FAMILJEN AYGAN



För ca en vecka sedan skrev jag om Abdulkadir Aygan som fick uppehållstillstånd i Sverige tillsammans med sin familj om 5 barn trots att han erkänt delaktighet i 36 politiska mord i Turkiet och troligtsvis har mer på sitt samvete. Läs mitt tidigare inlägg.


Sedan jag skrev mitt inlägg har det förekommit flera artiklar i media, Dagens Nyheter, Kvp, Sveriges Radio och Aftonbladet där flera kända kurder  som Dilsa Demirbag-Sten och Kurdo Baksi anser att denna förbrytare inte skall utlämnas till Turkiet. Det märkliga är att dessa personer inte finner det märkligt att han går om kring fritt i vårt samhälle. Ännu märkligare är att ingen tycks anse att han skall stå till svars för sina brott.


Jag utlovade en fortsättning då det framgick av lokala tidningsartiklar att han även varit dömd till fängelsestraff i Sverige.


Abdulkadir Aygan dömdes 2007-10-11 till 3 månaders fängelse för falsk tillvitelse (Mål nr B 2460-07). Av domen framgår också att han tidigare lagförts för rattfylleri.


Vid ett bråk i Ryd som ligger Tingsryds kommun mellan Aygan och hans familj och ett gäng svenska ungdomar blev en svensk kille skallad och brutalt nedslagen med ett en meter långt järnrör. Även en annan svensk kille blev skallad av Aygans familj. Vid förhör och rättegång framgång sådana uppgifter att familjen Aygan kommit överens om att den då 15-årige sonen Salih Aygan skulle bära skulden för slaget med järnröret. Givetvis skulle det innebära att straffet blev mycket lågt. Men följden blev istället att pappan Abdulkadir Aygan dömdes för falsk tillvitelse till 3 månaders fängelse.


Den som utdelade slaget och utförde flera skallningar var den då 19-årige Hasan Acikgöz som är gift med Aygans dotter. Han dömdes till 2 månaders fängelse för misshandel och falsk tillvitelse och 16 000 kronor i skadestånd till offren. Ur domen kan följande läsas.

"Frivården har bedömt att Hasan Acikgöz inte är lämplig för samhällstjänst på grund av bristfällig arbetsinsats vid studierna i svenska för invandrare och svårigheter att hålla tider."


Nu är det tyvärr inte slut med detta. En tjänsteman på Tingsrätten i Växjö ringde mig angående min begäran och passade då på att upplysa mig om att det fanns flera domar mot medlemmar i familjen Aygan. Givetvis begärde jag även ut dessa domar.


I detta fall gällde det inte helt oväntat sonen Salih Aygan som är född 1991.

Han är dömd till ungdomsvård (Mål nr B 2404-07) för följande bedrifter.

Stöld (K 11867-07)

Stöld (K 11868-07)

Stöld (K 12338-07)

Olaga hot (K 14395-07)

Olaga hot (K 18817-07)

Misshandel och Olaga hot (K 18465-07)


Misshandeln gäller en utvecklingsstörd pojke, mamman upptäckte misshandeln och rusade ut och enligt domen sades följande.

"Salih bankade även Jerry i ryggen med flera slag. Hon rusade ut och frågade vad fan han gjorde. "Passa dig hordjävel jag skall mörda dig och hela din familj" sade Salih till henne. Salih var väldigt arg och hotfull."


Under våren 2008 skulle den unge Salih genomgå ett ungdomskontrakt som innebar ett antal samtal med ungdomsbehandlare men det tycks inte ha haft någon större effekt för under hösten blev han anmäld för Olaga hot ännu en gång (K 17722-08), mot den man som blev nedslagen med ett järnrör. Salih hotar personen med att "kvivhuggen kommer". Det tolkar jag som att någon slags hämnd är på gång från familjen Aygans sida.

  

Givetvis måste ovanstående domar vägas in när åklagare och högsta domstolen överväger skälen till en eventuell utvisning av Abdulkadir Aygan till Turkiet.

  

Jag anser att familjen aldrig skulle ha beviljats uppehållstillstånd från början. När man nu även ser att de inte respekterar svenska lagar och regler och att det enligt en av domarna framgår att man inte gillar "svennar" så är det helt klart för mig att de har förverkat sin möjlighet att få stanna i Sverige. Om det verkligen varit rädda för att bli utvisade till Turkiet så ägnar man sig inte åt brottslighet på det här sättet utan gör allt för att en bra assimilering kommer till stånd i vårt samhälle.

Hela familjen bör därmed utvisas till Turkiet. Turkiet har avskaffat dödsstraff så det kan inte vara något problem att utvisa familjen. Dessa personer kommer att göra sig skyldiga till ytterligare brott i Sverige om de inte utvisas.

Vem blir nästa offer?


Kommentarer
Postat av: Nisse i Hökarängen

Svenskar rånar och misshandlar också!

2009-02-25 @ 08:53:08
URL: http://www.ironi.nu
Postat av: Stefan

Man kan undra hur många fler "Abdulkadir" som finns i Sverige.

Jag hoppas på en förändring 2010,annars är det nog kört.

2009-02-25 @ 08:53:13
Postat av: Martin Isaksson

@ Nisse i hökarängen



Är din lösning att vi importerar fler ?

de vi har redan får vi handskas med, dessa parasiter har inte här att göra från första början,



sen är det väldigt sällsynt med att svenskar hotar att döda varandras familjer detta är mer ett stenålderstänk.



Mördaren och hans familjs ska förpassas till turkiet, men någon dåre hänvisar väl till att de knutit såna väldiga band i sverige även kännt som ömmande omständigheter som verkar ersätta sunt förnuft när de låter ärkeparasiter stanna.



ut med han.

2009-02-25 @ 09:03:14
Postat av: Martin Isaksson

@ Nisse



antar att du var ironisk.

2009-02-25 @ 09:23:53
Postat av: Fredrik

Ut med honom till Turkiet där de riktiga turkarna gör processen kort med honom...Är man en bergsmänniska så ska man också bo där...inte i ett civiliserat samhälle som Sverige!

2009-02-25 @ 09:24:20
Postat av: BAW

För mig är det fullständigt ofattbart hur denna familj fått uppehållstillstånd i Sverige. Det måste tillsättas en utredning som granskar hur det går till på migrationsverket och vad det är för idioter som sitter där och värmer röva.

2009-02-25 @ 09:39:37
Postat av: Söder

Jag blir så jäkla arg när jag läser att denna mördare och hans familj går lösa i Sverige.

Politikerna kallar minsta rop på rättvisa för rasism. I min bekantskapkrets är det många som kommer att rösta på ett parti de aldrig trodde de skulle rösta på.

2009-02-25 @ 10:38:23
Postat av: AWSvensson

Tänk vad vi matas med tyckasyndomrepotage när personer, som saknar det skyddsbehov som Sveriges låga krav på uppehållstillstånd kräver, inte får stanna. Men aldrig ett reportage om alla dessa drägg som fått stanna och som visar sin tacksamhet på för oss ett märkligt sätt. Man hänger ut handläggare som avvisat enligt regelboken men aldrig slappa handläggare som släpper igenom sådant här avskum.

2009-02-25 @ 10:53:19
Postat av: vmm

Ett av mina "favoritscenarier" som jag våndas över att tänka på är att Usama bin Laden traskar in på polisstationen i Södertälje och söker asyl. USA kommer att begära honom utlämnad men eftersom han på goda grunder kan hävda att han riskerar dödsstraff i USA så kommer Sverige inte att lämna ut honom... Usama kommer säkert att få anmälningsplikt på polisstationen i Södertälje, dvs. han måste dit en gång om dagen för att visa upp sig. När Afghanistan inte samarbetade med USA när det gällde att gripa och lämna ut misstänkta terrorister så skickade USA soldater dit och gjorde jobbet. Vad händer när USA skickar ett hangarfartyg med tillhörande fartyg in i Östersjön och talar om att Sverige bör lämna ut Usama och att annars så kommer Tomahawkmissiler att skickas mot polisstationen i Södertälje? Hur kommer Sverige att agera då tror ni?

2009-02-25 @ 11:09:29
URL: http://vitmedelaldersman.blogg.se/
Postat av: AWSvensson

SD växer inte ifrån sina bruna rötter.

Ännu ett desperat försök av en reporter på Sydsvenskan att visa sig på styva linan, vilket avslutas ganska omgående med ett stort magplask.

2009-02-25 @ 11:15:32
Postat av: ex-svensk

vmm: Du läser mina tankar och delar min dröm!

2009-02-25 @ 11:16:58
Postat av: Rädda Sverige

Det vore lämpligt att maila detta innehåll till Dilsa Demirbag-Sten för att göra henne uppmärksam på vilka människor hon försvarar. Men det räcker kanske för henne att det rör sig om en landsman för att ta honom i försvar?

2009-02-25 @ 11:19:54
Postat av: AWSvensson

Hur ska jag köpa mat om ersättningen försvinner?

Läs vidare i Dagens Nyheter, betänk: är det här ett typfall så kan väl inte ens den mest trogne PK fantasten se det sjuka i Svensk asylhantering.

2009-02-25 @ 12:19:10
Postat av: hunter

Intervju av Thoralf Alfsson i SD Television.



P.S. Thoralf du använder ofta "sista" i stället för "senaste" då du skriver på bloggen. Finns en viss skillnad i betydelse.

Postat av: Inge Sandén

Återigen ett lysande exempel på hur Sverige misslyckat med den s.k.asylmottagningen.

Vi gammel sossar,hade inte i vår vildaste fantasi trott,att vi 2009 skulle läsa dylika inlägg,som Thoralf här redogör på sin blogg.

Märker mer och mer i min umgängeskrets,att fler och fler kommenterar,nugår det inte bara längre att hålla på som dom styrande gör.

Om det är SD som kan ändra på detta,är det bara att lägga rösten 2010 på detta parti.

Arbetarna har redan till stor del avslöjat sossarnas mångkullturella bluff.

Därför kommer SD att gå spikrakt in i Sveriges Riksdag 2010,kan jag lova till alla som misströsta.

2009-02-25 @ 12:58:58
Postat av: Andreas

Både sossarna och borgarna har visat vart de står. Båda får mig att må illa faktiskt.

Jag sätter mitt hopp till Sverigedemokraterna. Jag har aldrig tidigare engagerat mig politiskt. Men för ett år sedan så gick jag med i Sverigedemokraterna, jag blev medlem. Det är något som jag aldrig har ångrat. De har sunda idéer och det bästa är att man kan få vara med och påverka själv hur man vill att det ska vara. Vi har alla idéer och tid har vi om vi vill. Tycker fler bör komma över den där lilla tvivlande gränsen, ska jag.. vågar jag.. tänk vad grannarna ska säga.. vad ska släkten säga.. Tänk på dina barn i stället, tänk på din framtid. Många har åsikter om partiet och det kan jag säga, hela tiden dag för dag så börjar folk vakna upp ur censuren/hjärntvätten som politikerna håller på med om SD och börjar ge sitt stöd till SD. SD ett parti som säger vad du tänker!



Och för att hålla mig till ämnet :) UT MED KRÄKET!

2009-02-25 @ 14:05:19
Postat av: Stefan A

Är i det närmaste omöjligt numera, att utvisa brottslingar till större delen av världen, från sverige, räcker med att man riskerar lite omild behandling, är nog ingen konst att få fram en landsman som vittnar om hur han misshandlats mot en summa pengar, och då sitter vi där med en evig försörjningsbörda, eller kulturberikare,pensionsräddare, arbetskraftsbristbefolkare eller vad nu pk föredrar att kalla brottslingarna.

2009-02-25 @ 14:41:40
Postat av: Magne

Detta vansinne måste vara någon form av experiment. Där man skall se hur lång tid det tar att rasera ett homogent samhälle uppbyggt av ett intellektuellt och väl utvecklat folk.

2009-02-25 @ 16:50:14
Postat av: Knegarn

Turken Dano Acar grundade som 18-åring det kriminella "Original Gangsters". Sedan 2007 befinner han sig i Turkiet eftersom han är anhållen i sin frånvaro för anstiftan till mordbrand i Göteborg.

Det vore väl ett utmärkt tillfälle att utväxla kriminella? Sverige får hit Dano och Turkiet får sin Abdulkadir.

2009-02-25 @ 16:51:27
Postat av: Knegarn

Länk: http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.434628

2009-02-25 @ 16:52:05
Postat av: Carl

om man börjar nysta så har 90 procent av främlingarna bakgrunder som förnuftet säger att de borde aldrig fått sätta sin fot i Sverige. hur f-n kan politiker låta Sverige förstöras??

2009-02-25 @ 17:44:01
Postat av: Andreas Henriksson

Det är någonting som är jävligt fel, när man kan komma till Sverige och begå brott och inte vilka brott som helst, utan grova brott. Har man gjort det så ska man inte få vara kvar här, anser jag. Vad fan hade hänt om en annan hade åkt ner till Mellanöstern, Afrika el dyl, och begått ett brott där. Man hade ju för fan blivit stympad.

2009-02-25 @ 17:51:29
Postat av: Andreas Henriksson



Jaha, nu valdes Ibrahim Baylan till partisekreterare i Socialdemokraterna, nu ser man vad det kommer att ta vägen. Tack Mona(ironi)

2009-02-25 @ 17:56:31
Postat av: hunter

För den som är intresserad av vad Kurt Lundgren anser om Fanerdunsåpan, rekommenderas bifogade länk. Kloka ord av en klok man!

2009-02-25 @ 18:06:34
URL: http://kalmartidning.se/
Postat av: Tore

Knegarn, här lämnar du ett sanningens ord. "Bytt, bytt, kommer aldrig igen"...:-)



2009-02-25 @ 18:58:52
Postat av: FreeBird

”Därför kommer SD att gå spikrakt in i Sveriges Riksdag 2010,kan jag lova till alla som misströsta.”



Jag själv är ”en blatte” som har levt och jobbat nästan hela mitt liv i Sverige. Jag röstade alltid borgerligt. Nu orkar jag inte längre, det blir SD. Enligt stämningen och ”kaffesnacket” på min arbetsplats blir jag inte förvånad om SD blir 3:e största parti. Jag tippar över 10%.

2009-02-25 @ 19:02:41
URL: http://www.thereligionofpeace.com/
Postat av: hunter

@ FreeBird



Visste inte om din hemsida och verkligen skrämmande och tänkvärd information som du presenterar. Skall sprida URL inom bekantskapskretsen.

2009-02-25 @ 19:13:47
Postat av: Fredrik

Till Freebird!



Du är ingen blatte ! Va fan är en blatte ?



Du är fan lika svensk som en annan ! Fan de värmer att se en invandrare med hjärtat på rätt ställe !



Vet att de finns fler !! Man ska fan vara stolt över de vi har ! Fler såna som dig som fattat galoppen och hur jävla viktigt det är med att ta ansvar för de här landet och dess värderingar !



2009-02-25 @ 19:38:18
Postat av: Martin Isaksson

Andreas Hendriksson.



Nåt sånthär hadde aldrig hänt om regeringen hadde infört lite regler som SD står för nu är det S som genom åren gjort så att detta svin kan stanna här.

Kanske man kan räkna med din röst 2010 så någon förändring blir gjord



Välkommen freebird

2009-02-25 @ 20:30:01
Postat av: Darius

Till vmm.



Jämför du Sverige med ett land som troligtvis har bara haft krig i sin historia och har en väldigt stor historiskt bakgrund. Då syftar jag på kultur etc. etc. etc.



Sedan ska jag inte ta upp människorna som bor där, de har suveränt folkslag, jag syftar på generna givetvis. De är med ganska hög sannolikhet riktiga krigare från härkomsten.



Men tyvärr är många hjärntvättade av extremister och stormakterna pressar på hårt med. Och det medför att det aldrig blir fred där eller lugn och ro för att bygga upp landet.



Enligt mig skulle Sverige förmodligen göra det som Danmark gjorde när tyskland ringde för ungefär 64-70 år sedan. Om ni har läst lite historia då vet ni vad jag pratar om!

2009-02-25 @ 22:20:24
URL: http://dariusa.blogg.se/
Postat av: Skägglös

Det värmer i mitt hjärta att se folk som du freebird, som förstår galoppen! SD måste in eftersom det är det enda parti man kan rösta (som är stora nog för riksdag) på idag som står för en förändring av denna multikultur islam mardröm!

2009-02-25 @ 23:13:25
Postat av: lee

Det vore väl ett utmärkt tillfälle att utväxla kriminella? Sverige får hit Dano och Turkiet får sin Abdulkadir.

Turkiet får båda ...

2009-02-25 @ 23:14:03
Postat av: Magne

Carl allt är bara ett oskyldigt experiment. Vad är några våldtagna och mördade siffror i statestiken? Allt kommer så småningom att falla tillbaka till som det var på 50, 60, 0ch 70-talet. Fast mycket bättre! Lita nu på de etablerade politikerna dom vet bäst. Mera massinvanding av utomeuropeiska varelser!

2009-02-25 @ 23:26:30
Postat av: Fredrik

Nej Darius !



Vi ska göra som danskarna gör idag !!



Dom ställer direkta krav på invandring och invandrare.

Dom fjollar inte runt med religionen Islam.



De är vad vi ska göra i Sverige.

Stora delar av Europa kommer göra likadant!









2009-02-26 @ 06:37:22
Postat av: A. aygan

Hej Thoralf Alfsson!

Varför du intereserar min familj? Är du fiende för Aygans familj?

Varför du afischerar Aygans familj?Har du rätt för den?

Kan du skriva om en svensk familj sama sak?Jag tror nej.För att de blir anmäla dig till polisen.

Då blir du få straf. Men, jag ska också polis anmäla dig.

Jag hatar dig,för du skriver om min familj stration som alla osaningen

2009-02-26 @ 14:25:05
Postat av: Lee

aygan ta din kamel och rid hem till berget i turkiet!vi vill inte ha dig och din familj här..

2009-02-26 @ 14:47:39
Postat av: helv

Så fort en blatte gör ett brott så drar ni fyfan alla blattar över en jävla kam, om det är en svenne som gör ett brott dras inte alla svennar över en kam... Trots att statistiken visar på att det är fler invandrare som begår brott betyder det inte att alla är så.

Media väljer att förtydliga brott som invandrare har begått, Ex: MAnnen hade utländs härkomst, även på efterlyst osv. om det är en svensk så är det endast: 38 åringen osv.



Det är ni rasister som väljer att blattar är "smutsiga, våldsamma" och allt vad ni kallar dom...

Det är ni som väljer att stänga dom ute, och dom får ingen chans att intigrera sig i det här samhället.

PLus lär känna dom och ni ser att dom är mycket bättre än ni själva. Trångsynta är vad ni är.

2009-02-26 @ 15:28:31
Postat av: helv

Till Lee: Du kan ta din jävla pippi långstrump häst och rida HEM till helvetet! idjuuut

2009-02-26 @ 15:33:11
Postat av: lee

helv så klart att svenska gör brott .finns idioter över allt.Kan du tala om för mig varför vi ska importera fler idioter ?Kommer man till sverige så får man följa lagarna i landet.annars är det bara att åka hem...

2009-02-26 @ 15:39:39
Postat av: Anonym

ALLTSÅ ALLA INVANDRARE BEGÅR INTE BROTT PRECIS SOM ATT ALLA SVENNAR INTE BEGÅR BROTT. Du kan ju börja med att dra så har vi en idiot mindre.

2009-02-26 @ 16:04:09
Postat av: Anonym

/helv

2009-02-26 @ 16:49:44
Postat av: natasha

Helv, skillnaden är att Lee sitter hemma och har ingen anledning att dra någonstans. Det har däremot familjen Aygan. Och det är väl att lyckönska att de kommer hem någon gång. Det är väl helt naturligt att alla vill komma hem! Jag önskar av hela mitt hjärta att han (de) drar hem.



Stackars Pippi Långstrump! Astrid Lindgren anade väl aldrig att du eller någon annan skickar Pippi till helvetet. Ärligt talat tror jag inte att du är ens svensk. Ingen svensk uttalar dessa ord som du gör!

2009-02-26 @ 18:56:55
Postat av: Martin Isaksson

tycker massmördaren aygan kan packa åsnekärran och ta sina inavlade barn med sig som inte lärt sig veta hut än vilken kass förälder du är.



@ helv



Så du tycker att denna úpenbart kriminelle mördare ska stanna när turkiet vill döma han i domstol hade de velat döda honom så hade han redan varit död även om han är i sverige.



Sen är du inte logisk läs tidningen och se 10% av befolkningen stå för 80% brotten och den inhemska befolkningen 90% stå för 20% vilken vill du behålla?



blir så uprörd när upenbara kriminella som inte har någonsom helst anledning att stanna här får parasitera på oss.

2009-02-26 @ 19:37:55
Postat av: Anonym

1. Jag är svensk

2. Jag pratar i allmänhet



hejdå

2009-02-26 @ 19:49:03
Postat av: Martin isaksson

@ anonym



denna tråd handlar inte om invandring i almänhet gå och skriv på någon annan tråd.



2009-02-26 @ 20:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0