SANSLÖSA DOMSKÄL AV LÄNSRÄTTEN



Vår överklagan till Länsrätten i Kalmar län angående markreservationen till Fanerdun avslås av Länsrätten.


I och för sig är jag inte förvånad av beslutet som givetvis följer pk-linjen i samhället. Nej, det som förvånar mig är Länsrättens domskäl som får mig att ifrågasätta om de överhuvudtaget läst och förstått vår överklagan.


Vår överklagan gäller den markreservation som finns i avtalet och inget annat.

Men i domskälen skriver man bland annat följande.


"Det synes så att om Fanerdun inte utnyttjar markreservationen gör kommunen en mycket bra affär och har möjlighet att sälja Tehuset 1 med avsevärd vinst. Om Fanerdun utnyttjar markreservationen gör kommunen ingen förlust då den inom ett halvår får tillbaka den erlagda köpeskillingen."



Nu är jag ingen jurist men jag anser att detta domskäl är fullständigt horribelt.

Länsrätten skall inte avgöra om detta är en bra eller dålig affär för kommunen utan om den markreservation som ges i avtalet följer de regler och lagar som finns. Detta struntar Länsrätten fullständigt i.


I sitt domskäl framgår det dock med all tydlighet att Länsrätten anser att det rätta värdet för marken är just 39 miljoner kronor hur man då kan komma till slutsatsen att kommunen inte gör en förlust om man säljer den för 6,6 miljoner kronor är för mig en fullständig gåta och ett sanslöst idiotiskt resonemang av dessa tre herrar i Länsrätten.


Domskälen avslutas med följande mening.


"I den speciella situation som råder anser Länsrätten att det inte går att påstå att kommunen bryter mot sina regler om tomtpris eller ger ett individuellt riktat stöd till en näringsidkare."

  

Länsrätten skall inte ta hänsyn till någon speciell situation utan enbart granska huruvida markreservationen följer kommunens regler och kommunallagen. Domskälen är fullständigt absurda och får mig verkligen att tvivla på kompetensen hos juristerna på Länsrätten i Kalmar län och rättsystemet i det här landet..


Nu vet väl alla att dessa jurister tittar på vem som överklagat innan de avgör varje ärende!

  

De som avgjorde detta ärende var.

  

Raimo Gustavsson, rådman

Styrbjörn Bjarke

Per-Gudmund Lindencrona


De två sista var även med och godkände kommunens ekonomiska stöd till Arenan i Kalmar.
 

Om kommunen inte river upp detta avtal vid måndagens kommunfullmäktige kommer jag utan tvekan överklaga detta beslut i Länsrätten


Kommentarer
Postat av: Knegarn

Går det inte att föra upp frågan till en högre instans?



Du borde ha ett paypal-konto för bidrag till bloggen! Jag skulle tveklöst betala in stöd för din kamp mot den maffia som styr och vrider lagboken som en gammal disktrasa

2008-12-12 @ 08:14:13
Postat av: Anonym

Ja, skaffa gärna ett stödkonto. Jag bidrar gärna med pengar personligen till dig. SD har ju en riksdagsfond, och man kan skänka pengar direkt till en lokalavdelning, ett distrikt eller riks, men det vore även kul att kunna rikta pengarna direkt till dig, Thoralf, och ditt arbete.



Dessutom undrar jag lite vad detta inlägg gör i kategorin "Religion". :-)

2008-12-12 @ 09:13:26
Postat av: Anonym

Förresten, Thoralf, Östran skriver om mordhotet mot dig på din blogg igår! Det finns i pappersupplagan idag på sidan 3 längst ned i en relativt stor notis. Det hade jag aldrig trott att de skulle göra. Det var mycket bra gjort av Östran, anser jag! Än är allt hopp om den tidningen inte ute. Dock citerar Östran av någon anledning inte hela hotelsen utan tar bort vissa delar. Har du lämnat in en polisanmälan än?

2008-12-12 @ 09:18:01
Postat av: Martin Isaksson

Det är PK religion att ignorera fakta och dra in oväsntliga saker,



men snacka om att jobba i motvind, tänk att folk har dött för demokrati och politisk frihet, men det är glömt av packet som de kallar politiker.

2008-12-12 @ 10:19:44
Postat av: AWSvensson

Återigen kavlar propagandaministeriet ut positiva nyheter om asylhanteringen.

Nu senast , REKORDMÅNGA ASYLSÖKANDE HAR LYCKATS FÅ JOBB, lyder rubrikerna. Men när man läser vidare så ser man att det handlar om förutom jobb, som man kan ha åsikter om, även praktikplatser och svenskaläsning. Jag tror inte att läsa svenska är något man kan försörja sig på i längden, praktikplatser bekostader av ett EU bidrag på 80 miljoner är väl i längden inte ett hållbart sätt att ordna sysselsättning. Eventuella riktiga jobb kunde gått till personer som idag har uppehållstillstånd men går nu istället arbetslösa, vad är vinsten med ett sånt förfarande. Nej alltihopa är inget annat än luft en unken sådan allt för lura i Svenska folket att asylhanteringen är under kontroll.

Avdelningen aktuella riksnyheter.

2008-12-12 @ 10:43:39
Postat av: Info

JÄVIG LÄNSRÄTT



Redan efter några tiondels sekunders läsning stod saken klar: ”gör kommunen en mycket bra affär”. Jurist eller inte, en vuxen, normalbegåvad person med omdömet i någorlunda gott behåll kan inte uttrycka sig så fjortisaktigt i ett sammanhang som detta. Varför inte lika gärna: MINA PARTIKOMPISAR GJORDE EN GRYMT BRA DEAL SOM JAG LÄNSRÄTTEN PERSONLIGEN TYCKER ÄR HÄFTIG, TYP LIKSOM.



En annan politiskt korrekt sak: ÅRETS SVENSK är nu utsedd. Den förste Årets svensk var naturligtvis en välkänd socialdemokratisk minister. Minns ni den andre? Självskriven: berikaren Refaat El-Sayed. Han med doktorshatten. Oj, vad vi mindervärdiga svennar har mycket att tacka Refaat för! Sedan har favoriterna avlöst varandra som Årets svenskar: Hans Holmér, A.-L. Stoican, Ebbe Carlsson.



Sedan 2006 (Masoud Garakoei och Shanaz Garakoei) utses Årets svensk av Fokus. I år föll valet på ANITA DORAZIO.



Ni känner väl till henne? FARR. Papperslösa skenflyktingars beskyddarinna. Den totalt fria massinvandringens förespråkerska. Svennehaterskan. Jag kastar en blick på Google och ser att hela det svenska etablissemanget jublar.



2008-12-12 @ 11:28:04
Postat av: Thoralf A

Polisanmäldes gjordes redan gjord.



Kategorin är nu ändrad, ett litet felklick från min sida.



Det är trevligt att det bland mina läsare finns dom som vill stödja mig ekonomiskt och det känns väldigt skönt.

Den bästa betalning/support jag kan få är att ni värvar nya sympatisörer till vår politik. Jag tror att vi kan behöva många nya medlemmar som vill jobba aktivt för SD efter valet 2010 om vi skall täcka alla förtroendeuppdrag som skall besättas av vårt parti.

2008-12-12 @ 11:28:58
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Die Dumme Schwede!!!!

Thoralf,



Kammarrätten nästa!

2008-12-12 @ 11:49:55
Postat av: Martin Isaksson

jag har redan värvat många genom samtal och sunt förnuft resonemang. känns faktiskt som det är det mest givande jag gjort i mitt liv förutom mina barn och fru.

det mest givande jag gjort för fritt tänkande och demokrati ialla fall.



är stolt över mig själv, ska ta och lugna ner mig lite nu tills efter julen, då man börjat bli inte så lite hatiskt till hur sverige misskötts. som detta med friabets invandring att inte förstå att hur många klausuler man ändå skriver om att lönen ska vara samma osv, inte kan förstå att när det står 4miljoner civilingenjörer från indien att detta kan utnytjas av oseriösa för att dumpa och förstöra jobben i sverige.



nä har fått lägga in många träningspass extra bara för att göra av med ilskan men det har sina fördelar igår tog jag 240kg i knäböj och 180kg i bänkpress, men det är nog det enda jag fått ut av Svensk inv politik och det väger ju tämligen lätt mot alt annat de gjort mig och folk o min närhet.



ha det.



PS ska skriva mindre på denna bloggen då det behövs flera som kan ventilera sina åsikter och tycker att mina inlägg mest börjar bli arga och av forum typ. Det är inte konstrukivt. snälla skaffa ett forum. och ni som inte vågar skriva gör det.



2008-12-12 @ 12:51:02
Postat av: Anonym

Men skriver tidningarna om detta för att du har skrivit om det på din blogg eller för att du har lämnat in en polisanmälan och för att de granskar alla polisanmälningar som kommer in? Eller har du eller någon annan tipsat tidningarna specifikt? Jag förstår inte riktigt händelseförloppet, om du förstår hur jag menar.



Kalmar Läns Tidning:



http://www.klt.nu/index.php?placid=26&id=2506



Östran:



http://i38.tinypic.com/eq9kc8.png



Jag skulle gärna vilja bli medlem i och poliitker för SD, men jag vågar inte, tyvärr. Möjligen släpper den rädslan något inför valet 2010, kanske redan i kyrkovalet 2009, men jag skulle inte slå vad om det. Så tror jag att många SD-sympatisörer dessvärre känner idag. PK-etablissemanget har lyckats att skrämma oss till tystnad. Därför tror jag att man kan stödja partiet ekonomiskt på olika sätt och göra det anonymt istället.

2008-12-12 @ 12:55:49
Postat av: Hr Føkk

Det är livsfarligt att ha rätt när maktens lakejer har fel.

2008-12-12 @ 12:58:08
Postat av: Tore

Naturligtvis skall du överklaga till Kammarrätten,

Thoralf! Då hinner det gå "minst ett halvår" till...

2008-12-12 @ 13:03:13
Postat av: Hr Føkk

Så här skrev Rick Falkvinge(Piratpartiet) i sitt senaste utskick



När Privatpolislagen Ipred lades fram som proposition häromdagen, så skrev jag på bloggen att det får vara nog nu. Det enda som kan få politikernas uppmärksamhet är att de uppmärksammar att deras makt är hotad, att de riskerar att bli av med Makten och Jobbet - och att det som behövs för sådan uppmärksamhet är att vi alla som funderat på att gå med i Piratpartiet går med på en specifik dag, för att göra ett statement med en stark, synlig och tydlig effekt.

Och det var precis vad som hände. Piratpartiet fick 600 nya medlemmar den 8 december, och ytterligare 200 nya den 9 december. SvD slog upp jätterubriker som förstanyhet om händelsen.





Låt SD göra samma sak och lämna sedan resultatet till SvD med hänvisning av detta utskick. En dubbling av medlemmar borde vara fullt möjligt! Det handlar faktiskt till suvende och sist om rätten att få uttrycka sig i ord klart beskrivet i Sveriges vår grundlag.





Fortsättningen på brevet tycker jag mer än väl också passar in på SD:



Vi får inte sluta prata.



För det första som tas ifrån oss, det är just viljan att prata om att vi borde få prata.



Det är därför det är glädjande att så många synligt tagit ställning just för rätten att prata.



http://forum.piratpartiet.se/Topic123638-69-1.aspx

2008-12-12 @ 13:16:19
Postat av: Anonym

Hr Føkk: Man ska nog ta det där med en stora nypa salt. Piratpartiets "medlemmar" betalar inte ett korvöre i medlemsavgift. Det är bara att fylla i ett formulär på nätet på några sekunder, och vips är man medlem... Bondfångeri skulle jag kalla det.

2008-12-12 @ 13:29:11
Postat av: Tore

Och precis som "den anonyme resonerar" här ovan, har jag påpekat länge! Att inte polis och regering

reagerar, är en skam för Sverige! Vi har början till ett terroriserat samhälle, dikterat av Sveriges regering, och där demokrati har begravts!

Förvånad över, att inte ens JO reagerar, då hela

det styrande samhället verkar vara korrumperat.

T o m domstolar, verkar fallit in i denna härva!

Måtte bara befolkningen bli vakna och reagera till

valen 2009 och 2010. Här behövs stora krafter, för

att rätta till hela Sverige!...

2008-12-12 @ 13:30:26
Postat av: Tore

Mitt senaste gällde den "anonyme" kl 12.55,49...

2008-12-12 @ 13:35:35
Postat av: Martin Isaksson

Men piratbaritets medlemmar är ju oftast yngre de vet inte om nåt annat sätta att visa sin åsikter än just internet.



sen är alla dessa lagar som skapas med hänvisning till uphovsrätten bara svepskäl för att ha bättre kolle på sina medborgare inget annat, specielt politiska motståndare och skattesmitare.



sen så är tiden förbi när man kunde ta 200kr för en cd osv det är mkt bättre att ha laglig nerladning men kostnaden för en cd kanske borde vara 10-15kr för det är väl så mkt som artisten ädå tjänar per såld skiva om ens detta, resten tar ju bolagen som lägger vantarna på, dessa borde ju fasas ut så artiskerna får pengarna och bolagen inte kan ta 200kr för en prudukt som kostar några kronor att göra. ?

2008-12-12 @ 14:55:11
Postat av: Anonym

Tack för de orden, Tore.



Martin, jag håller med dig. Dessa lagar är mycket vidriga och måste bekämpas. Det är exempelvis bra att sd är emot Ipred-lagen av integritetsskäl. Men jag ville bara förklara att Piratpartiets ständiga nyheter om att de har si och så många medlemmar väger väldigt lätt eftersom alla andra partier och ungdomsförbund har medlemsavgifter.

2008-12-12 @ 15:51:50
Postat av: Hr Føkk

anonym 13:29:11



Kostnaden för medlemsavgiften var inte heller poängen utan att SvD slog upp det i jätterubriker för att det var många och att det för många handlade om det fria ordet.



2008-12-12 @ 15:55:51
Postat av: Frode Karlsson

Nu har ju svensk rättsväsende aldrig varit någon höjdare - knappast något som man skulle ha velat hänga upp i julgranen. Många trodde och hade hoppats på att EG-rätten och EKMR trots allt skulle sätta sina spår med avseende på rättssäkerheten. Knappast så! Ett tips till dem som vill överklaga till kammarrätten.



Alternativa yrkanden!



1) Principfråga om att inte gynna enskild med dess undantag. Yrka på muntlig förhandling - särskilt då detta inte skett i länsrätten.



2) Avsaknaden av reella domskäl. Kolla Hans Danelius under artikel 6(1) EKMR. Poängen är att var och en skall få sina argument förklarade på så att de går att överklaga. Domstolen skall alltså i sak med logik förklara varför en parts yrkanden inte kan vinna rättens gillande. Detta har inte skett i domen. Yrka på återförvisning till länsrätten för förnyad behandling plus yrkande om muntlig förhandling.

2008-12-12 @ 18:18:41
Postat av: Thoralf A

Anonym



Jag har inte kontaktat media utan jag gjorde en polisanmälan redan igår och skrev ett inlägg på min blogg.



Däremot vet jag att flera journalister läser min blogg för att få uppslag till artiklar.



Östran har mer eller mindre kopierat min text på bloggen utan att ta kontakt med mig och ställa några frågor.



Idag har Kurt Lundgren från Kalmar Läns Tidning ringt och frågat om hoten och berättade att han skulle skriva en artikel i KLT.



Även Anders Blank från Barometern har ringt men än så länge har det inte kommit något på nätet. Han skulle även ta kontakt med någon IT-ansvarig på Mönsterås kommun för att om möjligt få mer information. Vi får väl se om det kommer något i den tryckta upplagan imorgon.

2008-12-12 @ 18:34:13
URL: http://thoralf.se
Postat av: Anonym

Okej, jag förstår, Thoralf. Det är bara ett lite för mig främmande tillvägagångssätt för tidningar att bara direkt plagiera blogginlägg från politiker, men det är förstås bra att de skriver något än inget alls. Nätet och bloggarna utvecklas, och medierna med dem, antar jag. Sedan finns väl också SR Kalmar och SVT:s "Smålandsnytt" som lokalmedier i Kalmar, men de har antagligen inget intresse av att rapportera om denna händelse - än i alla fall.

2008-12-12 @ 18:46:24
Postat av: Putte

Jag får nog hålla med. Även om Östran kopierade din text, så var de ju faktiskt först att skriva om hotet och det tycker jag att de ska ha credit för.

2008-12-12 @ 19:13:50
Postat av: Frode Karlsson

Thoralf! Du säger att Styrbjörn Bjarke

Per-Gudmund Lindencrona var med och godkände bidraget till Arenan. Sitter de i kommunen också???



2008-12-12 @ 19:49:42
Postat av: Info

PÅ ETT SÄTT



är de där litet underliga. De där hyllningarna av Årets svensk. Är hon egentligen inte i själva verket en fascist och rasist och nazist? Anita Dorazio.



Låt se, vad några svenska tidningar skriver:



”Årets svensk heter Anita Dorazio. Hon får priset för sitt mångåriga arbete för och med flyktingar. Bland annat i form av vårdanrättningar för papperslösa.” (Svenska Dagbladet.)



”Anita Dorazio har arbetat för flyktingar i närmare 40 år. Hon har tidigare fått

utnämningar för sitt ideella arbete.” (Sydsvenskan.)



”11 dec 2008 ... Juryns motivering: Anita Dorazio får priset för sitt uthålliga, engagerade och målmedvetna arbete för flyktingars rättigheter.” (Fokus.)



Och så vidare. För att inte tala om Sveriges radio. Som det senaste dygnet sänt bortåt tvåhundra gånger uttalanden från en Måna-anställd docent, att invandrare, som själva söker sig dit dom vill, snabbt integreras i det svenska samhället. Som exempel framhölls bland annat Rosengård i Malmö, där nästan hundra procent av alla kurder och somalier efter bara några månader hade fått välbetalda, kvalificerade jobb. Vilkas beskattning blev till en välsignelse för alla skåningar över huvud taget.



Nå, på vilket sätt är Årets svensk en nazist och rasist? Hon propagerar ju dygnet runt för att till exempel alla afghaner och eldsländare ögonblickligen ska få resa till Sverige, leva gratis osv. Jo, jag råkar veta, att det bakom en hög bergskedja i bortre Nepal finns en liten folkstam, som Årets svensk inte känner till. Varför känner hon inte till denna? Det borde hon göra. Hon borde propagera för denna folkspillra OCKSÅ.



Men det gör hon inte. Alltså är hon RASIST, FASCIST, NAZIST, FRÄMLINGSFIENTLIG, POPULIST. Säger inte HEJ TÄPPAS TACK FÖR ETT BRA PROGRAM varenda förmiddag.

2008-12-12 @ 19:59:07
Postat av: Martin Isaksson

känner inte Anita men hon verkar ju helt väck och tror att alla som söker sig hit menar väl och kommer berika samhället positivt, sen visst hadde det varit flycktingars rättigheter så hadde hon fått min röst men det är nog endast 5-6% av de hon hjälp resten är ekonomiska parasiter,



visst jag är väl ett omänskligt svin men att vara fattig är inget skäl att få stanna och ta del av våran skattebaserade ekonomi. då hadde vi ju varit ett land med en miljard inv.

2008-12-12 @ 21:56:58
Postat av: Martin Isaksson

sen håller jag med info att hon var så rasistisk att hon inte har räknat med alla stammar på borneo osv nä jäkla nazist och rasist.

2008-12-12 @ 22:00:32
Postat av: s-e karlsson

Ett litet hopp från pågående ämne !



Vellinge kommun , en kommun med en av Sveriges lägsta skatter , 28.89 ! Men dom har heller inte tagit emot några invandrare som kostar skjortan !

Min lilla kommun har en skattesats på 32.33 !

En skillnad på 3 kronor och 44 öre , vad säger detta jo att invandringen är enormt dyr .



Mvh S-E Karlsson Sd Högsby .

2008-12-12 @ 22:58:26
Postat av: Ruskprick

Det där har du fått om bakfoten s-e. Invandringen ger vinst i de kommunala kassorna. Har du inte sett halal-tv eller läst tidningarna? Vi klarar oss helt enkelt inte utan massinvandringen. Då gick vi under på stört. All utveckling har kommit utifrån, det har ju vår statsminister sagt i Ronna.

2008-12-12 @ 23:27:30
Postat av: Martin Isaksson

s-e Karlsson ja där har du fått det om bakfoten jag menar om man kollar på Löddeköpinge kommun som har lägre skatt än landskorna kommun som ligger vägg i vägg med varandra så är det ju tydligt att invandrare tycker det är roligare att betala skatt, tänk vilket guldklimp landskrona har blivit jämfört med Löddeköpinge ironi

2008-12-12 @ 23:36:19
Postat av: Ruskprick

Kungen har ju t o m sagt att det är ungdomarna i Rinkeby som är Sveriges framtid. Kungen kan väl ändå inte ha fel. Eller?

2008-12-13 @ 00:02:40
Postat av: Tore

En "lagändring" på plats för denne kvinnlige

brottsling, då om lagen inte följs!...



På tal om förföljelse som vi Sverigedemokrater

kan råka ut för, och som "publiken" vet:

Vid senaste SCB:s november undersökning, försökte

SCB kontakta 9290 personer, för att få sitt under-

lag till partisympatier. Av några anledningar ville/kunde 45,6 % ej svara! Endast 54,4 % svarade

utan "rädsla"! Det motsvarar ungefär 4.954 pers!!!

Av de 45,6 % som ej svarade, var 15,8 %, vet ej, 14,3 %, vägrat, och 15,5 % var ej anträffbara.

Här är tydliga exempel på, att Sd väljare icke

omtalar sin status för att bli röjd! efter senaste

tidens "häxjakt" av den stenkastande vänstern!.

Att dessutom genomföra en undersökning på så lösa

"boliner", gör att förtroendet för dessa bliver O.

Beklagar om någon bokstav inte registreras, då jag

sällan går tillbaka för att korrigera!...

2008-12-13 @ 00:10:24
Postat av: Tore

Såg att "Torsås kommun", en liten kommun på 7.100

själar mot Blkinge hållet till, plockar in 30 st

"flyktingar" varje år fram till 2010. Hur fan klarar de nu detta, om det inte ligger "svartjobb"

bakom, och en satans massa "lån"! Bidragen från

staten är också det vi alla betalar, och då det

pågått en längre tid, borde spiralen vara upphunnen

för dessa, ekonomiskt sett!. Ursäkta min ämnes-

ändring...

2008-12-13 @ 00:29:47
Postat av: Ruskprick

Som skiftarbetare är jag ibland ledig mitt på dagen. Då ser man bilden tydligt då man kommer körandes på stan. Invandrare, invandrare och åter invandrare dräller runt i city. Värst är det då socialbidragen delas ut. Svenskarna jobbar till fyra eller fem och lyser med sin frånvaro. Jag får inte ihop det? På vilket sätt är vi beroende av dessa blodiglar?



Jag var i Norrköping för nån månad sedan och där blev jag för böveln mörkrädd. Är politikerna skitnöjda när man tror man befinner sig i Theran? Då har man varit god med skattemedel och verkligen lyckats. Fy faan!

2008-12-13 @ 01:01:31
Postat av: Anonym

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/mejlhot-mot-politiker-har-polisanmalts(1032519).gm

2008-12-13 @ 01:33:45
Postat av: s-e karlsson

2008-12-13 @ 07:24:36
Postat av: s-e karlsson

Nu går skam på torra land ! Hustrun och jag hade bänkat oss för att med kaffe och lussebulle och pepparkaka titta på luciafirandet i SVT 2 , vad fick man se jo en halvarabisk lucia tillika halvarabisk tärna ! Uppvuxen hela sitt 73 åriga liv medvanan att se en blond lucia så blev detta för mycket ! Men det var också ett program från Malmö ! Jag säger bara , måtte Sd komma in i riksdan så att vi kan ta tillbaka våra svenska traditioner ! Bhu, bhu bhu för SVT 2 , ni borde skämmas tusenfalt !!!

Mvh S-E Karlsson Sd Högsby .

2008-12-13 @ 07:34:48
Postat av: Hulten

s-e karlsson..

Ifrån vilket land kommer Lucia?

2008-12-13 @ 09:18:14
Postat av: Martin Isaksson

nja där håller jag inte med s-e karlsson vad spelar det för roll vilken färg eller enticitet lucia har ??? för det första så firar de lucia i kanarie öarna dör är det lite svårt att få tag i en blond lucia detta är inget svenskarna tagit med sig detta har de gjort länge på kanarieöarna. detta är väl skit samma,



jag är på detta forum för att ta få fram sanningen om vår invandrings politik och att även belysa de negativa sidorna som tyvärr överväger de positiva sidorna specielt när vi inte har råd med sjukvård till de som redan bor här, för att inte tala om jobb som är obefintliga.



såna utalanden får bara folk att än en gång felaktigt tro att SD är ett gäng rashatare.



men visst är förändring ofta chokande då alla människor är vanedjur,



när vi var på Luciafirande på förskolan ungarna går på så var där en del arabiska damer i sina hucklen, men deras döttrar och söner var med i lucia tåget och de tyckte det hela var mkt obehagligt när folk stirrade ilsket mot deras slöjer,



Detta är bara något som får dem att hålla hårdare på sina efterblivna traditioner (förtryck) och gör så att de inte gillar svenskar samt kanske talar om för deras ungar så att ungarna håller sig till andra inv barn och aldrig får chansen att bryta detta bakåtsrävande mönster, därför tog jag steget och pratade med dem och skämtade lite med deras ungar osv frågade lite alt möjligt, detta var ju givetvis lite udda för dem och blev väl först rädda när en 100kg kille med Skåne Gripen tattuerad på axeln. någon tyckte det var olämpligt att samtala med främande män tydligen men några var lite mera öppna och skrattade med etc,



sådant är första steget för att få dem att bli mindre rädda samt anama samhället vi lever i och inte få dem att sluta sig tättare kring den värld de lever i.



för övrigt anser jag inte att dessa hadde något att göra i Sverige då de var från regioner som är lugna i mellanöstern men det är inte deras fel det är inv politiken som låter dem stanna utan giltiga skäl. men att vara otrevlig är inget alternativ,



sa t.o.m när jag på engelska luskat ut var de var ifrån att där är det ju inga strider eller oroligheter, och att jag hoppade att de kunde återvända till deras hemland snart, visst de förtog ju att jag förstod att de var här på falska grunder men jag utrykte min åsikt på ett lämpligt sätt,



Vilket inte är att stirra ilsket eller likn vänster metoder. utan att genom dialog göra sin ståndpunkt klar men utan otrevligheterna det sjunker in lättare när en trevlig person talar om att det är inte ok att komma hit och liggasamhället till last,



Än att stirra ilsket och vara agressiva mot folk, det kan vi lämna till vänstern och förortsinvandrarna som kastar sten på polis och brandmänn.



2008-12-13 @ 09:37:54
Postat av: natasha

Lucia är en kristen helgon och det är en kristen tradition att fira den. Därför tycker jag att det skall vara en kristen person som väljs till Lucia och inte en musse. Det är helt vansinnigt i mina ögon. Vem av oss skulle väljas till att föreställa någon av muslimska heliga men?

2008-12-13 @ 09:54:28
Postat av: Martin Isaksson

ja men lucian s-e karlsson pratar om behöver ju inte vara muslim.



Sen kan du ju leta på månen efter lucior de senaste åren som är riktiga kristna,



Sen finns det ju många kristna svenska män som kan spela muslimska helig män, det är ju bara att ta Anders Ekelund eller andra som delar profeten muhammeds kvinnosyn. Odla skägg på dessa samt smeta in i kamelskit samt ge dem en intim stund med en get, sen både luktar de och ser ut som muhammed.



2008-12-13 @ 10:03:09
Postat av: natasha

Martin, jag sade inte "troende kristen". Jag menade endast de personer som föddes inom den kristna kyrkan och som inte konverterades till någon annan tro.

2008-12-13 @ 10:11:58
Postat av: Martin Isaksson

jaja jag tycker att vi har det på en bra nivå i sverige dvs att ta religösa högtider lite med ro,

och inte så alvarligt utan mer som en anledning för släkt och familj att träffas samt att barnen får lite roligt gå i lucia tåg osv.



Att bli upprörd över religion och dess högtider osv det får Muslimerna göra.



glömde jag att tillägga i ovanståede inlägg att inte bara ser man ut som muhammed och luktar som muhammed om man följer mina enkla tips utan man tänker även som muhammed om man tar Ekelund eller dylika männskor som heliga muslimska män.

2008-12-13 @ 10:28:04
Postat av: s-e karlsson

Hej ,hej ! Jo, då jag vet mycket väl var Lucia kommer ifrån , I mitt 73 åriga liv så har iallafall jag varit van vid att se en blond Lucia i Sverige ! Men det verkar här idag som om man måste tänka om och ta till sej mångkulturen som många här tycks ha gjort !

Dock mvh S-E Karlsson.



2008-12-13 @ 11:14:50
Postat av: Martin Isaksson

jo men mångkultur är det ju inte bara för att personen inte är vit osv, vi hadde ju adoptiv barn i min klass de var ju minst lika svenniga och bonniga som alla andra var då de uppförde sig som folk ska.



men den mångkulturen som jag tror de flesta här menar borde bekämpas innan det är försent.



sen är väl jag van vid en blodn lucia med men det känns som det kvittar, det är alt det andra som kulturberikarna för med sig som ska väck.



det är deras beteende som ska ändras annars ut, inte hur de ser ut.



kommer ihåg när jag gjorde lumpen och sverige hadde ett utbyte med Swiss (kommer inte ihåg ur det stavas på SV) då var de i revingehed och vi var där på en militärbas i 2veckor (låg hyfsat när a interlake) där var en 2meter svart kille som hette åhgren från norrland som gjorde lumpen i boden han var nog den mest norfländska bonnläpp du kan tänka dig pratade så bredd norländska att man knappt fattade ett skit samt snusade ofantliga mängder och pratade hela tiden om sin jävla snöskoter och hembränt.



det var en riktigt svensk,



det är inte rosengårds kulturberikarna.

2008-12-13 @ 11:55:10
Postat av: Martin Isaksson

En annat intressant anekdot, är att det kompani ågren var i hadde en sån muhammed idiot som trotts han var född i sverige pratade skit om sverige och svenskarna hela tiden och att de var rasister på mönstringverket som hadde tvingat honom till detta.





men då de tröttnade på detta och ågren gav han en sån smäll på armen under en fotbollsmatch att hela armen var ett blåmärke, men efter en tid lärde även han sig veta hut och samarbeta och att jobba först vila sen t.o.m ta order av kvinliga befäl då detta var ett stort problem i början,



det var ju givetvis de värnpliktiga som fick honom att veta hut, de töntiga officerarna var ju såmåna som sin kulturberikare så det var löjligt.



så de facto så var de på mönstringe mkt smarta då de förmodligen anade vilket ägg han var och att han borde kamratupfustras.



förmodligen så blev han mkt bättre av detta och kund nog fungera bättre i samhället och rätta sig efter lagar och seder bättre efter lumpen.



därför är jag emot att de ska dra in värnplikten,



tänk så mkt pengar de sparat bara på att rätta till ett nöt.

2008-12-13 @ 13:03:04
Postat av: Tore

"Lucia" är ett kristet helgon, katolskt och italienskt sådant!

Alla målade bilder av denne, visar att hon var blond! Vår kristna motsvarighet är "den heliga

Birgitta"!. Att "halvaraber" spökar ut sig, är

säkert ett sätt att bemöta "muhammed-bilderna"!

Låt dem hållas, för mig som kristen stör det icke.

Deras "intelligens är vida underlägsen oss svenska

"barbarer"!...

2008-12-13 @ 13:52:24
Postat av: Martin Isaksson

Tore.

precis vi har lite längre till AK47 våld än dessa apor.



PS även jesus var mörk förmodligen arab finns t.o.m en rad om deta i bibeln när jesus tittar ner på sina Bronsfärgade fötter.



men han avbildas ju som vit och typiskt västerländsk utseende överalt men det var han troligtvis inte.

2008-12-13 @ 13:59:51
Postat av: natasha

Martin, Jesus har aldrig någonsin varit ens i närheten till att vara arab! Herre Gud!

2008-12-13 @ 14:20:16
Postat av: Martin Isaksson

ursäkta men mellan östern för 2000år sedan inte arab skämtar du haha klart han var vad trodde du att han var dansk eller,

Ja igentligen har han inte ens funnit om vi nu ska vara korrekta för de källor som säger att han existerat var tex 3st romare som bara benämnde cristus (vilket betyder the anoitet one, typ heliga)inget annat samt den arabiska källa som påstås finnas har bevisligen varit en förfalskning i hundratals år.

gå in på www.zeitgeistmovie.com och se saningen om jesus där är ren fakta vilket jag som SD lutar mig mot.



inga andra historiker som bodde omkring medelhavet vid den tid har något som helst dokumenterat om denna man.



dags att vakna upp från denna världens största lögn dvs religion. i dare you titta på zeitgeistmovie.com med öppna ögon så kommer du nog ändra dig annars är du lika förblindad som alla andra religösa.



2008-12-13 @ 14:55:55
Postat av: Martin Isaksson

PS finns tom med rysk text.

2008-12-13 @ 14:58:03
Postat av: natasha

Tack för tipset, Martin. Alla vi har våra källor till kunskap.

2008-12-13 @ 15:08:00
Postat av: Haddock

Martin, räknar du alla semitiska folk som araber? Räknas inte arameiska/syriska/kaldeiska etc? Var judarna araber?



2008-12-13 @ 17:58:44
URL: http://exilen.eu/
Postat av: Frode Karlsson

Martin! Var Jesus ryss? Helt ny källforskning - förstår jag!

2008-12-13 @ 18:27:30
Postat av: natasha

Tillägg till Haddock: också kassisk hebreiska som det Gamla Testamentet är skrivet på!

2008-12-13 @ 19:25:27
Postat av: natasha

"klassisk" skall det vatra förstås!

2008-12-13 @ 19:28:30
Postat av: Martin Isaksson

nä men dokumentären finns på ryska´, ja jag anser att jesus ser ut som en arab (nu har han ju inte ens funnits om man är en fakta människa) har ni sett judar ?? de är araber allihopa vad är det ni inte fattar en kroknäst mörkhyad person var jesus om han fanns vilket han inte ens gjort.



titta på dokumentären era tvivlare. kan ni ens ta till er saningen.

jag menar bara att om jesus funnits så hadde han sett ut som vilken kamelmekaniker som helst. tror ni det bara helt plötsligt upenbarade sig en blond kille som syns på jesus statuerna men västerländsk näsa osv då är ni ju inte kloka i huvet.

2008-12-13 @ 19:57:35
Postat av: Frode Karlsson

Martin! Du är tröttsam nu! Dessutom så handlade väl den här slingan om länsrättens domskäl!!???? Ordning och reda, sade Thoralf!

2008-12-13 @ 20:15:22
Postat av: Thoralf A

Frode



Jag instämmer helt och hållet!



2008-12-13 @ 20:49:36
URL: http://thoralf.se
Postat av: Thoralf A

Sen tycker jag också att språket börjar ta alldeles för grova former och bör rättas upp i fortsättning hos några av debattörerna.



Jag vill inte ha sympatisörer eller kommentarer som håller AFA-nivå!

2008-12-13 @ 20:57:53
URL: http://thoralf.se
Postat av: Martin Isaksson

Ber om ursäkt till alla inblandade ska vårda språket och hålla mig till topic.



MVH Martin

2008-12-13 @ 20:59:39
Postat av: Frode Karlsson

Åter till länsrätten alltså!



Enligt lag (1971:289) om allmänna förvaltningsdomstolar §§ 17a och 17b, så gäller beträffande rättens sammansättning att det skall finnas två särskilda ledamöter utsedda på tre år av regeringen. Dessa hämtas från den kommunala sfären- aktiva kommunpolitiker eller tjänstemän eller föredettingar. De anses ge särskild sakkunskap vid kommunalbesvär. Invändningen som kan göras här är att dessa ledamöter på förhand är jäviga, eftersom de i första hand kan tänkas stå på en kommuns sida. Domstolen är alltså inte opartisk, som den skall vara enligt EKMR, artikel 6(1). Läs också här Hans Danelius. Det följer också av rättegångsbalken att en domstol inte får vara jävig.



I det nu aktuella fallet, så kan det ju vara så att dessa extra ledamöter rent faktiskt på ett eller annat sätt tagit del i beredningen av Arena-ärendet. Då är de definitivt jäviga i denna fråga både enligt rättegångsbalken 4:13 och EKMR.

2008-12-14 @ 00:08:18
Postat av: Martin Isaksson

Frode, jag förstår inte riktigt men vad borde nu rimligtvis hända då thoralf kommer överklaga om detta ej rivs upp, kommer de inte få någon som helst påföljd om de bevisas vara partiska ?

2008-12-14 @ 15:52:33
Postat av: Tore

Domstolarnas ledamöter, "håller varandra" om ryggen. Thoralf har också tidigare påpekat om den

socialdemokratiske "brottslingen", som fällts och

ändå sitter/satt som "jury"! Muslim tror jag han var!

Dessutom finns det "turbotrutar", som lätt kan påverka domstolens ordföranden. "Av förbitänkande...osv, brukar deras svar vara när

högre rätt begär förtydliganden!

Högsta Domstolen har en ledamot, som köpt sextjänster, och sitter ändå kvar och dömer, kanske just om sextjänster. M.m m.m...

Det finns många domstolsutslag, som bevisligen

ligger långt ifrån den riktiga, Sveriges Rikes Lag!

Det försigår idag, ett "rackarns spel" där lotteri kan avgöra "rätt eller fel"! Dessutom har vi ju

advokater, där sakfrågan bedömes olika, i för håll-

ande till deras kunskap och framförande...

2008-12-14 @ 16:34:57
Postat av: Frode Karlsson

Martin! Du kan försöka att "knäcka" en dom på två olika sätt. Angrip substansen såsom felaktig rättstillämpning, eller att det varit fel på domstolen eller proceduren vid denna. I det senare fallet blir det omtagning. Om det inte skulle gå här och det föreligger ett slags jäv, så kan man vända sig till JK och kräva skadestånd för kränkning av EKMR. Lyckas man inte hos JK, som oftast skriver mycket välmotiverade beslut, så stämmer man staten på skadestånd i Stockholms tingsrätt. Det hela är ganska krångligt alltså. Det gäller här att tänka efter och skriva väldigt noggrannt i överklagandet till kammarrätten.

2008-12-16 @ 00:07:56
Postat av: Martin Isaksson

ok

2008-12-16 @ 18:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0