LO SKALL FÖRA UT SD:S POLITIK!

Enligt uppgifter i Sveriges Radio skall LO-facken hjälpa Sverigedemokraterna med att föra ut vår politik. På något annat sätt kan jag inte tolka Ekot:s nyheter idag (26 nov.) när undersökningen om att ca 5,8 procent av LO:s medlemmar skulle rösta på Sverigedemokraterna om det vore val idag. Läs och lyssna här.

70599-192


LO har varit för dåliga med att informera sina medlemmar om vad Sverigedemokraternas står för. Det är ju alldeles utmärkt om LO nu kommer att informera sina medlemmar om SD:s partiprogram.


"Anders Ferbe som är vice ordförande i IF Metall, tycker att facket brustit i att göra tydligt vad partiet faktiskt tycker i en rad frågor som är viktiga för facket."

Om nu LO eftersträvar att vara seriösa och hederliga så borde följden av detta vara just slutsatsen att de skall informera om vårt partiprogram. Medlemmarna skulle därmed också få upp ögonen för att Sverigedemokraterna inte är ett enfrågeparti.


Att 5,8 procent av LO-medlemmarna tänker rösta på Sverigedemokraterna finner jag som ganska naturligt och när LO är klar med sin information till sina medlemmar kommer denna siffra att stiga ännu mer.


MEN alla som är Sverigedemokrater vet att många av LO:s ledare är allt annat än "hederliga" och uppriktiga.


Vid en av mina första arbetsplatser (Silverdalens Pappersbruk, 1983) hotades jag med stryk om jag inte gick med i facket utav ordföranden och kassören i Pappers avdelning 49. Jag gick aldrig med i Pappers utan i SIF något år senare.

Med andra ord har jag aldrig haft något förtroende för LO:s fackliga organisationer. Många år senare blev jag förtroendevald för SIF på samma arbetsplats och jag fann det mycket svårt att förstå på vilket sätt LO-facket agerade vid olika förhandlingar.


LO kommer tyvärr med stor sannolikhet starta en landsomfattande förtalskampanj mot Sverigedemokraterna. De kommer inte att dra sig för att sprida lögner och falska anklagelser mot oss Sverigedemokrater. De kommer dessutom att göra det med pengar som många Sverigedemokrater betalat in som medlemsavgifter till sitt fackförbund.


Jag undrar om det är detta som medlemmarna anser att deras fackföreningsavgift skall användas till.


Kommentarer
Postat av: Lassese

Även om LO startar denna förtalskampanj så ser folk vad som döljer sig bakom gardinerna. Vad de än säger så kommer SD att vinna på det. Jag tror att folk ser LO som en del av socialdemokratin. Och att den förtalar konkurrerande partier är väl inte helt oväntat.

2007-11-27 @ 10:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0