14,5 PROCENT TILL SD



Nu är jag mycket väl medveten om att man inte skall dra för stora växlar på en undersökning i Aftonbladet men siffrorna bygger ändå på över 40 000 personer och det är ett relativt stort underlag. I Aftonbladet kan alla vara anonyma när de röstar och det gynnar självklart Sverigedemokraterna.
Att socialdemokraterna och Mona Sahlin endast får ca 25 procent av rösterna och moderaterna hela 35 procent av rösterna i Aftonbladets omröstning är även det mycket anmärkningsvärt.

Att Mona Sahlin kommer innebära en katastrof för socialdemokraterna har jag hävdat ändå sedan urminnes tider men att raset skulle bli så dramatiskt hade jag inte förväntat mig. Smekmånaden med svenska folket är över för Mona Sahlin och hon kommer aldrig kunna vända den negativa trenden. Hur länge dröjer det innan socialdemokraternas partistyrelse inser detta?

Det parti som är först ut med att de kan tänka sig ett samarbeta med Sverigedemokraterna kommer att skörda stora framgångar i opinionen oavsett om det är på det lokala eller nationella planet.

Kommentarer
Postat av: Sune

Nu går "drevet" mot Mona Sahlin. Undrar hur länge hon kan sitta kvar?

Den "röd-gröna röran" har det besvärligt.....

2008-11-15 @ 18:47:08
Postat av: Tobias

Mm, det är riktigt bra siffror. Jag tror absolut att Sverigedemokraterna har större stöd än vad som redovisas i de vanliga opinionsmätningarna. Dock är det troligen ännu inte så stort som 14 procent. Imorgon, eller rättare sagt i natt, kommer för övrigt en ny mätning från Sifo. Det blir intressant att se om Skops trend med 4,7 procent eller de andra institutens minskningar för sd återspeglar sig.

2008-11-15 @ 19:30:27
Postat av: Anonym

Tror att sifo kommer med sin rapport i morgon. Kommer SD att passera 6 - % - vallen?



När det gäller Aftonbladets undersökning så vill jag minnas att denna tidning gjort liknade undersökningar. Vad fick sd då? Svaret är av största intresse eftersom man åtminstone kan utläsa tendensen.

2008-11-15 @ 19:53:03
Postat av: Boken: The Liberal Mind

Äntligen börjar det gå upp för folk hur galen den förda politiken är. Men vem är jag att uttala mig om sådant? Nej, läs istället boken "The Liberal Mind" där en läkare inom området ger sin diagnos på vänster politiker och deras anhängare. Botmedlet heter som bekant SD.



Se: The Liberal Mind: The Psychological Causes of Political Madness av Lyle H. Rossiter; Jr.; M.D

Postat av: Hm

Jaha, nu kl 22.20 är det 15,0%. Det ser trevligt ut även om man naturligtvis inte kan lita på siffrorna fullt ut. Jag har dock förutspått att SD får tvåsiffrigt i nästa val och det mesta pekar i den riktningen.

2008-11-15 @ 22:23:23
Postat av: stefan

Tror tyvärr att (S) har större stöd irl, på grund av att många trogna gråsossar inte ens har en dator.

2008-11-15 @ 22:59:05
Postat av: Knegarn

Lur?



Såg följande kommentar till Aftonbladet-omröstningen:



bojon, 45 år, Idag 18:17

Mycket märkligt, när jag läste artikeln för två timmar sedan så var fråga till läsarna "vad skulle du rösta på om det var val idag?". Cirka 33,000 avgivna röster fanns och enligt den så skulle Sverigedemokraterna få 30% (Sverigedemokraterna var det tredje största partiet enligt läsarnas röster). Nu undrar man om det resultatet blev för obehagligt för Aftonbladet eftersom att frågan nu lyder "Hoppas du att det blir maktskifte efter nästa val?". Undrande...

2008-11-15 @ 23:38:37
Postat av: Per Petersson

SD just nu enligt Aftonbladet 15,1

Klockan är mitt i natten =23:45

2008-11-15 @ 23:45:40
Postat av: natasha

Jag är inte etniskt svensk utan en som flydde från Sovjet på 1970-talet - mitten. Ryska alltså! Jag börjar dagen och slutar den med din blogg. Du är som att lyssna på Voice of America i Sovjet. Endast de som varit med om vad jag gick igenom kan förstå! Har röstat och tänker fortsätta att rösta på Sd genomgående. Återkommer med fler kommentarer senare och stort tack Thoralf!

2008-11-15 @ 23:48:58
Postat av: Frode Karlsson

Hej Natasha! Välkommen in i gänget! Vi som är européer hör ihop. Berätta mer om hur det var i Sovjet!

2008-11-16 @ 00:07:45
Postat av: Per Petersson

Haha Natascha,Gött mos & välkommen.

Har jobbarkompisar från forna Jugoslavien som har full förståelse för att jag röstar SD. Du liksom dom har förstått att SD INTE är främlingsfientligt utan vill Sveriges väl oavsett vilket land man är född i.



Bra val att följa Thoralfs blogg några gånger om dagen liksom många andra.

2008-11-16 @ 00:29:19
Postat av: natasha

Hej Per! Tack för de vänliga orden! De som kommer från de förra detta öststaterna vet vad det handlar om! Det mest otroliga är att kommunisterna existerar i Sverige. Det var en stor chock för mig då.

2008-11-16 @ 00:43:15
Postat av: Per Petersson

Hej igen Natasha. Min egna åsikt är att ingen kan råda över var man blir född eller vad man blir född till,så är det bara.

Och jag kämpar med en "smålännings" envishet för detta trots att jag bor i Västergötland just nu. :-)



Vi får bara hoppas att dagens svenska kommunister snart är ett minne blott.



Men jag liksom du får fortsätta att rösta på SD så får vi se vad som händer. Alla partier har varit nya partier så vi får kämpa på.



Ps.



Skrivet lite under ölens påverkan men jag står för vartenda ord.

Ds



Ha de gott.

2008-11-16 @ 01:29:00
Postat av: Stora Småland





Natasha!



Jag säger bara kort och kärnfullt ,Bra,!



mvh Stora Småland .

2008-11-16 @ 05:52:25
Postat av: Hr Fökk

Gamla Sovjet som idag i är Ryssland har aldrig haft något till övers för någon sk religion. I Sovjet var folket ateister(kanske bäst så).

Islam som visserligen inte är en religion utan ett barbariskt statsskick.

I Väst har mussar aldrig funnits som något annat än väl beskrivna i böckerna "tusen och en natt" med magdansande kvinns och krigiska snubbar.

2008-11-16 @ 07:27:50
Postat av: Micael Foghagen

Instämmer till fullo och hälsar Natasha välkommen. Även jag känner assimilerade invandrare som tycker nuvarande massinvandringspolitik är uppåt väggarna!



2008-11-16 @ 11:05:35
Postat av: Luke Bloom

Såg i valu2006 att människor med europeiskt ursprung (ej norden) röstade i större utsträckning än svenskar. Antar att om man varit utsatt för förtryck som i östeuropa kan man inte fatta vad som händer i sverige. Om någon av er läser detta. Har ni nämt detta för våra politiker och i så fall hur har de reagerat?

2008-11-16 @ 20:04:06
Postat av: natasha

Luke!

Du har aldeles rätt. För mig är det helt ofatbart att sådana som Mona och Ohly lyckas vilseleda en relativ stor del av befolkningen. Det är helt obegripligt att det finns folk som lyssnar på Ohly och dessutom helt frivilligt lägger sin röst på honom!



Har inte pratat med politikerna, men för väldigt många år sedan träffat en hängiven APK-are.Det är lättare att förvandla ett lejon till en vegan än att rubba på en sådan hjärntvättad fanatiker. Inte ens i Sovjet har jag träffat sådana.

2008-11-16 @ 23:02:26
Postat av: Vladimir

Siffrorna ser lite för gott ut för att vara sanningen men de säkerligen avspeglar dagens trend. Jätteglad,



Vladimir

2008-11-17 @ 14:14:08
Postat av: Martin

Är inte helt Svensk (Spansk) men som sagt SD vill Sveriges bästa inget annat. så numera är jag medlem i SD samt kommer givetvis rösta på dem i valen.

2008-11-26 @ 20:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0