KALMAR KOMMUN INTE KONSEKVENTA!

Jag tycker det är lite märkligt att Kalmar kommun tydligen tillåter media använda foto från sitt bildarkiv utan att berörd person har tillfrågats enligt de regler som kommunen åberopade när jag använde dessa foton på min blogg.

Kalmar Läns Tidning skriver om detta och använder i artikeln kommunens foto av mig utan mitt medgivande.

Se följande länk.

Nu är jag inte det minsta upprörd över detta utan jag är bara tacksam över att tidningen ger detta utrymme i sin tidning. Det jag finner märkligt är att kommunen tydligen har olika policy beroende vem användaren är av dessa foton.

Jag har ställt frågan om kommunen tänker ändra sina regler angående detta bildarkiv till informationschef Christina Karlberg och fick ett nekande svar så sent som under gårdagen.

Uppdaterad 21 september
Nu har även Kalmar Läns Tidning
fått sig en skopa förmaningar från Christina Karlberg!
Detta har gjort Kurt Lundgren rejält upprörd. Läs hans blogginlägg


Kommentarer
Postat av: Jim

Hur går vi vidare med detta? Upp till kamp.

2007-09-20 @ 13:39:38
URL: http://lagerlof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0