ABDULKADIR AYGAN SMÅLÄNNING!



Efter att jag grävt lite mer angående Abdulkadir Aygan som jag skrev om i ett tidigare inlägg har det framkommit uppgifter om att Abdulkadir som lever med skyddad identitet bor i Tingsryds kommun och med andra ord är "smålänning".

Trots att Sverige varit så oerhört generösa och gett denna grova brottsling asyl och skyddad identitet till hela hans familj med 5 barn har han fortsatt med brott även i Sverige.


Sveriges Radio skriver i en artikel den 30 januari att han häktats vid Växjö Tingsrätt


I Smålandsposten kan följande läsas den 30 januari och det är inte svårt att räkna ut att det rör sig om Abdulkadir Aygan.


"Det andra utlämningsfallet gäller en 50-åring som bor på en ort i Tingsryds kommun. Mannen misstänks för mord och mordförsök och brotten skall ha begåtts under hösten 1992.
50-åringen har begärts häktad av åklagare Ronnie Jacobsson vid Åklagarkammaren för säkerhetsmål. Under fredagen ställs 50-åringen inför häktningsdomaren vid tingsrätten i Växjö.
Den misstänkte mannen dömdes hösten 2007 av samma tingsrätt till tre månaders fängelse för falsk tillvitelse. Enligt den domen ljög 50-åringen under en misshandelsrättegång när han pekade ut fel gärningsman."



Som det framgår av artikeln är han även dömd till fängelse i Sverige och det gör detta asylfall än mer anmärkningsvärt. Jag frågar mig vad denna misshandelsrättegång handlade om? Av vilken anledning skyddar svenska myndigheter denna grova brottsling.


Jag kommer givetvis att följa upp detta med ytterligare efterforskningar. Jag har begärt ut handlingar från Växjö Tingsrätt och Migrationsverket. Svensk media tycks inte vilja skriva en enda rad om detta och det gör dem lika medskyldiga som svenska myndigheter till denna mörkning.


Tips från personer i Tingsryd tas gärna emot.


Fortsättning följer på bloggen.


Kommentarer
Postat av: hunter

@ Thoralf



På Västergatan 1 i Ryd i Tingsryds kommun bor 1 kvinna och 2 barn (över 15 år) med detta efternamn allt enligt www.ratsit.se Resten torde väl ge sig själv?



Huga, där skulle inte jag våga bo! Undrar om de andra som bor i fastigheten vet något om sin ev. grannes bakgrund?

2009-02-18 @ 18:13:27
Postat av: hunter

Är inte bekant med kurdiska kvinnonamn, så kanske jag var lite förhastad i mitt antagnade beträffande den vuxna personens kön?

2009-02-18 @ 18:31:08
Postat av: Martin Isaksson

Oj vad förvånad jag blir att en massmördare och torterare skulle fortsätta vara en våldsam jäkel här ja jag är ju rent ut sagt chockad, ironi



Tänk att trotts alt vi gett svinet i sverige som inte förtjänar att få andas samma luft som alla andra levande varelser, Inte kan hålla sig lugn.



Han ska förpassas till rätvisan i Turkiet.

2009-02-18 @ 18:37:50
Postat av: Berra

Den här skulle man inte vilja möta en mörk natt i en enslig gränd.man kan ju undra hur många av den här sorten det finns numera i Sverige.De här är ju turkar,hur många irakier kan det finnas?Det finns nog ett antal av Saddams mördare här, som flydde när USA invaderade Irak.Men det är väl inte så underligt att vi har dem här ,när varenda s.k.flykting kastar sitt pass eller andra papper när dom kommer till Sverige.Och är lika välkomna av myndigheterna ändå fast ingen vet vem dom är

2009-02-18 @ 18:38:02
Postat av: jaeger

Räknar med att du fortsätter gräva och hålla oss uppdaterade i ämnet, Thoralf..

2009-02-18 @ 19:25:14
Postat av: D Puddingfjäll

Man frågar sig : Hur mycket pengar har den mannen kostat de svenska skattebetalarna?

Men redan frågan är väl enligt PK ren rasism? - Och varför det, frågar jag alla PK-iter.

Varför skulle vi svenskar inte få reda på kostnaderna för den politik som självgoda politiker tvingat på oss?

Är det inte så att de känner på sig att politiken är helt fel och vill dölja dess reella innebörd för oss?

2009-02-18 @ 20:32:12
Postat av: Sverigebesöket

På SvD ( se länk ovan) kan en artikel av Carl Bildt kommenteras. Här är en kommentar från mig som jag tar mig friheten att lämna i kopia. Hoppas Du ursäktar Thoralf:

"Sover du Bildt?

Så har då vi svenskar fått ytterligare ett slag i ansiktet i det att Fd Guantanamofången Adil Hakimjan beviljas uppehållstillstånd



Läs de krystade domskälen på Fria Nyheter och fråga dig: finns det ingen gräns för svenskens enfald och godtrogenhet"



Postat av: pentti

Svenskt näringsliv är på väg att gå under och vi fortsätter att importera så kallad "arbetskraft" och annat. Det kommer att bli en skön soppa om några år. Vem ska försörja alla våra fina muslimer?

2009-02-18 @ 23:18:49
Postat av: Gregorius

Thoralf - Du är en frisk fläkt i ett samhälle, som håller på att ödeläggas av massmedia och hycklande s.k. etablerade politiker. Må ditt civilkurage ge belöning i form av ökat folkligt stöd för SD.

2009-02-18 @ 23:31:11
Postat av: Sverigebesöket

vJag är tydligen alldeles för naiv. Inte ens raderna ovan kfinner nåd inför PK-medias censur -blick.



Stackars våra efterkommanden som ska leva ( och försörja) vad landsförrädare bragt in

2009-02-19 @ 00:34:12
Postat av: Sten

'Dom aer ju manniskor precis som oss'

'Har Gud sagt att bara svenskar har raett att bo i Sverige?'

'Alla har raett att bo haer'

'Det aer rasistiskt att inte ta emot invandrare'

'Vi har ingen raett att staella krav paa dom'

'Han aer en frihetskaempe'



m.m. m.m. m.m.



Att PK-idioterna orkar haalla paa.

2009-02-19 @ 04:55:10
Postat av: s-e karlsson

Abdulkadir Aygan misstänkt för mord och mordförsök

lever med skyddad identitet i Sverige, fd Guantanamofången Adil Hakimjan av amerikanarna misstänt för terrorism ,får uppehållstillstånd !

Flickan "Lollo " sjutton år ska utvisas !

Hur resonerar man egentligen ?

S-E Karlsson .

2009-02-19 @ 07:14:19
Postat av: Villvaraanonym

Han ser ut som ett typiskt ensamkommande flyktingbarn, tycker jag.

2009-02-19 @ 08:28:38
Postat av: Andreas

Tror att han har stor chans att få arbete hos ex EXPO eller att regeringen själva behåller honom. Då det är en musse som är tränad i tortyr och i att döda. Tror att det är ett taktiskt drag av de styrande att importera Guantanamofångar för att säkra sig mot att Sd-hotet inför valet 2010.

Vad ska annars en sån farlig människa till det här landet att göra???



Varför skärs försvaret ned till ingenting? Varför tas polisens befogenheter bort, de får lära sig att stå och titta och att vända andra kinden till när de får en gatsten i huvudet. Är all försämring ett drag för att hindra svensken att slå tillbaka militärt och polisiärt när de har fått nog. Tänker på fd. Jugoslavien.



Då kan den sjuka sjuklövern sitta där med sina importera krigsskador och "politiska fångar" som både skyddar dom med sina röster och med sina färdigheter. Allt medans svensken får lida och bekosta spektaklet med försämrad sjukvård, skola och pension.



Eller kan det bli så att Abdulkadir Aygan gör en Mijailo Mijailović och berikar Fredrik Reinfeldt eller nån annan politiker för att han/de var positiva till Irak-kriget?? Det är trots allt en mycket sjuk person.

Postat av: Peter, den förste.

OT men intressant film om EU



http://www.ukip.org/content/video-zone/919-telling-the-truth-about-the-european-elite

Postat av: Abdulkadir Aygan

Hej,

Jag är inte en mördare.Jag har fem barn.Jag samlar med Yehovas vitner.Om man har en tro på gud,kan man inte döda mäniskör.Turkiets åklagare stickat till Svensk åklagare en felaktigt bevis.Jag är huvud vitne för Kurder, som de har dödat av Turkisk

militär.Turkiet vill ta mig och tourtera eller döda mig.Jag är författare också. Jag har skrivit en bok i Sverige.

2009-02-19 @ 21:54:04
Postat av: Martin Isaksson

Hej,

Jag är inte en mördare.Jag har fem barn



ja det hadde göbbels och saddam med det gör dig inte mindre skyldig du är ett svin som ska sluta använda våra skattepengar åk tillbaka och ta ditt straff.



vad gäller advokaten så kan du ju sluta dränera våra skattepengar på att försvara turkiska medborgare.

2009-02-19 @ 23:41:51
Postat av: Martin Isaksson

PS vaför sverige kan du inte parasitera någon annanstans ? jag är inte intresserad av att betala för dig!



Jag samlar med Yehovas vitner.Om man har en tro på gud,kan man inte döda mäniskör



är du lite konstig vad man tror på spelar liten roll för mördare.



du låter som en riktig galning



så dina bevis är att du har barn och tror på gud därför kan du inte mörda



case closed skicka hem han med åsne kärran.

2009-02-19 @ 23:59:02
Postat av: Andreas

Klart att han ska tillbaka till Turkiet och avtjäna sitt straff!



HÄNG HAN HÖGT!!!

2009-02-20 @ 11:15:53
Postat av: Abdulkadir Aygan

jag tror ni är tänker som razister.Ni är förstör inte mänisklikheter. Kom ihog hur många Svenskar flyttade till USA?

Vi kom inte till Sverige för att dra eran skatt pengar. Vi kom för att leva som mäniskör.Vi kom för att vi har tänkt i Sverige sins demokrati och rättigheter.Jag är målare och jag har eget måleri firma. Jag behöver inte dina skatt pengar.

Jag väntar ni vara snäll mot oss.

tack

2009-02-20 @ 12:48:18
Postat av: Andreas

Jävla skitland man bor i som släpper in politiska mördare här. Ett sånt kräk och al-qaida fångar från guantanamofängelset importeras med. Det är bara för mycket. Vad fan ska vi med de här till? Varför inte låta de få ta konsekvenserna av sina brott i sina hemländer? Varför ska vi få dras och bekosta de här människorna? Abdulkadir Aygan du skriver att du inte kostar några skattepengar? Vem tror du betalar din SFI då? Du har fan inte ens lärt dig att skriva på svenska. Nä ut med alla jävla krigsförbrytare ut mitt land och låt de få stå till svars i sina egna länder.



Och du det finns inget rasistiskt med att vara rädd om sitt land!

2009-02-20 @ 14:03:04
Postat av: Thoralf A

Vårda ert språk!! Annars raderar jag era kommentarer.



Anklaga ingen för dålig svenska! Dålig svenska kan även vara ett bristande ordförråd av en etnisk svensk.

2009-02-20 @ 14:12:37
URL: http://thoralf.se
Postat av: Antiism

Jaha...och nu vet vi i vilket samhälle du bor i herr mördarmålare!! IP adresser visar mycket :-)

2009-02-20 @ 16:12:43
URL: http://antiism.wordpress.com/
Postat av: Andreas

Ok, rättning i ledet var det! Så lätt att man skriver med känslorna i stället för med förståndet. Tack för tillsägelsen :)

2009-02-20 @ 17:59:15
Postat av: Abdulkadir Aygan

Jag ska polis anmäla dig "Antiism".Du för mycket.Varför kalar du mig som "mördare"? Har du bevis för det? Om du har inte bevis du är en ljugare.

2009-02-20 @ 19:36:33
Postat av: Zem

Om Sverige inte sålt 2 miljoner minor till Saddam, kanske det varit 20 000 färre flyktingar i Sverige. Orsak och Verkan!

2009-02-22 @ 21:31:56
Postat av: Gurra

Thoralf Aygin häktades i Sverige på grund utav att Turkiet vill ha honom Utlämnad.



Därför häktades han, han har inte begått brott i Sverige som du påstår.



Fan kolla upp dina uppgifter innan du far med osanningar.



Den Turkiska säkerhetstjänsten vill ha den här killen för att han har pekat ut en massa mördare inom samma säkerhetstjänst.



Och pekat på gravar där dessa kroppar är begravda. Gravarna har grävts och kropparna av tidigare försvunna personer har hittats.



Killen sitter på så mycket känslig information att Turkiska säkerhetstjänsten gladeligen skulle göra allt för likvidera honom.



Sluta spring turkiska säkerhetstjänsten ärenden din pajas!

2009-02-22 @ 23:29:31
Postat av: Kurdi

Jag orkar verkligen inte läsa igenom alla kommentarer.

Hälften av människorna här inne är säkert rasister som vill att alla mörkhåriga stackare utvisas.

Spelar ingen roll om flyktingen jobbar, för då snor han era jobb, och om han inte jobbar, så lever han för era skattepengar.



Hursomhelst.

Denna Aygan borde inte utvisas då han sitter på känslig information, han borde inte heller stanna i sverige då han är en kriminell turk. Vad gör man då? Jo..man väntar tills han vittnat klart så de onda turkarna i turkiet åker fast ( förhoppningsvis ) och sedan skickar hem honom till turkland där de förhoppningsvis slår ihjäl honom.

2009-03-30 @ 01:49:31
Postat av: hejhej

Jag känner han och hans familj dom har tyvärr flyttat en bit ifrån Tingsryd dom bor numera i Väckelsång

2011-06-19 @ 17:51:03
Postat av: hejhej

Han kommer aldrig bli utlämnad av Sverige för han är bevkat ut av SÄPO, Sverige är allt för snäll mot han!!!

2011-06-19 @ 17:52:42
Postat av: Thoralf A

Vad heter han nu i så fall?



Berätta mer!

2011-06-19 @ 20:36:50
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: hejhej

Det vet jag inte men han går inte ut med sin skyddande identitet, Han dömdes senast ngn 08-09 för en grov misshandel men la skulden på sin son. Även han dömdes för misshandlen om jag minns rätt. Far och son gick ut med järnrör och slog ner fem andra killar som är lika gamla som hans son. Moget liksom!! Aygan har även skrivit böcker och gett intervjuer och berättat sin del av de olika händelserna, Det finns även en pris på hans huvud som Turkarna från olika länder har lagt bud på hans huvud, runt 1.000.000kr Han är sen tidigare medlem i den så kallad P.K.K vad det nu står för vet jag ej!

2011-06-27 @ 09:13:52
Postat av: hejhej

Jag har även hört talas om att han dömdes till rattfylleri också! Han blev stannad ut av polisen när han vinglade på vägen körandes!

2011-06-27 @ 09:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0