FREDRIK REINFELDT VÄRRE ÄN BARBAREN ARN?

70599-229
Kapelluden på julafton, 1 timme innan Kalle Anka.


Idag har filmen Arn premiär och med tanke på den publicitet som den fått kommer nog en stor del av Sveriges befolkning se filmen.


När jag på julafton körde över bron till Öland för att fira julafton tillsammans med de närmaste i Föra (min syster har sommarhus där) tog jag den östra sidan upp mot norr. Jag passerade då vägskylten till Kapelluden och kom då ihåg Kurt Lundgrens inlägg som jag just läst på morgonen.
Givetvis svängde jag ner de 4 km till S:t Britas kapell och korset. Kapellet som var 24 m * 12 m och korset 3,1 m högt byggdes av de barbarer som bebodde vårt land vid samma tidsepok som när filmen Arn utspelar sig. Det märkliga är att dessa minnesmärken över vår historia fortfarande finns kvar när vårt land endast bebotts av barbarer ända sedan urminnes tider enligt vår statsminister Fredrik Reinfeldt.

70599-230

Fredrik Reinfeldts uttalande framstår som mer och mer groteskt ju längre man funderar på det och jag kan inte annat än uppfatta det som en ren förolämpning mot det svenska folket. Jag liknar nog det mer vid ett uttalande från just de konungar som styrde under Arn:s tidsepok.
Med tanke på den politik som Fredrik Reinfeldt och hans allianspartier för är frågan om inte Fredrik Reinfeldt är den störste barbaren i svensk modern historia.

Att besöka en plats med så lång historia på julafton, i fullständig ensamhet ger mig en stark upplevelse och inre styrka när man känner vår historia och vårt kulturarv så påtagligt. Våra traditioner får då också en alltmer betydelsefull och stark innebörd för mig och Mona Sahlins uttalande om "Vi har midsommar och sådana töntiga saker" framstår som fullständigt absurt och obildat.

70599-231

Jag är övertygad om att både Fredrik Reinfeldt och Mona Sahlin kommer att besöka juldagspremiären av filmen Arn och lika säkert är att de inte betalar för sin biobiljett själva. I sin egen dumhet kommer de sedan också hylla filmen.

Hyckleri och girighet!


Vi sverigedemokrater står inför stora utmaningar fram till valet 2010. Men med dessa motståndare på andra planhalvan tror jag att förutsättningar för framgång är mycket goda.


Kommentarer
Postat av: Skånepåg

Till ovanstående "fantastiska" PK uttalanden kan läggas HM jultal till "folket" 2007. Citat från SVTtextTV:

- I sitt jultal berättade kung Carl XVI Gustaf om sitt besök i den invandrartäta Göteborgsförorten Hammarkullen.



- Att välkomna förändringen och låta blandningen av kulturer och erfarenheter berika våra liv och vår samhällsgemenskap är vår enda väg framåt, sade kungen.



- Ungdomarna i Hammarkullen, Rosengård, Tensta och många andra samhällen hjälper oss att hålla hoppet om en bättre morgondag levande, sade han.

2007-12-25 @ 15:09:34
Postat av: Jorma

"- Ungdomarna i Hammarkullen, Rosengård, Tensta och många andra samhällen hjälper oss att hålla hoppet om en bättre morgondag levande, sade han."

Undrar vad Kungen vet om att leva i en mångkultur...ahhh visst ja, hans fru är ju från Tyskland med Brasilianskt påbrå.

2007-12-25 @ 15:25:45
URL: http://jormas-sd-blogg.blogspot.com/
Postat av: Vasa

Handling går före ord. Så när kungen flyttar slottet till Hammarkullen, Mona Sahlins barn går på Rödmosseskolan i Göteborg och Filippa Reinfeldt julshoppar i Rosengårds köpcenter då tror jag på svensk integration och lyckad mångkultur. Inte en dag innan dess... :-)
God jul Thoralf!

2007-12-25 @ 16:20:45
Postat av: AWSvensson

Eller när man får se en annons i SvD. Lägenhet på Strandvägen bytes mot dito i Rinkeby, allt av intresse.
Det är inte klokt vad folk kan förnedra sig i det politiskt korrektas namn, ett råd;
tala är silver men tiga är guld.

2007-12-25 @ 17:48:03
Postat av: Tore

God fortsättning på Julefriden, ni otrogna...
"Hon" ligger lågt, denne 6-faldige aborterande raggarbruden, av givna skäl! En sådan människa lär
sig aldrig. Hon har blivit beordrad att vara tyst,
precis som ordspråket säger: "Det är bättre att hålla käft, och bli bertraktad som en idiot, än att öppna käften och bli konstaterad som sådan"!...
(Har för mig att en amerikansk president är pappa
till detta ordspråket)
Beträffande "Barbar-Fredrik" nämner jag bara inte.
Han söker sina "ättlingar" bland tjuvar och bedragare. Arma Sverige, med dessa parasiter!...

2007-12-25 @ 19:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0