jonas Franzen



"Haha, du är för go du hunter xD"



Om detta verkligen är statistiskt signifikant säkerställt, känner jag mig djupt hedrad!

2009-01-22 @ 10:53:59
Postat av: Anonym

Varför ska inte homosexuella få gifta sig? För att ett tankesystem som bygger på en fantasi säger så? För att ni egentligen är homofober? För att ni anser de mindre värda, och ska inte ha denna rättighet? Känns lite som om ni bara svamlar en massa om egentligen ingenting. Säg som det är istället. Bögar och flator är fel? Det är onaturligt?



Men ingen av er har väl mage nog att visa ert rätta hat.

2009-01-22 @ 11:08:28
Postat av: Martin Isaksson

@ anonym

vad pratar du om ?? jag är medlem i SD och har inget emot homos eller HBT har jobbat många gånger med såna tror inte att folk bryr sig om de gifter sig ? inte de SD som jag träffat och pratat med.



det jag tror thoralf pratar om är att de som jobbar inom kyrkan kanske inte tycker så igentligen men att det är PK att vilja främja detta och därför svarar som de gör eller inte svarar als? visst är det tokit att bry sig om vad homos gör jag inte anser att de är ett problem och sköter sig själva och deras önskemål är rimliga vad gäller adoption osv, har till dagens datum aldrig sett horder av bögar som sprungit runt och slåt ner hetros eller oliktänkande så som jag sett araber, kosovoalbaner,

2009-01-22 @ 11:18:04
Postat av: Tommy

När PK folket vill ljuga,använder de bara lite statistik,men när du själv vill använda statistik utan att vilja ljuga, då är du rasist eller homofob.



2009-01-22 @ 11:22:50
Postat av: Hulda

Kommer våra nya "svenskar" att få samma möjlighet att ingå homoäktenskap? Tex. två muslimska män som fattar tycke för varandra...?

2009-01-22 @ 11:32:51
Postat av: AWSvensson

Hulda: Troligtvis men ritualen är lite annorlunda. Rör det sig om kvinnor så består vigseln i att de stenas till döds medan män blir upphängda i en gammal HIAB kran allt till ackompanjemang från en vrålande pöbeln.

2009-01-22 @ 11:38:57
Postat av: BAW

Skall vi införa muslimska äktenskap och låta män likt Muhammed gifta sig med en sexåring?

Människor av den åsikten tycker pk-vänstern är berikande för Sverige.

2009-01-22 @ 12:05:00
Postat av: Thoralf A

Jag personligen bryr mig inte om någon är homosexuell så länge han låter mig vara ifred. Sedan har jag dock svårt att förstå hur dessa personer fungerar.



När det däremot gäller äktenskapet anser jag det vara instiftat för en man och en kvinna. Ett homosexuellt par kan aldrig få ett gemensamt barn och däri ligger den stora skillnaden och därmed kan det aldrig likställas.



Det innebär inte att det skall vara någon skillnad när det gäller det juridiska för homosexuella eller heterosexuella par. Förutom på en punkt och det är när det gäller adoption. Där är jag mycket tveksam eller säger nej till om homosexuella par skall ha den möjligheten.

Ett barn har rätt både till en mamma och en pappa.



Ingen präst skall heller kunna tvingas till att viga homosexuella par mot sin övertygelse, den respekten måste denna yrkesgrupp ha rätt till utan att bli förföljda i pk-media.



2009-01-22 @ 12:23:43
URL: http://thoralf.se
Postat av: Inge Sandén

Precis så är det Hulda,det kommer vi aldrig att få se.AWSvensson mycket sann verklighetsbild.Så går det till i Iran.Det har också redan kommit till Sverige.Den snälle och goe Svensken på Kappelgatan i Malmö blev mördad av två muslimer från Rosengård.Kyrkan har ensamrätt på äktenskapet,så är det bara.Äktenskapet är mellan man och kvinna allt annat är konstlat.

2009-01-22 @ 12:37:34
Postat av: AWSvensson

Ett scenarier , två kvinnor är gifta, den ene blir inseminerad medan den andre blir normaliserad för en kväll. De föder varsitt barn. Är då dessa barn syskon eftersom de är födda inom som man vanligtvis säger äktenskapet.? Vad händer vid en skilsmässa, om dessa båda barn är syskon så ärver de således varandra trots att de inte har något som helst släktskap. Vi har idag en fungerande äktenskapsbalk, inte blir den enklare av att även omfatta samkönade.

2009-01-22 @ 12:38:23
Postat av: Martin Isaksson

AWsvensson finns väl en massa skilsmässoungar som saknar en far och när mamman gifter sig så blir de ju en ny familj man ska inte konstla tilldet så mkt men det är det jag gillar med SD man måste inte tycka lika i alt. hadde jag varit S så och svarat ej PK i något valfritt ämne så hadde jag varit utsparkad för länge sedan men först efter en massa påtryckningar och hot.

2009-01-22 @ 13:04:14
Postat av: AWSvensson

Martin Isaksson , det du nämner är ej jämförbar juridik, det är betydligt mer komplicerat än så. Äktenskapsbalken är den som reglerar förhållandet i ett äktenskap.

2009-01-22 @ 14:07:04
Postat av: Martin isaksson

Jamen är detta verkligen något man ska lägga energi på Bögar? de gör ju inte någon nåt ont, tror de skulle upfostra barn minst lika bra som någon annan jag blev inte knäpp bara för att jag bara växte upp med en förälder det finns ju hur många exempel som helst på hetro par som inte borde skaffa barn och inte kan upfostra dem.



detta är vad jag tycker ni får gärna tycka annorlunda.



Men är det detta man ska lägga krutet på? om de får gifta sig i kyrkan? bara för att en sagobok för tusentals år sedan sa att bara man och kvinna får gifta sig?



Men sen å andra sidan fattar jag inte varför de prompt ska gifta sig i kyrkan?



jag ska ju inte promt vilja gifta mig i en moske trotts jag inte är muslim bara för att.



Sen som sagt väntar med spänning på när de första muslimska homo paren gifter sig i mosken. ska bli kul att se mona muslim viga dem haha. det avslutas väl med en obligatoriska muslim coktailen med 98oktan bensin.



sen har ju muslimerna en väldigt annorlunda syn på vad som är bög och inte, den som sätter på är det inte medans den som blir påsatt är det och bör stenas?? mkt lustigt men det är mkt som muslimerna sysslar med.



2009-01-22 @ 14:18:29
Postat av: m

Äktenskapet instiftades av Gud till mannen och kvinnan. Att politiker sedan valt att fylla äktenskapet med juridiska implikationer är knappast kyrkans problem- det är ett problem för politikerna. Däremot ska alla ha samma juridiska rättigheter vilket innebär att om två av samma kön väljer att ha ett äktenskapsliknandeförhållande ska detta i dess juridiska del kunna jämställas med ett giftermål. Därför instiftades Partnerskapslagen. Man kan aldrig tvinga kyrkan till att viga samkönade eftersom äktenskapsbegreppet tillhör kyrkan. På samma sätt kan man aldrig tvinga Rotary att ta emot vilka personer som helst som medlemmar eftersom de styr över vem som får vara medlem.

2009-01-22 @ 14:30:12
Postat av: Martin isaksson

@ M



jo du ge mig en afrikan så ska jag nog få in honom i rotary annars blir det DO rättegång.



Men man kan tydligen tvinga på svenskarna vem som helst då invandringen är som ett översvämning idag där svenskarna inte har något att säga till om.

2009-01-22 @ 14:51:49
Postat av: Robert

Vet ni när svt`s undersökning om hur många Imaner som tycker att det är ok för 2 homosexuella att vigas i en moske kommer?



Svar: Den kommer aldrig någonsin komma

2009-01-22 @ 16:06:46
Postat av: Martin isaksson

@ Robert



haha de hadde aldrig svt vågat för helt plötsligt hadde de haft en hel klan i sin trapp med manchetes som kräver rättvisa mot att blivit så skymfade.



sen om man ska vara helt seriös så hadde de aldrig kunnat göra detta då de hadde kunnat skriva in sig hos arbetskassan dagen efter.

2009-01-22 @ 16:30:44
Postat av: Humanist

Kul att se att ni sverigedemokraterna delar kristdemokraternas värderingar. Ni kanske skulle slå er ihop så ni klarar fyraprocentspärren tillsammans.

2009-01-22 @ 16:37:07
Postat av: Putte

Nu generaliserar du "Humanist". Läs Martin Isakssons inlägg. Jag är visserligen inte medlem i SD, men jag röstar på dom och jag har samma åsikt som Martin.



Däremot väntar jag med spänning på att homoäktenskap också ska bli tillåtna inom Islam i Sverige, men det lär inte hända detta årtusende och "Humanist" med gelikar lär aldrig kräva det heller.

2009-01-22 @ 16:56:29
Postat av: Martin Isaksson

@ humanist



Här får man vara olika utan att slängas ut detta kan dock inte sägas om V.S man kan diskutera frågorna dvs ha en debatt inte som S som har debatter där alla håller med varandra (tex som halal tv sista program)



sen fattar du väl Putte att de skulle aldrig våga anklaga framtidsrelgionen islam för att vara homofobiska då hadde de ju inte pratat som vi gör utan utan halalslaktad Humanisten i garaget för att han skymfat allah

2009-01-22 @ 17:03:25
Postat av: Martin isaksson

@ humanisten



jag skulle vilja påstå att SD är mer mångsidig och accepterar alla som vill landets och dess innevånare väl och strävar mot jämlikhet och att ställa krav på folk, för länge har sverige varit endast rättigheter och inga skyldigheter och se så galet det blivit,



jag hadde aldrig blivit hörsammad i Gestapo partier som S och V. krav på rättvisa och riktig solidaritet där man månar om landet och dess innevånares bästa. Är inte PK och mångkultur där bildäcken brinner och tjejer kastas ut från balkongen samt homosexuella dödas av muslimer bara för att de är homosexuella ja vi går verkligen en ljus framtid till mötes.



http://frianyheter.wordpress.com/2009/01/16/tva-ungdomar-haktade-for-mord-i-malmo/

2009-01-22 @ 17:13:54
Postat av: Annelie

Borglig vigsel är upp till var och en. Kyrklig vigsel stämmer inte övrens med biblen. Där står det att äktenskap ska vara mellan man och kvinna.

Tiden är ur led.

2009-01-22 @ 17:54:38
Postat av: Martin Isaksson

hmm kanske är för att jag är och hälsar på släkten lite väl ofta i spanien men där är det faktisk tillåtet för homosexuella att både gifta sig och skaffa barn och de som jag sett verkar göra ett mkt bra jobb med sina barn.



2009-01-22 @ 17:58:45
Postat av: hunter

Helt off topic.



Det finns en och annan som då och då på olika bloggar ondgör sig över och kallar oss som gör kommentarer för "fega", eftersom vi är många som använder oss av pseudonymer.



Som framgår av bifogade länk har vi att göra med kriminella individer inom AFA, som begår rena brottsliga handlingar och som ställer till ett rent h-e för att skrämma Sd-anhängare till tystnad. Detta kan givetvis drabba vem som helst som offentligt uttrycker sitt stöd för Sd och som vi tyvärr måste ta hänsyn till, både för vår egen och våra familjers säkerhet. Ingen vet i dag hur långt AFA egentligen är beredda att gå, för att tysta "misshagliga" personer.

Postat av: s-e karlsson

Håller faktiskt med Martin Isaksson ! Sd borde ta till sej de homosexuella , deras röster är guld värda valåret 2010 ! Dom kan inte rå för att dom är födda med de känslorna som dom fått !



Mvh S-E Karlsson .

2009-01-22 @ 18:06:17
Postat av: Martin isaksson

Enligt en en läkare på Lundsuniversitetsjukhus som jag lunchade med en gång där i deras matsal så beror avikande sexualitet på en muterad gen som finns hos ca 5% av befolkningen så detta är ingen sjukdom man kan bota utan de är helt enkelt skapta så, likaså för pedofiler då det är en lägning men den går att bota med ett rakblad enligt mig.

2009-01-22 @ 18:13:42
Postat av: Andreas

Bögar!!! Fy,det är inte normalt.Det är vad jag tycker.

2009-01-22 @ 18:36:40
Postat av: Andreas

s-e karlsson



"Håller faktiskt med Martin Isaksson ! Sd borde ta till sej de homosexuella , deras röster är guld värda valåret 2010 ! Dom kan inte rå för att dom är födda med de känslorna som dom fått !"



Ja,varför inte sjunka ännu lägre!! SD behöver ju alla röster dom kan få.

2009-01-22 @ 18:40:58
Postat av: Kalle

Vi har ju religionsfrihet i detta landet. Då kan ju bögarna gifta sig i muslimernas moskeer. Muslimerna är alltid de som åberopar religionsfriheten. Då kan det ju inte vara något problem för dem att upplåta sin moske för alla bögor och flator.



Äktenskapet är för man och kvinna. Inget annat.

Vill bögarna ta över denna värld så att vi inte fortplantas vidare???



Låt bögarna hålla på med sitt MEN inte i den svenska kyrkan eller borgerliga vigselrum.

Där har de inget att göra med sin avikande läggning.



Fråga muslimerna i debatten vad de tycker om bögar och flator??? Konstigt att svenska medier inte gjort det för att förtydliga debatten!!!



Låt inte SD förlora sin själ som KD gör nu för att bejaka så många väljare som möjligt. Det är nog en väg bakåt ned i det förlorade och bortgömda diket !!!







2009-01-22 @ 18:55:03
Postat av: s-e karlsson

Andreas ! Är du 100% säker på att du inte får ett barn eller barnbarn som är homosexuellt ? För att vara absolut säker så måste du nog leva i avhållsamhet ! För det är väl inte så att du skulle försskjuta ditt egna barn respektive barnbarn ?

Mvh S-E karlsson .

2009-01-22 @ 19:10:23
Postat av: Magne

Aldrig, aldrig att homosexuella skall få adoptera barn. Vill dom gifta sig så gör det då men repsektera om kyrkan inte vill och gör det statligt. En sak till; Gör vad ni vill bakom era stängda dörrar men Pridefestivalen är provokativ och så förbannat PK-äcklig så jag spyr på den.



Detta var min åsikt i ämnet.

2009-01-22 @ 19:15:54
Postat av: Andreas

s-e karlsson



Skulle mina barn komma hem och säga att dom är homosexuella,så skulle jag inte kunna se dom i ögonen.Själv skulle jag känna mig jävligt misslyckad.Nej,det är emot naturen att vara bög.

2009-01-22 @ 19:26:25
Postat av: s-e karlsson

Andreas ! Du och Åke Gren blåser tydligen i samma trumpet !S-E Karlsson.

2009-01-22 @ 19:40:04
Postat av: Andreas

s-e Karlsson



Är ni för homosexuella i Sverigedemokraterna? Eller,är det bara din åsikt?

2009-01-22 @ 19:48:22
Postat av: stefan

Ja, nej till homoadoptioner, man ska sätta barnens bästa i första hand och inte vuxnas behov av barn, barn med två mammor eller två pappor kommer garanterat att mobbas i skolan, så är det bara, man behöver inte gå längre än till sig själv, skulle man velat växa upp med två mammor eller pappor, NEJ.

2009-01-22 @ 19:52:07
Postat av: s-e karlsson

Det är min åsikt ! Jag tycker inte man ska anklaga någon för något som man inte rår för ! Som man är född är man född ! S-E Karlsson .

2009-01-22 @ 19:54:54
Postat av: Andreas

Vad heter pappa? Göran

Vad heter mamma? Sverker



Stackars mobbade barn.

2009-01-22 @ 20:01:32
Postat av: Inge Sandén

Andreas:Det här med homosexuella är ingen politisk fråga direkt.Det finns för och emot i alla partier,så även i SD.Men däremot står det i SD-s, partiprogram,Sverigedemokraterna anser att äktenskapet är till för man och kvinna.

2009-01-22 @ 20:10:52
Postat av: Andreas

Inge Sandén



"Sverigedemokraterna anser att äktenskapet är till för man och kvinna."



På den punkten håller jag med Sverigedemokraterna.

2009-01-22 @ 20:19:49
Postat av: Martin Isaksson

Va e det med er, Varför denna rädsla för homos de har ju inte gjort något ont mot någon,



Är det normalt ? nä det är det ju inte (eftersom der är en mutation på DNAt) men vafan det är 2009 dags att acceptera folk som inte gör någon nåt ont(hur vet ni att barn skulle mobbas om de har 2st föräldrar av samma kön när jag varit i spanien där homoadotion är lagligt så pratade jag just med 2st pappor om detta men de hadde inte haft några problem med detta) vad jag har emot är folk som gör som parasiterar och förstör vårt samhälle såsom islamifisiering och kriminella invandrare de som inte gör det har min respekt.



jag är ju inte helt normal jag är ju vänsterhänt skämt vill ni inte ha ett rättvist svenks samhälle eller vill ni ha mona muslim med koranen i hand och bögar hängandes i varje träd? visst man kan diskutera om de ska få adoptera men i första hand ta hand om de mer akuta problemen sen kan man ornda upp resten. har aldrig varit med om bögar som våldtar varandra och går i gäng och terroriserar folk samt vill inskränka på folks rättigheter.



jag hadde ju inte brytt mig om invandringen om det inte hadde inskränkt på mänskliga rättigheter (kvinnoförtryck, brottslighet, Så kallad heder.)



men nu gör det bevisligen det och bör bekämpas för våra barnskull om ingen annat, (rädda pk människorna från sig själva och sin destruktiva politik)



Sen har jag aldrig förståt varför de vill gifta sig i kyrkan, de jag pratat med som är bögar har aldrig haft en tanke på att gifta sig i kyrkan.

det är nog bara ett par förvirrade PK bögar och påhejandes av feminister och Vänster som driver detta så vansinnigt långt.

2009-01-22 @ 20:24:40
Postat av: Ture F.

Det är märkligt att det skall vara så svårt med allt här i landet - att ta till sig verkligheten! Äktenskapet är per definition en grej mellan en man och en kvinna - för gemenskap, för att knulla fram barn och att uppfostra dem. Klassiskt alltså, och dessutom ganska praktiskt! Så fort det är fråga om något annat än en man och kvinna, så är det inget äktenskap, och ingen kan känna sig diskriminerad av detta förhållande. Det finns massor av situationer, där jag inte platser. Som dryga 60-åring, så har jag klart svårt att attrahera 20-åriga tjejer. Här skall jag be att få klaga hos den allomfattande DO mot åldersdiskriminering! Var det någon som sade något?



Jag som har två hundar av manligt kön plus en katt av kvinnligt kan följaktligen inte ingå äktenskap med dessa - lika litet som två bögar (det äcklar mig, när jag ser två karlar kyssas, för att inte tala om resten som jag inte vill tänka mig) hur än stor kärlek jag må hysa till våra djur.



Det sätt som svenska kyrkan agerar på är endast skamligt - tanken har slagit mig hur dessa lealösa typer hade handlat, om nazisterna kommit till Sverige (landet lade sig ju platt ändå, så det var ju inte nödvändigt med någon invasion!). Kyrkan antas ju grunda sitt budskap på Bibeln, och där finns intet stöd för "bögäktenskap"! Jag är bara så glad att jag gick svenska kyrkan för ca tjugo år sedan, ty värre hycklare och bedragare finns inte ens hos de svenska politikerna! Här blir det bara en extra gåva till katolikerna - cash!



Hur ända in i h----te kan ett äktenskap vara "könsneutralt"? Fy fan!

2009-01-22 @ 21:12:08
Postat av: Tommy

Låt bögar vara bögar, men höj inte upp det till att vara något att sträva efter.



Hej! Mona S.

2009-01-22 @ 21:13:21
Postat av: Tore

Magne! jag håller med dig till 100 %...

2009-01-23 @ 00:25:40
URL: http://http
Postat av: Lingon

Håller med SD i vissa frågor men vad gäller homoäktenskap fattar jag inte vad ni är så rädda för? Orka bry sig ifall två vill gifta sig. Känns som det finns viktigare frågor.

2009-01-23 @ 09:36:42
Postat av: Ture F.

Det är ingen som är rädd (för vad?), och personligen tycker jag bra det är äckligt med två karlar som suger av varandra och vill kalla det äktenskap. Ett äktenskap är en förening mellan man och kvinna, vilket bl.a. framgår av Biblen. Det kan aldrig bli något annat. Sedan får alla andra sköta sina affärer bäst de vill. Det angår inte mig vad folk sysslar med så att säga i sängen.

2009-01-23 @ 21:09:22
Postat av: Lingon

Du verkar ha en hel del att säga om det iaf. Var lite modern och låt talibanerna skrika om religion och gudar i himlen istället.

2009-01-25 @ 18:59:13
Postat av: mardini

jag tycker synd om den kommande generationer . tänk om de kräva äktenskap med derras kära hundar eller robotar "kärlek" och i kyrkan,

2009-01-26 @ 16:57:50
Postat av: Jan

Å fan. Thoralf är inte bara islamofob, nu visade det sig att han är homofob också. Ja det är ju ingen ovanlig kombination iofs.

2012-04-12 @ 12:20:10
Postat av: Jan

stefan



"Ja, nej till homoadoptioner, man ska sätta barnens bästa i första hand och inte vuxnas behov av barn, barn med två mammor eller två pappor kommer garanterat att mobbas i skolan, så är det bara, man behöver inte gå längre än till sig själv, skulle man velat växa upp med två mammor eller pappor, NEJ."



Där slog du huvudet på spiken. Det är människor med dina åsikter som skulle mobba barn vars föräldrar vara homosexuella.

2012-04-12 @ 12:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0