MÖTE MED KONUNGEN

70599-444
Skogens konung på Öland.                                                         Foto  Thoralf Alfsson


Vid en skogspromenad i helgen på Öland möte jag skogens konung. Det är inte ofta man ser en älg på Öland men de finns uppenbarligen.


Just nu befinner jag mig på Gotland och Visby för en driftsättning av ny programvara i ett styrsystem hos en av våra trogna kunder. Det blir långa arbetsdagar och väldigt lite tid för att följa nyheter och politik. Därför blir det lite glesare mellan inläggen på min blogg men så fort jag får tid kommer det ett nytt inlägg.


Kommentarer
Postat av: Micael F

Min Mor bor på Öland, ofta är jag och hälsar på. Naturen är underbar, fågelsträck vart ögat än nården här årstiden.
Många kommer för att uppleva nuet i naturen, ibland med en ryggsäck med färdkost... och så en tubkikare över axeln.
Det är Sverige för mig, ett land jag trivs i. Men ser man någonsin en Mohammad eller Singoalla?

Aldrig.
På ett sätt är jag glad över det men om nu alla vill komma hit, varför sitter de mest med sina
paraboler och struntar i det som gör vårt land så fantastiskt?

Svaret är enkelt. Pengarna tickar ner varje månad ändå - i brevlådan....och om det inte räcker kan man alltid sno en telefon av någon "Svenne"...

Visst hårdrar jag det men ändock...
Ha det skönt på andra Ön!

2008-04-23 @ 00:32:13
Postat av: Bloggaren

Fin älg, men den har ju inga horn!

Nästa gång vill jag se en 24-taggare, sådana som gamle VeGustav sköt i den sköna Bödaskogen.

2008-04-23 @ 08:09:11
Postat av: Skånepåg

Videon Islam i Sverige av Jan Milld.

http://www.youtube.com/watch?v=XCsG2tHJILc

> Bloggaren
Mig veterligt har älgkor inte några horn!

2008-04-23 @ 09:39:56
URL: http://www.youtube.com/watch?v=XCsG2tHJILc
Postat av: rim

Det var väl en drottning du mötte.

2008-04-23 @ 09:53:37
Postat av: Kunskap

På bilden syns en älgtjur. Framför öronen syns hornalagen som under sommaren utvecklas till bastklädda horn som fejas(betyder att skinnets skavs av mot buskar och mindre träd)före brunsten och då framträder som fullt utvecklad hornkrona. Googla eller nåt!

2008-04-23 @ 11:24:49
Postat av: Skånepåg

> Kunskap

Ja nu ser jag hornanlagen. Kastade bara ett "getöga" på bilden innan. Tack för påpekandet och en påminnelse om att man skall "hia sig", innan man slarvar i väg något!

2008-04-23 @ 11:38:53
Postat av: jaeger

Vad är det för styrsystem du pysslar med Thoralf? Är själv i branschen..(off topic)

2008-04-23 @ 12:58:34
Postat av: Thoralf A

jaeger

Just nu jobbar jag med ABB Control Builder och processor AC250.

De kunder jag jobbar emot använder ABB, Siemens S5 eller S7-system. Jobbar även med Allan Bradley (Rockwell) Control Logix

2008-04-23 @ 14:22:12
Postat av: Tore

Visst är det en "oxe"! en svart sådan...

2008-04-23 @ 17:08:34
Postat av: Se där.. Se där!!

Ståtlig bild!

2008-05-05 @ 19:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0